Vaimo laittanut rahaa aikuiselle tyttärelle
Joka on siis edellisestä liitosta. Eilen kysyin, että paljonko, niin vajaan kymppitonnin. Tyttö opiskelee, eikä halua tehdä töitä kesälläkään. Itse asiassa ei ole ikinä ollut töissä.
Kommentit (121)
Kai nyt oman rahan voi käyttää miten haluaa.
Jos opiskelee, ja sen lisäksi harrastaa tavoitteellisesti, ei siinä kerkeä paljon töitä tekemään. Ja rahaa kuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin ne hallituksen toimet koskettaa parempaa ja fiksumpaakin porukkaa. Sitä joutuu itse vielä maksumieheksi.
Ei siinä ole mitään vikaa, että tukee lapsiaan, en koe joutuvani siinä mitenkään epäreilusti maksumieheksi. Meillä ei ole varaa jaella tukia ympäriinsä Sanna Marinin tyyliin.
Hyvä että olet valmis maksamaan edes oman jälkikasvun hiilijalanjälkeä.
Mutta ap kertoi, ettei lapsi ole oma. Siksi ajattelusi ei varmaan uppoa häneen samalla tavalla.
Ap kertoi myös, että lasta tukee vaimo, ei hän itse. Siksi asia ei kuulu hänelle samalla tavalla, oikeastaan ei ollenkaan. Miksi kummassa ap kokee vaimon rahat omikseen? Enemmän ne vaimon lapselle kuuluvat kuin hänelle, rintaperillinen sentään.
Vierailija kirjoitti:
Harrastaa kalliisti ja syö koko ajan ulkona. Ei mitään käsitystä rahasta.
-ap
Eli sponsoroi hänen harrastustaan.
Vaikuttaa vähän siltä, että äiti arvostaa enemmän biologista lastaan kuin lapsen isäpuolta.
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt oman rahan voi käyttää miten haluaa.
EI
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa vähän siltä, että äiti arvostaa enemmän biologista lastaan kuin lapsen isäpuolta.
Totta kai oma lapsi menee edelle.
Vierailija kirjoitti:
Se olisi toivottavaa. Sinänsä en sotkisi rahaa ja arvostusta tässä keskenään. Totta kai on arvokkaampaa ja tärkeämpää sponsoroida nuorta opiskelijaa kuin aikuista miestä, jonka pitää jo osata itse tienata omat rahansa. Aloittaja kuulostaa lokilta.
Noista tulee hirveitä mulkkuja, jotka menevä heti "oman alansa töihin". Luulevat olevansa parempia kun muut, koska eivät ole ikinä joutuneet oikeita töitä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin ne hallituksen toimet koskettaa parempaa ja fiksumpaakin porukkaa. Sitä joutuu itse vielä maksumieheksi.
Ei siinä ole mitään vikaa, että tukee lapsiaan, en koe joutuvani siinä mitenkään epäreilusti maksumieheksi. Meillä ei ole varaa jaella tukia ympäriinsä Sanna Marinin tyyliin.
Hyvä että olet valmis maksamaan edes oman jälkikasvun hiilijalanjälkeä.
Mutta ap kertoi, ettei lapsi ole oma. Siksi ajattelusi ei varmaan uppoa häneen samalla tavalla.
Ap kertoi myös, että lasta tukee vaimo, ei hän itse. Siksi asia ei kuulu hänelle samalla tavalla, oikeastaan ei ollenkaan. Miksi kummassa ap kokee vaimon rahat omikseen? Enemmän ne vaimon lapselle kuuluvat kuin hänelle, rintaperillinen sentään.
Taitaa olla joku ideologia taustalla ap:llä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt tuo rahamäärä on liikaa.
Ainakin verottajan mielestä on, jos on annettu alle 5 vuoden aikajänteellä.
Riippuu missä muodossa tuo rahamäärä on annettu. Jos rahana, niin kyllä. Jos on maksanut tyttären ruokalaskuja, huonekaluja, tietokoneet ym, niin sallittua.
Jassoo. Meillä tehdään ylitöitä ja säästetään kaikesta liikenevästä, että saataisiin tuettua lasten (2kpl) opintoja. Mutta meillä ei ole eroperhettä, vaan ihan tällainen perinteinen. Ootko muuten kuinka perillä, miten on opiskelijoiden kukkarolle tultu näissä leikkauksissa? Tai laskenut paljonko prosentteina opiskelijan tiloista menee (kohonneisiin) ruokakuluihin? Tai kuinka moni opiskelija ei pysty maksamaan yths-maksuaan ja menettää luottotietonsa sen vuoksi? Tai millaista on saada töitä opiskelijana näinä päivinä, varsinkin jos et ole superjoustava hybridiopiskelija?
Hyvä, että äiti mahdollistaa tyttärensä opiskelun myös kesälläkin. Itsekin olisin halunnut panostaa kaiken ajan opiskeluun mutta kun rahat ei riitä jos ei käy töissä. Se oli todella rankkaa ja arvosanat kärsivät. Äiti tekee fiksusti, tyttö valmistuu parhailla mahdollisilla arvosanoilla ja oikeaan aikaan. Itsekin olet tyytyväinen, kun tyttö valmistuu ilman lisävuosia ja menee töihin. Arvostaisit kuinka hyvä puoliso sinulla on.
Vierailija kirjoitti:
Äitini antaa minulle takaisin kelan maksaman asumistuen, kun kerran asun hänen omistamassaan asunnossa, vajaa 400e/kk.
t. poika55v.
Tulee ylläri tämän vuoden puolella kun vanhemman omistamassa asunnossa asuvan tuet pienenee.
Vierailija kirjoitti:
Noista tulee hirveitä mulkkuja, jotka menevä heti "oman alansa töihin". Luulevat olevansa parempia kun muut, koska eivät ole ikinä joutuneet oikeita töitä tekemään.
Kaivoksille nuo pitäisi laittaa. Oppisivat olemaan.
Aikuinen tytär, siis 18+. Lapsi se vielä on.
Eihän tuo ole paljon. Me maksetaan opiskelijan vuokra ja se kustantaa vuodessa n. 9000. Lisäksi maksetaan joskus ruokakassi, juuri ostin talvivaatteita jne.
Joillakin on kyllä helppo elämä. Rahaa alkaa satamaan vanhemmilta ja isovanhemmilta jo teininä ja se ei lopu koskaan, jatkuu vielä aikuisenakin.
Minun opintojani tuettiin aikanaan. Se auttoi valtavasti ja sain hyvän alun urallani ja nykyiselle menestykselle. Nyt tuen tietysti vastaavasti omia nuoriani ja miksipä en, onhan minulla siihen hyvä mahdollisuus. Hyvä laitetaan aina eteenpäin.
Omituista tämä kärsimystä kasvattaa-ideologia täällä. Itse en siihen usko.
Ap:lla on viisas vaimo, jolla arvot kohdallaan. Vaikka puolisovalinta ei hänellä ole mennyt ihan nappiin.
Laiskottelu ei ole kovin kallis harrastus.