Jos budjetti 30,000€ niin minkälainen auto kannattaa ostaa?
Kommentit (84)
Meillä ollaan merkkiuskollisia. Toyota, vaikka käytettynä. NiiN!
Mersu kestää käytettynäkin paremmin kuin useimmat uutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku 2-3 vuotta vanha luotettava tavismerkki. Toyota on yksi parhaista. Ja ehdottomasti bensa, älä koske sähköön tai hybridiin.
Mikä Toyotan hybridissä sinua pelottaa,se on paras.
Ei taida 2-3 vuotta vanhoissa tuolla budjetilla muita vaihtoehtoja ollakkaan kuin hybridejä tojolla.
Tuo 30 tonnia tuottaa 8 % vuosituotolla 5 vuodessa jotain 14 tonnia. Tyhmäähän tuo raha on autoon laittaa. Laittaisin maksimissaan 5 tonnia autoon ja 25 tonnilla tekisin sitten 12 tuhatta euroa lisää rahaa.
huindai-mies
Paljon on kilometrejä vuodessa? Ja minkä kokoinen auton pitää olla?
Vähän pitäisi olla speksejä.
Ei ainakaan mitään itäblokin kaalilavettia kuten Skoda tai Dacia.
Vierailija kirjoitti:
Tuo 30 tonnia tuottaa 8 % vuosituotolla 5 vuodessa jotain 14 tonnia. Tyhmäähän tuo raha on autoon laittaa. Laittaisin maksimissaan 5 tonnia autoon ja 25 tonnilla tekisin sitten 12 tuhatta euroa lisää rahaa.
huindai-mies
Mistäs sitä 8% vuosituottoa olisi tarjolla? Omalla sijoittajahistorialla kannattaa ostaa auto, on parempi tuotto.
Vierailija kirjoitti:
Miten oisi 500-2000e vähän ajettu japanilainen ja laitat loput 28750 euroa rahastoihin tai osakkeisiin?
Näin minä tekisin ja olen tehnyt aina. Autokustannukset nolliin.
Mikä olisi 500 eurolla vähän ajettu japsi? 450tkm ajettu Corolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten oisi 500-2000e vähän ajettu japanilainen ja laitat loput 28750 euroa rahastoihin tai osakkeisiin?
Just sopivasti sisäänajettu. Tojotathan ei ikinä mene rikki. Ei edes ruostetta tule eikä renkaitakaan tarvitse vaihtaa.
Sillä voi ajaa tuvasta essonpaariin ja takas luotettavasti 45 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just sopivasti sisäänajettu. Tojotathan ei ikinä mene rikki. Ei edes ruostetta tule eikä renkaitakaan tarvitse vaihtaa.
Sillä voi ajaa tuvasta essonpaariin ja takas luotettavasti 45 vuotta.
Ei ainakaan näytä miltään v*tun kylpyammeelta, kuten Teslat.
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan että normi henkilöauto niin bensa-Toyota vaikka tuon hintainen eli -ikäinen on jo rumalla keulalla, katso että moottoriöljyt on vaihdettu max. 15000 välein, unohda long life vaihtovälillä olevat.
Mulla on uudesta asti ollut Skoda ja Volkkari, yhteensä noilla ajettu yli 600tkm. Huoltoväli 1v/30tkm.
Ei mitään ongelmaa long Lifen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan että normi henkilöauto niin bensa-Toyota vaikka tuon hintainen eli -ikäinen on jo rumalla keulalla, katso että moottoriöljyt on vaihdettu max. 15000 välein, unohda long life vaihtovälillä olevat.
Mulla on uudesta asti ollut Skoda ja Volkkari, yhteensä noilla ajettu yli 600tkm. Huoltoväli 1v/30tkm.
Se on 15 tonnia / 1 vuosi se vaihtoväli. Vaihdan kylläkin 10 tonnin välein. Ei oo iso homma.
Liisariauto.
Loput rahat sitten viinaan ja huorien persiiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienille tsi koneille tuo 30,000km on kyllä auttamatta liian pitkä vaihtoväli,,vaihtamalla 15,000km välein öjjyt ja suodattimen pidennät moottorin käyttöikää aikalailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienille tsi koneille tuo 30,000km on kyllä auttamatta liian pitkä vaihtoväli,,vaihtamalla 15,000km välein öjjyt ja suodattimen pidennät moottorin käyttöikää aikalailla.
Tsi kone on ihan surkea.
Vierailija kirjoitti:
Moskvitsh Elite on hyvä auto. Myös Pobeda on hyvä.
Joo, jos ruplilla maksaa niin taitaa olla myös ainoat vaihtoehdot.
Miten vähän ajettu se japsi mahtaa olla, jos maksaa enintään 2000 euroa?