Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan akateemiset, miten juhlistatte vuoden vaihtumista?

Vierailija
31.12.2024 |

Kutsuimme ystäviä viettämään iltaa. Ensin vähän kuohuvaa ja Trivial Pursuitia ja muita lautapelejä. Loppuillasta patonkeja, salaatteja, kaloja ja juustoja juomien kera ja sen jälkeen katsomaan ilotulitusta. 

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlimme Ruotsin ajassa. 

Vierailija
2/114 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shamppista ja illalla ravintolaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kivaa syötävää ja ollaan perheen kanssa kotona. Kaikki lojuu verkkareissaan omissa oloissaan ja tekevät itselleen mieluisia ja rentoja juttuja. Jaetaan varmaan puolison kanssa oieni skumppapullo puolisi.

Vierailija
4/114 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kanssa pizzan leivontaa, kuoharia pari lasia ja katolle katsomaan ilotulituksia.

Vierailija
5/114 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtorina miekkailemalla.

Vierailija
6/114 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen kanssa mökillä. Syödään, saunotaan, käydään katsomassa raketteja ja ollaan vaan. Sanomattakin selvää, että alkoholiton ilta tiedossa.

Vierailija
7/114 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä akateemisuudella on juhlinnan kanssa?

Vierailija
8/114 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns pieruverkkareissa töllön ääressä, lasissa Laphroaig 25 yo tai Ron Zacapa Centenario XO. 

Vierailija
9/114 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän pitkät villasukat ylemmäksi viileässä kämpässä ja käperryn peittojen alle sekä luen hyvää kirjaa. Huvia riittämiin.

Vierailija
10/114 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira tarvitsee seuraa. Ilotulitus syvalta.

Vierailija
11/114 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on ilmeisesti työläistausta. 

Mieheni ja minä tulemme akateemisista suvuista. Järjestämme isovanhempieni huoneistossa illalliskutsut ystävillemme.  Alkupalojen kera nautimme shampanjaa ja ruokaviineiksi olen valinnut viinikellaristamme laadukkaita viinejä, joita hankimme luottotoimittajaltamme Italiasta.  

Vierailija
12/114 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vietän akateemiset juhlat. Iltapuku päällä menen pikkukaupunkimme keskustaan katsomaan ilotulistusta ja aukaisen siinä Vuosikertasamppanjani. 

Harmittaa, että olen the only academic in town

Vierailija
13/114 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa, että täällä pidetään vanhoja akateemisia sukuja jotenkin muita parempana. Ja niihin syntyneitä ihmisiä. Oikeassa elämässä en ole huomannut tällaista, ehkä jopa päinvastaista.

Vierailija
14/114 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ja minä tulemme akateemisista suvuista. Järjestämme isovanhempieni huoneistossa illalliskutsut ystävillemme.  Alkupalojen kera nautimme shampanjaa ja ruokaviineiksi olen valinnut viinikellaristamme laadukkaita viinejä, joita hankimme luottotoimittajaltamme Italiasta.  

Haista valepaska, siinä senkin valepaska!

Vierailija
15/114 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua huvittaa, että täällä pidetään vanhoja akateemisia sukuja jotenkin muita parempana. Ja niihin syntyneitä ihmisiä. Oikeassa elämässä en ole huomannut tällaista, ehkä jopa päinvastaista.

Kukas se nyt on kateellinen??? Harmittaako sinua, että minun isoisoisäni rakensi kivitalon Töölöön. 

Vierailija
16/114 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista valepaska, siinä senkin valepaska!

Mikä sinua vaivaa? Ihmeellistä, että aggressio nousee ihan random av-kommentista. 

Vierailija
17/114 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se ketään kiinnostaa, miten muut viettää uutta vuotta. Kukin tyylillään.

Vierailija
18/114 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taas haluamme juhlistaa uutta vuotta tyylillä, joka yhdistää arvokkuuden ja lämpimän vieraanvaraisuuden. Illalliskutsumme pidetään isovanhempieni elegantissa kaupunkihuoneistossa, jonka korkeat katot, kristallikruunut ja antiikkihuonekalut luovat juhlaan ajattoman, lähes elokuvallisen tunnelman.

Illan aloitamme nostamalla maljan samppanjalla, joka on valittu huolella täydentämään tarjoamiamme alkupaloja pieniä mutta täydellisesti viimeisteltyjä herkkuja, jotka herättävät vieraiden ruokahalun. Illallisen aikana ruokapöydän kruunaa viinikellarimme ylpeys: valikoima italialaisia huippuviinejä, jotka olemme hankkineet suoraan luottotoimittajaltamme vuosien saatossa. Jokainen viini on valittu tarkoin täydentämään illan ruokalajeja, jotka tasapainottelevat modernin ja klassisen keittiön välillä.

Vieraille on luvassa paitsi gastronominen elämys myös keskustelua, joka venyy pitkälle yöhön pohdimme yhdessä niin menneen vuoden oivalluksia kuin tulevan vuoden odotuksia. Illan päättää katettu parveke, jolta avaamme näkymät kaupungin ylle ja vastaanotamme uuden vuoden kuplivissa tunnelmissa.

Tämä ei ole vain illallinen tämä on kunnianosoitus hetkille, jotka jäävät mieleen.

Vierailija
19/114 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään.

Vierailija
20/114 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voi, kun näkee heti aloituksesta, että ei se ap ole lainkaan akateemista koulutusta käynyt lainkaan. On todella typerä aloitus köyhiä, vähävaraisia kohtaan tämä aloitus. En itse koskaan käyttäydy näin ilkeästi toisia kohtaan, joilla on vähän. Vaikka itse tulen toimeen hyvin, niin en ikinä laittaisi tämän kaltaisia aloituksia toisia kohtaan. Mietitkö koskaan ap, että miten se vaikuttaa koko Suomen väestöön? Kun toisilta lähtee asunto alta, ei ole rahaa ruokaan, vuokraan, ei saa töitä ym. Ja terveydenhuolto pilattu lähes kaikilta. Sote-järjestelmä tuhosi koko terveydenhuollon. Ja yrityksiä kuolee ym. Ehkä sinä ap opit joskus käyttäytymään toisia kohtaan hyvin, kunnioitat ja arvostat toisia ihmisiä samanvertaisina.