Onko siihen kerrottu syytä, miksi tuo Eagle S suostui kiltisti siirtymään Suomen vesille?
Suomihan ei olisi voinut tehdä laivalle mitään, jos se olisi pysynyt Suomen rajan ulkopuolella.
Kommentit (135)
Erikoisjoukot otti laivan haltuun
Vierailija kirjoitti:
Erikoisjoukot otti laivan haltuun
Niin. Sitten kun se oli jo saatu Suomen aluevesille.
Harvoinpa nuo jonkun random-maan random-merimiehet rupeavat merivartiostolle mussuttamaan.
Paatti oli Suomen merialueella. Siellähän saa kulkea, jos sen tekee kiltisti. Mutta jos paatti tekee siellä jotain muuta, kuten raahaa ankkuria, sen voi ottaa komentoon, kuten nyt tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Harvoinpa nuo jonkun random-maan random-merimiehet rupeavat merivartiostolle mussuttamaan.
Suomen merivartiostolla ei ole toimivaltaa Suomen rajojen ulkopuolella.
Se edellinen kiinan laiva on vieläkin tanskan kohdalla kansainvälisillä vesillä mutta pysäytettynä ja kiina ei ole antanut lupaa nousta laivaan.
Vierailija kirjoitti:
Paatti oli Suomen merialueella. Siellähän saa kulkea, jos sen tekee kiltisti. Mutta jos paatti tekee siellä jotain muuta, kuten raahaa ankkuria, sen voi ottaa komentoon, kuten nyt tehtiin.
Ei ollut. Suomen ja Viron välissä on kansainvälinen merialue.
Ihmettelin alunperin tuota samaa.
Vierailija kirjoitti:
Erikoisjoukot otti laivan haltuun
Erikoisjoukot otti laivan haltuun vasta Suomen aluevesillä, joten aloittajan kysymys on ihan relevantti. Mitä jos Eagle S olisikin vain jatkanut matkaansa kv merialueella?
Vierailija kirjoitti:
Se edellinen kiinan laiva on vieläkin tanskan kohdalla kansainvälisillä vesillä mutta pysäytettynä ja kiina ei ole antanut lupaa nousta laivaan.
Tämä on Cookinsaarten laiva ja Suomen aluevesillä.
Ois ammuttu, jos ei olisi totellut. Vartolaiva Turvassa on aseistusta ja uusiin vartiolaivoihin tulee vielä enemmän.
Miinoitetaan tuo meri, niin loppuu venäläisten kulkeminen. Saatettuna ainoastaan sitten läpi.
Venäjä ei ymmärrä mitään muuta kuin voiman näyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Harvoinpa nuo jonkun random-maan random-merimiehet rupeavat merivartiostolle mussuttamaan.
Tämä. Miksi heitä kiinnostaisi asia niin paljon että alkaisivat kahakoida, töissähän he siellä vain ovat.
Voi olla, että laivan väki ei ole niitä meren pulleimpia purjeita.
Annettu setelisalkku kapteenille, raahaatko vähän ankkuria tuolla, ok, ei varmaan ajtelleet asiaa sen pidemmälle, nyt ovat itsekin ihan pihalla, että mitä tässä tapahtui.
Se oli erikoisoperaatio. Suomikin voi tehdä sellaisia
Nämä diktaattori maat vaan luo miinoja jotta itse voivat osoittaa että ei heidänkään tarvitse noudattaa kansainvälisiä lakeja. Merenkulun oikeudella harjoittavat sabotaasia.
Mutta mitä tästä opimme. Kaapeleiden ja putkien varaan ei voida yhteyksiä luoda. Tunneli ruotsiin ja viroonkin voidaan räjäyttää täyteen vettä ja se siitä.
Kai ne nut sen verran itsekin tajuaa, että ilman ankkuria olisi vähän vaarallista ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoinpa nuo jonkun random-maan random-merimiehet rupeavat merivartiostolle mussuttamaan.
Tämä. Miksi heitä kiinnostaisi asia niin paljon että alkaisivat kahakoida, töissähän he siellä vain ovat.
Kapteeni oli georgialainen myyrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoisjoukot otti laivan haltuun
Erikoisjoukot otti laivan haltuun vasta Suomen aluevesillä, joten aloittajan kysymys on ihan relevantti. Mitä jos Eagle S olisikin vain jatkanut matkaansa kv merialueella?
Tarvistemme yhteyksiä Eurooppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoinpa nuo jonkun random-maan random-merimiehet rupeavat merivartiostolle mussuttamaan.
Tämä. Miksi heitä kiinnostaisi asia niin paljon että alkaisivat kahakoida, töissähän he siellä vain ovat.
Kapteeni oli georgialainen myyrä.
No tässä nähtiin, miten georgialaiset myyrät toimivat, jos käry käy. Mikäli toiminta pitää kieputtaa monen maan ja monen bulvaanin kautta, on turha ajatella että siellä olisi suurta isänmaallisuutta tilaajaa kohtaan.
Eipä paljon ollut vaihtoehtoja.