Kaveri haluaa tulla meille aattona nyt kun hänellä on lapsiviikko
Eli ei jaksa lapsiaan ja väkisin yrittää saada minua tekemään olohuoneeseeni temppurataa ja kaivamaan Afrikan tähden kaapista.
Omat parikymppiset lapset taas meinasivat poksauttaa kuoharin ja pelailla aikuisen makuun sopivia pelejä, joten ei pikkulapsiyhteensovitettavissa.
ihanaa näin alle 50 -vuotiaana nauttia aikuisten lasteni seurasta, en jaksa mitään pikkulapsiarkea enää. Kun olin yh ja lapset olivat pieniä, ja aina minulla, ei tämä kaveri tullut temppuradalle meille uutena vuotena vaan hän biletti milloin missäkin.
Nyt on minun vuoroni sanoa kiitos ei, otan alkoholia tänään ja nautin aikuisten seurasta.
Kommentit (33)
Niin? Teet juuri niin kuin sanot, ilmoitat hänelle että teillä on vain aikuisille tarkoitettu illanvietto, hyvää uutta vuotta teille jossain muualla.
Meillä taas nuoret aikuiset lähtevät ystäviensä kanssa juhlimaan. Me vanhemmat emme harrasta heidän kanssaan juomisbileitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta tekee 50v naisella,kuin lastenhoitoapu?
Mummoiässä autetaan muita, sun elämä on ohi.
Haista sinä juntti nyt pitkä pska! Itsekkin melkein 50v. Mutta fyysisesti ihan yhtä hyvässä kunnossa, kun 30v. Mullakin isot lapset jo, enkä mielellään halua pikkulapsia seuraan, mutta valitettavasti niitä on vielä ihmisillä joita tunnen.
Itse tein lapset nuorena. Eli meillä melkein 50v tekee ihan kaikkea samaa, kuin melkee 30v. Ei tässä ole muuttunut siitä yhtään mikään, ainakaan itsellä. Ärsyttää tollainen yleistäminen ja ikärasismi. Mitäpä jos alettaisiin katsomaan sitä yksilöä ja hänen kuntoaan, eikä tuijoteta syntymävuotta?
Eli kyllä mekin melkein 50v. juhlitaan, matkustellaan, pidetään hauskaa, urheillaan ja tehdään aikalailla samoja asioita, kun nuorempana. Tai ainakin minä teen. Muista en tiedä. Eikä kiinnosta.&n
Ikärasismia. Et vaikuta kovin viisaalta ainakaan ja nyt keskityn sinuun yksilönä. Koen että ikäisesi osaavat yleisesti keskustella rakentavasti ja ymmärtävät ettei keho ole enää sama kuin 30 vuotiaana. Vaikutat katkeralta siitä että olet vanha ja vakuuttelet omaa erinomaisuuttasi.
Niin? Mikä on sun ongelma? Ei kai kukaan väkisin teille tule vai tuleeko? Oliko tämän aloituksen idea haukkua vaan vanhempina lapsia tehneitä?
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti pikkulapset on rasittavia.
Vanhemmat jotka viettävät teinibileitä omien lastensa kanssa ovat rasittavia.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri saisi tulla mutta en järjestä mitään temppuratoja tai muuta lapsenvahtimista, ja varoittaisin jo etukäteen, että täällä ollaan päissään.
Joo ei lapsia sinne missä ollaan päissään.
Vierailija kirjoitti:
Ne on, jos ei osaa olla niiden kanssa ja pelkää lapsia.
En usko, että sulla mitään kavereita on.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voit sanoa, että me vietämme rauhallista iltaa aikuisten kesken- juomme alkoholia jne. - tulkaa lasten kanssa kylään jonakin toisena päivänä.
Miksi sen illan pitäisi olla rauhallinen? Voihan se olla kunnon rymy yö/ilta aikuisten keskenkin.
Vierailija kirjoitti:
Eli tälläkin sankarilla on 50 % ajasta täysin lapsivapaata eikä siltikään kestä niitä lapsiaan silloin harvoin kun näkee?
Tuossa voi olla kyse siitä, että kaveri ajattelee asiaa lasten kannalta. On kivampaa, jos on enemmän porukkaa. Omassa lapsuudessa oli joskus vaisua jouluna ja juhannuksena, kun olin anoa lapsi ja asuin yh-äidin kanssa. Arvostan sukulaista, joka joskus antoi olla heillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on, jos ei osaa olla niiden kanssa ja pelkää lapsia.
Hm. On lapsia ja lapsia...
Hohhoijaa, yllättäen tähänkin keskusteluun pesiytyi parikymppisiä ylilautalaisia ja nelikymppisiä peräkammarinpoikia, joilla ei ole mitään muuta tekemistä uudenvuodenaattona kuin haukkua naisia vauvapalstalla. 🥱
Ei ne sietäneetkään. Sen takia hän on entistä rasittavampi näin aikuisena.