Mistä sisältöä elämään ilman alkoholia?
Nyt meni korkki kiinni. On tullut pämpättyä melkein koko vuosi kaksi kertaa viikkoon kännit, n. 18 keskiolutta per juontikerta mennyt. Alkaa pikkhiljaa kyllästyttää olla puolet ajasta kännissä ja krapulassa. Tylsyyteen olen juonut, olen pitkäaikaistyötön, eikä lapsia ole. Mies tuossa nurkassaan pelaa kaikki yöt ja päivät nukkuu. Työkuntoinen en todellakaan ole pitkään aikaan vielä, koko elämä on ollut ihan pysähdyksissä juomisen takia. Minulle on todettu mm. vaikea masennus ja yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Unettomuuttakin pukkaa. Selvänä ollessa vaan makaan sohvalla ja selaan youtubea. Joskus kudon sukkia, mutta niitäkin alkaa jo löytymään useampi pari. Löytyykö tältä palstalta muita naisia, joilla on ollut tai on alkoholinkäytön kanssa ongelmia? Mistä tähän elämään saisi sisältöä? Olen 35-vuotias.
Kommentit (42)
Kannattaa liittyä viiniseuraan niin on kavereita
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa liittyä viiniseuraan niin on kavereita
Missäs kossun lipittäjät luuraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monipuolinen seksi on hyvä vaihtoehto päihteille.
Seksi ei ole mikään vaihtoehto. Sama kuin sanoisit, että syöminen on hyvä vaihtoehto juomiselle. Tarvitaan molempia eikä mikään addiktio ole eduksi. Edes seksiaddiktio. Addiktio ei näet tyydytä, se on siinä se miinuspuoli.
En ole tuon kommentin kirjoittaja, mihin vastasit, mutta itse näen seksin (niin yksin kuin yhdessä) erittäin hyvänä ja terveellisenä ajanviettotapana. Addiktio on tietysti asia erikseen, mutta "kohtuudella" seksi on oikein jees. On toki vaarana, että alkoholin lopettaessa addiktio vain siirtyy johonkin toiminnalliseen riippuvuuteen, kuten seksiin tai syömiseen. Pitää tietenkin opetella myös muita tunteiden säätelyn keinoja, ettei näin käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseä hämmästyttää se, että kun jätin alkoholin kokonaan pois, paino on pudonnut 13 kg. Se mikä tässä hämmästyttää on se, että en edes käyttänyt alkoholia usein ja paljon kerrallaan. Harvoin tapahtuva pienienkin määrien juomien, siis lihottaa!
Ja alkon täyslopetuksen yhteydessä ei ole tapahtunut mitään muuta mikä voisi vaikuttaa, esim. jonkinlaista elämäntaparemonttia tai osaa siitä?
Kysyn koska laihoja täysspurgujakin on vaikka kuinka.
Olen liikkunut kyllä vähemmän kuin aiemmin, jolloin lenkkeilin joka päivä. Myös stressiä on nyt vähemmän kuin ennen ja nukun paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseä hämmästyttää se, että kun jätin alkoholin kokonaan pois, paino on pudonnut 13 kg. Se mikä tässä hämmästyttää on se, että en edes käyttänyt alkoholia usein ja paljon kerrallaan. Harvoin tapahtuva pienienkin määrien juomien, siis lihottaa!
Ja alkon täyslopetuksen yhteydessä ei ole tapahtunut mitään muuta mikä voisi vaikuttaa, esim. jonkinlaista elämäntaparemonttia tai osaa siitä?
Kysyn koska laihoja täysspurgujakin on vaikka kuinka.
Täysspurgut ovat laihoja siksi, että he eivät syö. Korkeintaan juovat joskus piimää. Vatsa ei enää siedä mitään kiinteää ravintoa.
mie piirsin seinään ihmishahmon liidulla ja aloin nyrkkeilemään sitä paljain käsin. Kun kädet oli tohjona ja verillä sekä silmät kyynelissä, niin otin lelupuukon ja iskin sillä seinään.
Se helpotti. Neljä tuntia päivässä ja auttoi. Nyt olen työkunnossa ja töissä ja kukaan ei todellakaan pompottele minua tai jouten päivin komentele. Olen oman itseni rouva.
Painoakin putosi 8kg ja en vähentänyt syömisistäkään mitään.
Liitu käteen ja piirrät ihmishahmon seinään ja mätät sitä turpaan. Sä voit voittaa sen, koska sitä ei olekaan.
Minä lopetin alkoholin juomisen kokonaan ja otin tilalle anaaliseksin harrastamisen. Elämänlaatuni on parantunut huomattavasti ja näytän kuulemma paljon nuoremmalta. Kaupassakin kysytään joka kerta paperit kun ostan tupakkaa tai kaljaa, vaikka olen kuitenkin jo kohta neljäkymmentä vuotias.
Mua on auttanut AA. Sieltä saa raittiita ystäviä 🙂
Vierailija kirjoitti:
Mua on auttanut AA. Sieltä saa raittiita ystäviä 🙂
Anaaliauttajat auttaa aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monipuolinen seksi on hyvä vaihtoehto päihteille.
Seksi ei ole mikään vaihtoehto. Sama kuin sanoisit, että syöminen on hyvä vaihtoehto juomiselle. Tarvitaan molempia eikä mikään addiktio ole eduksi. Edes seksiaddiktio. Addiktio ei näet tyydytä, se on siinä se miinuspuoli.
Voiko näin typerä edes olla?
Vierailija kirjoitti:
Tätä aina ihmettelen: Ihmiset sanovat painon pudonneen, kun jättivät alkoholin. Vuosikymmenet tapanani oli juoda vähintään pullo viiniä viikossa. Viimeksi kuluneen vuoden aikana olen juonut lasin-kaksi viiniä max 5 kertaa, eikä painoni ole pudonnut kiloakaan! Kuitenkaan en ole korvannut alkoholia millään muulla juomalla kuin pelkällä vedellä, enkä ole ruokailutottumuksianikaan muuttanut. Miksi minä en ole laihtunut :( Mitä te muut teette oikein, mitä minä teen väärin?
Vierailija kirjoitti:
muita päihteitä
Ite käyn vielä töissä, mutta muuten elämä on ryypiskelyä ja ukon kanssa riitelyä, pahat vaihdevuosi oireet.
Vierailija kirjoitti:
Keksit jotain muuta niillä kaljoista säästyneillä rahoilla. Käyt vaikka uimassa pari kertaa viikossa.
Mulla ois rwhaa kyllä tehdä ihan mitä haluan, mutten vaan enää osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä aina ihmettelen: Ihmiset sanovat painon pudonneen, kun jättivät alkoholin. Vuosikymmenet tapanani oli juoda vähintään pullo viiniä viikossa. Viimeksi kuluneen vuoden aikana olen juonut lasin-kaksi viiniä max 5 kertaa, eikä painoni ole pudonnut kiloakaan! Kuitenkaan en ole korvannut alkoholia millään muulla juomalla kuin pelkällä vedellä, enkä ole ruokailutottumuksianikaan muuttanut. Miksi minä en ole laihtunut :( Mitä te muut teette oikein, mitä minä teen väärin?
Itse ainakin herkuttelin viinin lipittelyn yhteydessä; menetin täysin itsekurini ja söin sekä suolaisia ja makeita herkkuja illalla ja aamulla krapulassa lisää, kunnes taas koitti ilta ja avasin uuden viinipullon. Vaikka viikolla liikuin ja söin terveellisesti, vkolopun mässäilyt nostivat elopainoani, joka lähti heti laskuun, kun lopetin juomisen.
Minä aloin paskomaan kun lopetin alkoholin ja syöpöttelyn.
Keskityin paskomiseen. Pöntöllä istuin tulitikkuaski lähettyvillä ja hartaasti odottelin paskaa.
Lueskelin ja painokin putosi kun paskaa tuli. Sitä tulikin melkoisesti.
Hallituksen ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ei pudonnut (yli)paino alkoholin lopettamisen myötä, enkä sitä ole siis mitenkään toivonutkaan. Eikä se pudonnut edes ruokavalion muutosten ja liikkumisen lisäämisen myötä. Kolesteroliarvot ja verensokerit on kumminkin parantuneet huomattavasti.
Tee lapsi ja jatka raittiina oloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet siinä väärin, kun et lopeta viininjuontia eli alkoholin käyttöä kokonaan. Alkoholin vaikutus aineenvaihduntaan jatkuu pitkään käytön jälkeen. Ole yksi vuosi täysin raittiina ja kerro sitten laihduitko ja paljonko. Jos repsahdat, aloita alusta.
Vierailija kirjoitti:
Osa lähtee aluksi nesteenä mutta hyvin on paino pudonnut
Olen tuo #8. Sori ap, en osannut/osaa vastata kysymykseesi.
Ainoa, minkä tiedän, et kaipasin (ja edelleenkin) juttukaveria. Isä nukkui pois jo 1,5 vuotta sitten. Naapuri oli isäni työkaveri. Sitten alkoi tuo sota: pantiin molemmat se "pilkku" paikalleen, röökipaikalla (jos "se" tulee, niin tiedetään, mitä tehdään ...).... Sitten hänkin nukkui pois = lähti viimeinenkin kaveri :(
Kolme kk kestin, sitten taas korkki aukesi. Kun ei vaan ollut muuta juttukaveria (näistä nettipalstoista en saa ... yhtään mtn.; sp. jos sanoo, et mitä "se russakka" taas yrittää, niin senhän ne tekisi heti).