Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen tytär asuu luonani, miten sada hänet omilleen?

Vierailija
01.01.2025 |

Taustaa senverran, että olemme tyttäreni isän kanssa eronneet hänen ollessa 12-vuotias ja tuolloin tytär päätti jäädä asumaan isälleen. Minä muutin toiseen kaupunkiin(lähelle) ja luonani asui 4 vuotta nuorempi sisarus. Näin on menty aikuisuuteen saakka, toki lapset on menneet ees sun taas kahden kodin väliä, mutta kirjoilla siis näin.

Nyt isä löytänyt uuden puolison ja saanut lapsenkin. Vanhassa kotitalossa uudet säännöt ja tavat ja tytär ei siellä siksi enää halua asua. Toisaalta on jo 24-vuotias joten ihan aikuinen nainen on.

On nyt muuttanut sitten tänne minun pieneen kaupunkiasuntooni. On valmistunut tradenomiksi, mutta väittää ettei mitään töitä ole, päivät kuluu nukkuen ja somessa pyörien. Kun tulen töistä kotiin jääkaappi on aina tyhjä ja ensimmäisenä saa alkaa siivoamaan hänen jälkiään. Hankki oman asunnon (kimppakämpän kaverinsa kanssa) ja ajattelin jo hetken, että siitä se elämä nyt alkaa, mutta nyt väittää asunnossaan olevan hometta ja siellä ei kuulemma voi olla. On käväissyt aina välillä yhden yön asunnollaan ja aina palaa tänne täysihoidon pariin. Ihme kumma minä saan nämä hänen mukaansa homeista johtuvat flunssat myös häneltä, en ole tiennyt että homeesta johtuvat yskät ja nuhat tarttuu?

Asunnossamme asuu myös siis tämä 20 sisarus joka käy täyspäiväisesti töissä ja hakee opiskelemaan. Hän maksaa omat menonsa ja tosiaan tekee pitkää päivää, hyvin kypsä on ikäisekseen. Minua pelottaa, että tämä vanhempi sisarus antaa huonoa esimerkkiä nuoremmalle ja kohta minulla on kaksi makoilijaa täällä.

Miten voisin hienovaraisesti ohjata lapsen ottamaan vastuuta itsestään ja elämästään?

Kommentit (201)

Vierailija
201/201 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan tätä vanhempaa on aina 'suosittu' ja 'paapottu' hänen piirteidensä ja tapojensa vuoksi. Nuorempi on saanut tyytyä ja korjailla vanhemman jälkiä, aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi