Pitääkö kerrostalossa sietää uutena vuotena naapurin kovaäänisiä bileitä aamuviiteen asti?
Luhtitalo. Huono äänieritys mutta yli 20 vuoteen ei ole tarvinnut kenestäkään valittaa. Nyt on uusi seinänaapuri ja pieni aavistus, että näitä bileitä on tulossa lisää. Valittaisitteko?
Kommentit (191)
Joko siedät, soitat poliisit tai käyt kertomassa mielipiteesi kasvotusten.
Vierailija kirjoitti:
Vanhatpiiat on katkeria kun nuoruus meni eikä ikinä kutsuttu juhliin.
Onpa kyllä naurettavaa :) Itsekin nuorena sorruin tuollaiseen ajatteluun. Ei vielä riittänyt ymmärrys pidemmälle, kun oli niin hauskaa.
Okt on paras.
Ah tätä ihanaa rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nämä jotka sanoo sen olevan kerran vuodessa sanoo samaa vapusta, juhannuksesta, mistä vaan pidemmästä viikonlopusta tai lomasta ja leijonien voitosta. jää siihen muutama kuukausi ilman näitä kerran vuodessa juhlia.
- n 28
Noin nuori ja elää ilman ystäviä ja juhlia. Olen surullinen puolestasi.
Kuulehan muruseni, miksi niitä bileitä ei voi järjestää paikassa jossa ei olla häiriöksi? Me aikanaan vuokrasimme porukalla mökin juhlia varten.
En ole murusesi
Pusi, pusi
Vierailija kirjoitti:
Oikea tapa on kostaa naapureille kun ne nukkuu. Poraa seinään joka launtai klo 10.00. Olen asunut kerrostalossa jossa naapuri porasi seinään joka lauantai. Voit myös imuroida ja hakata harjalla asuntoa ainakin tunnin aamulla.
Mummot menee sosekeittolounaan jälkeisille päivälevoille klo 10.
Jos metelöinti on satunnaista ja harvinaista, en välittämättä ihan heti valittaisi jotta naapurisopu säilyy. Jos taas häiriö toistuu liian usein, ottaisin asian puheeksi. Jos puhe ei auta, jatkossa poliisit paikalle.
Omakotitalossa oli rauhallinen yö, koirakin nukkui rauhallisesti koko uuden vuoden.
Pidin eilen kerrostalossa pienehköt kekkerit (minä plus neljä henkeä), olin etukäteen jättänyt lapun jossa pahoittelen mahdollista häiriötä. Hyvin tullaan naapureiden kanssa juttuun, kun sen kaksi kertaa vuodessa pitää illanistujaisia niin ymmärtävät kyllä. Olen nyt asunut tässä kolme vuotta, joten tuskin olen jatkuvasti häiriöksi.
Soittaisin 112 tai muuttaisin suosiolla pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärista ketipinoria. Sinut leimataan hulluksi kun valitat lääkärille äänistä. Lääkärin on hankala uskoa joka viikonloppuisia bileitä. Äänet haittaa sinun elämää.
Lukemisen ymmärtäminen? Aloituksessa ei puhuttu bileistä joka viikonloppuna vaan siitä että niitä tulevaisuudessa saattaa tulla.-eri
Voithan sinä mennä sinne lääkäriin keskustelemaan mitä bileitä tulevaisuudessa saattaa tulla. Kyllä ne unilääkkeet on hyvä hankkia tulevaisuutta varten.
En ole ap joten miksi mulle lääkkeitä ehdotat? Minä asun omakotitalossa keskellä ei mitään.
Helpoin on itse vaikuttaa uniongelmiin ostamalla korvatulppia, kuulonsuojaimia, käyttämällä unilääkkeitä. Herään kerrostalossa joka aamu siihen kun naapuri herättää viimeistään klo 5.00 aamulla. Paiskii ovia, ikkunoita, kaappeja, tiputtaa tavaroita lattialle. Olisi hyvä saada joku tuollainen bilettäjä naapuri joka olisi muina aikoina hiljaa. Jos tämä on kohtelias naapuri niin hän ei biletä kahta päivää putkeen. Nämä on näitä kerrostalojen ongelmia jossa jokaisella on oikeus tehdä sitä mitä itse haluavat. Toiset on niitä jotka käyvät laittamassa korvan ulko-ovelle ja kuuntelevat mitä ääniä kuuluu. Ilmoittavat isännöitsijälle jokaisesta äänestä ja kirjaavat ylös mihin kellon aikaan tämä ihminen tuli kotiin. Omakotitalossa nukkumista häiritsee oravat katolla, lintujen äänet jne.
Vierailija kirjoitti:
> naapuri pitää uutenavuotena pienet juhlat
> Mummo seinä korvassa ja TÄYSIN varma että tätä tulee jatkumaan joka viikko
🤣😅😂😆
Ei tainnut olla ihan pienet bileet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ollut päihderiippuvuuksia ja biletettiin paikoissa, jotka oli tehty bilettämiseen. Ei tarvittu alkoholia tai muitakaan aineita rankkaan bilettämiseen. Sellaista se on, kun osaa ja osaa ottaa toisetkin huomioon ja antaa heille nukkumisrauhan omissa kodeissaan.
Paikkakunnan Maaseuran talo klo 14-16 🤣
Paikkoja joissa voi yöpyäkin löytyy pilvin pimein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meteliä pitää sietää kun on UUSI VUOSI, just joo. Sitten on pääsiäis,-vappu,-juhannusbileet, synttärit, muutenvaanbileet ja kaikki siedettävä, niinkö?
Sori vaan mutta uusivuosi ei edes lähtökohtaisesti ole hiljaista aikaa. Tämän sanoisi myös hätäkeskus kun sinne soittaisit.
Olen aikanani soittanut, eivät sanoneet mitään tuollaista vaan lähettivät poliisit paikalle, bileet loppuivat siihen.
Minäkin olen yhden kerrostalokyylän taloyhtiöstä ulos savustanut. Kyllä siihen keinot on 💪🏻
Iso talo, ei kukaan tiennyt soittajaa, sorry. Minäkin olen saanut häädetty
Osaan kyllä näytellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nämä jotka sanoo sen olevan kerran vuodessa sanoo samaa vapusta, juhannuksesta, mistä vaan pidemmästä viikonlopusta tai lomasta ja leijonien voitosta. jää siihen muutama kuukausi ilman näitä kerran vuodessa juhlia.
- n 28
Juu, vappu, juhannus, halloween ja uusivuosi, siis neljät juhlat vuodessa. Vuodessa on 365-366 päivää, että siihen verrattuna aika vähän.
Selitä mulle tyhmälle miksi niitä ei voi järjestää jossain muualla kuin kerrostalossa hiljaisuuden aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Valittavien mummojen kissan voi myrkyttää. Vink vink.
ILMIANNETTU
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ollut päihderiippuvuuksia ja biletettiin paikoissa, jotka oli tehty bilettämiseen. Ei tarvittu alkoholia tai muitakaan aineita rankkaan bilettämiseen. Sellaista se on, kun osaa ja osaa ottaa toisetkin huomioon ja antaa heille nukkumisrauhan omissa kodeissaan.
Naapurit voivat myös mennä hotelliin yöksi jolloin eivät häiritse bilettäviä ihmisiä? Miksei ihmiset osaa ottaa toisia huomioon.
TARKISTUTA LÄÄKITYKSESI IDIOOTTI.
Vierailija kirjoitti:
Poliisit vain paikalle. Eivät naapurit mölyä enää. Täällä on vuoden aikana kolmesti soitettu poliisit saman naapurin juhlinnan takia ja joka kerta poliisit ovat tulleet paikalle, möly lakkasi siihen, ja lopulta ko. mölyäjät joutuivat muuttamaan pois. Kannattaa nähdä vähän vaivaa soittamalla kytät paikalle, jos jatkossa haluaa asua rauhassa.
Nimenomaan. Taloyhtiöiden säännöissä on ohjeet, miten eletään, ja järkevät ihmiset ottavat naapureiden asumisviihtyvyyden ja yörauhan huomioon. Mölyäviä ei kannata käsitellä silkkihansikkaiden eikä tinkiä omista yöunista eikä kotirauhasta.
Kyllä on ihmeen hiljainen talo näin varhain iltapäivästä, kun känniääliöt ja muut aineaddiktit kärsivät krapuloissaan. :D Alkuvuoden ahdistukset taattu, voi raukkoja! Ja poliisitkin käyneet ovella. On se elämä niin kauhean rankkaa...
Soitto poliisille, ei uusi vuosi tms anna lupaa metelöidä !
Eräs mölyapinanaapuri käski nukkua korvatulpat päässä. Soitin kiinteistöliittoon, josta sain lakimieheltä vastauksen, että kukaan ei voi pakottaa nukkumaan tulpat päässä, vaan naapureiden tulee kunnioittaa hiljaisuusaikoja.