Ottaisitko avioeron jos tietäisit, että hintana on sen seurauksena omien lapsien mielenterveysongelmat?
Olen huomannut, että nykyään lasten pahoinvointi kulminoituu äärimmäisen voimakkaasti juurikin eroperheisiin.
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Minun lapseni sairastui avioeromme jälkeen. Olen usein miettinyt, olisiko minun sittenkin silloin pitänyt uhrata itseni. Nyt lapsi on jo aikuinen ja 7 vuotta syrjäytynyt.
Ehkä lapsesi kuutenkin syrjäytyi avioliittosi aikaisesta elämästä, näkyy nyt. Lapset ovat lojaaleja vanhemmilleen ja sinnittelevät. Kun muuttaa omilleen, voi löysätä.
Näin minulle kävi. Nyt minä olen yli 50v. Olen naimisissa, 2 ihanaa lasta ja yksi mummun kulta. Ikäväkseni joudun kuitenkin sanomaan, että vanhin lapsistani joutui maksamaan kalliimman hinnan kuin nuorempi lapseni. Pääsi kuitenkin yli, koska tuki oli meissä vanhemmissa. Kiitoksena siitä, olen mummu.
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto täällä on idioottia porukkaa. Jauhetaan kaikkea paskaa tyyliin, että ei se ero lapsia ahdista, vaan vanhempien käytös ja toiminta siinä koko prosessissa. Eroa ei voi hoitaa lapsiystävällisesti ja piste. Täyttä paskaa väittää muuta. Kun se isän ja äidin muodostama ydinperhe on saman katon alta hajonnut, niin se on hajonnut. Se on lasten silmissä poissa ja menetetty. Ei se ole enää sama asia, että joskus nähdään toista vanhempaa ja välit on ihan ok. Minä olen vierestä nähnyt monta eroa ja ilman suurempia riitoja ovat menneet, mutta siitä huolimatta järkiään lapset alkavat oireilla sen tutun perheen hajoamisen jälkeen. Lapsethan eivät ajattele ihmissuhteita aikuisten näkökulmasta. Se on ihan tutkittua, että oli sitten isä tai äiti, niin lapsi haluaa enemmin vaikka sen huonomman isän tai äidin, kuin menettää tämän jokapäiväisestä elämästään kokonaan.
Ihmiset eivät vaan halua myöntää tosiasioita, niin sitten he luo
Tätä pahentaa vielä se, että yleinen mielipide hyväksyy vuoroviikkoilun täysin, siitä on tullut normi. Siitä huolimatta, että äärimmäisen harva eronnut suostuisi edes linnunpesämalliin, jossa lapset asuvat koko ajan yhdessä kodissa ja vanhemmat vuoroviikkoilwvat. Koska "ei se toimi, ettei ole omaa kotia". No eihän niillä vuoroviikkolapsillakaan ole, on vain isän ja äidin kodit, joissa olet väliaikaisesti käymässä.
Elämä perheessä, jota ei enää ole olemassa ja joka on vain suuri valhe, voi myös aiheuttaa psykologisia ongelmia.
En osaa kuvailla sitä helpotusta kun vanhemmat erosivat. Loppui se ikuinen tappelu ja huuto. Mielenterveys olisi mennyt sitä kuunnellessa enää hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
Elämä perheessä, jota ei enää ole olemassa ja joka on vain suuri valhe, voi myös aiheuttaa psykologisia ongelmia.
Minkälainen on perhe, joka on suuri valhe? Lapsia ei kiinnosta, vaikka vanhemmat nukkuisivat eri huoneissa, kunhan yhteinen koti säilyy. Monet nukkuvat eri huoneissa esim. kuorsaamisen takia. Vanhempien seksielämä ei muutenkaan kuulu lapsille.
Jälleen sanon, että väkivalta, päihteet ja jatkuva riitely on sitten eri asia, sitä ei tarvitse tähän aina vetää.
Mahtaisiko syynä olla, että ovat traumatisoituneet ennen eroa, toisen vanhemman käytöksen johdosta.Tietty geenit myös vaikuttavat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen on perhe, joka on suuri valhe? Lapsia ei kiinnosta, vaikka vanhemmat nukkuisivat eri huoneissa, kunhan yhteinen koti säilyy. Monet nukkuvat eri huoneissa esim. kuorsaamisen takia. Vanhempien seksielämä ei muutenkaan kuulu lapsille.
Jälleen sanon, että väkivalta, päihteet ja jatkuva riitely on sitten eri asia, sitä ei tarvitse tähän aina vetää.
Jotkut haluavat vetää nuo asiat aina mukaan ettei vain tarvitse kohdata itseään ja tekojaan.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Toki niin voi käydä, mutta tilastollisesti suurempi todennäköisyys on jos vanhemmat on väkisinkin ainoastaan lasten takia yhdessä. Sillä jos millä, aiheutetaan mielenterveysongelmia.
totta, kun äiti voi hyvin, lapsetkin voi hyvin
Nainen uhraa vaikka lastensa mielenterveyden päästäkseen sänkyyn sen työpaikan Pertsan kanssa, jolla on kuulemma jättielin.
Vierailija kirjoitti:
Nainen uhraa vaikka lastensa mielenterveyden päästäkseen sänkyyn sen työpaikan Pertsan kanssa, jolla on kuulemma jättielin.
Niin. Koska vapaus! Sanoinko jo vapaus? 😉
Ihmiset nykyään eroilevat niin helposti