Queen of fucking everything - uusi sarja yle (areena)
Huomasin tällaisen kotimaisen sarjan Areenassa ja sepä tempaisi kokonaan mukaansa, ja ahmaisin kaikki osat kertaheitolla.
Tiina Lymin aiempi Sisäilmaa - tykkäsin siitäkin.
Laura Malmivaara ihan huippu pääroolissaan.
Katso lähetysajat : Queen of Fucking Everything - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (3074)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näisväelle rakennettu koohotus sarja. Eipä tässä setämiehellä siinä paljon sisään imettävää ollut aloitusjakson ja kymmenkunta minuuttia toista jaksoa ihmetellen. Eihän Yleltä tule enää 50+ miehelle oikeastaan mitään tv sarjaa johon ei olisi tavalla toisella ujutettu mukaan "uuden ajan aatteita".
Kyllä tämä ongelma johtuu ihan matalasta älykkyydestäsi.
Miten se liittyy älykkyyteen jos joku on kirjoittanut että siitä sarja on rakennettu naisväelle vai johtuuko se miesoletuksesta? Olen tuon kirjoittajan kanssa siten samaa mieltä että nykyään Ylen sarjat alkaa olla enemmänkin naisväelle suunnattuja kuten mm. Mahdoton tapaus. Tai sitten ne tosiaankin on täytetty kaikenlaisella "inklusiivisuudella".
Vierailija kirjoitti:
Oikean elämän kumisaapasmies on kyllä pelottava. Käännyn aina Ruoholahden Cittarissa muualle jos on siellä.
Ai, itse olen aina ilahtunut tyypin näkemisestä. Voi olettaa että asiat on suht normaalisti kun tuo dallaa kaduilla.
Arvauksia, keneltä se valokuva oli?
Ihan ok sarja, jokaisessa jaksossa tapahtui. Väkisin tuli mieleen, että Lymi on katsonut Netflixin sarjan "Good Girls", sillä sen verran saman henkinen tämä oli. Malmivaara oli roolissaan hyvä, mutta jostain syystä mulle tulee hänestä aina mieleen rooli pastori Tuija Kangasharjuna kotikatu-sarjassa.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa kiroilua, raskasta kuunneltavaa. Malmivaaran puvustus oli huono, vaatteet ei sopineet hänelle yhtään.
Mitä vähempi vaatetta Malmivaaralla, sitä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna-Kaisa Palo oli huikea roolissaan Birgittana, mutta ylinäytteli ja esitti selkeästi itseään vanhempaa, oli meikattu ja puuttuminen tuota korostaen. Parhaiten on sopinut niihin rooleihin, joissa on esittänyt tavallista naista.
Minulla on Birgitan kaltainen sukulainen IRL ja hän on muuten samanlainen, mutta kahvipöydässä pitää olla seitsemää sorttia tarjottavaa. Siitä hän ei tingi.Ah, miten Palo herkutteli roolissaan!! Permanentti tärisi, kun joi pikkusormi pystyssä kahvia ja söi leivonnaisia. 👏👏👍
Edesmennyt isoäitini oli myös tosielämän Birgitta. Vielä kuolemansa jälkeenkin hän junaili raha-asioita. Hautajaisissa tapahtui odottamaton käänne, kun poikansa veti housujen taskuistaan jonkun hauraalla käsialalla kirjoitetun lappusen. Oli toimintaohjeet miten täytyy toimia tietyn asian osalta. Matriarkka. Hienosti oli S-K Palo tavoittanut tuollaisen hahmon.
Voisiko joku kiitos kertoa, mitä siinä kortissa luki ja ketä oli valokuvassa?
Katsoin ensimmäisen jakson. Ihan hauskalta vaikuttaa. Näyttelijät hyviä. Tunnistan tilanteita omasta elämästä. Ainoa mikä taas kerran ihmetyttää, miten kotimaiset näyttelijät puhuvat kaikki samalla nuotilla. Mun työpaikalla ja ystävissä kaikilla on erilainen "aksentti" ja tarkoitan aivan suomiperäisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa, kun kaikki ikätoverini ovat yhtäkkiä muuttuneet vanhoiksi. Laura, Minna, Kristo. Oikeasti. Tämä tapahtunut ihan muutamassa vuodessa.
No mutta onneksi sinä itse olet edelleen nuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta sarjassa oli ehdottomasti Karma-Spuge! Olen fani 😃
Oliskohan se saanut innoituksensa Helsingin kumisaapasmiehestä jota näkyy Etu Töölössä, Kampissa ja Punavuoressakin? Sillä on tapana ilmestyä tyhjästä ja rähistä ohikulkijoille. Joskus tuli sellainen olo että se jopa vainoaa kun tuli yhdessä vaiheessa tosi usein vastaan. Ullanlinnassa on kans jossain puistikossa usein paskomassa joku juoppo nainen joka saattaa rähistä ohikulkijoille.
Jollekin muullekin tuli mieleen. Minusta kumisaapasmies on ilmiselvä esikuva.
Puhutaankohan me samasta kumisaapasmiehestä? Asuin pari vuotta sitten Pohjoisella Rautatiekadulla ja
Vaaleat hiukset?
Vierailija kirjoitti:
Katsoin ensimmäisen jakson. Ihan hauskalta vaikuttaa. Näyttelijät hyviä. Tunnistan tilanteita omasta elämästä. Ainoa mikä taas kerran ihmetyttää, miten kotimaiset näyttelijät puhuvat kaikki samalla nuotilla. Mun työpaikalla ja ystävissä kaikilla on erilainen "aksentti" ja tarkoitan aivan suomiperäisiä ihmisiä.
En tiedä aivan mitä tarkoitat, mutta sarjassa minua ainakin viehätti tietty rytmiikka repliikeissä. Tosielämässähän noin hyvää rytmiikkaa ei välttämättä ole.
Onneksi huomasin tämän ketjun täällä ja kiinnostuin sarjasta. Eilen aloin katsoa ja tänään loppuun. Oli kyllä hyvä! Kun täällä oli jotain huomioita kiroilusta, niin olisihan se ollut aika epäuskottavaa, jos henkilöhahmot eivät olisi kiroilleet, ottaen huomioon, että kuvattiin huumerikollisia ja eri tavoin elämän päähänpotkimia ihmisiä.
Siinä kuvassa on Mikael uuden naisensa kanssa
Kyllä tämä katsottua tulee. Tuotanto on hyvää ja näyttelijät hyviä. Pääosan esittäjä hyvin uskottava. Koistinen hahmona aika heikko. Huumori toimii. Tiina Lymi on kerrassaan päässyt lentoon ja mielenkiinnolla voi odottaa mihin vielä pystyykään.
Tämän sarjan heikkous on minulle ehkäpä siinä, että tarinassa ja asetelmassa ei sinänsä ole yllätystä eikä herkullisuutta. Jos vertaa vaikkapa Sisäilmaa-sarjaan. Se oli yhteiskuntakritiikkiä parhaimmillaan. Queen of ... on tavallisempi ja totutumpi sarja.
Marken hahmo vähän ärsytti mua. Marke oli mukamas ns. ihana hössö, mutta minusta hän oli oikeastaan vain varsin itsekkään oloinen ja ennen kaikkea vaikutti aivan surkealta äidiltä tyttärelleen. Tosi kiva teinitytön kuunnella, kun äiti harrastaa s*ksiä viereisessä huoneessa milloin Sporan, milloin Laurin kanssa.
Koistinen ei ollut katastrofi, mutta ainoa vähän erikoisempi roolitus. Myös niitin saanut kaveri ei sopinut roolihahmoonsa. Se sallittakoon kun miettii että voisin antaa täyden kympin castingistä yleisesti.
Huomasiko kukaan miten hyvin Spåraa näyteltiin? Verratkaa Koistisen ja Spåran roolisuorituksia niin ehkä ymmärrätte kuinka vaikeaa on esittää uskottavasti pikkugangsteria. Ja se miten Spåra hoki sitä v-sanaa oli juurikin taitavaa. Oikeassa elämässä nuo Spårat elävät ihan omassa maailmassaan ja minusta tuntui kuin hahmo olisi ollut aito.
Vertailuna voitte miettiä kuinka suosittuja ovat Yksin kotona -elokuvat ja voisiko niissä Joe Pescin tilalla näytellä pikkunilkkiä kuka tahansa? Pescihän vetää siinä ihan briljantin suorituksen.
Vierailija kirjoitti:
Se renttu, joka järjesti pääosan esittäjän kuseen. Kuvan takana oli paikkakunnan nimi, jossa tyyppi oli kuvattu uuden naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kuvassa oli ex-mies ja sen uusi nainen. Kortissa luki jotenkin näin: sananen vain ja tämä mies ei kävele enää kenenkään yli.
Vierailija kirjoitti:
Marken hahmo vähän ärsytti mua. Marke oli mukamas ns. ihana hössö, mutta minusta hän oli oikeastaan vain varsin itsekkään oloinen ja ennen kaikkea vaikutti aivan surkealta äidiltä tyttärelleen. Tosi kiva teinitytön kuunnella, kun äiti harrastaa s*ksiä viereisessä huoneessa milloin Sporan, milloin Laurin kanssa.
Tytär oli laittanut kamerat sopivasti neuvottelu- eikä makuuhuoneen puolelle. Ymmärrettävistä syistä johtuen, tietenkin.
Kaikkein herkullisinta sarjassa oli että se oli isolta osin kuvattu kaupunkisuunnitteluviraston tiloissa. Se uusi slummialue ja päätösten tekeminen jne.
Pidin tästä, siitä Sisäilmaa en niinkään. Ketjun alkupäässä kauhistellaan Malmivaaran ja Haapkylän vanhentumista sitten Levottomien. Harva ihminen on samannäköinen kuin oli 25 vuotta takaperin ja hehän olivat silloin vasta 26-vuotiaita. Kauniita molemmat. Palon esittämä Birgitta oli tarkoituksella korostettu tätimäiseksi, mutta johan Palokin on 65-vuotias. Joskus ihmisillä tuntuu tulevan tietynlainen sokeus ja jäädään kiinni vanhaan vaikka kaikki näyttelijät vanhenevat siinä missä kuka tahansa ihminen.