Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla ei ole ketään avuksi eikä autoa tai ajokorttia, miten olette selvinneet käytännössä muutosta toiselle paikkakunnalle?

Vierailija
03.01.2025 |

Miten loppusiivous, avainten luovutus, uuden kodin siivous, avainten haku ovat järjestyneet?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttofirmalta ostin palvelut. Kantoivat tavarat muuttoautoon ja sovittiin aika koska tuodaan uuteen asuntoon. Loppusiivouksen tein jo etukäteen ja kun viimeiset tavarat vietiin luuttusin vielä lattian. Avaimet annoin etukäteen pois, paitsi yhden, jonka jätin keittiön tiskipöydälle kun lähdin (sovitusti). 

Uuden kodin siivosin etukäteen ja taksilla ajoin sitten tavaroitten perässä uuteen kotiin. Siellä muuttofirman miehet kantoivat tavarat sisään. Avaimen uuteen kotiin olin saanut jo etukäteen.

Muuttofirma kehui miten hyvin olin organisoinut muuton ja pakannut kaikki valmiiksi. 

Vierailija
2/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppu siivous, siivosin itse.

Avainten luovutus, kävin huoltoyhtiön konttorilla ja luovutin avaimet, ihan itse.

Uuden kodin siivous, siivosin itse.

Avainten haku, kävin huoltoyhtiön konttorilla ja hain avaimet, ihan itse.

Muuttotavarat pakkasin muuttolaatikoihin ihan itse. Muuttofirma toi laatikot kotiin, vei uuteen kämppään tavarat ja myöhemmin haki laatikot pois.

Välimatkat menin julkisilla, jos niitä oli. Jos ei julkisia, niin taksilla tai fillarilla.

Mikä tässä oli mahdotonta tehdä itse?

N28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaimet käteen muutto ja itse lomailin sen aikaa Italiassa.

Vierailija
4/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttofirma hoiti tavaroiden siirron sekä loppusiivouksen. Uudessa kodissa edellinen asukas oli tehnyt loppusiivouksen hyvin, joten siellä siivoilin vasta sitten kun olin saanut huonekalut järjestykseen. Kaappeja yms. pyyhin aina ennen kuin lapoin niihin tavaraa.

Julkisilla olen yleensä avaimet hakenut ja palauttanut. Edellisessä asunnossa tosin VA tuli tuomaan avaimet uudelle asunnolle (tarkisti samalla edellisen asukkaan loppusiivouksen ja asunnon kunnon) kun olin sinne muuttamassa ja sieltä pois muuttaessa jätin avaimet tasolle hellan viereen. Tämä VA asui aika kaukana asunnosta, niin siksi näin. 

Vierailija
5/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttofirma.

Vierailija
6/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset ovat käsittäneet tuon "toiselle paikkakunnalle" kohdan? Koska en minä olisi tuosta vain julkisella, taksilla tai fillarilla pörähtänyt  Jyväskylästä Haminaan avaimia hakemaan. 

Vierailija
7/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset ovat käsittäneet tuon "toiselle paikkakunnalle" kohdan? Koska en minä olisi tuosta vain julkisella, taksilla tai fillarilla pörähtänyt  Jyväskylästä Haminaan avaimia hakemaan. 

Olen vastaaja 1. Muutin Espoosta Kuopioon ja avaimen sain kun ostin uuden asunnon, tästä sovittiin etukäteen. Samoin avaimen luovutuksesta sovittiin. Ei siinä mitään edestakaisin pyörähtelyä ollut.

Vierailija
8/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutofirma vei tavarat ja olin asunnon käynyt etukäteen siivoamassa ihan vaan julkisilla. 

Vierailija
9/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junalla laukkujen kanssa. Ja en saanut sosiaalitoimistolta yhtään mitään, yksi virkailija jopa ehdotti että alle km matkan pystyy ulkona kantaa huonekaluja asemalta että silleen. En voinut ottaa muuttokuljetusta kysyin sitä ja halvin olisi ollut 300-500e pk-seudulla toiseen, se oli vielä tarjous 2-3 huonekalulle. Jatkossa jos pääsen muuttaman niin joudun ostaa uudet huonekalut. Jopa ne tulee halvemmaksi kuin tuo kuljetus, jos ostaa yhden tai kaksi. Kela tarjoaa muutto rahan jos sen saa se on 120e, minulla se kului ruokaan ja laskuihin. Ei riittänyt kuljetuksiin. 

Vierailija
10/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Pesukone ja sänky kanto 6 kerroksesta rappusissa ilman hissiä varmasti maksaa satoja muutto firrmoissa. Kysyessä laskuttaa sen mukaan mitä on ja onko hissi. Ei kaikilla ole varaa, ne joutuu jättää jos ei ole rahaa sellaiseen. Sosiaalitoimisto sanoi minulle pystyy, olen noin 60kg nainen. Jos noita ei ole voi olla vähän helpompi ja halvempi muutto. 

Vierailija
11/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa ei tässä kerro mitä maksaa muuttofirma? Minulle oli 500e tarjous samassa kaupungissa. 

Vierailija
12/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junalla laukkujen kanssa. Ja en saanut sosiaalitoimistolta yhtään mitään, yksi virkailija jopa ehdotti että alle km matkan pystyy ulkona kantaa huonekaluja asemalta että silleen. En voinut ottaa muuttokuljetusta kysyin sitä ja halvin olisi ollut 300-500e pk-seudulla toiseen, se oli vielä tarjous 2-3 huonekalulle. Jatkossa jos pääsen muuttaman niin joudun ostaa uudet huonekalut. Jopa ne tulee halvemmaksi kuin tuo kuljetus, jos ostaa yhden tai kaksi. Kela tarjoaa muutto rahan jos sen saa se on 120e, minulla se kului ruokaan ja laskuihin. Ei riittänyt kuljetuksiin. 

Miksi sä mitään sosiaalitoimea sotket muuttoihisi? Käytät ihan itse omaa rahaasi, kuten me muutkin. 

mä olen ostanut ihan normaalin muuttopalvelun. Toisinaan olen saanut apua sen verran perheeltä, kavereilta, tutuilta, että olen heille vienyt uuden asunnon avaimen etukäteen ja he ovat päästäneet muuttohenkilöt sisään uuteen asuntoon kun sen aika on. Itse olen jäänyt vanhalle asunnolle hoitamaan kaiken loppuun. Jos en ole ketään saanut mukaan muuttoon niin sitten olen ilmoittanut muuttoyhtiölle, että pääsen vasta seuraavana tai sitä seuraavana päivänä paikalle uuteen asuntoon. Tämä on toki moninkertaistanut tarjouksen, mutta eipä siinä, muutto on muutenkin kallista yleensä. 

Vierailija
13/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin siivoukseen on autoa ja ajokorttia tarvittu?

Vierailija
14/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten loppusiivous ja avainten luovutus vaikeutuu siitä, jos ei ole ajokorttia eikä autoa eikä kaveria? Mihin noissa tarvii sitä kaveria ja etenkin autoa ja ajokorttia? Siivouksen tein kun tavarat oli pakattuna laatikoissaan eteisessä. Avainten luovutus tapahtui jättämällä ne sovitusti asuntoon tiskipöydälle. Vuokraisännällä oli omat avaimet, jolla se pääsi sisälle hakemaan mun avaimet. Uuden asunnon siivosin sitten kun olin siellä. Senhän pitäis olla muutenkin valmiiksi siivottu, jos on vuokra-asunto.

Vierailija
15/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Pesukone ja sänky kanto 6 kerroksesta rappusissa ilman hissiä varmasti maksaa satoja muutto firrmoissa. Kysyessä laskuttaa sen mukaan mitä on ja onko hissi. Ei kaikilla ole varaa, ne joutuu jättää jos ei ole rahaa sellaiseen. Sosiaalitoimisto sanoi minulle pystyy, olen noin 60kg nainen. Jos noita ei ole voi olla vähän helpompi ja halvempi muutto. 

Tietenkin maksaa satoja euroja, mitä muuta kuvittelet? Ilmaiseksiko sun kamat pitäis siirtää asunnosta toiseen? :D ja miten sosiaalitoimi liittyy mitenkään mihinkään?

Tein kuten muutkin edellä: hain avaimet ja kävin siivoamassa uuden kämpän, muuttofirma toi vanhalle laatikot, pakkasin, muuttofirma haki laatikot ja huonekalut ja vei ne uudelle kämpälle. Itse siivosin vanhan kämpän ja sitten menin julkisilla uudelle ja purin kamat paikoilleen. Muuttofirma sitten haki vielä tyhjät laatikot parin päivän päästä.

Ei ensimmäistäkään ongelmaa. 

Vierailija
16/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiseen kotiin (solu) jäi vielä asukkaita, jotka ystävällisesti ottivat muuttofirman vastaan ja näyttivät, mitkä (valmiiksi olin tietysti pakannut ja yhteistilaan eli käytännössä eteiseen tuonut jotta olin voinut siivota oman huoneeni) tavarat otetaan. Itse olin siinä vaiheessa jo uuden kodin avaimet hankkinut ja siivonnut ja odottelin siellä tätä muuttofirmaa joka toi ne tavarat.

Olen myös muuttanut niin, että ensitöikseni hankin ne avaimet ja siivosin sen uuden kodin, sitten palasin takaisin vanhaan, pakkasin ja muuttofirman lähdettyä siivooja tuli siivoamaan. Olin sopinut tämän siivoojan kanssa mihin jättää avaimet, ja itse hilpaisin junalle ja pääsin takaisin uuteen kotiini varttia ennen kun muuttofirma koputti ovelle. Vaati vähän kyllä järjestelmällisyyttä ja junan aikataulujen tutkimista tämä.

Vierailija
17/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ja kuka tällaista alapeukuttaa? Kyllä todella ihmettelen,mitä kokoomustrolleja täällä pyörii pilkkaamassa köyhiä. Muuttaminen,vaikka se olisi Kelan itsensä pakottamana, ei ole autottomalle,yksinäiselle ihmiselle todellakaan nykyisin halpaa lystiä ja jos sinulla ei ole rahaa muuttoon,mitä sinun mielestäsi,alapeukuttelija, pitäisi tehdä? Kerro perustelusi alapeukuille,ehkä siitä on apua T.sivusta

Vierailija
18/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasin tavarat valmiiksi Keski-Euroopassa muuttoautoon poimittavaksi. Auto lähti Baltian kautta Suomeen ja minä jäin siivoamaan asuntoa. Lensin sitten Helsinkiin vastaanottamaan muuttoautoa. Ei ongelmaa.

Vierailija
19/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten loppusiivous ja avainten luovutus vaikeutuu siitä, jos ei ole ajokorttia eikä autoa eikä kaveria? Mihin noissa tarvii sitä kaveria ja etenkin autoa ja ajokorttia? Siivouksen tein kun tavarat oli pakattuna laatikoissaan eteisessä. Avainten luovutus tapahtui jättämällä ne sovitusti asuntoon tiskipöydälle. Vuokraisännällä oli omat avaimet, jolla se pääsi sisälle hakemaan mun avaimet. Uuden asunnon siivosin sitten kun olin siellä. Senhän pitäis olla muutenkin valmiiksi siivottu, jos on vuokra-asunto.

Hahhahhaa. Tajuatko,että joillain voi olla niin paljon irtaimistoa,että riittävä siivous ilman tavaroiden pois kuljetusta on täysin mahdotonta? Ääliö.

Vierailija
20/21 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison muuttoauton ja kuskin vuokrasin ja yhden miehen molempiin kaupunkeihin kantoavuksi. Istuin kuskin vieressä muuttoautossa matkan. Siivouksen viimeistelin muuton jälkeen, sillä olin vielä viikon töissä kyseisellä paikkakunnalla ja asuin asunnossa. Nukuin lattialla paksuhkolla petauspatjalla ja oli vielä viikolle vaatteita myös. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi