Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunteeko kukaan oikeata peräkammarinpoikaa, onko heitä, jos niin missä?

Vierailija
03.01.2025 |

Siis olento, joka

Asuu täysikäisenä vanhempiensa tai vanhemman kanssa ja on useimmiten myös naimaton tai laajemmin sinkkustatuksen omaava sekä työtön ja toimeton mies.

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä asuu sellainen, 29-vuotias. Ei täytä täysin määritelmää, koska ei ole toimeton, vaan opiskelee ja tekee talon töitä, joten toivoa vielä on. Emme ole raskineet potkaista pihalle, mutta toivoisin kyllä, että alkaisi jo itsenäistyä.

Häntä on vähätelty ja kiusattu lapsena/nuorena. Heikko omanarvontunto ja epävarma. Ei ole hänen syytään.

No jopas keksit. Kaikki arvauksesi menivät pieleen.

Oletko ollut paikalla, miten häntä on kohdeltu koulussa? Ehkä hän ei ole kertonut kaikkea?

Vierailija
102/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hartolassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tiedän yhden...tuijottelee huoneensa seiniä apaattisena,ja runkkailee mällejä seinätapetteihin..menee syömään valmiiseen pöytään vanhan äidin laittamia ruokia..välillä ottaa olutta

Ruokailua lukuun ottamatta, millähän tavoin tuo lopultakaan eroaa monen työttömän elämästä?

Noo, kyllä mä myös runkkailen mällejä seinätapetteihin, vaikka olen ihan työelämässä. Vapaa-ajalla tietenkin.

Vierailija
104/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän minä elelen orpona peräkammarinpoikana, kun molemmat vanhempani ovat jo kuolleet aikaa sitten. Olen myös erakkosinkku, koska viihdyn erinomaisesti omassa seurassani. Miksi muuten kyselet tällaisia?

Vierailija
105/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen yhden! Hän kyllä asuu omassa talossaan, käy töissä ja harrastaa kaikenlaista. Mitään merkityksellistä parisuhdetta hänellä ei taas ole ollut lähemmäs kymmeneen vuoteen. Säälittävä rassukka joka luulee moottoripyörän, auton tai maastopyörän tuovan jotain sisältöä elämään.

Meidän naapurissa asuu kanssa tommonen turhake. Oon mieheni kanssa moneen kertaan miettinyt miten paljon mukavampaa olisi, kun naapuritaloon olis kans aikanaan tullut lapsia. Noh tämä luuseri otti eron vaimostaan noin 10v sitten ja sen jälkeen hommannut itselleen koiran, prätkän, mönkijän, hienon auton ja sähköpyörän.

Remppaa se on tehnyt taloon eron jälkeen melkein koko ajan. Nytkin se kävi joulun alla kyselemässä meiltä rakennuslupaa, että tekis taloonsa laajennuksen kodinhoitohuonetta, saunaa ja toista vessaa varten. Arvatkaa vaan annoinko lupaa 😂

Esittää olevansa onnellinen, mut todellisuudessa varmaankin kateellinen meidän perhe-elämälle. 

Vierailija
106/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas olisi täysin erilainen keskustelu, jos aiheena olisivat sinkkunaiset eivätkä sinkkumiehet.

Vierailija
107/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy missä vaan maaseutukunnassa, niin niitä siellä on pilvin pimein.

Vierailija
108/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei ole tv- sarjaa: Peräkamaripojalle morsian?

Vierailija
109/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ikätoveria tulee mieleen. Vanhempi kävi töissä kunnes jäi kokonaan äitinsä omaishoitajaksi. Sitten kuoli äiti mutta kaveri ei enää palannut töihin. On sijoittaja ja asuntosijoittaja ja miljonääri. Naisten päälle ei ilmeisesti ymmärrä, joskus vitsailee. Hauska ja vilpitön tyyppi.

Toinen on maatilan poika, isä kuoli ensin, sitten kaveri jäi myös äitinsä omaishoitajaksi ja vuokrasi pellot. Äidin kuoltua kaveri myi maat ja metsät, pikku tila vain jäi. Nyt elelee mukavassa pikku asunnossa kaupungissa. Niin ja jäi sairaseläkkeelle äidin kuoltua, otti aika koville.

Sitten on muutama yksinäinen poikamies ja jopa veljekset jotka asuvat yksin tai keskenään. Aika monta tuttua akatonta miestä ja peräkammarin poikaa tiedän.

Vierailija
110/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se itsenäistyminen tietenkään ole mikään yhden tapahtuman asia. Itsenäistyminen omista vanhemmista alkaa jo teininä. 

Apua ja neuvoja voi ihminen kysellä muilta ihmisiltä vaikka koko ikänsä, se on ihan normaalia. Ja tukea useimmat ihmiset noin yleensä kaipaavat jossain asioissa. 

Peräkammari-ilmiö on mielestäni jotain sellaista, kuin että ihminen ei voisi kävellä ilman kainalosauvoja, vaikka hänessä ei olisi mitään fyysistä vikaa.

Ja lisäisin vielä, että jos kyseessä on maatila, jossa jälkikasvu ottaa työt hoitaakseen, ja sen takia asuu kotona, niin se ei ole mielestäni mikään peräkammarihenkilö. 

Vierailija
111/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina luullaan, että peräkammarinpoika ei tee mitään muuta, kuin menee syömään ruokapöytään äidin valmistamaa ruokaa, eikä tee töitä ja juopottelee? Itse asuin äitini kanssa hänen kuolemaansa saakka. Kävin töissä, en juopotellut, valmistin ruokaa ja siivosin yhtä paljon kuin äitini. Välillä jopa enemmän. Puolet maksoin kaikista taloumenoistakin.

Miksi sitten jäit äidin helmoihin? Olitko jotenkin ikäistäsi lapsellisempi 20-vuotiaana kun et itsenäistynyt silloin kuin muut? 

Miksi tuo on sinulle noin iso ongelma?

Vierailija
112/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräkamarinpoika on yleensä hieman autistinen vanhempiensa iltatähti tai vain alkoholisoitunut. Kykenee asumaan yksin vanhempiensa kuoltua mutta ei kykene järkevästi esim pitämään maatilaa, muuta kuin asuntona.

Vierailija
113/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen yhden! Hän kyllä asuu omassa talossaan, käy töissä ja harrastaa kaikenlaista. Mitään merkityksellistä parisuhdetta hänellä ei taas ole ollut lähemmäs kymmeneen vuoteen. Säälittävä rassukka joka luulee moottoripyörän, auton tai maastopyörän tuovan jotain sisältöä elämään.

Ei kaikki kaipaa tai tarvi mitään parisuhdetta. Voi olla huonoja kokemuksia. Itselläkin olis ollut parempi jättää pari suhdetta väliin. Tämäkin. Motukka, autot, traktorit ja muut tosiaan tuovat sisältöä elämään kun rouva on anopilla pari kuukautta kesäisin ja talvisin. Niin ja ystävät tietysti ja sisarukset.

Vierailija
114/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei kaikki kaipaa parisuhdetta. Esim. just tommosilla prätkillä ja autoilla elämänsä täyttävät luuserit varmaan väittää kans, että eivät kaipaa parisuhdetta ja jotain merkityksellistä sisältöä elämäänsä.

Vierailija
115/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ole tv- sarjaa: Peräkamaripojalle morsian?

A) ne ei todennäköisesti itse edes halua sellaista

B) niiden äidit ei missään tapauksessa kelpuuta kultamussukalleen mitään ehdokkaista oli se ihan kuka tahansa

C) yksikään nainen ei lähtisi morsiameksi. Miettikää nyt, mies jonka ei ole tarvinut eläessään opetella yhtään ainoaa kotihommaa, kuka nainen sellaista haluaisi mennä passaamaan?

Vierailija
116/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän naapurissa asuu kanssa tommonen turhake. Oon mieheni kanssa moneen kertaan miettinyt miten paljon mukavampaa olisi, kun naapuritaloon olis kans aikanaan tullut lapsia. Noh tämä luuseri otti eron vaimostaan noin 10v sitten ja sen jälkeen hommannut itselleen koiran, prätkän, mönkijän, hienon auton ja sähköpyörän.

Remppaa se on tehnyt taloon eron jälkeen melkein koko ajan. Nytkin se kävi joulun alla kyselemässä meiltä rakennuslupaa, että tekis taloonsa laajennuksen kodinhoitohuonetta, saunaa ja toista vessaa varten. Arvatkaa vaan annoinko lupaa 😂

Esittää olevan

Taitaa selvästi olla niinpäin et kateus on toisinpäin (asenteen ym perusteella) 🙂

Vierailija
117/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tossa pitäs kateellinen olla? Siitä, että jollain luuserilla on niin kelvoton talo, että sitä pitää rempata koko ajan?

Vierailija
118/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Hermannissa asuu yksikseen peräkammarin setämies. Sisällä on 24/7 ja heittelee tavaraa ympäriinsä. Ihan hylkiöksi jäänyt mt ongelmainen joka koko rapun riesana.

Vierailija
119/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko yhtäkään prärräkammaripoikaa joka olisi käynyt armeijan? Minä en. 

Tuossa aiemmin kerroin muutamasta tapauksesta. Ainoa edes tietämäni sivari on Halla- aho. Tuntemani miehet ovat kaikki käyneet intin. Myös ne pk pojat ja yksinäiset miehet.

Vierailija
120/150 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esittää olevan

Kukaan ole kateellinen kakaraperheelle.