Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle tositarkoituksella

Vierailija
30.12.2024 |

Tässä ketjussa on pelkkää kaipausta.

Kommentit (14821)

Vierailija
14701/14821 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säätila on sellainen, että voi nojata tyhjyyteen ja pysyy pystyssä. Jos ei lennä katolle. Terveisiä kaivatulle <3

Vierailija
14702/14821 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tämä suuri neuvonantaja noudattaisi omia neuvojaan, hänen ei tarvitsisi tulla ketjuun ollenkaan. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14703/14821 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku ystävällinen tietäjä vastata seuraavaan ongelmaan:

Vaatiiko Kela nykyisin 1.2.26 alkaen kaikilta toimeentulotukea hakevilta että tilillä ei saa olla kuun viimeinen päivä rahaa ollenkaan? Tarkoitan siis vanhoja toimeentulotuen asiakkaita, onko tällainen muutos teille tiedotettu? 

Tämmöinen sääntöhän on ihan kummallinen.

Kysy vaikka Kelan sätiltä ,siellä on kuulemani mukaan myös sellainen palvelu.Tämä ei olla Kela palvelu.

Tilille, ei saa tulla euronkaan tilisiirtoja, jos olet toimeentulotuella. Loppukuusta esimerkiksi sähkölaskuraha voi olla tilillä. Tai muu maksettu esim harkinnan varainen toimeentulotuki. Muualta maksettuja toimeentulotukia kela ei ota huomioon tulona. Tämä ei ole mikään uusi sääntö on ollut jo 20vuotta ; jos olet pelkällä toimeentulotuella niin 20.päivän jälkeen = loppukuusta, kela voi ottaa "säästämäsi", tilillä lepäävät rahat tulona/plussana huomioon. Jos työmarkkinatuki kuitenkin esim tulee 23.päivä , sitä ei tietenkään oteta huomioon tulona seuraavalle kuulle, jos saat lisäksi toimeentulotukea. Eli sulla voi olla työmarkkinatuesta 300e tilillä esim vielä 1. Päivä. Vaikka toimeentulotuki on maksussa 1.päivä. työmarkkinatuen on katsottu riittävän 5vkoksi. Lyhyesti, kyllä, jos olet pelkällä toimeentulotuella, ja tililläsi lepää seuraavan kuun alussa edelleen rahaa, voidaan se ottaa plussana huomioon. Näin ei toimeentulotuella olevalle kyllä voi käydä, että ylimääräistä rahaa lepää tilillä jo seuraavan maksussa olevan toimeentulotuen aikaan. Sanoohan tuon järkikin että jos tiliotteessa alkaa näkymään kelalle tulot suurempina kuin menot, et tarvitse koko toimeentulotukea. Jos säästät, säästä se käteisenä. Nosta pois tililtä!

No siis minun kohdallani on nyt niin että olen täysin vain Kelan tukien varassa, olen siis kokonaan työtön. En ole saanut tililleni senttiäkään muualta nytkään. 

Eli helmikuussa sain asumistuen, työttömyyskorvauksen ja perustoimeentulotukea sitten sen loput minkä laskivat minulle.

Olen siis nämä kuukaudet jotka olen ollut toimeentulotuen saajana tehnyt niin että maksan itse alkukuusta kaikki laskut ja sitten teen toimeentulotukihakemuksen kyseiselle kuulle ja aikaisemmin tämä on ollut sallittua ilman minkäänlaisia ongelmia.

Se tuo minulle turvaa että huolehdin itse kaikki asiani ja sitten pyydän tukea hakemuksellani Kelasta.

Ei siis tämän kummallisemmasta asiasta ole kyse mutta nyt maaliskuun hakemus hylättiin koska tililläni oli rahaa 28.2. joka on katsottu tuloksi vaikka kyseessä on budjetointi, laskuja ja ruokaa varten säännösteltyä rahaa Kelan maksamista etuuksista. Summa oli kyllä myös virheellinen, ei sellaista summaa oikeasti tuossa kohdassa tililläni edes ollut.

Vierailija
14704/14821 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1.2 tuli voimaan nolla laki kelalla. Eli jos sinun mummo haluaa antaa sinulle lahjaksi, 10e ja laittaa sen tilillesi. Kyllä kela ottaa sen plussana/tulona huomioon toimeentulotuessa. Tämä on se laki. Tililläsi saa olla menojesi verran ainoastaan rahaliikennettä. Ei euroakaan yli.

Kyllä, täysin ymmärrettävää ja juuri vastasinkin aiheeseen pidemmälti.

Vierailija
14705/14821 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annatte rahaa ihmiselle, joka on Tt-tuella, niin aina käteisenä. 

Vierailija
14706/14821 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaus?

Vierailija
14707/14821 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän sulle💚 ja sydän mulle💚 ja sydänsuru meille molemmille💔

Vierailija
14708/14821 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on toimeentulotuen tiliotteissa näkyy toimeentulotuen hakupäivänä, että tilillä on 400euroa käyttämätöntä rahaa. Edellisestä toimeentulotuesta. Mihin tarvitset lisää toimeentulotukea? Jos olet niin pässi että säästät tuollaisia summia kuukaudessa ja et nosta sitä pois, kyllä otamme sen huomioon. T. Kelan virkailija

Vierailija
14709/14821 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säätila on sellainen, että voi nojata tyhjyyteen ja pysyy pystyssä. Jos ei lennä katolle. Terveisiä kaivatulle <3

En pelkää tuulta, sillä olen itse purje.

Vierailija
14710/14821 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on toimeentulotuen tiliotteissa näkyy toimeentulotuen hakupäivänä, että tilillä on 400euroa käyttämätöntä rahaa. Edellisestä toimeentulotuesta. Mihin tarvitset lisää toimeentulotukea? Jos olet niin pässi että säästät tuollaisia summia kuukaudessa ja et nosta sitä pois, kyllä otamme sen huomioon. T. Kelan virkailija

Hanki ensin käytöstavat ja opettele työsi niin keskustellaan sitten taas itse aiheesta lisää. Kiitos.

Vierailija
14711/14821 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää tasa-arvon ja Minna Canthin päivää kaivatulleni. 🔥

Vierailija
14712/14821 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää matkaa.

Vierailija
14713/14821 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei tartte väsymyksellä jeesustella, tuijottaja. 

?

Vierailija
14714/14821 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä siinä mitään, onpahan ainakin laskut varmasti maksettu ja ihan ajallaankin vielä. Ulosotto ehkä sentään on asiasta kiitollinen? Vai onko sekään enää varmaa? 

Kivaa päivää kaikille!

Vierailija
14715/14821 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tietää mistä periaatteesta on kyse.

Periaatteissa voi olla kyse esim. arvoista. Jos pitää tärkeänä avioliittoa ja siihen sitoutumista, pysyy liitossaan riippumatta siitä, millainen se on, jos siinä ei ole uskottomuutta tai muuta avioliiton keskeisiä periaatteita vastaan sotivaa. Periaatteellinen ihminen voi olla vielä periaatteellisempi ja pysyä liitossaan, vaikka siinä jokin sotisi avioliiton perustuksia vastaan. Jos toinen teoillaan osoittaa, ettei rakasta tai kohtelee epäkunnioittavasti, vaikka on luvannut rakastaa ja kunnioittaa. Kun on tehnyt lupauksen pysyä aivoillaan kuolemaansa tai toisen kuolemaan saakka, periaatteellinen ihminen pysyy, vaikka mikä olisi.

Tuollainen ihminen on myös tyhmä jos pysyy huonossa avioliitossa ihan periaatteesta.

Vierailija
14716/14821 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatiiko Kela nykyisin 1.2.26 alkaen kaikilta toimeentulotukea hakevilta että tilillä ei saa olla kuun viimeinen päivä rahaa ollenkaan? Tarkoitan siis vanhoja toimeentulotuen asiakkaita, onko tällainen muutos teille tiedotettu? 

Kysy vaikka Kelan sätiltä ,siellä on kuulemani mukaan myös sellainen palvelu.Tämä ei olla Kela palvelu.

Tilille, ei saa tulla euronkaan tilisiirtoja, jos olet toimeentulotuella. Loppukuusta esimerkiksi sähkölaskuraha voi olla tilillä. Tai muu maksettu esim harkinnan varainen toimeentulotuki. Muualta maksettuja toimeentulotukia kela ei ota huomioon tulona. Tämä ei ole mikään uusi sääntö on ollut jo 20vuotta ; jos olet pelkällä toimeentulotuella niin 20.päivän jälkeen = loppukuusta, kela voi ottaa "säästämäsi", tilillä lepäävät rahat tulona/plussana huomioon. Jos työmarkkinatuki kuitenkin esim tulee 23.päivä , sitä ei tietenkään oteta huomioon tulona seuraavalle kuulle, jos saat lisäksi toimeentulotukea. Eli sulla voi olla työmarkkinatuesta 300e tilillä esim vielä 1. Päivä. Vaikka toimeentulotuki on maksussa 1.päivä. työmarkkinatuen on katsottu riittävän 5vkoksi. Lyhyesti, kyllä, jos olet pelkällä toimeentulotuella, ja tililläsi lepää seuraavan kuun alussa edelleen rahaa, voidaan se ottaa plussana huomioon. Näin ei toimeentulotuella olevalle kyllä voi käydä, että ylimääräistä rahaa lepää tilillä jo seuraavan maksussa olevan toimeentulotuen aikaan. Sanoohan tuon järkikin että jos tiliotteessa alkaa näkymään kelalle tulot suurempina kuin menot, et tarvitse koko toimeentulotukea. Jos säästät, säästä se käteisenä. Nosta pois tililtä!

No siis minun kohdallani on nyt niin että olen täysin vain Kelan tukien varassa, olen siis kokonaan työtön. En ole saanut tililleni senttiäkään muualta nytkään. 

Eli helmikuussa sain asumistuen, työttömyyskorvauksen ja perustoimeentulotukea sitten sen loput minkä laskivat minulle.

Olen siis nämä kuukaudet jotka olen ollut toimeentulotuen saajana tehnyt niin että maksan itse alkukuusta kaikki laskut ja sitten teen toimeentulotukihakemuksen kyseiselle kuulle ja aikaisemmin tämä on ollut sallittua ilman minkäänlaisia ongelmia.

Se tuo minulle turvaa että huolehdin itse kaikki asiani ja sitten pyydän tukea hakemuksellani Kelasta.

Ei siis tämän kummallisemmasta asiasta ole kyse mutta nyt maaliskuun hakemus hylättiin koska tililläni oli rahaa 28.2. joka on katsottu tuloksi vaikka kyseessä on budjetointi, laskuja ja ruokaa varten säännösteltyä rahaa Kelan maksamista etuuksista. Summa oli kyllä myös virheellinen, ei sellaista summaa oikeasti tuossa kohdassa tililläni edes ollut.

Ei ole sallittua enää. Sulla on aika löysä rahatilanne jos voit hakee toimeentulotuen laskujen maksamisen jälkeen. Se huomataan siellä. Eli selitä asia kelalle, että maksoit työmarkkinatuesta laskut vasta alkukuusta ja hait myöhässä toimeentulotuen. Jatkossa tee niin, että maksat laskut HETI työmarkkinatuen maksupäivänä, mut osuta toimeentulotukihakemuksen jättö kahta viikkoa ennen 1. päivää.  Tuo käsittely vaatii korjauksen. 

Esim mulla työmarkkinatuki on maksussa tyyliin 20. päivä, Maksan pari laskua ja loput nostan veke.(Ruokarahoja) Laitan toimeentulotukihakemuksen joka kuun 10.päivään mennessä. Että ehtii maksuun 1.päivä. 

Vierailija
14717/14821 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sallittua enää. Sulla on aika löysä rahatilanne jos voit hakee toimeentulotuen laskujen maksamisen jälkeen. Se huomataan siellä. Eli selitä asia kelalle, että maksoit työmarkkinatuesta laskut vasta alkukuusta ja hait myöhässä toimeentulotuen. Jatkossa tee niin, että maksat laskut HETI työmarkkinatuen maksupäivänä, mut osuta toimeentulotukihakemuksen jättö kahta viikkoa ennen 1. päivää.  Tuo käsittely vaatii korjauksen. 

Esim mulla työmarkkinatuki on maksussa tyyliin 20. päivä, Maksan pari laskua ja loput nostan veke.(Ruokarahoja) Laitan toimeentulotukihakemuksen joka kuun 10.päivään mennessä. Että ehtii maksuun 1.päivä. 

Plus rahaa ei todellakaan saa olla tilillä vikalla viikolla.

Vierailija
14718/14821 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on hölmömpää, laittaa ohista kaipaus palstalle vai alkaa kommentoimaan näitä ohiksia?

-Ajatelkaapa

Vierailija
14719/14821 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos annatte rahaa ihmiselle, joka on Tt-tuella, niin aina käteisenä. 

Tai myymälöiden lahjakortteina.

Vierailija
14720/14821 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisimme tutkiskella toistemme napoja ja kutitella toisiamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme