En vain pysty olemaan onnellinen Suomessa
Talvella aivan liian kylmää ja pimeää, kesällä hyttysiä ja paarmoja, inhottavia ja ilottomia ihmisiä.
Kommentit (50)
Onnellisuus on oman pään sisällä. Et tule olemaan onnellinen missään. Yhdistät nyt ulkomaat lomailuun, mutta arkea sielläkin eletään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mielessäsi jokin muu maa, jossa uskoisit olevasi onnellinen lopun ikäsi joka päivä? Olisin kiinnostunut, sillä etsin myös sellaista kohdetta.
Sanotaan nyt näin, että joku saari, jossa päivälämpötila on vuodenajasta riippuen 25-32 astetta. Rikollisuutta ei juuri enempää kuin Suomessa. Esim. joku Euroopan merentakaisista alueista. Olisin onnellinen ihan vaan palmun alla makaamisesta.
Olen asunut 19 vuotta elämästäni ulkomailla, eri maissa - myös tropiikissa. Totta puhuen minusta tällainen palmunallamakaamishaaveilut kuulostavat hieman lapsellisilta. Totuus on, että arki astuu kuvioihin joka maailman kolkassa, kun siellä riittävän pitkään aikaansa viettää. Joka maassa on omat hyvät puolensa, mutta myös omat ongelmansa... kussakin maassa ne vain
Tietenkin arki on arkea. Kyllä siellä tropiikissa ihan paikallisetkin viettivät vapaapäiviään palmujen alla makoillen. Ja esim. Espanjassa ihmiset monet menevät rannalle vapaapäivinään.
Kuule meneppä sinne Espanjaan nykyään ja varsinkin vuokraa/osta sieltä asunto niin paikalliset ovat kurkussasi kiinni;)
Älä muuta kuitenkaan pahimpiin turismirysiin, siellä sinua inhotaan. Kannattaa myös opetella maan kieli, nyt on hyvä hetki aloittaa kielen opiskelu
Lisäksi taloudellinen väkivalta kaikilta mahdollisilta tahoilta tavallista suomalaista vastaan, kohtuuttoman kireästä verotuksesta alkaen. Nyt veroille ei saa enää edes mitään vastinetta.
Vierailija kirjoitti:
Onnellisuus on oman pään sisällä. Et tule olemaan onnellinen missään. Yhdistät nyt ulkomaat lomailuun, mutta arkea sielläkin eletään
Ei minua haittaa arki, eikä työni stressaa. Ihan mielellään tekisin sitä jostain lämpimästä ja aurinkoisesta maasta käsin, jos se vaan olisi mahdollista.
ap
Tietenkin arki on arkea. Kyllä siellä tropiikissa ihan paikallisetkin viettivät vapaapäiviään palmujen alla makoillen. Ja esim. Espanjassa ihmiset monet menevät rannalle vapaapäivinään.
Suomessa taas vapaa-aikaa vietetään veren maku suussa hiihtäen yksin pimeässä 20 asteen pakkasessa, näin kärjistäen.
ap
Kyllä mun mielestä arki lämpimä(mm)ässä on erilaista, keveämpää. Tänäänkin tuli valoisaa 7.20 ja sitä jatkuu tuonne klo 17 yli. Aurinko lämmittää niin että pihatöitä voi tehdä paitahihasillaan ja muutenkin vietämme paljon aikaa ulkona - ajelemme lähikylien tapahtumiin tai vain maisemia ihailemaan.
Suomessa samassa tilanteessa valon ja lämmön suhteen vasta vappuna! Muuten rämmitään hämärässä, märässä ja kurassa ja ainakin itse joudun olemaan sisällä. Ja nyt on kylmin kausi täällä Italiassa.
On paljon enemmän energiaa tehdä kotitöitä joita isossa talossa riittää, pyykit saa ulos kuivamaan, ruoka aineet on laadukkaita ja vielä kohtuuhintaisia vaikka hinnat onkin nousseet todella paljon.
Sarjassamme "Suomi on paska maa, mistä kannattaa muuttaa pois, koska sää on paska ja ihmiset on paskoja".
Alun jälkeen ilmestyy tuhatpäinen lauma trolleja, jotka ihan äkkiä ulkomailta käsin saavat yllättävän mielihalun tulla suomalaiselle palstalle haukkumaan Suomea.
Suosittelen muuttoa esimerkiksi Venäjälle, missä on aivan ihania rauhaarakastavia ihmisiä, ja sää ihana kuin Kaliforniassa, varsinkin Siperiassa.
Kaikissa maissa on jokin epämiellyttävä asia, et ehkä missään olisi täysin tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa maissa on jokin epämiellyttävä asia, et ehkä missään olisi täysin tyytyväinen.
Ainakin tuo väärä lämpötila ha pimeys korjaantuisivat monessakin maassa.
ap
Tietenkin minua haittaa, miten suomalaisia Suomessa kohdellaan, mutta turha sitä on muiden suomalaisten niskaan kaataa.
ap