Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomeen tulossa Amerikan vakuutusmalli?

Vierailija
02.01.2025 |

Otinpa täyskaskon autooni. Törmään tiellä olevaan esineeseen, kun en tajua väistää. Hinautin auton lähimmälle korjaamolle, kuten vakuutusyhtiön hinauspalvelu ehdottaa. Auto korjataan. Alle 1000 euron remontti. Vakuutusyhtiö yrittää ensin, että oli väsymisvaurio, ja lähettää korjaamoon tarkastajan katsomaan osat. Ei ollut väsymisvaurio. Vakuutusyhtiö väittää, että autokorjaamon lasku työstä liian kallis. Vakuutusyhtiö päättää, että joudun kärsijäksi, ja joudun maksamaan omavastuun, 200 euroa, lisäksi korjaamon laskusta 200 euroa siksi, että korjaamon hinta on vakuutusyhtiön mielestä liian kallis.

Taitaa tulla amerikkalaisten vakuutusyhtiöiden rahantekomalli tänne pikku Suomeenkin. Voitot revitään mitä kummallisimmilla syillä asiakkaalta. 

Kaikki konstit ja kiemurat käytössä. Aika hurjaa, kun pitää oikein tarkastaja lähettää katsomaan autokorjaamoon vaurioituneita osia, ja korjauslasku jäi selvästi alle tonnin, mikä on mielestäni kuitenkin aika pieni vahinko. 

Totesin, että en jaksa tapella isoa vakuutuskoneistoa vastaan, ja sen varaan taisivat laskeakin asian. 

Tuli vain tunne, että tämä saattaa olla tarkoituksellista voittojen maksimointia vakuutusyhtiöltä, koska ainoa arvo näyttää olevan oman yhtiön varallisuuden kasvattaminen, myös korvauksista riipaisemalla.

Onko muilla samoja kokemuksia tästä Amerikan systeemistä? 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vakuutusyhtiö?

Vierailija
2/2 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus yhtiöiden toiminta on laillistettua huijaamista. Aina ne jaksaa narista että asiakkaat huijaa, mitäs ne itse tekee, voi hyvää päivää...mulla on jo liian monta esimerkkiä järjettömistä ratkaisuista. Lopetin vakuutusten ottamisen jo noin 30-vuotta sitten...vain pakollinen palovakuutus joka piti olla kun oli pankki-lainaa. Katso itse esim. kotivakuutuksen ehtoja, kodin elektroniikka ym. omavastuu 500...osta uusi 55 tuumane tv.,hinta 999€, vuodessa arvonalenema 50%, eli alle omavastuun, sama koskee puhelimia, liesiä, pakastimia etc. Tämä vain yhtenä esimerkkinä...siellä on rutosti muutakin, ne suojaa itsensä niin hyvin kuin mahdollista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla