Mitkä asiat ärsyttää kaupassa käydessä. Gallup, peukutetaan kyllä tai ei
Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä
Kommentit (1617)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Mitä teet sen aikaa, kun kassa piippaa ostoksiasi? Voisit pakata niitä ja kun kassa kertoo loppusumman, on pakkaus jo hoidettu ja jäljellä on maksu ja eikun ulos ovesta
Tämä! Miksi ei voi osaltaan sujuvoittaa kassavirtaa ja ottaa muita huomioon täyttämällä kassia sitä myöten kun myyjä antaa piipaturt tuotteet eteenpäin ? Pitääkö toljottaa kassaa ja sitten vasta herätä, että pitäisi päästä ripeästi muiden alta pois jotta seuraava pääsee pakkaaman.
Mä kyllä seuraan hintoja, mitä piipataan. Ostan kerralla todella paljon ja ostokset pitää laittaa järjestyksessä kasseihin. Toki yritän laittaa ne kassahihnalle jo siinä järjestyksessä. En mä ala hikipäässä siinä kassan päässä äheltää ja sitten kaivelemaan kesken lompakkoa. Silloin, kun käyn puolison kanssa kaupassa, toinen seisoo kassalla ja toinen pakkaa sitä mukaa.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä joidenkin elämä on raskasta.
Tämä ei kyllä yhtään ärsytä kaupassa, pikemminkin aiheuttaa empatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkaskelillä kaupassa käyminen. Sisään tultuasi hikoilet ulkovaatteissasi kuin pistetty joulukinkun raaka-aine. Kaupoissa pitäisi olla narikkamahdollisuus sitä haluaville, mutta arvaan, että sitä ei edes harkita.
Kas kun ei ruokala kun tulee kaukaa ja kahviakin on pakko saada...Kun narikka joskus tulee niin, älä valita: Kyllä on kallis, rahaa muutenkin menee...
Lähicittarissani on kahvila, siinä onkin kiva joskus istua. Ymmärrän toki, että palvelu on suomalaiselle lähinnä pelottavaa, mutta joskus sitäkin kaipaisi. Ja kyllä, voisin joskus tarvitessani maksaa jotain siitä narikasta, mutta köyhille toki kaikki on kallista.
Se narikkaa kaipaillut
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka jäävät kassalle kertomaan elämäntarinaansa kun takana on pitkä jono. Äijät jotka jäävät lässyttämään itseään puolta nuoremmalle kassaneidille. Luuletteko ihan oikeasti että kaksikymppinen tyttö on imarreltu vanhan ukon suosiosta?
Itse ainakin olen :3 t.tydy 07
Tämä on voinut tullakin mutta tarjoutuotteet joita ei siten olekkaan kun menet ostamaan. Jos menet tiettyyn kauppaan varta vasten hakemaan kampanjatuotetta ja hylly loistaa tyhjyyttään. Kyllä se harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Mitä teet sen aikaa, kun kassa piippaa ostoksiasi? Voisit pakata niitä ja kun kassa kertoo loppusumman, on pakkaus jo hoidettu ja jäljellä on maksu ja eikun ulos ovesta
Tämä! Miksi ei voi osaltaan sujuvoittaa kassavirtaa ja ottaa muita huomioon täyttämällä kassia sitä myöten kun myyjä antaa piipaturt tuotteet eteenpäin ? Pitääkö toljottaa kassaa ja sitten vasta herätä, että pitäisi päästä ripeästi muiden alta pois jotta seuraava pääsee pakkaaman.
Mä kyllä seuraan hintoja, mitä piipataan. Ostan kerralla todella paljon ja ostokset pitää laittaa järjestyksessä kasseihin. Toki yritän laittaa ne kassahihnalle jo siinä järjestyksessä. En mä ala hikipäässä siinä kassan päässä äheltää ja sitten kaivelemaan kesken lompakkoa. Silloin, kun käyn puolison kanssa kau
Jos sinulla on t"odella paljon ostoksia" tukit kassan tehokkaasti. Siinä vaiheessa kun maksat ja alat järjestellä niitä hihnalta tulee jos seuraavan ostokset. Mihin ne menevät, jos vieruskaveri on tehnyt saman tempun kuin sinä? Itsekästä kassan valtaamista. Kyse ei ole kiireestä vaan siitä miten otetaan muutkin huomioon ja saadaan kassojen toiminta sujuvaksi. Ihme ettei tämmöistä alkeellista tapaa ymmärretä etenkin kun on isot ostokset.
Ärsyttää tutut jotka tulee vastaan etkä tiedä moikatako, jäädäkö juttelemaan vai mitä. Jos moikkaat ja toinen ei moikkaa takaisin tulee ikävä olo. Jos hymyilet tutulle ja hän vain mulkaisee tulee tympeä olo. Parempi kun ei tule tuttuja ollenkaan vastaan kaupassa.
Tuota en tiedä vaivaako muita ne pakastekaapit, joiden edessä on se allas. Sieltä ylimmältä hyllyltä ei 166senttinen mummo kyllä saa poimittua mitään.
Olisi hyvä, jos saisi jonkin kepin sinne asiakkaille, että voisivat jotenkin alakautta tökkiä sitä seitipakettia reunusta lähemmäs.
Onhan siellä varmaan jossain niitä pieniä jakkaroita, muttei uskalla niille kiipeillä, kun ei oikein ole tuo tasapaino enää luotettavalla tasolla.
Pariin otteeseen olen joltakulta mieheltä pyytänyt apua ja heille se on helppoa. Pitäisi varmaan kasvaa pituutta tai jotain.
Noh köpöttelen toiseen kauppaan aina kalapäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Kun viereinen kassa avataan, jonossa takanasi seisovat rynnivät eteen. Uusi jono pitäisi täyttää siinä järjestyksessä jossa on jo jonotettu viereisessä
Ei mun lähikaupassa noin tehdä. Aina osoitetaan ensin paikkaa niille, jotka ovat olleet jonossa edellä, mutta jos eivät vaihda, niin sitten häntäpää ottaa paikat.
Ja muutenkin ihmiset päästää edelleen sellaisia, joilla on vähemmän ostoksia kuin itsellä minun lähikaupassani.
Mutta asunkin pikkukaupungissa.
Minä taas asun isossa kaupungissa ja päästän ohitseni ihmisiä, joilla on vähän ostoksia. Etenkin lapsia, joilla on vain yksi tai kaksi ostosta. Ison kaupungin lapset osaavat myös sanoa kiitos. Olen nähnyt toistenkin tekevän näin ja ajatellut, että se kuuluu asiaan ihmisillä, jotka ylipäänsä ovat tekemisissä toistensa kanssa. Juuri eilen itselläni oli vain muutama ostos ja nainen, jolla oli kärry kukkuroillaan tavaraa, päästi minut ohitseen. Tottakai öykkäreitä, jotka kiilaavat tai purkavat sisäistä pahaoloaan toisiin ihmisiin liikenteessä, kaupassa, missä vaan, on niin pienissä kylissä kuin suurissa kaupungeissakin.
Vierailija kirjoitti:
Kun on jonossa ja takana oleva tökkii kärryillä selkään. Eikö tajua ettei se jono sillä nopeammin liiku.
Kulje kärryn edellä kun olet kassalla. Muutenkin hyvä keino estää niskaan hengittäjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen laittaa kapulan kassalla omien ostosten perään!
Kärryjen/lastenvaunujen kanssa ei tukita käytävää.
Kärryä ei oteta siihen hyllyn eteen!
Du måtte vara tvärfittig om du är i samma affär som jag, då ingen av dina regler är av något intresse.
Kirjoita joskus japaniksi tai saameksi niihin olisi vaihtelua, eller hur?
Huusilehdessä ei ole yleisöpalstaa eikä netissä yhtään suomenruotsalaista keskustelupalstaa. Ruotsia hän taas ei ymmärrä eikä osaa kirjoittaa. Eivätkä ruotsalaisten asiat suomenruotsalaisia kiinnosta ja toisinpäin vielä vähemmän. Tuosta kirjoituksesta pääsee ohi jättämällä lukematta.
Tietty naistyyppi, joka tutkii ja kääntelee jokaisen leipä- ja pullapussin moneen kertaan. Kaikkeen pitää koskea ja viettää aikaa hyllyllä. Miesten en ole nähnyt tätä tekevän.
Ostoskorin jättäminen kenolleen muiden päälle.
Onhan se nyt tavattoman vaikeaa laittaa se kunnolla.
Kärryn parkkeeraaminen hyllyn sivuun niin, että muut ei pääse ottamaan tavaroita.
Se, kun kassa erikseen etsii lippaastaan mahdollisimman saastaiset ja repaleiset vaihtorahat asiakkaalle. Lähes sääntö S-marketeissa ja Saleissa.
Vierailija kirjoitti:
Se haju joka tulee märistä ulkovaatteista, ulkoa kantautuva rapa, hiekotussoraiset eteismatot, yleinen likaisuus ja hajumaailma
Ulkovaatteista ei tule hajua, jos niitä ihmiset ymmärtäisivät pestä useammin. Moni pesee vain kerran vuodessa jos ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Edellä olija ei laita kapula hihnalle
Teen itse niin, että laitan ostokseni silti tämän edellä olevan perään. Jos ei tajua laittaa kapulaa, niin saa sitten selventää kassalle mihin ostoksensa päättyvät. Ehkä oppivat siitä. Yleensä ovat sanoneet tämän jo ennen omien ostoksieni piippausta. Vähemmällä vaivalla pääsisivät sen kapulan laittamisessa.
Se, että kassamyyjä lähtee punnitsemaan jotain yhtä mandariinia kilometrin päähän. Löisi kassaan vaan jonkun hinnan eikä olisi niin aivopesty ja alistettu. Järkeä voisi käyttää eikä seisottaa koko jonoa jonkun mitättömän asian takia.
Ihmiset jotka jäävät kassalle kertomaan elämäntarinaansa kun takana on pitkä jono. Äijät jotka jäävät lässyttämään itseään puolta nuoremmalle kassaneidille. Luuletteko ihan oikeasti että kaksikymppinen tyttö on imarreltu vanhan ukon suosiosta?