Vuokraisitko asunnon jossa naapuri käy suihkussa?
Nyt on sijoittaja keksinyt hyvän! Kaksi yksiötä, yksi vessa ja kph, johon mennään toisen asunnon kautta. Olisiko sinulle ok että naapuri tulee asuntoosi suihkuun?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Tuossa kun toinen lukitsee vessan oven ja unohtaa avata naapurinpuoleisen lukon, niin naapurilla ei ole asiaa vessaan ja toisella ei edes suihkuun.
Tai sitten vessassa ei ole lukkoa, jolloin naapuri tai hänen vieraansa voi yllättäin avata vessanoven istunnon ollessa käynnissä.
Kuvien perusteella siinä vessan ovessa on haka. Sellainen estää kyllä vahingossa oven avaamisen, mutta kyllä sen auki, jos on pakko päästä, kun toinen on "vahingossa" jättänyt sen kiinni.
Aika lailla soluasunnon tyyppinen, molemmilla on jopa omat "keittiöt".
Vierailija kirjoitti:
Eiks tota voi ajatella vähän parempana soluasuntona?
Mun opiskelijakaveri 1980-luvulla asui ennestään tuntemattoman kanssa kaksiossa. Toisen huoneeseen mentiin toisen huoneen kautta.
Minä taas asuin kasarilla viiden hengen solussa kahden hengen huoneessa täysin tuntemattoman kanssa. Tai kyllä siinä oppi tuntemaan sen huonekaverin kuin muutkin solun asukkaat. Seuraavaksi sain sitten asunnon neljän hengen solusta, missä jokaisella oli omat huoneet, kun olin tuossa asustellut kauan. Aika monta paria syntyi noissa soluissa. Jos ei oman sekasolun asukkaista, niin sitten heidän kavereidensa joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessanpyttyyn on teipattu BMW:n logo, eiköhän se kerro millainen henkilö naapuri on.
Naapurissa asuu mies myös suihkusaippuasta päätellen.
Mahtavaa olisi naisena siivota vessaa jonkun tuntemattoman miehen jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuon omistajalla ole ollut varaa edes muovimattoja repiä pois, mutta keittiö on kyllä ostettu Ikeasta.
No tuskin mitkään parkettilattiat pelastaisi sitä että eteisessäsi ja suihkussasi saa vapaasti liikkua joku tuikituntematon.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat asui kumpikin opiskeluaikoinaan siten, että jonkun kotoa oli vuokrattu yhteinen huone kahdelle tai kolmelle.
Siis ihan vierailla oli yhteinen huone vuokranantajan taloudessa.
Mun äidin huonekaveri oli ihan ok, mutta vuokranantaja ei antanut käyttää vapaasti keittiötä, vaan oli rajatut säännöt.
Mun isän huonekavereina oli veljet. He joutuivat itse joka kolmas päivä lämmittämään huoneensa pitkillä haloilla Helsingin keskustassa. (Eka päivä liian kuuma, toka sopiva, kolmas liian vilpoinen)
Meillä oli minun lapsuudessani alivuokralaisia. Kaksi opiskelijatyttöä jakoi yläkerran huoneen. Huoneen ulkopuolelta löytyi koppero, missä oli pesuallas. Alakerran vessaa saivat käyttää. Keittiön käyttämisestä minulla ei ole mitään mielikuvaa ja varmaan saunassakin saivat käydä, kun se lämmitettiin.
Itsekin asuin alivuokralaisena jonkin aikaa, kun läksin opiskelemaan, kun muutakaan asuntoa ei löytynyt. Minulla oli reilun kokoinen huone, sain käyttää sen vieressä olevaa kylpyhuonetta ja sai hyllyn kylmiöön ruokien säilyttämiseen. Järjestin lukujärjestykseni siten, että oli pitkiä päiviä, jolloin pystyin pitämään pitkän viikonlopun kotipaikkakunnalla, kun ei tuolla kovin kodikasta ollut.
Vierailija kirjoitti:
Järkevintä tässä oos ollut remontoida niin että ois molemmilla omat pienet vessat suihkulla.
Ja käsittämätöntä, ettei näin ole tehty 2023 putkiremontin yhteydessä.
Opiskelukaverini asui Punavuoressa tuollaisessa ratkaisussa yli 20 vuotta sitten muutaman kuukauden. Toisen puolen asukas oli sen ajan hikikomori, joka ei koskaan poistunut kotoaan, ja esitti välillä ihmeellisiä vaatimuksia elämisen äänistä, ulko-ovea ei olisi muistaakseni saanut käyttää tmv.
Toi olis mahtava yhden vanhemman ja teinin ratkaisu.
Vuokraisi molemmat ja sit sais omaa rauhaa, mut tarvittaessa vois mennä vessan kautta toisen luo 🙈
Molemmat sai esim asumistuen .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
670 e kk ja Kalliossa 🤣😂😆😅
Sijoittaja saa tuplattua vuokran tekemällä yksiöön väliseinän. 1340 €/kk ja Kalliossa 🤣😢😂😁
Pohjapiirroksesta päätellen joko ollut kaksio tai sitten tuo on noita historiallisia luukkuja, joissa on jaetut saniteettitilat.
Silloin kun nuo on rakennettu, niin vesiklosetti oli harvinaisuus ja käytiin pihan perällä ihan vanhanaikaisessa pskahuussissa.
*
Vastaus kysymykseen: en tuolla vuokralla. Vuokraa noin 100e alaspäin, lukko oman yksiön huoneen oveen ja pesukone saatava jonnekin, niin voin harkita.
(pohjapiirroksessa näytti olevan sekä vessa että kylpyhuone).
Suihkuhuoneessahan on pesukoneliitäntä, mihin saa pienen kapean koneen mahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu hyvin pitkälti naapurista😉
Ainoa oikea vastaus. Parikymppinen timmi misu tervetullut koska tahansa
Älkää. 90-luvulla Treella olin hetken talossa jossa kaikki asukkaat kävivät kellarissa suihkussa, sama suihkutila, jokainen erikseen. Puutalo, kaikki äänet kuuluivat ja muiden juorut. Lisäksi kellarin käytävien putket olivat vuotaneet vuosien aikana kökköä ja se oli muumioitunut. Ihmisiä ei pitäisi laittaa sellaisiin taloihin lainkaan asumaan tai vuokralle, kuin parakki ja ne voisi purkaa, pitäisi olla talojen tarkastajia. Osa taloista on kunnostettavissa jos betonia tai joku järki, mutta osa on jo loppupisteessä.
Vierailija kirjoitti:
Kiva herätä aamulla ja mennä vessaan ni naapuri on siellä p*skalla 🤣 ja maksat kovaa vuokraa tästä "luksuksesta".
Lisäksi saat kuulla kaikki naapurin vessa ja suihkuäänet kodissasi noiden ovien takaa. Hajut tulee kanssa. Kun naapurilla on noro niin kohta on itselläsikin.
Toi sijainti Siltasaaressa on loistava, voisin hyvin asua jonkun kaverin kanssa, kummallakin oma rauha ja kylppärin jakaminen ei nyt mitään outoa ole, kun tuntisi toisen kämpän asukkaan. Ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Toi sijainti Siltasaaressa on loistava, voisin hyvin asua jonkun kaverin kanssa, kummallakin oma rauha ja kylppärin jakaminen ei nyt mitään outoa ole, kun tuntisi toisen kämpän asukkaan. Ihan ok.
Tuo partavaahdon omistaja ja bemaritarran pönttöön teipannut mukava seuramies olisi tässä nimenomaisessa tapauksessa uusi kaverisi 😍🤩🥳
Vierailija kirjoitti:
Sulta unohtui nyt, että toisessa asunnossa on jo asukas. Se ei ole tarjolla vuokralla. Siellä on joku tuntematon joka käyttää tämän toisen asunnon kanssa samoja tiloja. Ei muakaan haittaisi jakaa jotain kimppakämppää tutun, itse valitun kaverin kanssa. Tässä ilmossa ei ole kysymys sellaisesta. Aika tyhmä vuokranantaja kyllä ettei vuokraa tätä kimppakämppänä kavereille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo partavaahdon omistaja ja bemaritarran pönttöön teipannut mukava seuramies olisi tässä nimenomaisessa tapauksessa uusi kaverisi 😍🤩🥳
Mun lähtökohta olikin se, että toisessa kämpässä asuisi kaverini, jonka tunnen ja jonka elintavat tiedän. Osoite mulle olisi tosi mieluinen.
Tuon yhteisen vessan melkeinpä voisi hyväksyä, mutta se että toinen vuokralainen kävelisi minun huoneiston läpi suihkutilaan, niin siitä pitäisi saada kyllä reilusti isompi kompensaatio vuokrassa. 300e/kk olisi kohtuullinen vuokra tuollaisesta haitasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulta unohtui nyt, että toisessa asunnossa on jo asukas. Se ei ole tarjolla vuokralla. Siellä on joku tuntematon joka käyttää tämän toisen asunnon kanssa samoja tiloja. Ei muakaan haittaisi jakaa jotain kimppakämppää tutun, itse valitun kaverin kanssa. Tässä ilmossa ei ole kysymys sellaisesta. Aika tyhmä vuokranantaja kyllä ettei vuokraa tätä kimppakämppänä kavereille.
Voihan sen toisen kämpän omistaa joku ihan muukin. Nuo on kuitenkin kaksi ihan toisistaan erillistä asuntoa ymmärtääkseni.
Tuntuu lähinnä, että viereisen kämpän asukki on vuokranantaja, joka sitten sattumalta vuokraa kämpän jollekin naiselle ja tulee aina välistä pelkkä pyyhe yllään 'peseytymään' ja heittämään huulta. Voin olla väärässä, mutta näitä tuntuu olevan joka lähtöön ja usein erikoisissa jutuissa on jokin tällainen 'neronleimaus'.
Itselläni ei ole miniyksiössä suihkua. Voin käyttää vuokrasopimuksen ehtojen mukaisesti taloyhtiön suihku/(sauna)tilaa milloin haluan. Poislukien 8h viikossa pe ja la-iltoina, jolloin on klo 16-20 varattuja saunavuoroja.
Tästä hyvästä vuokrani on noin 200e halvempi kuin että olisi suihkullinnen yksiö.
Itseäni ei häiritse mitenkään kävellä kylpytakissa suihkuun alakertaan.
Järkevintä tässä oos ollut remontoida niin että ois molemmilla omat pienet vessat suihkulla.