Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mitä??? Onko porukka todellakin alkanut lunastamaan rahastoja ja nostamaan rahojansa OP:ltä??

Vierailija
03.01.2025 |

Ettekö ole talletussuojasta kuulleet?

Ja jos on osakerahasto, niin tuskinpa niitä tullaan sulkemaan, koska osakkeet ovat hieman likvidisempiä kuin asunnot.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kyllä 2008 kun moni niin "rehellinen" rahasto alkoi tekemään lunastukset vaikeaksi. Esim Odin.

Ja 2020 koronassa, nordeassa yrittivät viimeiseen asti puhua ympäri etten olisi myynyt. Jopa laittoivat lehtiin juttuja ettei sijoittajien kannattaisi "hätäillä". Tämä oli siis ihan dipin ekana päivinä, ei pohjilla.

Eli ei se mitään takaa vaikka rahasto olisi vain pörssiosakkeisiin sijoittanut.

Käsitätkö, että niiden rahastojenkin rahat ovat kiinni sijoituksessa.  Niillä voi olla jopa velkaa joskus.

Rahat rahastoista saa ulos heti,  kun tietty rahasto, on kyennyt myymään omia osuuksiaan jollekin muulle taholle.

Taholle, joka haluaa ostaa juuri sen rahaston osuuksia.

Eivät rahastot makuuta suuria rahoja tilillään.

Rahastot sijoittavat varansa niin, että saavat niille erittäin hyvän työtön.

Hyvä esimerkki tästä ovat mm. Eläkerahastot.

Vierailija
42/102 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että moni arvostelee rahansa menettäneitä tyyliin että kyllähän ongelma on ollut jo tiedossa vuosia ja siitä on kirjoitettu siellä ja täällä. 

Mutta miksi OP ei ole viheltänyt peliä jo aijemmin poikki! Ahneutta sanon minä!

Tämäpä juuri. Suomalaista vahingoniloa ja "mitäs läksit", vaikka pankki on tietoisesti vedättänyt tavan kansalaista. 

Saako siinä vaiheessa olla vahingoniloinen, jos on itse selvittänyt rahastojen riskin, tuottopotenttiaalin ja valinnut kannattavat rahastot? Minusta hyvä vaan, että osaamattomat tuulipuvut oppivat paikkansa

Minkä paikan? Siis sen, että yrityksiin, yhtiöihin ja toimijoihin ei pidä luottaa? Toki se on ihan hyvä oppia, mutta en tiedä mitä lisäarvoa se tuo, että aletaan pitää kaikkia virkailijoita yms lähtökohtaisesti hämärinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuodessa OP asuntorahaston arvonnousu oli 39,2%.

Varmasti 0- ja negatiiviset korot loivat tässäkin illuusion ikuisesta noususta. Kupla mikä kupla. 

No nyt on takana 2 vuotta pakkasella. 

Tuskin tämän rahaston taru on lopussa, koska kohteet näyttävät aika uusilta ja ovat hyvillä paikoilla. 

Mutta tuottoja on turha ihan heti odotella. 

Vierailija
44/102 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että moni arvostelee rahansa menettäneitä tyyliin että kyllähän ongelma on ollut jo tiedossa vuosia ja siitä on kirjoitettu siellä ja täällä. 

Tämäpä juuri. Suomalaista vahingoniloa ja "mitäs läksit", vaikka pankki on tietoisesti vedättänyt tavan kansalaista. 

Saako siinä vaiheessa olla vahingoniloinen, jos on itse selvittänyt rahastojen riskin, tuottopotenttiaalin ja valinnut kannattavat rahastot? Minusta hyvä vaan, että osaamattomat tuulipuvut oppivat paikkansa

Minkä paikan? Siis sen, että yrityksiin, yhtiöihin ja toimijoihin ei pidä luottaa? Toki se on ihan hyvä oppia, mutta en tiedä mitä lisäarvoa se tuo, että aletaa

Sen, että tavallisella tuulipuvulla ei riitä tieto, osaaminen, kyvyt, riskinsieto eikä asioista myöskään viitsitä ottaa selvää

Vierailija
45/102 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelasin varman päälle ja nostin OP tilin tyhjäksi (osan siirsin s-pankkiin). 

OP on kuitenkin toimillaan järjestänyt epävarman tilanteen ja pettänyt tuhansia asiakkaita. Luulisi tämän kiinnostavan muitakin kuin vain rahaston omistajia😒

Sä olet niin kujalla pankkitoiminnasta kuin ihminen vaan voi olla...

Vierailija
46/102 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet trolli.

OP:n pankkitileillä olevat rahat, ovat kokonaan ja lopullisesti eri asia, kuin ne rahat, jotka ihmiset ovat sijoittaneet OP:n asuntorahastoon.

Rahastot ovat sijoituksia varten.

Tavalliset pankkitilit, asunto- yrityslainat ja palkka- säästötilit eri asia.

Vierailija
47/102 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelasin varman päälle ja nostin OP tilin tyhjäksi (osan siirsin s-pankkiin). 

OP on kuitenkin toimillaan järjestänyt epävarman tilanteen ja pettänyt tuhansia asiakkaita. Luulisi tämän kiinnostavan muitakin kuin vain rahaston omistajia😒

Meneeköhän tässä nyt sekaisin normaalit talletustilit ja rahastosijoitukset?

Rahastoyhtiöhän on eriytetty toimija, ja kyllä tämäkin rahasto saa palkkionsa omistusten vuokratuotoista. 

Mutta kun kauppa ei käy, niin lunastuksia ei nyt tehdä.  Ainoa, mikä kaataa tällaisen rahaston, on laaja sijoittajien panikointi. 

Vierailija
48/102 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset eivät luota talletussuojaan valtaosa nostaisi talletuksensa pois pankin ajautuessa isoihin talousvaikeuksiin

https://www.talouselama.fi/uutiset/te/63128772-9398-4d3c-b806-384879014…

"Rahoitusvakausviraston teettämä kysely paljastaa, että talletussuojasta tietävät suomalaiset ovat järjestelmää kohtaan luottavaisempia kuin tietämättömät." Ei yllätä, että tietämättömät vauvapalstailijat ovat paniikissa.

Vierailija
49/102 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kyllä 2008 kun moni niin "rehellinen" rahasto alkoi tekemään lunastukset vaikeaksi. Esim Odin.

Ja 2020 koronassa, nordeassa yrittivät viimeiseen asti puhua ympäri etten olisi myynyt. Jopa laittoivat lehtiin juttuja ettei sijoittajien kannattaisi "hätäillä". Tämä oli siis ihan dipin ekana päivinä, ei pohjilla.

Eli ei se mitään takaa vaikka rahasto olisi vain pörssiosakkeisiin sijoittanut.

Käsitätkö, että niiden rahastojenkin rahat ovat kiinni sijoituksessa.  Niillä voi olla jopa velkaa joskus.

Rahat rahastoista saa ulos heti,  kun tietty rahasto, on kyennyt myymään omia osuuksiaan jollekin muulle taholle.

Taholle, joka haluaa ostaa juuri sen rahaston osuuksia.

Eivät rahastot makuuta suuria rahoja tilillään.

Sulla tais mennä boldas päälle :D

Vierailija
50/102 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös selitys suojellaan asiakkaiden rahoja😄 nythän on uutisoitu myös muiden rahastojen jäädytyksistä. Tuliko niilläkin nyt just samaan aikaan mieleen suojella asiakkaiden rahoja. Juttu lemuaa

Vierailija
51/102 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti 0- ja negatiiviset korot loivat tässäkin illuusion ikuisesta noususta. Kupla mikä kupla. 

Tuskin tämän rahaston taru on lopussa, koska kohteet näyttävät aika uusilta ja ovat hyvillä paikoilla. 

Haista paskaa, tollo.

Mitä alemmat korot, sitä pienrmpimi tuotto on rahastosijoituksilla.

Et käsitä perseen vertaa sijoituksista, taloudesta, finannassimasilmasta, etkä siitä, miten raha saadaan ns. poikimaan.

Luet vain sieltä täältä ja Ylikseltä otsikoita, ja toistelet muiden typerysten sanomisia.

itse elät meidän työssökävijöiden verorahoilka, ilmaiseksi, täss maassa.

Häpeä luuseri!

Vierailija
52/102 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä paikan? Siis sen, että yrityksiin, yhtiöihin ja toimijoihin ei pidä luottaa? Toki se on ihan hyvä oppia, m

"Sen, että tavallisella tuulipuvulla ei riitä tieto, osaaminen, kyvyt, riskinsieto eikä asioista myöskään viitsitä ottaa selvää"

Niin, siksi he varmaankin ovat käyttäneet ostopalvelua alan ammattilaisilta tässä asiassa. Mieti välillä. 

Vierailija
53/102 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista paskaa, tollo.

Et käsitä perseen vertaa sijoituksista, taloudesta, finannassimasilmasta, etkä siitä, miten raha saadaan ns. poikimaan.

Luet vain sieltä täältä ja Ylikseltä otsikoita, ja toistelet muiden typerysten sanomisia.

Häpeä luuseri!

Et ymmärrä, miten kiinteistörahasto toimii. Häpeä, syöpäläinen.

Vierailija
54/102 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä paikan? Siis sen, että yrityksiin, yhtiöihin ja toimijoihin ei pidä luottaa? Toki se on ihan hyvä oppia, m

Yleisesti ottaen, Rahastosijoituksilla on erittäin pieni riski menettää paljin rahaa.

Aivan toisin on osakesijoituksissa, jotka elävät, jopa yhden ainoan päivän aikana, lähes sadasta nollasn, jos oikein päin persettä jolllakin suuryrityksillä menee.

Vierailija
55/102 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin, siksi he varmaankin ovat käyttäneet ostopalvelua alan ammattilaisilta tässä asiassa. Mieti välillä."

Ja seurukset siitä saamme nähdä tässäkin keskustelussa. Eli kyllä, olen vahingoniloinen

Vierailija
56/102 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä paikan? Siis sen, että yrityksiin, yhtiöihin ja toimijoi

Eli lottoa pelataan, tervetuloa veikkauksen peleihin.

Vierailija
57/102 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin, siksi he varmaankin ovat käyttäneet ostopalvelua alan ammattilaisilta tässä asiassa. Mieti välillä."

Ja seurukset siitä saamme nähdä tässäkin keskustelussa. Eli kyllä, olen vahingoniloinen

Ja kun kiinteistönvälittäjäsi vedättää sinua suhmuroidakseen rahat omaan taskuun tai putkiremonttiukkeli väittää, että sinun olisi pitänyt osata vaatia vesieritystä standardin mukaiseksi, niin minä voin naureskella partaani. 

Vierailija
58/102 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla on siellä vielä 15t kanissa, voisin elää ilman niitäkin mutta olen muuttanut Suomeen tehtyjä sijoituksia likvideiksi varoiksi ihan vaan siltä varalta että sota kuitenkin syttyy 1-2 vuoden kuluessa ja poistun maasta.

Toivottavasti ne rahatkin ovat ulkomaalaisilla tileillä. Meinaan, että suomen valtio takavarikoi kaiken vaikka onnistuisitkin pakenemaan ulkomaille.

Kannattaa ostaa timantteja sitten.

Vierailija
59/102 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista paskaa, tollo.

Häpeä luuseri!

No jopas kävi tunteisiin!! Luvut ja tiedot oli muuten ihan OP-rahaston omilta sivuilta. 

Ota ihan rauhallisesti ja muista lääkkeet. Tuollainen käy pumpun päälle.

Vierailija
60/102 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittajia maahanmuuttajat. Kukaan ei tiedä, mitä niillä kotimaissaan on, nostavat tukia ja nauttivat palveluista ja moni suomalainen haukkuu persupersu, jos uskaltaa asiasta mainita.