Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei
Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä
Kommentit (1818)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset pitävät lapsiaan ostoskärryssä istumassa kuraisissa vaatteissa ja kengissä.
Tämä on kuelletty, mutta ei mene perille. Hygenian vuoksi. Tiedoksi lapsiperheille.
- myyjänä kerron tämän-
Ärsyttää kun ihmiset ei ala pakkaamaan ostoksiaan heti vaan odottavat pakkaamistaan kunnes viimeisenkin ostoksen viivakoodi on luettu ja ostokset maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valikoiva näkö. Ottaa kaapista jugurtti purkkeja ja vasta kassalla täytyy osua silmään, että voi jumalauta siinä kannessa on reikä. Ei tietenkään millään voinut huomata purkkia ottaessa, että siinä on reikä kannessa. Silmät taas harittaneet siihen tyyliin, että toinen silmä on katsonut kattoon ja toinen v..tuun.
Tässä tilanteessa jos kassaneiti vielä kysyy, että haluatko käydä hakemassa uuden tilalle, niin sanon, että en halua. Jono kasvaisi itärajalle asti. Maksan, pistän kamat kasaan ja kotia kohti pitkin askelin. Jääköön se rikkinäinen purkki kauppaan.
Tää on sellainen v..uttavimmat jutut TOP10.
Auttaisiko rillit? Mä ostin viime kuussa lähes tonnilla ruokaa. Tarkistan kaupassa aina tuotteiden kunnon ja päivänmäärät. Joskus kuljetuksen aikana mennyt rikki purkin kansi ja silloinkin mies on pakannut ostokset. Kaupassa ärsyttää kiljuvat lapset,
Nimenomaan just silmälasit on, mutta kun se ei auta valikoivaan näköön. Jos jonkin huomaamatta jäämisestä voi olla jotain kiusaa, niin se jää huomaamatta. On ne rillit sitten vaikka niin vahvat, että kun taivaalle katsoo, näkee Saturnuksen renkaatkin.
Lasten kärrääminen ostoskärryissä, siis siinä osassa mihin ostokset kuuluisivat.
Meidän Cittarissa on heti kärryjen ja sisäänmenoporttien jälkeen ensimmäinen kassa ns veikkauskassa, vaikka kyllä siihen on yhdistetty myös tavallinen kassa, mutta sellaisena sitä käytetään vain ruuhka-aikoina. Minua ärsyttää aivan älyttömästi se, etteivät ihmiset voi jättää veikkauksiaan ensin ja vasta sitten ottaa ne kärryt ja mennä sisään, ei luulisi olevan vaikeaa, mutta meillä ihmiset parveilevat ja tukkivat koko käytävän, kun he vasta takaisin tullessaan, ohitettuaan ulosmenokassat tulevat täysine kärryineen veikkausjonoon sen sijaan, että olisivat hoitaneet veikkausasiat ensin, tilaa käytävällä on rajatusti, jos kaikki kärryineen odottavat veikkauksen jättämistä. Muutamalle olen kyllä huomauttanutkin, että eikö niitä veikkauksia voisi jättää jo kauppaan tullessaan ja ottaa kärryn sen jälkeen, ettei sitten tarvitse tukkia koko ulosmenotietä, reaktiot voinette arvata.
Vierailija kirjoitti:
Meidän Cittarissa on heti kärryjen ja sisäänmenoporttien jälkeen ensimmäinen kassa ns veikkauskassa, vaikka kyllä siihen on yhdistetty myös tavallinen kassa, mutta sellaisena sitä käytetään vain ruuhka-aikoina. Minua ärsyttää aivan älyttömästi se, etteivät ihmiset voi jättää veikkauksiaan ensin ja vasta sitten ottaa ne kärryt ja mennä sisään, ei luulisi olevan vaikeaa, mutta meillä ihmiset parveilevat ja tukkivat koko käytävän, kun he vasta takaisin tullessaan, ohitettuaan ulosmenokassat tulevat täysine kärryineen veikkausjonoon sen sijaan, että olisivat hoitaneet veikkausasiat ensin, tilaa käytävällä on rajatusti, jos kaikki kärryineen odottavat veikkauksen jättämistä. Muutamalle olen kyllä huomauttanutkin, että eikö niitä veikkauksia voisi jättää jo kauppaan tullessaan ja ottaa kärryn sen jälkeen, ettei sitten tarvitse tukkia koko ulosmenotietä, reaktiot voinette arvata.
Missä Cittarissa?
Vierailija kirjoitti:
Parinkymmenen eri veikkaustuotteen setviminen ja uuden porukkaloton kyhääminen. Maksu kolikoilla, koska niitä on kerätty kimppalottoon neulontakerhossa. Loput kortilla, koska Sepolla ei ollut käteistä. Niin ja sitten eri kortilla postimerkkejä, ja vielä Teuvolle yksi tupakka-aski.
Kaupoissa voisi olla omat kassat, joilla voi hoitaa pelkät tupakan ostot ja veikkaukset. Sujuvoittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää kaikenlaiset äpit tai muut sovellukset. En käytä, haluan astella kauppaan ilman älylaitteita. Toivon että tarjoukset olisivat kaikille asiakkaille.
Lidl eriarvoistaa pahasti asiakkaat, tiedän monta joilla ei ole älypuhelinta ja se ei johdu siitä että olisi " vanha". En suostu siihen kirotun äppiin, en klupilaiseksi, en muuhunkaan. Televisio menee kiinni nykyään kun tulee Lidlin mainos, " vain äpillä, vain äpillä, vain äpillä....ja hinnanero sillä kirotun äpillä on vaivaiset 20 centtiä, useimmiten...
Muilla on ollut jo kauan omat systeeminsä, joiden yksityiskohdista ne kertovat tarkemmin vain oman kultapossukerhonsa jäsenille. Lisäksi sama ostoskori voi olla eri hintainen samankin kortin tai äpin käyttäjille.
Lidl sinnitteli pisimpään Samat säännöt kaikille -linjalla, mutta suuren yleisön tyhmyyden takia senkin oli viimein pakko taipua.
Ennen moni kiersi kauppiaiden juonia hankkimalla kaikki kolme korttia (E, S, K), mutta nykyään parhaat edut saa vain rajusti keskittämällä.
Se mikä tässä on oikeasti perseestä on se, että kortti- ja äppipelleily ei ole ilmaista ja maksumieheksi joutuvat kaikki asiakkaat. Kukaan ei hyödy -- toiset vain häviävät hieman vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko on ollut? Nuo sormien nuolijat hedelmäpussia aukaistessaan ja niillä samoilla kuolaisilla sormilla tuotetta punnitsemaan :(
Hyi helkutti, ei tulisi mielenkään alkaa kaupassa nuoleskelemaan sormia. Ensin kosket niihin kämäsiin kärryihin/koreihin. Vanhemmat ihmiset tätä tekee.
Niitä hedelmäpusseja ei kuivilla sormilla saa auki kun sormet vaan luistaa siinä muovin pinnalla. Itse en nuole näppejä vaan kostutan niitä sylkemällä hitusen sormiin, sitten saa pussin auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko on ollut? Nuo sormien nuolijat hedelmäpussia aukaistessaan ja niillä samoilla kuolaisilla sormilla tuotetta punnitsemaan :(
Hyi helkutti, ei tulisi mielenkään alkaa kaupassa nuoleskelemaan sormia. Ensin kosket niihin kämäsiin kärryihin/koreihin. Vanhemmat ihmiset tätä tekee.
Niitä hedelmäpusseja ei kuivilla sormilla saa auki kun sormet vaan luistaa siinä muovin pinnalla. Itse en nuole näppejä vaan kostutan niitä sylkemällä hitusen sormiin, sitten saa pussin auki.
Kyllä ne saa auki oikealla tekniikalla. Ei tarvitse sormia kostuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kun ihmiset ei ala pakkaamaan ostoksiaan heti vaan odottavat pakkaamistaan kunnes viimeisenkin ostoksen viivakoodi on luettu ja ostokset maksettu.
Toimin aina näin. Kun kaikki ostokset on selvitetty ja olen ne maksanut, niin sitten siirryn maksamaan. Jos jotakin ärsyttää, niin ei kuulu minulle.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää S-marketin mustat katot ja kirkkaat spotit katossa, jotka sokaisevat silmät kun yrittää etsiä jotain ylähyllyiltä.
Ja se kiukuttaa tosiaan, kun uusi kassa avataan, pitäisi kassan ohjeistaa, että seuraavat jonossa tänne olkaa hyvä, eikä niin että huutavat, täällä on vapaa kassa, jolloin ne jonon taaimmaiset ryntäävät sinne ensin.
Monessa maassa toimitaan siten, että kun uusi kassa avataan, niin kassahenkilö tulee viereisen jonon seuraavana olevan asiakkaan kohdalle ja sanoo, että olkaa hyvä, voitte tulla tänne minun kassalleni.
Vierailija kirjoitti:
Kirkumalla kommunikoivat lapset, jotka eivät hiljene (saati lakkaa kirkumasta), vaikka asiakkaana selität, että he häiritsevät kaikkia. Plussana he pomppivat lastauspaikalla, näperöivät irtokarkkeja sekä hedelmiä ja heittäytyvät maahan vetämään itkupotkuraivareita.
Ja ne jotka lastauspaikalla alkavat omien lisäksi vieraita ostoksia!
Äppi touhu! Näytät sovellusta kassalla, sitten kaivat etukortin jolla voin onneksi myös maksaa S:ssä ja saapi ruhtinaallisen 0.5% maksutapaedun.
Miksi tupakat pitää olla niin hankalasti? En tupakoi mutta luulisi että siinä aski koneessa voisi edes lukea kunkin näppäimen kohdalla mitä siinä on. Niissä kassan yläpuolella olevissa tupakka kaapeissa pitää olla sellainen systeemi että menee itsekseen kiinni - ei saa jäädä auki ettei kukaan vain näe tupakka askeja.
Tupakka kuulemma aiheuttaa sairaskuluja, miten ihmeessä 80-luvulla selvittiin terveydenhuollossa? Kävikö vain niin että moni tupakoitsija delasi ennen vanhuuseläkettä?
Vilkkuvat valot. Miksei niitä korjata? En tiedä johtuuko kuivista silmistä mutta etova olo tulee ja kiire ulos kaupasta.
heviosaston nuutuneet, osin homeiset artikkelit. Olen kyllä joskus nähnyt näitä käytävän läpi, mutta ilmeisesti sitten kuitenkin liian harvoin.
Se kun ihmiset menee hyllyn eteen seisomaan ja taivastelemaan, niin ettei pääse nappaamaan jotain tiettyä tuotetta siitä suit sait sukkelaan. Usein henkilöllä on vielä kärry mukana blokkaamassa.
Sen sijaan, ei ärsytä kapulanlaitot ja muut normihommat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä seuraan hintoja, mitä piipataan. Ostan kerralla todella paljon ja ostokset pitää laittaa järjestyksessä kasseihin. Toki yritän laittaa ne kassahihnalle jo siinä järjestyksessä. En mä ala hikipäässä siinä kassan päässä äheltää ja sitten kaivelemaan kesken lompakkoa. Silloin, kun käyn puolison kanssa kaupassa, toinen seisoo kassalla ja toinen pakkaa sitä mukaa.
Jos sinulla on t"odella paljon ostoksia" tukit kassan tehokkaasti. Siinä vaiheessa kun maksat ja alat järjestellä niitä hihnalta tulee jos seuraavan ostokset. Mihin ne menevät, jos vieruskaveri on tehnyt saman tempun kuin sinä? Itsekästä kassan valtaamista. Kyse ei ole kiireestä vaan siitä miten otetaan muutkin huomioon ja saadaan kassojen toiminta sujuvaksi. Ihme ettei tämmöistä alkeellista tapaa ymmärretä etenkin kun on isot ostokset.
Mielenkiintoinen matematiikka sinulla.
Miten se nopeuttaa läpimenoa, jos yhden asiakkaan isompi ostos jaetaan useammalle asiakkaalle.
Vierailija kirjoitti:
heviosaston nuutuneet, osin homeiset artikkelit. Olen kyllä joskus nähnyt näitä käytävän läpi, mutta ilmeisesti sitten kuitenkin liian harvoin.
Se kun ihmiset menee hyllyn eteen seisomaan ja taivastelemaan, niin ettei pääse nappaamaan jotain tiettyä tuotetta siitä suit sait sukkelaan. Usein henkilöllä on vielä kärry mukana blokkaamassa.
Sen sijaan, ei ärsytä kapulanlaitot ja muut normihommat.
Mielestäni jokaisella on oikeus tutkia ja valita ostoksensa ihan rauhassa, ja jos itselle on selvää mitä haluaa, niin voi sanoa vaikka että "anteeksi, voinko ottaa tästä" tms. ja lopuksi voi sanoa, että " anteeksi, kun häiritsin" tjms. Ystävällisessä hengessä kun toimii, niin kaikilla on parempi mieli.