Ei hyvänen aika noita Ylen näyttämiä kirkon "Jumalanpalveluksia"
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Isäni oli ankara kristitty ja henkisen väkivallan mestari. Oli patologinen valehtelija, mutta kova oli kuri ja nuhde, ja valehtelu kuulemma suunnilleen pahin synti. Omaa p*skanjauhantaa ei koskaan myöntänyt, mutta muiden suihin kyllä aina valheet tekaisi. Opin siis fyysisen ja henkisen väkivallan avulla että valehdella ei todellakaan saa.
Sattuipa sitten eräänä päivänä itse jo aikuiseksi vartuttuani, että olimme isäni kanssa kirkossa kuuntelemassa ja katselemassa huuhaarituaalia. Tuli uskontunnustuksen aika, eli seisomaan olisi pitänyt nousta mumisemaan ulkoa opittu litanja siitä miten kovasti muka uskovaisia ollaan. Jäin istumaan koska en ole uskossa, ja siitäkös isäni riemastui. Perusteluksi ei riittänyt se kun vetosin että valehdella ei saa, ja uskontunnustus minun lausumanani olisi valehtelua.
Sen koommin en isääni enää nähnyt, laittoi välit kokonaan poikki ainokaiseen poikaansa. Että sellainen harras ja vanhurskas uskovainen oli
Kurjaa kuulla. Isäsi kaltainen kristillisyys ei ole tervettä.
Luterilainen kirkko tuottaa itse nämä jumalanpalvelukset, Yle antaa vain spotin kanavillaan sen esittämiselle. Ei ole Ylellä mitään tekemistä tämän kanssa. Ei kuulu julkisen rahoituksen piiriin tuottaa jumalanpalveluksia nähtäväksi.
Jos seksuaalivähemmistöjä kiinnostaisi Raamatun avaaminen ja sen lukeminen ilman sateenkaarilaseja, ei kirkossa olisi enää sateenkaarimessuja.
Alkuseurakunnassa oli ex-homoja, eli homoseksuaaleja jotka olivat jättäneet homoilut.