Olen alkanut pitämään rajoistani kiinni ja seuraukset alkavat kypsyä
Lapsi tai mies hukkaa jatkuvasti kaukosäätimen ja yleensä aina silloin kun olen syömässä. Nyt viime aikoina olen antanut heidän etsiä sen aivan itse. Nytkin tulin takaisin syömään, enkä liikauttanut eväänikään, vaan annoin lapsen etsiä säätimen omilta jäljiltään. Kun etsiminen vaihtui kiukutteluun, niin sammutin telkkarin.
Illat ovat kauheita. Olen se, jonka pitäisi lukea satu ja hoitaa nukutusrumba. Kun se on ohi, niin mies pyytää hieromaan selkää tai rapsuttamaan päästä. En tee enää sitäkään, vaan haluan itsekin rauhottua ja latautua nukkumaanpäin ilman että tarvitsee vuorovaikuttaa.
Jos jollekin ei maistu tekemäni ruoka, en ala keksiä mitään muuta vaan jengi on sitten nälissään aivan rauhassa kunnes ruokaa on seuraavan kerran. Meni vuosia kun jatkuvasti joku hyppyytti minua ruokapöydästä keittämään jotain muuta, kun tarjoamani ruoka ei ole kelvannut. Allergioita ei ole, ja ruokaa osaan laittaa ja pyrin monipuolisuuteen, joten ongelma on kun en suostu laittamaan kaiken aikaa jotain epäterveellistä.
En suostu enää kiirehtimään pois suihkusta tai juttelemaan vessan oven läpi. Mies on muutaman kerran keksinyt, että hänellä on hirveä kiire jonnekin menoon ja se meno on akuutti aina sillä hetkellä kun olen paskalla tai suihkussa. Nyt olen tehnyt niin, että olen hoitanut asiani aivan rauhassa omaan tahtiini, enkä ole vastannut jos joku tulee huutelemaan oven läpi. Olen käytettävissä kun olen pois vessasta.
Aina jollain on asiaa, kun puhun puhelimessa. Olen miestä jopa nipannut kerran, kun ei älynnyt olla hyppimästä ja kuiskimasta päälle kun yritin saada selvää mitä soittajalla on asiaa ja kun sadas "mene pois" ele ei tehonnut.
Piere itse.