Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettäisitkö? Ajatuskoe

Vierailija
01.01.2025 |

Eli harrastaisitko seksiä jonkun muun kuin kumppanisi kanssa ilman hänen hyväksyntäänsä.

Jos oletetaan, että voisit olla täysin varma, ettet voi mitenkään jäädä kiinni ja eläisimme ideaalissa, jossa seksiin ei liittyisi mitään tautiriskiä. Ja mahdollisuus seksiin olisi sinuun seksuaalisesti vahvasti vetoavan ihmisen kanssa vaikka työmatkalla tms. 

Kiinnostaa ehdoton ei ja kyllä vastausten jakauma sukupuolittain. Sekä kyllä vastausten keskinäinen jakauma ja siinäkin onko sukupuolten välillä eroa.

Pidetään kommenteissa tehdyt tai teoreettiset teonkuvaukset sellaisena, että ketju voisi olla aihe vapaan puolella.

Pettäisitkö

Vaihtoehdot

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nykyisen vaimoni kanssa parikymmentä vuotta. Rakastan ja haluan häntä edelleen, ja siitä huolimatta, että joskus joku saattaa näyttää kauniilta ja vetävältä, ja siitä huolimatta että flirtti piristää päivää, niin en ole pettänyt häntä enkä aio.

Jos en ole joskus ollut tyytyväinen johonkin asiaan parisuhteessamme, niin olen keskustellut siitä. Aiemmassa elämässä olin hiljaa ja hain lohdutusta muualta. Nyt olen sitä mieltä että asiat keskustellaan avoimesti ja yhdessä sovitaan miten jatketaan. Toimii meillä. Ei ole halua eikä tarvetta pettää, vaikka olisi millainen tilanne tarjolla.

m50+

Vierailija
2/34 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Mitä vtun järkeä. En ole libidovetoinen liskoaivo, eikä se kusivehkeiden hinkkaus nyt niin hauskaa ole 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en. Mitä vtun järkeä. En ole libidovetoinen liskoaivo, eikä se kusivehkeiden hinkkaus nyt niin hauskaa ole 🙄

Osasta meistä on parasta  mitä tiedämme. Ja uuden ihmisen kanssa siinä oma lisäjännityksensä. Eikä se ole kuolemanvakava asia, jos on muuten sitoutunut elämään toisen kanssa. Saa kivittää.

Vierailija
4/34 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. pettämisestä puhuttaessa näkökulma on usein siinä, että haetaan seksiä ulkopuolelta, koska kotona ei ns. saa. Luulen, että monella syrjähyppääjällä on kotona ihan kelvollinen seksielämä. Tuskin se on vain puutteessaeläjien ammattitauti.

Vierailija
5/34 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi voinut aloituksessa vielä tarkentaa, että puhutaan yksittäisestä kerrasta ja tapahtumasta. Ei sivusuhteen aloittamisesta. -ap

Vierailija
6/34 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tilanteessa, jossa kihlatullani ei ollut ketään toista eikä seksiä muiden kanssa. Hän oli kuitenkin etääntynyt minusta ja jäljestä päin oli ilmeistä, että varsin pitkään eli jo mielikuvissaan elämää, jossa minulla ei ollut sijaa. Tunsin tulleeni raskaasti petetyksi.

Nykyinen vaimoni "lipsahti" sänkyyn tuttavapariskunnan kanssa. Se oli minusta lähinnä huvittava sattumus.

Vierailija
7/34 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille seksi on pyhä asia ja toisille harrastus. Jos on pyhä asia niin jo ajatus on pettämistä toisen osapuolen mielestä. Ajatus ja tunne seksistä pyhänä asiana on tuskin ihmisen geeneihin kirjoitettu, mutta halu pitää kiinni "omastaan" varmaan on.

Vierailija
8/34 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhä Asia 

Rakastaminen

Sitoutuminen

Avioliitto

Vierailija
9/34 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyhä Asia 

Rakastaminen

Sitoutuminen

Avioliitto

Jep. Meillä ortodokseilla tosiaan tuo avioliitto ihan sakramenttikin.

Vierailija
10/34 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä vastasin kyselyyn, mutta mun vastaus on ehkä hieman vääristävä. Todellakin harrastaisin seksiä työkaverini kanssa, jonka kanssa olen kevyesti jotain jo tehnytkin  ja johon olen palavasti rakastunut. 

Mieheni taas on pallo jalassa. Haluaisin erota, mutta taloudellisesti en sitä halua. Joskus riitatilanteessa olen tämän miehelleni jopa sanonut, joten kyllä hän varmasti tietää tunteeni häntä kohtaan. Osaa arvata ehkä myös ihastukseni.

N39

Vierailija
11/34 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmistä ei ole luotu monogamiseen parisuhteeseen. Minä ainakin kastan kärkeä aina kun on tilaisuus enkä häpeä sitä.

Viime vuonna pelkästään minulla oli yli 20 sexi kumppania ja käyn testeissä n. 3kk välein, kaikki osapuolet ovat olleet vapaaehtoisia harjoittamaan vapaata rakkautta ja jopa nauttineet siitä joten mitä väliä??

Vierailija
12/34 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En takuulla.

Vierailija
13/34 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmistä ei ole luotu monogamiseen parisuhteeseen. Minä ainakin kastan kärkeä aina kun on tilaisuus enkä häpeä sitä.

Viime vuonna pelkästään minulla oli yli 20 sexi kumppania ja käyn testeissä n. 3kk välein, kaikki osapuolet ovat olleet vapaaehtoisia harjoittamaan vapaata rakkautta ja jopa nauttineet siitä joten mitä väliä??

Ihan vapaasti ja rauha. Sitten kun kohdalle sattuu se "taposta tuomittu" - oletko sitten samaa mieltä?

Vierailija
14/34 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisille seksi on pyhä asia ja toisille harrastus. Jos on pyhä asia niin jo ajatus on pettämistä toisen osapuolen mielestä. Ajatus ja tunne seksistä pyhänä asiana on tuskin ihmisen geeneihin kirjoitettu, mutta halu pitää kiinni "omastaan" varmaan on.

Älä sekoita. Se että seksi on pyhä asia ei ole sama asia, kuin et on mustasukkainen tai omistushaluinen.

Näin uskovaisena seksi on minulle pyhä asia, mutta ajatuspettäminen ei minua haittaa ollenkaan. Tietenkin kuvittelen joskus seksiä muiden miesten kanssa, ja tietenkin mieheni kuvittelee seksiä muiden naisten kanssa. 

Tosiasiat ihmisyydestä kannattaa muistaa, valehtelu itselleen ei auta.

Vierailija
15/34 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä vastasin kyselyyn, mutta mun vastaus on ehkä hieman vääristävä. Todellakin harrastaisin seksiä työkaverini kanssa, jonka kanssa olen kevyesti jotain jo tehnytkin  ja johon olen palavasti rakastunut. 

Mieheni taas on pallo jalassa. Haluaisin erota, mutta taloudellisesti en sitä halua. Joskus riitatilanteessa olen tämän miehelleni jopa sanonut, joten kyllä hän varmasti tietää tunteeni häntä kohtaan. Osaa arvata ehkä myös ihastukseni.

N39

Rahan takia naimisissa, ja jotenkin olet miestäsi jo pettänyt :D ? Mikä moraali...

Vierailija
16/34 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis pari suhteessa ja tämä on kumppanillesi ok. Jos molempiin kyllä vastaus, niin et ole kyselyn kohderyhmää sitten. Mutta jos olet ja kumppanisi ei hyväksy/tiedä, niin sitten olet.  Jos et ole parisuhteessa, et  myöskään kai "petä" ketään.

Vierailija
17/34 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sekoita. Se että seksi on pyhä asia ei ole sama asia, kuin et on mustasukkainen tai omistushaluinen.

Näin uskovaisena seksi on minulle pyhä asia, mutta ajatuspettäminen ei minua haittaa ollenkaan. Tietenkin kuvittelen joskus seksiä muiden miesten kanssa, ja tietenkin mieheni kuvittelee seksiä muiden naisten kanssa. 

Onko teille ok jakaa mielikuvitusseksijuttuja keskenänne? OT, mutta mielenkiinnosta kysyn.

Vierailija
18/34 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisille seksi on pyhä asia ja toisille harrastus. Jos on pyhä asia niin jo ajatus on pettämistä toisen osapuolen mielestä.

Vierailija
19/34 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teille ok jakaa mielikuvitusseksijuttuja keskenänne? OT, mutta mielenkiinnosta kysyn.

Noin puolet rakastavassa suhteessa olevista naisista haaveilee olevansa vieraiden miesten pantavana.

Vierailija
20/34 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannettu.

Miksi?

- se ortodoksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän