Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väkisin valvottaminen väkivaltaa?

Vierailija
29.05.2023 |

Avomies on ottanut tavaksi, ettei anna minun nukkua yöllä. Hän itse nukkuu paljon iltaisin töiden jälkeen, eli yöllä hänellä on kai energiaa valvottaa minua.

Esimerkiksi tänään olen todella väsynyt. Viime yönä ei antanut minun nukkua, vaan halusi keskustella kotitöiden jakamisesta. Kello oli noin kaksitoista yöllä, kun herätti minut juttelemaan noista kotitöistä.

Kun pyysin, että antaisi minun nyt nukkua ja että voidaanko jutella päivällä, hän suuttui ja alkoi haukkumaan minua, ja lopetti neljän maissa aamuyöllä.

Aamulla käyttäytyi kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Yhdessä on oltu neljä vuotta, aloitti valvottamisen muutama kuukausi sitten yleensä aika samanlaisella kaavalla. Minä tietysti yöllä lopulta suutun ja pian riitelemme siten että minulla on silmät kiinni kun anelen, että saisin nukkua. Tämä tapahtuu noin kerran viikossa.

Mies on todella stessaantunut, joten olen katsonut läpi sormien, mutta nyt yliväsyneenä tuntuu jo että tämä ei voi olla ihan ok.

Olenko ainoa maailmassa, jonka mies tekee näin?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvottamista käytetään kidutuskeinona, joten mieti tilannettasi sitä vasten. Pelasta itsesi.

Vierailija
2/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että valvottamista käytetään tehokeinona kuulusteluissa ja se on klassinen kidutuskeino?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
4/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on. Jo pelkästään haukkuminen on väkivaltaa, vaikka tapahtuisi päiväsaikaan/hereillä ollessa.

Vierailija
5/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, on henkisen väkivallan muoto ja miehes käytös kuulostaa kyllä melko hälyttävältä. Uni on aika suuri tarve kuitenkin ihmiselle ja sen estämistä käytetään lahkoissa ja k-idutuksessa menestyksekkäästi. Ihan niin paha tuo ei vielä ole, mutta ei missään nimessä fine. Varsinkin kun se on tahallista herättelyä ja riidan haastamista. Mikään miehen tunnetila tai elämäntilanne ei voi moista oikeuttaa.

Vierailija
6/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi saattaa olla maaninen psykoosi, tai muuten vaan psykoosi. Eihän tuo normaalia käytöstä ole.

Vierailija
7/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkisin nukuttaminenkin on väkivaltaa!

Vierailija
8/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan mies tuli alapeukuttamaan.

Vierailija
9/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on hedelmällisen neuvotteluajankohdan mies keksinut :-D

Vierailija
10/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Arvelinkin saavani vastaavia kommentteja.

Ap

Vierailija
11/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on. 

Meillä oli ex- vaimon kanssa vähän sama juttu, ei toisin ihan noin paha. Sillä oli aina olevinaan työt ja opinnot niin vaiheessa, että sen piti ottaa päiväunet ja jatkaa illalla kun minä ja lapset olivat nukkumassa. Sitten kun olin just nukahtanut, niin hän rymistelee makuuhuoneeseen ja alkaa selvittää jotain täysin irrallista asiaa, jonka olisi voinut hoitaa päivällä. Eli kuulemma vointu tietää, että nukun, jos makaan hiljaa vuoteessa. 

Vierailija
12/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläsi saattaa olla maaninen psykoosi, tai muuten vaan psykoosi. Eihän tuo normaalia käytöstä ole.

Ei ole normaalia, mutta ei tuo nyt ihan psykoosi ole. Enemmän jokin tunnepuolen häriö. Ei ymmärrä, etttä toista voi väsyttää, jos on itse juuri herännyt.

Toki nopeasti muuttuneesta käyttytymisestä kannattaa olla huolissaan. 

Vierailija
13/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan mies tuli alapeukuttamaan.

Eiköhän nuo alapeukut tule siitä, että kymys on jo lähtökohtaisesti absurdi. Hyvä toki, että ap on herännyt tilanteeseen. 

Vierailija
14/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huono uninen ja silloin kun saan unenpäästä kiinni niin minun on parempi antaa nukkua! Ainoa ukko joka herättää minut unesta lentämättä koirankoppiin on Ralph Fiennes joka kääntää minut selälleen ja kuiskaa korvaani että haluaa rakastella minua hellästi. Muuten antakaa minun kuorsata rauhassa. Edes Fiennesin kanssa en jaksaisi keskiyöllä vääntää jostain tiskivuoroista tai pölyjen pyyhinnästä.

Vierailija
15/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kerran herätti minut muutamaa tuntia aiemmin aamulla, kun minulla oli kymmenen jälkeen tärkeä tapaaminen. Olin kuin peppuun ammuttu karhu ja mies sai kyllä kuulla asiasta, koska en pääse takaisin uneen kerran herätettynä ja jouduin sitten puutteellisilla unilla menemään tapaamiseen. Ei ole herätellyt uudestaan.

Vierailija
16/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette keskustele päivällä? Pakenetko häntä tai etkö anna hänen puhua päivisin vai mikä tuohon on syynä? Jokin syyhän tuohon on. Ajatteleeko mies, että nyt hän saa puhua?

Vierailija
17/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ainoa, mutta yksi harvoista, joka sitä sietää. 

En todellakaan käsitä, miksi joku jäisi kärsimään useammaksi yöksi, jos tuota tapahtuisi toisen kerran. Sen ensimmäisen kerran jälkeen tekisin niin perusteellisesti selväksi miehelle, että ei tule toistumaan ja toinen kerta jäisi taatusti viimeiseksi.

Kai sinä tiedät, että valvottaminen on yksi tavallisista, vanhimmista ja yksinkertaisimmista kidutuskeinoista. Kysypä nyt itseltäsi, miksi sinä sitä kärsisit etkä nukkuisi kaikessa rauhassa.

Vierailija
18/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette keskustele päivällä? Pakenetko häntä tai etkö anna hänen puhua päivisin vai mikä tuohon on syynä? Jokin syyhän tuohon on. Ajatteleeko mies, että nyt hän saa puhua?

Jutellaan päivisin. Ainakin minusta tuntuu yöaikaan, että haluaa nimenomaan haastaa riitaa. Päiväsaikaan keskustelemme arjesta ihan normaalisti.

Sori, minusta ei nyt saa paljon irti, koska väsyttää niin paljon.

Ap

Vierailija
19/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väkivaltaa. Ex valvotti minua, etenkin jos tiesi minulla olevan aikainen aamuvuoro tai muuten erityisen tärkeää saada nukuttua. Mieti suhdettanne, niin voit ehkä havaita muitakin epäterveitä piirteitä.

Vierailija
20/68 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tuo kuulodtaa oudolta ja ei ole ok. Mietityttää kyllä silti, onko ap nyt täysin rehellinen itselleen. Jos olet, niin teillä on suhteessa paha ongelma, joka vaatisi parisuhdeterapiaa tms. Ja jos et ole, niin sama vastaus silloinkin.

Meillä mies voisi väittää vähän vastaavaa minusta. Tosin en herätä häntä, mutta yritän jutella illalla sängyssä. Ja sehän ei hänelle sovi, koska häntä väsyttää. Ongelma vain on se, että emme juttele koskaan muutenkaan keskenämme. Lapsi on aina läsnä ja tämän nukkumaan mentyä mies pakenee omiin oloihinsa viettämään omaa aikaa. Menee sieltä sitten petiin ja minä olen kuin kämppis. Hän ei kykene normaaliin keskusteluun ja minä taas tarvitsen sitä ja joudun puimaan parisuhdettamme ja muita asioita vieraiden ihmisten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi