Tunteeko kukaan oikeata peräkammarinpoikaa, onko heitä, jos niin missä?
Siis olento, joka
Asuu täysikäisenä vanhempiensa tai vanhemman kanssa ja on useimmiten myös naimaton tai laajemmin sinkkustatuksen omaava sekä työtön ja toimeton mies.
Kommentit (150)
Minä asun äitini kanssa, mutta olen nainen. Pyydän, että älkää lyökö lyötyä. Itsekin olisin varmasti tehnyt asioita toisin, mutta elämä heitti omat haasteensa vuosia sitten. Sen vuoksi on vaikeaa lukea viestejä missä pilkataan esim meitä kotona asuvia aikuisia. Kukaan ei voi tietää vieraiden ihmisten elämästä, että miksi kaikki on mennyt niin. Kyllähän itsekin monesti mietin olevani epäonnistunut kaikin tavoin. Ei siihen toisten pilkkaa enää kaivata.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan Suomessa tuntee jonkun. Enemmän voi kysyä, että kuka ei tunne?
Yritin oikein tosissani miettiä, mutta en keksinyt ketään. Joskus kun olin ehkä 15-vuotias niin tunsin yhden reilun 30-vuotiaan miehen jota kaikki pilkkasi tuolla peräkammarinpoika jutulla, mutta hänellä oli oma asunto, töitä ja välillä seurusteli. Kävi kuitenkin ilmeisesti useampana päivänä viikossa äitinsä luona. Nyt 30 vuotta myöhemmin, en ole vieläkään törmännyt tuollaiseen "oikeaan" peräkammarinpoikaan. Muutaman luuserinaisen kyllä tiedän jotka ei kylläkään asu äitinsä kanssa, mutta yhtä hyvin voisivat sillä tuntuu olevan heidän ainoa sosiaalinen elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Minä asun äitini kanssa, mutta olen nainen. Pyydän, että älkää lyökö lyötyä. Itsekin olisin varmasti tehnyt asioita toisin, mutta elämä heitti omat haasteensa vuosia sitten. Sen vuoksi on vaikeaa lukea viestejä missä pilkataan esim meitä kotona asuvia aikuisia. Kukaan ei voi tietää vieraiden ihmisten elämästä, että miksi kaikki on mennyt niin. Kyllähän itsekin monesti mietin olevani epäonnistunut kaikin tavoin. Ei siihen toisten pilkkaa enää kaivata.
No ei täällä kukaan sua pilkkaa. Varmasti on rankkaa, jos on ollut paljon vastoinkäymisiä. Kotina aikuisena loisivia miehiä tässä ketjussa kai lähinnä haukutaan ja ihan aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi ikätoveria tulee mieleen. Vanhempi kävi töissä kunnes jäi kokonaan äitinsä omaishoitajaksi. Sitten kuoli äiti mutta kaveri ei enää palannut töihin. On sijoittaja ja asuntosijoittaja ja miljonääri. Naisten päälle ei ilmeisesti ymmärrä, joskus vitsailee. Hauska ja vilpitön tyyppi.
Toinen on maatilan poika, isä kuoli ensin, sitten kaveri jäi myös äitinsä omaishoitajaksi ja vuokrasi pellot. Äidin kuoltua kaveri myi maat ja metsät, pikku tila vain jäi. Nyt elelee mukavassa pikku asunnossa kaupungissa. Niin ja jäi sairaseläkkeelle äidin kuoltua, otti aika koville.
Sitten on muutama yksinäinen poikamies ja jopa veljekset jotka asuvat yksin tai keskenään. Aika monta tuttua akatonta miestä ja peräkammarin poikaa tiedän.
Ai niin ja vielä yksi. Menestyi rakennusalalla kunnes vaimo lähti lasten kanssa. Kaveri muutti lopulta äitinsä luo, pelasi rahansa. Vuosia kului näin. Äiti kuoli. Nyt hilluu jossain kaltaistensa seurassa. Ihan rappiolla. Kun tulee parintonnin eläke niin muutaman päivän on hauskaa.
Tämä palsta ja y l ilaulata on niitä piukassa.
En kelpaa naisille, koska olen kiltti ja tavallinen. Naiset tuntuvat usein yliarvioivan tasonsa parisuhdemarkkinoilla ja tavoittelevat jotain, mikä on kaukana arjesta. Mutta miksi kiltti ja tavallinen mies ei kelpaa? Eikö juuri sellaisessa olisi turvaa ja aitoa välittämistä? Jännät miehet voi olla ilkeitä eikä kaikki miehet voi olla statusmiehiä.
Vierailija kirjoitti:
En kelpaa naisille, koska olen kiltti ja tavallinen. Naiset tuntuvat usein yliarvioivan tasonsa parisuhdemarkkinoilla ja tavoittelevat jotain, mikä on kaukana arjesta. Mutta miksi kiltti ja tavallinen mies ei kelpaa? Eikö juuri sellaisessa olisi turvaa ja aitoa välittämistä? Jännät miehet voi olla ilkeitä eikä kaikki miehet voi olla statusmiehiä.
Juupajuu, olet peräkammarinpoika ihan vain siksi, ettei joku nainen ole adoptoinut sinua omiin nurkkiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Juu, pikkuveljeni on sellainen. Töitä tekee silloin tällöin jotain pätkiä. Tosin hän asuneet kotona siksi, että pelkää isäni tekevän äidille jotain ja vain hän on tarpeeksi iso ja vahva laittamaan isän nippuun. Kai hänkin pois muuttaa, kun isä vihdoin menehtyy alkoholismiin, niin en tiedä täyttääkö määritelmän.
Ää, turhuutta, eläisi vaan omaa elämäänsä, itse on äiti puolisonsa valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole tv- sarjaa: Peräkamaripojalle morsian?
Sen vuoksi, koska se tv-formaatti ei toimisi. Peräkammarinpojat haluaa vaan runkkailla peräkammarissa.
Vanhin veljeni sopii osittain kuvaan mutta on töissä ja omistaa ison talon ja auton. Ei ole koskaan seurustellut ja tukeutuu äitiinsä monissa asioissa. Nuuka kuin mikä.
Tiedän vastaavan version mutta naisesta. Ikää yli 30 ja yhä asunnoton. Kuulemma vuokralla ei kannata asua kun maksaa toiselle ja omaa taloa ei kannata hankkia pankkilainalla. Eli loisii porukoillaan ja kiukuttelee kun ei löydä kumppania jolle muuttaa.
Joo serkkupoika 45v, ei ole tehnyt päivääkään töitä. Vanhemmat osti sille kaksion kaupungista, nyhjää äitinsä siivellä koko ajan. Elää työkkärin tuella/asumistuella ja saa jotain lisätukea myös.
Olen itse tehnyt pienpalkkaista työtä nyt 34v ja ärsyttää tollaset vetelykset, jotka elää muiden rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän vastaavan version mutta naisesta. Ikää yli 30 ja yhä asunnoton. Kuulemma vuokralla ei kannata asua kun maksaa toiselle ja omaa taloa ei kannata hankkia pankkilainalla. Eli loisii porukoillaan ja kiukuttelee kun ei löydä kumppania jolle muuttaa.
Jos olisi alle 30, niin kuulostaisi täydelliseltä minulle. Oma talo löytyy, jossa on kumppanille olisi tilaa, mutta kumppania ei ole koskaan löytynyt.
Mulla oli joskus 15 vuotta sitten työkaveri, joka about 25-vuotiaana asui vanhempiensa luona. Äiti pesi pyykit ja toi viikattuna pojan huoneeseen. Tämä siitä huolimatta, että kaveri sai inflaatio huomioon ottaen jotain tämän päivän kolmea tonnia vastaavaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei ole tv- sarjaa: Peräkamaripojalle morsian?
Ei sellainen formaatti toimisi.
Kouluaikainen kaverini on peräkamaripoika, joka asuu äitinsä kanssa omistamallaan maatilalla. Poika ilmoittautui vuosia sitten ehdolle Maajussille morsian -ohjelmaan, ja olisi päässyt mukaan mutta kun äiti sai tietää asiasta, koko homma kariutui siihen. Äiti ei siedä pojallaan minkäänlaisia naisystäviä ja samaan aikaan narisee muille kylän muijille, kuinka heidän poika ei ole saanut hankittua edes emäntää taloon.
Vierailija kirjoitti:
Joo serkkupoika 45v, ei ole tehnyt päivääkään töitä. Vanhemmat osti sille kaksion kaupungista, nyhjää äitinsä siivellä koko ajan. Elää työkkärin tuella/asumistuella ja saa jotain lisätukea myös.
Olen itse tehnyt pienpalkkaista työtä nyt 34v ja ärsyttää tollaset vetelykset, jotka elää muiden rahoilla.
Eläthän sinäkin työnantajasi rahoilla!
Hän on minun rakkaani, se peräkammarinpoika.
hänellä on oma yritys vanhempiensa talon ääressä ja asuu siinä kotitalossaan. Isä kuollut ja äiti tekee ruuat.
hän on 47(!!!) ja on muutaman kerran seurustellut. Toki neitsyt kuten asiaan kuuluu.
Ja hän on täysin päätäpahkaa rakastunut minuun!!?
Ja minä tiedän sen. Ja äitinsä äkäilee kun ei pidä asiasta...
Mutta se mies on makuuni päässyt ja hän haluaa minut vaimokseen ja vierelleen ikuisiksi ajoiksi.
Ihana, kätketty arre, kallis jalokivi suomen metsien kätkössä!
Kuin omenapuu koivujen keskellä! Haluan suudella hänen lempeitä huuliaan ja kietoutua häneen!
Hänen sydämmensä on minulle auki niinkuin portti, mutta vain minä voin siitä kulkea.
Ja minä kuljen siitä ovesta.
En tunne, muutaman tunnen jonka asuvat vanhempien kanssa mutta käyvät töissä ja kantavat vastuun vanhempien hoidosta.
En, mutta peräkamarin tyttöjä senkin edestä.
No naapuri näyttää ainakin olevan kateellinen. Just ja just morjestaa, jos postilaatikolla tavataan ja keväisin tuo yksityistiestä meidän osuudesta laskun. Muuten emme häntä juurikaan näe, kun ohimennen. Selvästi välttelee seuraamme, koska itsellään ei ole sisältöä elämässään 😂