Vuokraisitko asunnon jossa naapuri käy suihkussa?
Nyt on sijoittaja keksinyt hyvän! Kaksi yksiötä, yksi vessa ja kph, johon mennään toisen asunnon kautta. Olisiko sinulle ok että naapuri tulee asuntoosi suihkuun?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toihan on kimppakämppä kahdella erillisellä vuokrasopimuksella, ei sen kummempaa. Kyllä varmasti monelle opiskelijalle kelpaa, miksei muillekin. Siltasaari on kaunis ja rauhallinen kortteli meren rannalla.
Kortteli joka on juoppojen ja narkkarien suosiossa.
Onko? Asutaan Krunikassa, lenkkeilen tuolla lähes päivittäin. En mä siellä juoppoja nää, ne oleilee vasta Tokoinrannassa.
Myös tämä 19 m2 asunto on SUPERIHANA😘
https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/helsinki/22655249
- Ada24v, vegan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toihan on kimppakämppä kahdella erillisellä vuokrasopimuksella, ei sen kummempaa. Kyllä varmasti monelle opiskelijalle kelpaa, miksei muillekin. Siltasaari on kaunis ja rauhallinen kortteli meren rannalla.
Onko? Asutaan Krunikassa, lenkkeilen tuolla lähes päivittäin. En mä siellä juoppoja nää, ne oleilee vasta Tokoinrannassa.
Kun tulet ovesta ulos olet joko Hakaniemen torilla tai siellä Tokoinrannassa. Eli narkkarit ovat ovella.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu hyvin pitkälti naapurista😉
Sanopa muuta. Olisin mielelläni mukana, kun tätä kauttakävelijää valitaan.
Vierailija kirjoitti:
- Ada24v, vegan
Kyllä tähänkin asukas löytyy. Jopa sellainen joka viihtyy tuossa.
Vierailija kirjoitti:
En näe vastapuolen ovea vessaan tuossa kuvassa?
Olisiko se tuo viimeinen kuva? Pohjapiirroksen mukaan kuva olisi otettu naapurin puolelta ja ovessa on perinteinen säppi.
Jos ystävä asuisi naapuriasunnossa, niin sitten ois ok. Vieraan kanssa ei kotini vessaa jakaisi. Toivottavasti väliovi eteisestä asuinhuoneeseen on lukittavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ada24v, vegan
Itse ottaisin tämän 9 m2. Olisi ihana olla etätöissä ja karanteenissa 😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ada24v, vegan
Itse ottaisin tämän 9 m2. Olisi ihana olla etätöissä ja karanteenissa 😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita asuntoja missä on yhteinen suihku ja wc. Kyllä niihin asukkaita riittää. Ovat ehkä hippihenkisiä mutta he ovat tyytyväisiä.
Niissä ne yhteiset vessat ja suihkut on yleensä jossain käytävällä, ei yhden asukkaan omissa tiloissa.
Kuvan mukaan niihin on omat ovet ettei tarvitse toisen asunnon läpi kulkea?
Eteisen kautta täytyy kulkea suihkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ada24v, vegan
Älä ole niin varma kun tukia on vähennetty opiskelijoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän kotivakuutus suhtautuu jaettuun tilaan, johon tuntemattomilla on pääsy.
Tämähän se on ongelmana soluasunnoissakin!
No eikä ole. Soluasunnoissa on huoneissa lukot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ada24v, vegan
Älä ole niin varma kun tukia on vähennetty opiskelijoilla.
Kai tuohon otetaan muukin asukas kuin opiskelija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tulet ovesta ulos olet joko Hakaniemen torilla tai siellä Tokoinrannassa. Eli narkkarit ovat ovella.
No. Et selvästi tunne seutua. Mikäs siinä.
Kiva herätä aamulla ja mennä vessaan ni naapuri on siellä p*skalla 🤣 ja maksat kovaa vuokraa tästä "luksuksesta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne en. Olen muuten vain asunut Helsingin kantakaupungissa vsta 1999.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se niin on että kaupunki on vaarallinen. Pienellä paikkakunnalla ei tarvitse pelätä narkomaaneja tai epämääräisiä juoppoja. Täällä juopotkin ovat ystävällisiä. Olen sanonutkin lapsille etteivät muuta paheen pesään kun aikuistuvat. Ovat täällä omassa pitäjässä missä kaikki tuntevat toisensa ja tietävät mitä tapahtuu. Yhteisöllisyyyttä jota ei kaupungissa saa.
Tuo yhteisasuminen naapurin kanssa varmasti vaikeaa, kotona ihmiset tietävät toisen elämänrytmin, voi suunnitella omansa. Mutta tuntemattoman kanssa hankalaa, ellei ole todella säännöllinen!
Viittaan siihen, että jos menen klo 9 töihin, perhe tietää että suihku minulle 'varattuna' klo 7 aamulla, miten tuon sopii tuntemattoman kanssa, jos molemmilla epäsäännölliset työajat? Voi kuulostaa pikku jutulta, mutta omia hermoja alkaisi kiristää 'kyttäily' onko vapaana vai ei, ja ehtiikö bussiin ja töihin jos toinen vartin suihkussa kun itse pitäisi olla siellä jne.