Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinäisyys vie mielenterveyden

Vierailija
31.12.2024 |

Ei ole parisuhdetta tai ystäviä. Olen sosiaalisesti todella kömpelö harjoitteluista huolimatta ja sitten myös väsyn liiasta sosiaalisuudesta mutta täysi yksinäisyys on myös pahasta eli pitäisi löytyä ystäviä jotka ymmärtää tämän ja kumppanin joka myös ymmärtää tämän mutta vaikeaa on löytää ihmisiä jotka eivät täysin paikallaan halua olla mutta eivät myöskään ole kokoajan menossa sinne tänne täysin hetken mielijohteesta jne.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtää? Ethän sitten ole enää yksinäinen jos löytyy ystäviä tai kumppani. Mistä olet yrittänyt etsiä ystäviä?

Vierailija
2/22 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittäis kirjoittelu netin kautta jonku kans. Olis kiva vaihtaa ajatuksia. Mutta ei tänne voi laittaa sähköpostiosoitetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua. Minulla on "parisuhde", tai siis ssun yhdessä videopelejä pelaavan miehen kanssa, ja tunnen itseni hyvin yksinäiseksi.

Näen työkavereita töissä ja juttelen lapsille joka päivä, mutta ystäviä joita kutsuisin kylään, ei ole.

Kun ehdotan työ- tai harrastuskavereille kyläilyä tai kulttuuria, niin kukaan ei lähde.  En tiedä mikä minussa on ettei seura kelpaa. 

Vierailija
4/22 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys on itseaiheutettua, jos jalat toimii.

Valtio ei toimita kotiin ystäviä. Itse on mentävä ihmisten luo. Silloin voi myös poistua vapaasti kun haluaa.

Kansalaisjärjestöihin mahtuu.

Vierailija
5/22 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviä on vaikea löytää varmaan suurimman osan. Monella ei ole muita läheisiä ihmisiä kuin oma perhe. 

Toivon sinulle kohtalon johdattavan ihmisiä elämääsi. Olen itsekin aika yksinäinen, mutta silloin tällöin on elämääni astunut uusia ihmisiä. Viimeisin sattumalta korona-aikaan, kun osallistuin erääseen toimintaan. 

Vierailija
6/22 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sinua. Minulla on "parisuhde", tai siis ssun yhdessä videopelejä pelaavan miehen kanssa, ja tunnen itseni hyvin yksinäiseksi.

Näen työkavereita töissä ja juttelen lapsille joka päivä, mutta ystäviä joita kutsuisin kylään, ei ole.

Kun ehdotan työ- tai harrastuskavereille kyläilyä tai kulttuuria, niin kukaan ei lähde.  En tiedä mikä minussa on ettei seura kelpaa. 

Vaativuus. Sä oot tylsä ja vailla, imet energiaa muista. Se ikävä kyllä välittyi jo tekstistä.

Jätä se sika.

Vierailija
7/22 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muillakin on yksineloa. Sukulainen elossa jolle soitella? Ehkä tulee sopivia ihmistyyppejä vastaan, huonoa ei kannata ottaa riesaksi. Onko sillä paikkakunnalla mitään vai pitääkö katsoa toinen alue?

Vierailija
8/22 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle riittäis kirjoittelu netin kautta jonku kans. Olis kiva vaihtaa ajatuksia. Mutta ei tänne voi laittaa sähköpostiosoitetta. 

Koita esim. Kaverihakua.

Vierailija
9/22 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertteja on varmaan Suomi täynnä, toivottavasti löydät omasi. 👍🏻 

Vierailija
10/22 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vie aina yksinäisyys mielenterveyttä. Joskus sen voi viedä myös yltiösosiaalisuus. 

Vierailija
11/22 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen olet, nainen vai mies?

Vierailija
12/22 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka ei pärjää yksinään ei ole soveltuva parisuhteeseen. Pitää pärjätä ensin itsensä kanssa ennen kun alkaa vaatimaan muilta

Vierailija
13/22 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kiltti mies? 

Vierailija
14/22 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa ei tulla hakemaan... hanki joku harrastus tai vaikka vapaaehtoistyö. Mene vapaaehtoiseksi töihin tapahtumiin ym. Ihmisiä ei ilmesty tyhjästä, pitää mennä sinne missä niitä on.

Vierailija
15/22 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen joka ei pärjää yksinään ei ole soveltuva parisuhteeseen. Pitää pärjätä ensin itsensä kanssa ennen kun alkaa vaatimaan muilta

Lässyn lässyn.

Vierailija
16/22 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä voi olla paljon hyvää ilman ihmisystäviä. Luonnonrauha, eläinystävät ja hiljaisuus. 

Ei taistelua saada ääni kuuluviin tai joutua petetyksi.

Tavoittele vain omia unelmiasi, älä toisten.

T: nainen metsämökistä

Vierailija
17/22 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi asut tuon miehen kanssa? Harrastatteko seksiä?

Vierailija
18/22 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene seurakuntaan. Srk kotiryhmissä on helpompi tutustua. Ainakin saa rupatteluseuraa, mikä sekin auttaa yksinäisyyteen.

Vierailija
19/22 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä voi olla paljon hyvää ilman ihmisystäviä. Luonnonrauha, eläinystävät ja hiljaisuus. 

Ei taistelua saada ääni kuuluviin tai joutua petetyksi.

Tavoittele vain omia unelmiasi, älä toisten.

T: nainen metsämökistä

Tämä. Aika pitkälle - ja kokonaankin - voi muut ihmiset korvata kirjallisuudella, elokuvilla/sarjoilla ja taiteella. Minulla ei ole enää läheisiä ihmisiä, ja tapaamiset taidepiireissä, museoissa ja muualla aihepiiriä koskien riittää vallan mainiosti. Siellä harvemmin kenenkään pimeät puolet ottavat valtaa; henkilökohtaisesti en halua enää kohdata tai käsitellä kenenkään heikkouksia. Omieni kanssa tulen toimeen.

Vierailija
20/22 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistyötä ehdottaisin. Siintä ei saa rahaa mutta sielu voi hyvin.

Samalla voi tutustua ihmisiin, avunsaajiin sekä avunantajiin. 

K B T tä sosiaaliseen kammoon.