Miksi kovin moni nainen ei halua eron jälkeen enää avoliittoa? Miehet taas haluaa.
Olen huomannut että tosi moni nainen haluaa asua yksin/lasten kanssa. Miehet sen sijaan etsivät yhä asuinkumppania.
Minä olen itse tuo eronnut nainen, ja tapaillutkin miehiä. Missään nimessä en halua ketään asumaan kanssani. Tuntuu että niin moni on huonossa liitossa vain koska rahan takia ollaan yhdessä ja halutaan hienommat puitteet elämälle.
Kommentit (407)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä teettää edelleen kotityöt ja lastenhoidon naisilla ja valittaa seksin vähyydestä, vaikka sitä olisi säännöllisesti. Omassa kodissa voi nauttia omasta elämästä ja ottaa miehestä ilo irti, kun itselle sopii. Itselleni avoliitto ei ole täysin poissuljettu vaihtoehto, jos löytyy vaan oikeanlainen mies.
Suurin osa naisista maksattaa edelleen kaiken miehellä ja odottaa silti, että mies tekee 60 % naisenkin kotitöistä niiden kotitöiden lisäksi, jotka mies tekee 100 %:sti.
Siis missä harhoissa te jotkut oikein elätte? Kun todellisuutta on se, että suurin osa naisista käy töissä ja elättää perhettä siinä missä miehetkin. Kodin töitä tekee molemmat.
Naiset ovat tässäkin ketjussa todistelleet kuinka on ihan normaalia että nainen ei tuo juurikaan tuloja talouteen, ja ne vähät rahat menee naisen lapseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin joskus parikymppisenä "miehen" kanssa yhdessä. Olin päävastuussa ruuasta, pyykeistä, siivoamisesta, vuokrasta ja ihan kaikesta vielä silloinkin kun mies makasi kotona ja itse olin joko töissä tai koulussa. Kun tulin kotia niin mies oli just ja just päässyt sängystä ja teki aamupalaa itselleen...
Mies sitten pääsi kouluun samoihin aikoihin kun multa se loppui. Siinä vaiheessa mies oli sitä sitä mieltä että kotona olevan täytyy hoitaa kotihommat kokonaan ja pitää ns mies tyytyväisenä.
Oon kohta 40 ja silloin jo päätin ettei ikinä enää.
Mutta kait tuolla toisella oli ihan lokoisat oltavat.
Minullekin eräs tyttö sanoi rumasti kun olin 10, ja päätin etten ikinä sekaannu noihin.
Ai, tään yläastejankkaajan traumat juontaa juurensa jo ala-asteelta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on naiselle mahdollisuus kasvattaa omaisuutta. Ero on naiselle mahdollisuus kasvattaa omaisuutta.
Itse olen poikkeuksetta vaan köyhtynyt. Eron jälkeen on jäänyt enemmän (ihan itse tienattua) rahaa käyttöön.
Mies tulee kalliiksi jo ihan ruuankin suhteen, ei niille samat safkat kelpaa.
Tämä totta.
Vaikka mulla on ihan kiva mies, eri ruuat sille pitää usein laittaa kun ei se ``voi`` syödä palkokasveja, ei juuri muitakaan kasviksia, ei keittoja, ei käytännössä mitään, mistä me lasten kanssa tykätään. Käytännössä vain luomunauta- ja kalaruuat kelpaa samat kuin meillä muilla, muuten sille sitten aina omat jauheliha-, makkara- ja pekonimössöt paistettujen perunoiden tai makaronin kanssa.
Ja joo-o, mä laitan sille. Kyllä näin. On siinä ne hyvät puolensa, joiden vuoksi tähän olen lähtenyt, vaikka välillä surettaa, mitä tekee terveydelleen. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin joskus parikymppisenä "miehen" kanssa yhdessä. Olin päävastuussa ruuasta, pyykeistä, siivoamisesta, vuokrasta ja ihan kaikesta vielä silloinkin kun mies makasi kotona ja itse olin joko töissä tai koulussa. Kun tulin kotia niin mies oli just ja just päässyt sängystä ja teki aamupalaa itselleen...
Mies sitten pääsi kouluun samoihin aikoihin kun multa se loppui. Siinä vaiheessa mies oli sitä sitä mieltä että kotona olevan täytyy hoitaa kotihommat kokonaan ja pitää ns mies tyytyväisenä.
Oon kohta 40 ja silloin jo päätin ettei ikinä enää.
Mutta kait tuolla toisella oli ihan lokoisat oltavat.
Minullekin eräs tyttö sanoi rumasti kun olin 10, ja päätin etten ikinä sekaannu noihin.
Ai, tään yläastejankkaajan traumat juontaa juurensa jo ala-asteelta?
Piti pistää paremmaksi kuin tuo parikymppinen joka saa traumat ekasta panostaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on naiselle mahdollisuus kasvattaa omaisuutta. Ero on naiselle mahdollisuus kasvattaa omaisuutta.
Itse olen poikkeuksetta vaan köyhtynyt. Eron jälkeen on jäänyt enemmän (ihan itse tienattua) rahaa käyttöön.
Mies tulee kalliiksi jo ihan ruuankin suhteen, ei niille samat safkat kelpaa.
Tämä totta.
Vaikka mulla on ihan kiva mies, eri ruuat sille pitää usein laittaa kun ei se ``voi`` syödä palkokasveja, ei juuri muitakaan kasviksia, ei keittoja, ei käytännössä mitään, mistä me lasten kanssa tykätään. Käytännössä vain luomunauta- ja kalaruuat kelpaa samat kuin meillä muilla, muuten sille sitten aina omat jauheliha-, makkara- ja pekonimössöt paistettujen perunoiden tai makaronin kanssa.
Ja joo-o, mä laitan sille. Kyllä näin.
Tämä tuntuu olevan valitettavan yleistä ja en ihmettele miksi miehet elävät lyhyemmän elämän. Kasviksia ei liiemmin välitetä syödä ja jokainen ainesosa pitäisi valita vain maku edellä ja terveellisempiin vaihtoehtoihin liityy sitten jotain ideologiaa jne.
Minulla myös ihana mies muuten, mutta ruoka-asia on vähän ongelma. Se hyvä puoli siinä kyllä on, että hän sitten tykkää itse laittaa meille ruokaa, kun ei useinkaan suostu syömään sitä mitä minä haluaisin laittaa. Minä haluaisin arkiruokailuissa syödä terveellisesti ja kasvispainotteisesti, mutta nämä eivät kelpaa...
Miksihän törmään joka paikassa parisuhdetta etsiviin YH-äiteihin. Tinderit, baarit yms on täynnä heitä. Itse olen lapseton nelikymppinen ikisinkkumies ja siten tämän palstan mukaan alinta saastaa. Silti noita olisi tarjolla aina baariin eksyessä. Kummallista, että palstan mummojen totuudet ei vastaa ollenkaan reaalimaailman kokemuksia. Toki näin ikisinkkuna osaan kyllä huolehtia kodistani ihan itse, eikä tarkoituksena ole muuttaa tilannetta.
Mistä te löydätte näitä miehiä, jotka eivät kokkaa tai tee kotitöitä. Onneksi ei ole koskaan ollut. Meillä mies tekee enemmän ruokaa kuin minä, molemmat tosin ihan tykätään siitä.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen ketju palstalla.
Aloituksessa esitetään väitteitä ilman mitään totuuspohjaa. Naiset tarraavat niihin kuin hukkuva ja alkaa rakentelemaan miehiä haukkuvia "perusteluja" miksi näin on.
Solvaavat viestit keräävät tykkäyksiä ja lisää haukkumaviestejä. Jos joku mies reagoi, alkaa myllytys häntä vastaan, mennään henkilökohtaisuuksiin.
Klassinen esimerkki naisten runkkuringistä.
Nämä naiset ovat siis omien sanojensa mukaan hyväpalkkaisissa töissä, esihenkilöasemassa, johtajia, jne, ja lähes poikkeuksetta myös niiden "omat puolisot" (heh) saa runtua. Ja silti heillä on aikaa olla palstalla 07-23, haukkumassa miehiä.
Jännä juttu
Jännä juttu, että sä olet ainoa joka täällä päivystää 07-23.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä teettää edelleen kotityöt ja lastenhoidon naisilla ja valittaa seksin vähyydestä, vaikka sitä olisi säännöllisesti. Omassa kodissa voi nauttia omasta elämästä ja ottaa miehestä ilo irti, kun itselle sopii. Itselleni avoliitto ei ole täysin poissuljettu vaihtoehto, jos löytyy vaan oikeanlainen mies.
Suurin osa naisista maksattaa edelleen kaiken miehellä ja odottaa silti, että mies tekee 60 % naisenkin kotitöistä niiden kotitöiden lisäksi, jotka mies tekee 100 %:sti.
Siis missä harhoissa te jotkut oikein elätte? Kun todellisuutta on se, että suurin osa naisista käy töissä ja elättää perhettä siinä missä miehetkin. Kodin töitä tekee molemmat.
Kyllä käy ja kyllä elättää, mutta ei lähellekään omaa nettovastuutaan useimmissa tapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksihän törmään joka paikassa parisuhdetta etsiviin YH-äiteihin. Tinderit, baarit yms on täynnä heitä. Itse olen lapseton nelikymppinen ikisinkkumies ja siten tämän palstan mukaan alinta saastaa. Silti noita olisi tarjolla aina baariin eksyessä. Kummallista, että palstan mummojen totuudet ei vastaa ollenkaan reaalimaailman kokemuksia. Toki näin ikisinkkuna osaan kyllä huolehtia kodistani ihan itse, eikä tarkoituksena ole muuttaa tilannetta.
Moni nainen taas törmää joka paikassa parisuhdetta etsiviin etäisiin, joiden isyys realisoituu korkeintaan pitkin hampain maksettuina minimielareina. Tinderit, baarit yms on täynnä heitä. Noita olisi tarjolla aina baariin eksyessä. Kummallista, että palstan pappojen totuudet ei vastaa ollenkaan reaalimaailman kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä käy ja kyllä elättää, mutta ei lähellekään omaa nettovastuutaan useimmissa tapauksissa.
Lähde väitteelle, mielellään luotettavasti vertaisarvioitu
#naisvihanäkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Sinä et törmää minuun, koska en ole tinderissä enkä käy baareissa. Siellä yms:ssä käyn välillä, mutta en sielläkään etsi miehiä vaan muun syyn takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne, jossa mies ehkä joutuu vastaamaan työssäkyävää puolisoaan enemmän perheen taloudesta, syntyy pääasiassa silloin, kun hankitaan lapsia.
``Pitäisi muistaa, että kyse on vaihtokaupasta. Jos on sovittu, että toinen on kotona ja ottaa siellä päävastuun lastenhoidosta, toinen vapautuu tekemään enemmän töitä ja hänellä on liikkumavaraa ajankäytössä. Toinen antaa perheeseen ja yhteiseen talouteen työpanoksen, toinen tuo siihen rahaa.``
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/vanhemmuus/parisuhde/epareilua-jos…
Tirinä siitä, että kyseessä on naisen valinta ja mies vain pakon edessä on suostunut isäksi, on naurettavaa ja antaa miehistä erittäin omituisen kuvan. Kuinka moni mies todellisuudessa on tuollainen täysin ohjailtava ja käskytettävä tossukka? Miksi palstamiehet haluavat mustamaalata miehiä ja väittää heitä aivottomiksi ja tahdottomiksi ameeboiksi?
Niin kauan kuin mies auttelee koitöissä ja lastenhoidossa, niin niin kauan yhdessäasuminen/avioliitto on naiselle paska nakki.
Naiset ovat tässäkin ketjussa todistelleet kuinka on ihan normaalia että nainen ei tuo juurikaan tuloja talouteen, ja ne vähät rahat menee naisen lapseen.
No mihinkäs rahojen pitäisi mennä, jos ei omaan lapseen? Mieheenkö?
Naisilla taitaa olla edelleen korkeampi työllisyysaste kuin miehillä, ja naisten joukossa eniten lapsia on hyvätuloisilla ja yliopistokoulutetuilla naisilla (lähdehullulle: etsi Tilastokeskuksen syntyvyystilasto, niin löydät tarkat luvut - yliopistotutkinnon suorittaneiden naisten lapsiluku on jopa 150% peruskoulupohjalta ponnistaviin nähden).
Naiset, etenkin äidit, todellakin tuovat talouteen tuloja, mutta ilmeisesti joidenkin miesten mielestä äidit käyttävät liikaa resursseja lapsiin, mikä on sitten miehiltä pois? Eikö yhtään nolota tuon tason lokkeilu? Moni vielä muistaa ajan, jolloin kyky elättää perhettä oli miehelle olennainen miehuuden mitta.
Piti kantapään kautta oppia ettei se, että on kumppani (kuin kumppani) välttämättä takaa onnea.
Voisin miehenä muuttaa saman katon alle isoon omakotitaloon, jossa toista pääsee tarvittaessa karkuun ja siltikin saisi olla aika erityinen ihminen, että tuohon suostuisin. Jos joutuisin jossain kaksiossa jakamaan tilan toisen kanssa, kokisin että tukehdun.
Kyllä haluan, mutta ei taida sellaista miestä enää löytyä kenen kanssa haluan.
N48
Matkustelen, välillä hiukan purjehdinkin ja lisäksi sosiaalinen elämäni on vilkasta ja kansainvälistä.
Ei tähän taida perinteinen vakituinen parisuhde naisen kanssa oikein sopia.