Siis mitä??? Onko porukka todellakin alkanut lunastamaan rahastoja ja nostamaan rahojansa OP:ltä??
Ettekö ole talletussuojasta kuulleet?
Ja jos on osakerahasto, niin tuskinpa niitä tullaan sulkemaan, koska osakkeet ovat hieman likvidisempiä kuin asunnot.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Asunto-osakerahastot ovat hieman eri juttu. Paljon haukuttu hesari kirjoitti jo 2010 alkupuolella kyseisten rahaston ongelmallisista aspekteista, koska kaikki rahat ovat kiinni yhdessä elementissä, kiinteistöissä.
Ei ne asuntorahastot ole pelkkiä asunto-osakesijoituksia. Niihin kuuluvat tietyt vuokra-asunnot.
Kuten vuokralla olevat tilat hoito- hoivakodit, lääkäriasemat, ja muut tilat.
Vierailija kirjoitti:
Asunto-osakerahastot ovat hieman eri juttu. Paljon haukuttu hesari kirjoitti jo 2010 alkupuolella kyseisten rahaston ongelmallisista aspekteista, koska kaikki rahat ovat kiinni yhdessä elementissä, kiinteistöissä.
Ei ne asuntorahastot ole pelkkiä asunto-osakesijoituksia. Niihin kuuluvat tietyt vuokra-asunnot.
Kuten vuokralla olevat tilat hoito- hoivakodit, lääkäriasemat, ja muut tilat.
Jeps. Vuokratulot ovat varmoja ja ykeensä pysyviä tuloja. Joita sihdanteet eivät yleensä heiluttele. Päinvastoin.
Oli kirkea-tai matalapaine, vuokrat nousevat säännöllisesti ylöspäin.
Olen ulkosuomalainen ja Osuuspankki sulki mun pankkitilini kertomatta siitä minulle. Että näin. Ei ole suurta luottoa kyseiseen pankkiin.
Pelasin varman päälle ja nostin OP tilin tyhjäksi (osan siirsin s-pankkiin).
OP on kuitenkin toimillaan järjestänyt epävarman tilanteen ja pettänyt tuhansia asiakkaita. Luulisi tämän kiinnostavan muitakin kuin vain rahaston omistajia😒
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla on siellä vielä 15t kanissa, voisin elää ilman niitäkin mutta olen muuttanut Suomeen tehtyjä sijoituksia likvideiksi varoiksi ihan vaan siltä varalta että sota kuitenkin syttyy 1-2 vuoden kuluessa ja poistun maasta.
Toivottavasti ne rahatkin ovat ulkomaalaisilla tileillä. Meinaan, että suomen valtio takavarikoi kaiken vaikka onnistuisitkin pakenemaan ulkomaille.
Suomen valtio ei takavarikoi yhtäön mitään, ainoaltakaan yksityisyrittäjältä.
Mutta tottakai, Verottaha voi vaatia mm. ulosotolla ja lopulta kinkursdilka, mikäli yritys ei oke maksanut vaaditravi veroja, pitkiin aikoihin.
Ja nimenomaan ALV on valtionvero.
Yritykset maksavat veronsa siihen kaupunkiin / kuntaan, jossa yritys sijaitsee. Se on kuntaveroa.
Ei valtionveroa.
Ap on tyhmä kuin saapas. Ja vielä sitäkåin tyhmempi.
Tuntuu että moni arvostelee rahansa menettäneitä tyyliin että kyllähän ongelma on ollut jo tiedossa vuosia ja siitä on kirjoitettu siellä ja täällä.
Mutta miksi OP ei ole viheltänyt peliä jo aijemmin poikki! Ahneutta sanon minä!
Oot kusipää ap.
Osakeet elävät koko ajan. 24 / 360 / 7.
Osakkeilla pörsiissä, kauppaa tehdään koko ajan. Osakkeen arvo määrittää osakesalkkujen hinnan.
Eli mitä niistav saa, ja mitä ei.
Kun osakkeiden kurssi pörsissä korkealla, niiden myynnistä saa voittoa, sikäli mikäli on ostanut osakkeey silloin, kun osakkeiden hinta on ollut alhainen.
Rahastot ovat kokonaan ja täydellisesti eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla on siellä vielä 15t kanissa, voisin elää ilman niitäkin mutta olen muuttanut Suomeen tehtyjä sijoituksia likvideiksi varoiksi ihan vaan siltä varalta että sota kuitenkin syttyy 1-2 vuoden kuluessa ja poistun maasta.
Toivottavasti ne rahatkin ovat ulkomaalaisilla tileillä. Meinaan, että suomen valtio takavarikoi kaiken vaikka onnistuisitkin pakenemaan ulkomaille.
Eikös Orpo & Purra ole sitä tekemässä jo tälläkin hetkellä?
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että moni arvostelee rahansa menettäneitä tyyliin että kyllähän ongelma on ollut jo tiedossa vuosia ja siitä on kirjoitettu siellä ja täällä.
Mutta miksi OP ei ole viheltänyt peliä jo aijemmin poikki! Ahneutta sanon minä!
Tämäpä juuri. Suomalaista vahingoniloa ja "mitäs läksit", vaikka pankki on tietoisesti vedättänyt tavan kansalaista.
Ap on k-vammainen. Mätä aivo.
Ei ymmärrä edes rahastojen ja osake omistusten eroja.
Vai luuleeko ap, että muka pankki käy osakekauppaa. Toki voi myydö ja ostaa osakkeita.
Mutta tuo kaikki kauppa käydään pörsissä.
Pankit eivät ole pörssejä.
Jos ap edes tietää, mitä pörssi tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oli hyvä rahasto, melkein väkisin myytiin. Olen alkanut miettimään, että myyn kaikki pois ja vaadin rahat seteleinä. Paremmassa tallessa ovat omassa kassakaapissa, kun ei makseta mitään korkoa tai jos maksetaan se menee palvelumaksuihin, vaikka työt olen tehnyt itse.
Olisi mielenkiintoista tietää millainen kasa olisi 300 000 euroa satasen tai viidenkympin seteleinä. Pitäisikö hankkia isompi kassakaappi. Toisaalta voisin antaa lapsille rahaa, eikä kukaan tietäisi mitään ja verottaja jäisi nuolemaan näppejään!
Hullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on boikotoinnista. Op on valehdellut silmät ja suun täyteen ja jäädyttänyt asiakkaiden varat.
Ymmärtääkseni kyseiset rahastot ovat vaatineet ennen ostamista tietotestin läpäisemistä, merkitty erikoisrahastoksi ja mainittu selkeästi tuotekuvauksesta tästä kiinteistöpuolen rahastojen ominaisuudesta. Ei pitäisi olla ihan heräteostos.
Heh, ihan tavallisille tuulipuvuille ne niitä markkinoivat. Kukaan ei minua ole mitään tietotestiä pyytänyt läpäisemään (op rahastoista ei kokemusta, mutta vastaavista kyllä).
Pienellä präntillä kyllä kaikki on esitteessä selitetty mutta eihän kukaan niitä lue.
Luen aina esitteetkin läpi. Mistä tulikin mieleen, että pankeilla ei ole myöskään "pienellä printattuja" tekstejä - ihan vapaasti kaikki luettavissa, jos vaan viitsii olla oman elämänsä herra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne asuntorahastot ole pelkkiä asunto-osakesijoituksia. Niihin kuuluvat tietyt vuokra-asunnot.Kuten vuokralla olevat tilat hoito- hoivakodit, lääkäriasemat, ja muut tilat.
Jeps. Vuokratulot ovat varmoja ja ykeensä pysyviä tuloja. Joita sihdanteet eivät yleensä heiluttele. Päinvastoin.
Oli kirkea-tai matalapaine, vuokrat nousevat säännöllisesti ylöspäin.
Se ei muuta sitä seikkaa mihinkään, että jos joku haluaa vetää sijoituksensa pois, rahaksi ei muututa sormia napsauttamalla. Hyvin hajautetun arvopaperisalkun myynti pörssissä on noin miljoona kertaa helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Oot kusipää ap.
Osakeet elävät koko ajan. 24 / 360 / 7.
Osakkeilla pörsiissä, kauppaa tehdään koko ajan. Osakkeen arvo määrittää osakesalkkujen hinnan.
Eli mitä niistav saa, ja mitä ei.
Kun osakkeiden kurssi pörsissä korkealla, niiden myynnistä saa voittoa, sikäli mikäli on ostanut osakkeey silloin, kun osakkeiden hinta on ollut alhainen.
Rahastot ovat kokonaan ja täydellisesti eri asia.
Olet i d i o o t t i.
T. Ap
"Heinäkuun alussa rahasto toteutti jo kesäkuussa allekirjoitetun kymmenen asuinkohteen myynnin viimeistelyn, jolloin kohteiden omistusoikeus siirtyi ostajalle. Lisäksi rahasto myi vuoden kolmannella kvartaalilla kymmenen yksittäistä asuntoa vähemmistöomisteisista kohteista. Kvartaalin päättyessä rahaston omistuksessa oli 5392 asuntoa ja 21 toimitilakohdetta. Rahaston asuntojen vuokrausaste on jatkuvasti ollut markkinan parhaimmistoa. Kesäkuun lopulla vuokrausaste oli 97,3 prosenttia ja syyskuussa peräti 98,5 prosenttia, mikä kertoo rahaston kohteiden suuresta houkuttelevuudesta mm. hyvien sijaintien ja laadukkuuden osalta."
Tämä poimittu OP asuntorahaston sivulta.
www.op.fi/henkiloasiakkaat/saastot-ja-sijoitukset/rahastot/kaikki-rahas…
No sivulta on linkki Kodiston sivuille, joka markkinoi näitä rahaston asuntoja.
Asuntoja vapaana nyt 265 kpl. Tämä olisi nopeasti laskettuna lähempänä 5% asuntokannasta?
Eli asunnot tyhjenee? Onko vuokria nostettu liikaa?
Pääosin kohteet on aika uusia, ja vuokrat melkoisen suolaisia. Tukiasiakkailla tuskin on varaa näihin?
No turpiin tulee kuitenkin kymmeniä miljoonia vuodessa kikuina ja menetettyinä tuottoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi OP ei ole viheltänyt peliä jo aijemmin poikki! Ahneutta sanon minä!Tämäpä juuri. Suomalaista vahingoniloa ja "mitäs läksit", vaikka pankki on tietoisesti vedättänyt tavan kansalaista.
Saako siinä vaiheessa olla vahingoniloinen, jos on itse selvittänyt rahastojen riskin, tuottopotenttiaalin ja valinnut kannattavat rahastot? Minusta hyvä vaan, että osaamattomat tuulipuvut oppivat paikkansa
Vierailija kirjoitti:
Ap on k-vammainen. Mätä aivo.
Ei ymmärrä edes rahastojen ja osake omistusten eroja.
Vai luuleeko ap, että muka pankki käy osakekauppaa. Toki voi myydö ja ostaa osakkeita.
Mutta tuo kaikki kauppa käydään pörsissä.
Pankit eivät ole pörssejä.
Jos ap edes tietää, mitä pörssi tarkoittaa.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Mitä v a t i p ä ä luulet että osakekauppaa tarkoittaa jollei osakkeiden myymistä ja ostamista?!
Ap
Vierailija kirjoitti:
"Heinäkuun alussa rahasto toteutti jo kesäkuussa allekirjoitetun kymmenen asuinkohteen myynnin viimeistelyn, jolloin kohteiden omistusoikeus siirtyi ostajalle. Lisäksi rahasto myi vuoden kolmannella kvartaalilla kymmenen yksittäistä asuntoa vähemmistöomisteisista kohteista. Kvartaalin päättyessä rahaston omistuksessa oli 5392 asuntoa ja 21 toimitilakohdetta. Rahaston asuntojen vuokrausaste on jatkuvasti ollut markkinan parhaimmistoa. Kesäkuun lopulla vuokrausaste oli 97,3 prosenttia ja syyskuussa peräti 98,5 prosenttia, mikä kertoo rahaston kohteiden suuresta houkuttelevuudesta mm. hyvien sijaintien ja laadukkuuden osalta."
Tämä poimittu OP asuntorahaston sivulta.
www.op.fi/henkiloasiakkaat/saastot-ja-sijoitukset/rahastot/kaikki-rahas…
No sivulta on linkki Kodiston sivuille, joka markkinoi näitä rahaston asuntoja.
Asuntoja vapaana nyt 265 kpl. Tämä olisi nopeasti las
Tukiasujat poistuu ja myös omalla rahalla elävän rahat on vähissä. Kumpikin etsii edullisempaa asumista.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen asiointi op:n kanssa on ollut yhtä...
Mummoilta viedään palvelumaksuja.
Kyllä oli hyvä rahasto, melkein väkisin myytiin. Olen alkanut miettimään, että myyn kaikki pois ja vaadin rahat seteleinä. Paremmassa tallessa ovat omassa kassakaapissa, kun ei makseta mitään korkoa tai jos maksetaan se menee palvelumaksuihin, vaikka työt olen tehnyt itse.
Olisi mielenkiintoista tietää millainen kasa olisi 300 000 euroa satasen tai viidenkympin seteleinä. Pitäisikö hankkia isompi kassakaappi. Toisaalta voisin antaa lapsille rahaa, eikä kukaan tietäisi mitään ja verottaja jäisi nuolemaan näppejään!