Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläisenä olosta

Vierailija
31.12.2024 |

Eläkkeellä olo on yliarvostettua. Juttelin yhden kanssa, jolla tänään kaupassa käynti, pyykinpesu ja lounas jossain. Ja televisiota. Minulla ei ole pyykinpesua, joten lounasta, kauppaa ja kävelylenkki. Hän sentään pääsee ulkomaille. Minulla ei ole siihen varaa. Mikö järki tässä on? Sairastuttaa ihmisemielet turhanpäiväisellä joutilaisuudella ja rahattomuudella. Miettikäähän, että ensin olette viisi päivää viikossa kokopäiväisessä työssä ja sitten yritätte keksiä sille ajalle jotain muuta tekemistä. Kello on nyt kymmenen aamulla ja kahvin lisäksi ole surffaillut netistä lounastarjontaa. Eläkkeessä ei ole mitään hyvää. Pelkkää apaattisuutta, näköalattomuutta, pennin venytystä, tyhjyyttä ja jouten oloa. Työhön menisin, jos olisi tarjolla. 

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ollut niin kiireinen kuin eläkkeellä! Tapaan ystäviä, harrastan, laitan ruokaa ja leivon, hoidan lastenlapsia ja 2 puutarhaa ja vietän lähes 1/2 vuodesta ulkomailla. Ulkomailla luonani käy ystäviä ja perhettä. 

Juu, ensimmäiset 10 vuotta oli tätä. Nyt toinen kymppi on puolessa välissä ja tahti on kummasti hiljentynyt. 

Vierailija
42/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke mahdollistaa tehokkaasti yrittämisen, mutta ei suurin osa ihmisistä tee muuta kun valittaa. Päivät on aikaa, mutta muuta ei tehdä kuin itketä internetissä ja katsota telkkarista ostostv:tä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eläkeläistuttu alkoi tehdä Youtube-videoita ajankulukseen. 

Vierailija
44/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eläkeläistuttu alkoi tehdä Youtube-videoita ajankulukseen. 

Laitanpa tänne vielä linkin. Omasta mielestä ihan hyviä videoita. 

https://www.youtube.com/@kirstikarki/videos

Vierailija
45/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haettu toistakymmentä x eläkettä, kuntoitustukea, mutta ei tipu. Roikun työttömyyskortistossa. Meitä on paljon Suomessa. 

Vierailija
46/46 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ollut niin kiireinen kuin eläkkeellä! Tapaan ystäviä, harrastan, laitan ruokaa ja leivon, hoidan lastenlapsia ja 2 puutarhaa ja vietän lähes 1/2 vuodesta ulkomailla. Ulkomailla luonani käy ystäviä ja perhettä. 

Juu, ensimmäiset 10 vuotta oli tätä. Nyt toinen kymppi on puolessa välissä ja tahti on kummasti hiljentynyt. 

No 80v:nä voi jo hidastaakin.

Tosin mulla on 80+v ystäviä ja 95v täti jotka vielä painavat täysillä. Reissaavat, nuo nuoremmat pitävät Italiassa lomataloa ja ajavat yhtä soittoa Englannista Italian kotiin. Moni nuorempi ei jaksaisi yön yli ajoa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän