En vain pysty olemaan onnellinen Suomessa
Talvella aivan liian kylmää ja pimeää, kesällä hyttysiä ja paarmoja, inhottavia ja ilottomia ihmisiä.
Kommentit (50)
Britanniassa varoitetaan 3 päiväksi olemaan lähtemättä kotoa ulos ja varaamaan ruokaa. On tuolla ulkomailla aikamoiset säät nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mielessäsi jokin muu maa, jossa uskoisit olevasi onnellinen lopun ikäsi joka päivä? Olisin kiinnostunut, sillä etsin myös sellaista kohdetta.
Sanotaan nyt näin, että joku saari, jossa päivälämpötila on vuodenajasta riippuen 25-32 astetta. Rikollisuutta ei juuri enempää kuin Suomessa. Esim. joku Euroopan merentakaisista alueista. Olisin onnellinen ihan vaan palmun alla makaamisesta.
Onko teillä mahdollisuus hankkia asunto sen tyyppiseltä seudulta? Jokin pieni ja mukava, jota voisitte ehkä vähän rempata ja opetella pikku hiljaa tuntemaan seutua sekä ihmisiä? Tuttavapiirissäni on vähän saman "ongelman" kanssa painivia kuin sinäkin, mutta jotkut ovat säästäneet ja ostaneet sitten sen "mökkinsä". Nyt en tarkoita mitään suomalaiskeskittymää jossakin päin maailmaa, vaan muuttamista paikalliste
Kiitos vinkistä. :) Pitää yrittää selvittää. 
Ap
Inhottavia ja ilottomia ihmisiä? Ei mun mielestä ole, ja minä sentään työskentelen köyhien, sairaiden, pitkäaikaistyöttömien kanssa. Kyllä sinä olet nyt se iloton, ja siksi näet vain sitä ympärilläsi. Jos itsellä ei ole minkäänlaista huumorintajua ja on masentunut, niin ei varmaan kukaan muukaan tunnu miltään muulta.
On suomalaisissa inhottaviakin ihmisiä, mutta onneksi erittäin pieni vähemmistö. Ei ihmiset muualla ole yhtään erilaiisia, osa on inhottavia missä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Inhottavia ja ilottomia ihmisiä? Ei mun mielestä ole, ja minä sentään työskentelen köyhien, sairaiden, pitkäaikaistyöttömien kanssa. Kyllä sinä olet nyt se iloton, ja siksi näet vain sitä ympärilläsi. Jos itsellä ei ole minkäänlaista huumorintajua ja on masentunut, niin ei varmaan kukaan muukaan tunnu miltään muulta.
On suomalaisissa inhottaviakin ihmisiä, mutta onneksi erittäin pieni vähemmistö. Ei ihmiset muualla ole yhtään erilaiisia, osa on inhottavia missä vaan.
Asut ehkä eri suunnalla kuin minä? Täällä päin Suomea kyllä riittää ikäviä ihmisiä. 
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää muuttamasta?
Minulla ja miehelläni on ihan hyväpalkkaiset työt täällä. Vastaavia tuskin saisimme muualla. Olemme muutenkin jo aivan liian vanhoja (yli 4-kymppisiä) saamaan uusia työpaikkoja edes Suomesta, saati sitten muualta.
Nyt pystymme sentään viettämään kaikki lomat ym. vapaat poissa Suomesta.
ap
Höpsis. Tekosyitä.. etätyötkin on keksitty. Ulkomailla itsekin.
Terveisiä osavuosimuuttolinnulta Italiasta. Hyvä täällä on olla!
Mitä etätöihin tulee miehellä piti olla kaikki ok, onhan hän tehnyt 100% etätöitä Suomessa. Esimiehen mukaan ei estettä kunhan netti toimii. No sitten häneen iski kateus ja nyt mies saa vain 3x1vkon jatkettua lomiaan etätyöviik
Tää on todella yleistä! ÄLKÄÄ kertoko, että pyydätte etätyömahdollisuutta ulkomailla-asumisen takia! Se evätään tai potkut tulee!
Vierailija kirjoitti:
Kärsineet ihmiset, kuten köyhät ja sairaat usein ovatkin jalostuneet ystävällisemmiksi. Ilkeimpiä ovat vauraat hyvätuloiset, jotka pitävät itseään muita parempina.
Kuulostaa ihanalta. Kurja juttu tosin, että miehesi etätyöt eivät jatkuneet. 
ap
Jatkuu ne Suomessa edelleenkin 100% ja jos meillä olisi Suomessa mökki pomo ei edes tietäisi asiasta.
Mutta esim puhelimen hälyytysääni muuttuu ulkomailla joten heti jäisi kiinni, ei viitsi riskeerata.
"inhottavia ja ilottomia ihmisiä. " Sellainen suomi-vihapläjäys taas sieltä. Sen ymmärtää jos viduddaa miten asiat ovat tässä maassa ja miten kansalaisia kohdellaan mutta jos mammuli alkaa haukkumaan kantasuomalaisia tietää että kyseessä on rytsän trolli tai joku tunika-tarja joka vihaa omaa kansaansa.
ps:Ehkä siihen ilottomuuten on kenties hyvä syy EH HEH?!
Vierailija kirjoitti:
"inhottavia ja ilottomia ihmisiä. " Sellainen suomi-vihapläjäys taas sieltä. Sen ymmärtää jos viduddaa miten asiat ovat tässä maassa ja miten kansalaisia kohdellaan mutta jos mammuli alkaa haukkumaan kantasuomalaisia tietää että kyseessä on rytsän trolli tai joku tunika-tarja joka vihaa omaa kansaansa.
Juuri kaltaisiasi tarkoitin, kiitos kun havainnollistit. 
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asut ehkä eri suunnalla kuin minä? Täällä päin Suomea kyllä riittää ikäviä ihmisiä.
ap
Ehkä omassa käytöksessäsi on jotain vikaa jos kaikki ovat sinulle "inhottavia ja ikäviä" ? 
Miten naiivi pitää olla jos luulee että muissa maissa ollaan naama hymyssä koko ajan ja muualta tulleita palvellaan iloisesti joka päivä? Esim se Espanja on muuttunut nykyään, erittäin turisti/muualtatullut vihamielinen maa, eritoten vihaavat muita eurooppalaisia että sinne joukkoon vaan :) 
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mielessäsi jokin muu maa, jossa uskoisit olevasi onnellinen lopun ikäsi joka päivä? Olisin kiinnostunut, sillä etsin myös sellaista kohdetta.
Sanotaan nyt näin, että joku saari, jossa päivälämpötila on vuodenajasta riippuen 25-32 astetta. Rikollisuutta ei juuri enempää kuin Suomessa. Esim. joku Euroopan merentakaisista alueista. Olisin onnellinen ihan vaan palmun alla makaamisesta.
Olen asunut 19 vuotta elämästäni ulkomailla, eri maissa - myös tropiikissa. Totta puhuen minusta tällainen palmunallamakaamishaaveilut kuulostavat hieman lapsellisilta. Totuus on, että arki astuu kuvioihin joka maailman kolkassa, kun siellä riittävän pitkään aikaansa viettää. Joka maassa on omat hyvät puolensa, mutta myös omat ongelmansa... kussakin maassa ne vain ilmenevät eri asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri kaltaisiasi tarkoitin, kiitos kun havainnollistit.
ap
Sinähän juuri ensimmäisenä haukuit meitä kaikkia ja meidän takia sinun on vaikea olla onnellinen tässä maassa. Olemme kaikki "inhottavia ja ilottomia" ihmisiä:) Lopeta se söpertely ja uhrina leikkiminen ja ota vastuu omasta elämästäsi. Inhottaa muutenkin kun rouvaa ei tunnu haittaavan miten omaa kansaa kohdellaan, se ei aiheuta ilottomuutta ollenkaan kun omat asiat ovat niin hyvin. Ainoastaan kurjien ja köyhien ilottomuus pilaa apeen onnellisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ehkä omassa käytöksessäsi on jotain vikaa jos kaikki ovat sinulle "inho
Eivät välttämättä ole suoraan minulle inhottavia ja ikäviä. Huomioin vain ympäristöäni. 
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut 19 vuotta elämästäni ulkomailla, eri maissa - myös tropiikissa. Totta puhuen minusta tällainen palmunallamakaamishaaveilut kuulostavat hieman lapsellisilta. Totuus on, että arki astuu kuvioihin joka maailman kolkassa, kun siellä riittävän pitkään aikaansa viettää. Joka maassa on omat hyvät puolensa, mutta myös omat ongelmansa... kussakin maassa ne vain ilmenevät eri asioissa.
Tietenkin arki on arkea. Kyllä siellä tropiikissa ihan paikallisetkin viettivät vapaapäiviään palmujen alla makoillen. Ja esim. Espanjassa ihmiset monet menevät rannalle vapaapäivinään. 
Suomessa taas vapaa-aikaa vietetään veren maku suussa hiihtäen yksin pimeässä 20 asteen pakkasessa, näin kärjistäen. 
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää muuttamasta?
Minulla ja miehelläni on ihan hyväpalkkaiset työt täällä. Vastaavia tuskin saisimme muualla. Olemme muutenkin jo aivan liian vanhoja (yli 4-kymppisiä) saamaan uusia työpaikkoja edes Suomesta, saati sitten muualta.
Nyt pystymme sentään viettämään kaikki lomat ym. vapaat poissa Suomesta.
ap
Itseasiassa monessa muussa maassa työpaikan vaihto onnistuu helposti myöhemmälläkin iällä.
Tuosts palmun alla kommentista päättelen että oikeasti haluat vain pysyvästi lomalle ja työpaikan etsiminen ja arjen eläminen ulkomailla olisi liian raskasta.
t: ulkosuomalainen jo 30 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ehkä omassa käytökse
"Eivät välttämättä ole suoraan minulle inhottavia ja ikäviä. Huomioin vain ympäristöäni. "
Mitä sitten valitat, vaihda paikkakuntaa? Ja jos vieläkin on ongelmia tämän maan kantaväestössä niin ongelma on kyllä omien korviesi välissä.
Ei millään pahalla mutta kuulostat aika lapselliselle. Voisi melkein veikaita että ulilaudan pentujen baitti.
Et kai, kun pietarista trollailet muutenkin. Suomi on oikein hyvä maa meille suomalaisille. Me tehdään tästä mitä milloinkin halutaan.