Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläisenä olosta

Vierailija
31.12.2024 |

Eläkkeellä olo on yliarvostettua. Juttelin yhden kanssa, jolla tänään kaupassa käynti, pyykinpesu ja lounas jossain. Ja televisiota. Minulla ei ole pyykinpesua, joten lounasta, kauppaa ja kävelylenkki. Hän sentään pääsee ulkomaille. Minulla ei ole siihen varaa. Mikö järki tässä on? Sairastuttaa ihmisemielet turhanpäiväisellä joutilaisuudella ja rahattomuudella. Miettikäähän, että ensin olette viisi päivää viikossa kokopäiväisessä työssä ja sitten yritätte keksiä sille ajalle jotain muuta tekemistä. Kello on nyt kymmenen aamulla ja kahvin lisäksi ole surffaillut netistä lounastarjontaa. Eläkkeessä ei ole mitään hyvää. Pelkkää apaattisuutta, näköalattomuutta, pennin venytystä, tyhjyyttä ja jouten oloa. Työhön menisin, jos olisi tarjolla. 

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä ja jatkan töitäni valikoidusti freelancerina. Muuta kysyttävää?

Vierailija
2/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas odotan eläkkeelle pääsyä, pitäisi vielä ehtiä tekemään miljoona ja 1 asia ennen kuin on liian myöhäistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun et tee freetöitä, miten käytät aikaasi?

Vierailija
4/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas odotan eläkkeelle pääsyä, pitäisi vielä ehtiä tekemään miljoona ja 1 asia ennen kuin on liian myöhäistä.

Kuten mitä? 

Vierailija
5/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luen, kirjoitan, nukun, käyn lapseni haudalla.

Vierailija
6/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti perusti yrityksen jäätyään eläkkeelle. Tekee töitä 2-7 tuntia päivässä ja on  vapaalla, jos haluaa. Siskonsa on jossain seurakunnan perhekerhojen vapaaehtoishommassa ja siskonsa mies on joku kouluvaari. Naapurin 83v mummo käy lukupiirissä kirjastossa (kuulemma siellä ei lueta pamfletteja), tuolijumpassa, jossain yksinäisten kerhossa ja kerran viikossa mummokahvilla paikallisella ABC:lla.

Tekemistä tuntuu monella riittävän enemmän kuin on aikaa.

Vierailija
7/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten mitä? 

Vaikkapa niitä työhommia. Ja kuolinsiivous.

Vierailija
8/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut niin kiireinen kuin eläkkeellä! Tapaan ystäviä, harrastan, laitan ruokaa ja leivon, hoidan lastenlapsia ja 2 puutarhaa ja vietän lähes 1/2 vuodesta ulkomailla. Ulkomailla luonani käy ystäviä ja perhettä. 

Vierailija
9/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä menee hukkaan muille töitä tehdessä. 

Vierailija
10/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä, tein ylivuosia nostaakseni eläkettä. Nyt ihmettelen miten aika ei tahdo riittää kaikkeen mielenkiintoiseen. On vapaus valvoa ja nukkua, ulkoilla ja kokata, käydä konserteissa ja matkustella. Jouten oloon on oikein pitänyt opetella. Tervetuloa eläkkeelle.

Vierailija
11/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs puolituttu aikoi eläkkeelle päästyään lukea kaiken sen kirjallisuuden joka oli jäänyt lukematta 40-vuotisen työuran aikana. Hah. Näkis vaan.

Vierailija
12/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ollut niin kiireinen kuin eläkkeellä! Tapaan ystäviä, harrastan, laitan ruokaa ja leivon, hoidan lastenlapsia ja 2 puutarhaa ja vietän lähes 1/2 vuodesta ulkomailla. Ulkomailla luonani käy ystäviä ja perhettä. 

Olet varmasti todella rasittava suorittaja.

Vierailija
13/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ajattelet että tuossa on tekemistä muutamaksi kuukaudeksi tai vuodeksi, mitä sitten ajattelit tehdä? Edessä voi olla vaikkapa parikymmentä vuotta. 

Vierailija
14/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tehnyt töitä 40 vuotta, niin on jäänyt rahaa mukavasti säästöön. Eläkkeellä voi sitten matkustella ulkomailla ja harrastaa kaikkea kivaa, kuten teatterissa ja konserteissa käyntiä. On aikaa lukea kirjoja, tavata ystäviä, aloittaa italian opiskelu. Voi vaan nauttia elämästä ilman velvoitteita.

Vierailija
15/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ajattelet että tuossa on tekemistä muutamaksi kuukaudeksi tai vuodeksi, mitä sitten ajattelit tehdä? Edessä voi olla vaikkapa parikymmentä vuotta. 

En usko. Sairastan parantumatonta syöpää. Ja mitä vttua se sinulle kuuluu mitä minä teen?

Vierailija
16/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkkeellä, tein ylivuosia nostaakseni eläkettä. Nyt ihmettelen miten aika ei tahdo riittää kaikkeen mielenkiintoiseen. On vapaus valvoa ja nukkua, ulkoilla ja kokata, käydä konserteissa ja matkustella. Jouten oloon on oikein pitänyt opetella. Tervetuloa eläkkeelle.

Jos eläkkeesi ei riittäisi konsertteihin, matkusteluun ja ruokaankin hyvin niukasti, mitä sitten tekisit?

Vierailija
17/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmasti todella rasittava suorittaja.

:) Olen aina ollut.

Elämä menee hukkaan sohvalla makoillessa, olen ihan joutunut opettelemaan joutenoloa! Äänikirjat on mun pelastus, saatan kuunnella jopa tunnin tekemättä mitään muuta. 

Ruokaa täytyy tehdä koska mieskin syö mielellään kotonatehtyä (on etätöissä) ja kumpikin nautimme herkullisesta ruuasta. Pelkkä voileipä tai eines ei maistu. Yksi meidän ja ystäväpiirin harrastuksisa tuo ruoka. 

Harrastuksina äänikirjojen lisäksi maalaus (parasta lepoa aivoille), avantouinti ja vesijumppa - ihan terveyden kannalta. Puutarhoistakin on iloa niin kropalle, mielelle (tutkittu juttu) kuin kukkarollekin 

Lasten perheet ovat tyytyväisiä kun saavat hoitoapua tarvittaessa

Vierailija
18/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan ongelman. Pidin puoli vuotta vuorotteluvapaata ja ajattelin vain huilata. Viikko meni uutta tilannetta ihmetellessä ja sitten alkoi tylsyys. Miettiä vaan, minne menisi ha mutä tekisi. Vuorotteluvapaakorvaus riitti juuri ja juuri välttämättömyyksiä. Mihinkään ei ollut rahaa ja aikaa puoli vuotta. 

Vierailija
19/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä päättelet ettei freelancerius ole kokopäiväistä? Eläkeläiset saavat tehdä töitä, kunhan vain eivät ole työsuhteessa. Me taiteilijat ja yrittäjät teemme omaa työtämme niin kauan kuin jaksamme. Verotus tosin on kovempi.

Vierailija
20/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos eläkkeesi ei riittäisi konsertteihin, matkusteluun ja ruokaankin hyvin niukasti, mitä sitten tekisit?

Helsinki on täynnä maksutonta kulttuuritarjontaa, ja eläkeläisellä on aikaa valmistaa edullista slow foodia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan