Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä mä sanon että mun elämä on jo ohi, työkyvyttömyyseläke

Vierailija
02.01.2025 |

Mihinkään en tästä pääse elämässä. Tää on kuin joku vankilatuomio

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paneminen piristää 

Vierailija
2/28 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva maksaa työkyvyttömien eläke🤷

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ohi, se on uuden elämän alku. Oli mulle. Vapaus tehdä mitä haluaa, rajoitteiden mukaan tietysti. Ota haaste vastaan ja löydä elämään mielekkyys, sen voi tehdä myös ilman suurta varakkuutta. Ilo voi löytyä vaikka luonnosta. Tietysti sairaudet ovat rajoittavia ja ikäviä asioita, mutta toivon sulle myös valoisia hetkiä elämään!

Vierailija
4/28 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinnehän ei ole pakko (kokonaan) jäädä, kyllä sieltä toiset kuntoutuu (osittain tai kokonaan) työelämään.

Mulle olisi unelmien täyttymys!

Mun kaikki voimat menee siihen et käyn töissä, ei jää voimia kotitöihin tai elämän elämiseen. Mutta ei auta, loiset töihin stana!!

Vierailija
5/28 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tuo olisi unelma. Opettele ap nauttimaan pienistä asioista. Ei se työssä käyntikään hääviä ole.

Vierailija
6/28 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä tiedä onko kiva, mutta ainakin on aikaa miettiä mitä lisätienestejä keksisi, kun ei pikkueläkkellä oikeen kallistuvassa maailmassa elä?

Vierailija
7/28 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamattomuus, itsesääli ja opittu avuttomuus ovat mahtava yhdistelmä. Toivottavasti joskus tajuat että sinulla on vain yksi elämä ja käytät sen vinkumalla internetissä, vaikka mikään/kukaan muu kuin sinä ei estä sinua tekemästä asioita paremman elämän eteen. Elämä on valintoja.

Vierailija
8/28 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on ollut koko elämänsä työkyvyttömyyseläkkeellä ja paremmin hänellä menee kuin minulla. Itse olen korkeastikoulutettu ja tehnyt vaativaa asiantuntijatyötä. Viime vuosina olen kuitenkin kokenut paljon masennusta.

Vierailija
9/28 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa jokin soitin ja ryhdy opettelemaan sitä. Tuo aivan uutta mielekkyyttä elämään. Jos siis työkyvyttömyytesi ei estä sitä.

Vierailija
10/28 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinnehän ei ole pakko (kokonaan) jäädä, kyllä sieltä toiset kuntoutuu (osittain tai kokonaan) työelämään.

Mulle olisi unelmien täyttymys!

Mun kaikki voimat menee siihen et käyn töissä, ei jää voimia kotitöihin tai elämän elämiseen. Mutta ei auta, loiset töihin stana!!

Älä aja itseäsi burnoutiin. Jos et jaksa tehdä normaaleita asioita työajan ulkopuolella työrasituksesta johtuen, olet hyvää vauhtia matkalla kohti sairauseläkettä. Eiköhän viimeistään siinä vaiheessa ymmärryksesi sinne jo päätyneitä kohtaankin kasva. Uskallan väittää, että asenne ongelmaiset "loiset" ovat tässä viiteryhmässä marginaalia. 

Useimmat tk eläkeläiset olisivat mielellään työelämässä, jos terveys vain sen sallisi. Työ tuo sosiaalisia kontakteja, lisäksi saa paremman sosiaalisen statuksen ja kokea onnistumisen tunteita. Parempaa elintasoakaan ei sovi unohtaa. 

Mutta ei elämän tarvitse olla ohitse mikäli päätyy tk-eläkkeelle. Asioita on vain tehtävä oman jaksamisen tai omien rajoitusten asettamissa rajoissa. Näissä puitteissa voi tehdä hyväntekeväisyystyötä, urheilla, harrastaa, opiskella tai tehdä jopa osa-aikaista työtä. Useimmilla rajoitteet ovat kuitenkin sen verran kovat, ettei "normaalista elämästä" voi kuin haaveilla. Tk-eläke antaa kuitenkin taloudellisen turvan, jolloin voimavarat voi keskittää sairaudesta kuntoutumiseen ja/tai sen kanssa elämisen opetteluun. 

Vierailija
11/28 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paneminen piristää 

Selvä! Ketä pääsee?

Vierailija
12/28 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset sairastuu aiemmin, toiset sairastuu myöhemmin. Ihmisyys on sellaista. Toiset auttaa toisia. Yhteiskunnassa, missä sairaat jätettäisiin yksin ilman ruokaa ja asuntoa ei olisi kivaa.

Vierailija
13/28 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saamattomuus, itsesääli ja opittu avuttomuus ovat mahtava yhdistelmä. Toivottavasti joskus tajuat että sinulla on vain yksi elämä ja käytät sen vinkumalla internetissä, vaikka mikään/kukaan muu kuin sinä ei estä sinua tekemästä asioita paremman elämän eteen. Elämä on valintoja.

Ehdotatko näin myös selkäsairaalle tai pahoista mielenterveysongelmista kärsivälle?

Joo, toki tässä maailmassa on paljon uusavuttomuutta ja jopa itsesääliäkin, ihan kaikenlaisilla ihmisillä, mutta vakava sairaus on toinen asia, se ei parane tuosta noin vain reipastumalla. 

Muutoksen mahdollisuudet ovat monilla tk-eläkeläisillä rajatut ihan terveydellisistä syistä johtuen, kyse ei ole asenneongelmasta. Se miten tilanteeseensa yleisesti suhtautuu, on toki jossain määrin jokaisen itse valittavissa. 

Nimimerkki: Been there, done that

Vierailija
14/28 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa jokin soitin ja ryhdy opettelemaan sitä. Tuo aivan uutta mielekkyyttä elämään. Jos siis työkyvyttömyytesi ei estä sitä.

Älä häiritse naapureita...

Vierailija
15/28 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ehdotat soittimeksi, tamburiinia ehkä?

Vierailija
16/28 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon ja terveydeksi!

Vierailija
17/28 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotatko näin myös selkäsairaalle tai pahoista mielenterveysongelmista kärsivälle?

Joo, toki tässä maailmassa on paljon uusavuttomuutta ja jopa itsesääliäkin, ihan kaikenlaisilla ihmisillä, mutta vakava sairaus on toinen asia, se ei parane tuosta noin vain reipastumalla. 

Muutoksen mahdollisuudet ovat monilla tk-eläkeläisillä rajatut ihan terveydellisistä syistä johtuen, kyse ei ole asenneongelmasta. Se miten tilanteeseensa yleisesti suhtautuu, on toki jossain määrin jokaisen itse valittavissa. 

Nimimerkki: Been there, done that

Tietysti ehdotan. En missään sanonut mitään parantumisesta, vaan elämän parantamisesta. Jos kykenee kerjäämään sääliä internetissä, kykenee kyllä tekemään muutakin. Ongelma vaan on, että se vaatii yrittämään. Suurin osa ei halua edes tehdä sitä, koska on niin helppo perustella saamattomuus jollain sairaudella.

Vierailija
18/28 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kota kinabalu ja nyt täällä +28c ,ei tulisi mieleenkään lähteä tarpomaan loskaan yms verojen kera ...sanoisin kaikille että improvisoikaa vai onko aivot jäässä siellä vai oletteko lampaita?

Vierailija
19/28 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk-eläkkeellä on mahdollista tehdä töitä.

Vierailija
20/28 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paneminen piristää 

Miestä piristää ahteriin ja poskeen ottaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi