Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokraisitko asunnon jossa naapuri käy suihkussa?

Vierailija
01.01.2025 |

Nyt on sijoittaja keksinyt hyvän! Kaksi yksiötä, yksi vessa ja kph, johon mennään toisen asunnon kautta. Olisiko sinulle ok että naapuri tulee asuntoosi suihkuun?

https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/helsinki/22648860

Kommentit (144)

Vierailija
61/144 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon omistajalla ole ollut varaa edes muovimattoja repiä pois, mutta keittiö on kyllä ostettu Ikeasta.  

Vierailija
62/144 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapuri olisi parikymppinen opiskelijaneitokainen... M59

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/144 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös tämä 19 m2 asunto on SUPERIHANA😘

https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/helsinki/22655249

- Ada24v, vegan

Kuka tahansa opiskelija muuttaisi tuohon riemusta kiljuen.

Vierailija
64/144 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt se 700€/kk vuokra-asunto joka on omistusasumista parempi ratkaisu. Jännä että ei kelpaa.

Vierailija
65/144 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

670 e kk ja Kalliossa 🤣😂😆😅

Sijoittaja saa tuplattua vuokran tekemällä yksiöön väliseinän. 1340 €/kk ja Kalliossa 🤣😢😂😁

Pohjapiirroksesta päätellen joko ollut kaksio tai sitten tuo on noita historiallisia luukkuja, joissa on jaetut saniteettitilat. 

Silloin kun nuo on rakennettu, niin vesiklosetti oli harvinaisuus ja käytiin pihan perällä ihan vanhanaikaisessa pskahuussissa. 

*

Vastaus kysymykseen: en tuolla vuokralla. Vuokraa noin 100e alaspäin, lukko oman yksiön huoneen oveen ja pesukone saatava jonnekin, niin voin harkita. 

(pohjapiirroksessa näytti olevan sekä vessa että kylpyhuone). 

Vierailija
66/144 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tulkitsenko pohjapiirosta oikein:

Asunnosta joka jo vuokrattu, on kulku vessan kautta nyt ilmoituksessa vuokrattavana olevan asunnon eteiseen, ja siitä suihkuun?

Onko tuo eteinen laskettu asunnon neliöihin mukaan? Käytännössähän sitä ei voi käyttää! Tai voi, mutta eteisen tavarat on ilman lukkoja tilassa mitä voi kuka tahansa naapurin tutuista käyttää.

Ja varmaan tosi kiva tulla kotiin kun naapuri singahtaa samalla eteisen läpi vain pyyhe päällään kotiin. Tai mitä jos naapuri suihkussa, itselle iskee ripuli ja siellä sitten naapuri eteisessä märkänä pyyhe päällä odottelee että vessa vapautuu ja pääsee kulkemaan vessan läpi asuntoonsa.

+Nuo eteisen ovet tuskin eristävät kovin hyvin ääntä, naapurissa bileet käynnissä ja vessassa rampataan, varmasti kuuluu läpi. Tai käänteisesti itse vaikka puhuu kovaa, niin naapuri voi salakuunnella oven takana.

Vierailija
67/144 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toihan on kimppakämppä kahdella erillisellä vuokrasopimuksella, ei sen kummempaa. Kyllä varmasti monelle opiskelijalle kelpaa, miksei muillekin. Siltasaari on kaunis ja rauhallinen kortteli meren rannalla.

Kortteli joka on juoppojen ja narkkarien suosiossa. 

Onko? Asutaan Krunikassa, lenkkeilen tuolla lähes päivittäin. En mä siellä juoppoja nää, ne oleilee vasta Tokoinrannassa.

Kun tulet ovesta ulos olet joko Hakaniemen torilla tai siellä Tokoinrannassa. Eli narkkarit ovat ovella. 

No. Et selvästi tunne seutua. Mikäs siinä.

En tunne en. Olen muuten vain asunut Helsingin kantakaupu

Ai? Hauskaa, oot sit naapuri. Mä asunut Krunikassa v:sta -92. Toi on oikeesti tosi rauhallinen kortteli.

Vierailija
68/144 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista että joku nuori tuohonkin suostuu. Kun pk-seudulla edullinen vuokra ja ihku kaakeliuuni.

Tässä talossa asui pitkään neliössä kolme nuorta miestä, kesällä tuli yhden tyttö kaverikin siihen asumaan. Muuttivat nyt pois, mutta vuosia asuivat. Miksei olisi asuneet, kolmelle ei tonni ole iso summa.

Vierailija
69/144 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kun olet jo nukkumassa, naapuri käy eteisesi läpi äkkiä vaan suihkussa.

Vierailija
70/144 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoilmoituksen maisemakuvatkin (ylipäätään turhat) nekin kauniina kesäpäivänä kuvattu, vaikka totuus että pimeää, loskaa, sohjoa suurin osa vuodesta...

Vierailija
71/144 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks tota voi ajatella vähän parempana soluasuntona?

Mun opiskelijakaveri 1980-luvulla asui ennestään tuntemattoman kanssa kaksiossa. Toisen huoneeseen mentiin toisen huoneen kautta. 

Vierailija
72/144 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tarjottiin opiskelijakämpäksi komeron kokoista huonetta. Pois tai sisään ei ois saanut kulkea kun isäntäväki paikalla. Vessa ois ollut läheisellä huoltamolla ja pesulle ois päässyt uimahalliin. Vuokra 500 mk/kk. Siis v.1988 Tampereella.

Vierailija
73/144 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toihan on kimppakämppä kahdella erillisellä vuokrasopimuksella, ei sen kummempaa. Kyllä varmasti monelle opiskelijalle kelpaa, miksei muillekin. Siltasaari on kaunis ja rauhallinen kortteli meren rannalla.

Kortteli joka on juoppojen ja narkkarien suosiossa. 

Onko? Asutaan Krunikassa, lenkkeilen tuolla lähes päivittäin. En mä siellä juoppoja nää, ne oleilee vasta Tokoinrannassa.

Kun tulet ovesta ulos olet joko Hakaniemen torilla tai siellä Tokoinrannassa. Eli narkkarit ovat ovella. 

No. Et selvästi tunne seutua. Mikäs siinä.

En tu

Hakaniemen torin viereisen korttelit ovat kaukana jostain mitä kutsuisin rauhalliseksi. 

Vierailija
74/144 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun opiskelijakaveri 1980-luvulla asui ennestään tuntemattoman kanssa kaksiossa. Toisen huoneeseen mentiin toisen huoneen kautta. 

Näin minäkin sen näkisin.

Vierailija
75/144 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi toki, sitten vaan pitäisi olla soluasunnon hintakin.

Vierailija
76/144 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös tämä 19 m2 asunto on SUPERIHANA😘

https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/helsinki/22655249

- Ada24v, vegan

Kuka tahansa opiskelija muuttaisi tuohon riemusta kiljuen.

Ei muuta v 2025. Yhdessä asiassa Orvon hallitus on tehnyt hyvää työtä. 

Vierailija
77/144 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

670 e kk ja Kalliossa 🤣😂😆😅

Sijoittaja saa tuplattua vuokran tekemällä yksiöön väliseinän. 1340 €/kk ja Kalliossa 🤣😢😂😁

Pohjapiirroksesta päätellen joko ollut kaksio tai sitten tuo on noita historiallisia luukkuja, joissa on jaetut saniteettitilat. 

Silloin kun nuo on rakennettu, niin vesiklosetti oli harvinaisuus ja käytiin pihan perällä ihan vanhanaikaisessa pskahuussissa. 

*

Vastaus kysymykseen: en tuolla vuokralla. Vuokraa noin 100e alaspäin, lukko oman yksiön huoneen oveen ja pesukone saatava jonnekin, niin voin harkita. 

(pohjapiirroksessa näytti olevan sekä vessa että kylpyhuone). 

Pesukonetta et saa jonnekin

Vierailija
78/144 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat asui kumpikin opiskeluaikoinaan siten, että jonkun kotoa oli vuokrattu yhteinen huone kahdelle tai kolmelle. 

Siis ihan vierailla oli yhteinen huone vuokranantajan taloudessa. 

Mun äidin huonekaveri oli ihan ok, mutta vuokranantaja ei antanut käyttää vapaasti keittiötä, vaan oli rajatut säännöt. 

Mun isän huonekavereina oli veljet. He joutuivat itse joka kolmas päivä lämmittämään huoneensa pitkillä haloilla Helsingin keskustassa. (Eka päivä liian kuuma, toka sopiva, kolmas liian vilpoinen)

Vierailija
79/144 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä halua, että joku tulee kyykkyvatkaan ja joutuisin sen jälkeenpäin pesemään sen tilan.

Sama vessan kanssa.

Vierailija
80/144 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin pitkään Helsingin keskustassa eri paikoissa ja olin sitä mieltä ettei missään ole niitä kuuluisia uoppoja tai narkkareita. Silmät avautuivat näille asioille vasta kun olin asunut 5 v Kirkkonummella. Kyllä niitä neuloja on puistoissa siellä täällä ja hiiteleviä äijiä ja hämärperäisiä tuntikausia seisoskelevia mustia miehiä ym.