Lentääkö uudenvuoden ilotulitteet nykyään paljon matalammelle kuin ennen?
Kysymys otsikossa, kävin kävelyllä ajatuksena ihailla ilotulitteita mutta aika harva niistä nousi niin korkealle että olisi nähnyt enempää kuin vain epämääräisen välähdyksen puiden ja kerrostalojen takaa. Tällä samalla alueella vielä jotain vuosia sitten näki kunnon valoshown, nyt kuulee vain sen ärsyttävän kovan paukkeen. :(
Kommentit (24)
Siltä vaikuttaa. Pauke kuuluu, mitään ei näy. Jotain halpis-raketteja varmaan 😒
Padat siellä räikää. Kuusen latvan tasalle suihkivat. Lähelläolijat näkee hyvin mutta kauemmas kuuluu vain pauke.
Harva ostaa enää raketteja sen jälkeen kun jättibomberit kiellettiin.
Haluamme nauttia itse koko rahalla. Lokkeilijat pettykööt. Osta omat patasi, kynttilät ja sähinkäiset jos haluat nauttia.
Nykyään on sekä matalammalle jääviä että ylemmäs meneviä mitä lapsuudessani oli. Eli kyllä valikoima on ennemminkin monipuolistunut.
Vierailija kirjoitti:
Haluamme nauttia itse koko rahalla. Lokkeilijat pettykööt. Osta omat patasi, kynttilät ja sähinkäiset jos haluat nauttia.
Ei ne kyllä mikään nautinto ole, joten saat ihan rauhassa itse niitä pällistellä. Kunhan vain totesin, että mitään ei näy.
Surkeita räpsyjä. Miksette edes kunnon paukkuja hanki, ihan noloa tuommonen.
Vierailija kirjoitti:
Olet itse vaan kasvanut pidemmäksi.
Mutta enkö silloin näkisi paremmin? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Joo, niissä on salpietaria vähemmän.
Niissä mitään salpietaria ole. Ootte selvästi ottanu liikaa keittoo...
Eiköhän säästöt voitonmaksimoinnin nimissä ole paskentanut ilotulitteitakin. Hinnat nousee, laatu laskee ja koko pienenee.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän säästöt voitonmaksimoinnin nimissä ole paskentanut ilotulitteitakin. Hinnat nousee, laatu laskee ja koko pienenee.
Kohta on kädessä pelkät sädetikut.
Padat ja ilmapommit on lisänneet suosiota, ne jäävät matalammalle.
Rakettien maksimi ruutimäärää on pienetty eli isoimmat harrastelija raketit on pienempiä kuin ennen. Tosin keskikoko on pysynyt aika samana.
Eli havaintosi on oikea ilotulitukset jää matalammaksi, mutta pääsyy ei ole rakettien pieneneminen, vaan niiden suosion lasku ja patojen ilmapommien suosion lisääntyminen.
Ei tänne Matalammelle ole lentänyt vielä yhtään rakettia, saati että paljon.
t: Matalammen Matti
Taas ihmiset saaut vammoja ilotulitteista,nuorimmat alle 10 vuotiaita.Joko tämä homma kielletään.
Vierailija kirjoitti:
Padat ja ilmapommit on lisänneet suosiota, ne jäävät matalammalle.
Rakettien maksimi ruutimäärää on pienetty eli isoimmat harrastelija raketit on pienempiä kuin ennen. Tosin keskikoko on pysynyt aika samana.
Eli havaintosi on oikea ilotulitukset jää matalammaksi, mutta pääsyy ei ole rakettien pieneneminen, vaan niiden suosion lasku ja patojen ilmapommien suosion lisääntyminen.
Montako kertaa niiden kokoa on pienennetty?
Vierailija kirjoitti:
Taas ihmiset saaut vammoja ilotulitteista,nuorimmat alle 10 vuotiaita.Joko tämä homma kielletään.
Joku sanoi toisella ketjussa, kun ne kielletään niin niitä aletaan rakentamaan itse. Sitten ne räjähtää arvaamattomasti. Voit käytännössä valmistaa kerralla niin ison pommin kuin uskallat. Sitten räjähtää sormet irti, sekin on vielä pientä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi toisella ketjussa, kun ne kielletään niin niitä aletaan rakentamaan itse. Sitten ne räjähtää arvaamattomasti. Voit käytännössä valmistaa kerralla niin ison pommin kuin uskallat. Sitten räjähtää sormet irti, sekin on vielä pientä.
Mielestäni se että joku räjäyttäisi kotitekoisen pommin naamalleen olisi vain sitä niin kutsuttua kuuluisaa luonnonvalintaa. Mitään noilla raketeilla ei kukaan tässä maailmassa tee, sotkevat paikkoja ja aiheuttavat vain melua joten puolestani joutaisivatkin tulla kielletyksi. 🤷
Niitä on leikattu jallituksen toimesta.