Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle tositarkoituksella

Vierailija
30.12.2024 |

Tässä ketjussa on pelkkää kaipausta.

Kommentit (21629)

Vierailija
14681/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaate on hyvä kunhan se joustaa tarvittaessa.

Periaatteet periaatteen vuoksi ovat mielen jäykkyyttä.

Periaatteen vuoksihan periaatteet ovat. Olisin kiinnostunut siitä mistä on kysymys.

Periaate periaatteen vuoksi on tyhmyyttä. Siinä on harhautuddu umpijumiin, josta ei ole hyötyä. 

 

Periaatteita voi julistaa itselleen strategiseksi työkaluksi. Esimerkiksi voi ottaa periaatteeksi, että ei ikinä osta velaksi tavaraa, joka menettää arvonsa tai ei ole myytävissä velan kuittaamiseksi. Periaatteena voi olla ostaa ainoastaan osakkeita, jotka maksavat säännöllisesti osinkoa. Periaatteena voi olla mennä naimisiin vain henkilön kanssa jota rakastaa ja on valmis viettämään loppu elämän. 

 

Noissa kaikissa on taustalla rationaalinen tavoite ja jonkin edun tavoittelu/varmistaminen. Eli siis virheiden välttely. 

 

Idioottimaista on keksiä mielivaltainen periaate periaatteen vuoksi ja jäädä siihen jumiin, kuten vaikkapa: miehen tehtävä on hoitaa palkka taloon, naisen tehdä kotityöt. Tai naisen on oltava lyhyempi ja leveämpi pariskunnasta. Tai että ruokakaupassa voi käydä vain T-alkuisina viikonpäivinä.

Näin juuri.

Vierailija
14682/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus periaate saattaa pelastaa jopa hengen. Just saying..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14683/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän huumoria päivään pojat: mistä tietää että miehellä on aivot?

Miehen kolmas käsi on jo talviunilla

Vierailija
14684/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus periaate saattaa pelastaa jopa hengen. Just saying..

Tietenkin voi. Joskus uskomaton sattuma. Joskus taas periaatteensa rikkominen. 

Vierailija
14685/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tietää mistä periaatteesta on kyse.

Periaatteissa voi olla kyse esim. arvoista. Jos pitää tärkeänä avioliittoa ja siihen sitoutumista, pysyy liitossaan riippumatta siitä, millainen se on, jos siinä ei ole uskottomuutta tai muuta avioliiton keskeisiä periaatteita vastaan sotivaa. Periaatteellinen ihminen voi olla vielä periaatteellisempi ja pysyä liitossaan, vaikka siinä jokin sotisi avioliiton perustuksia vastaan. Jos toinen teoillaan osoittaa, ettei rakasta tai kohtelee epäkunnioittavasti, vaikka on luvannut rakastaa ja kunnioittaa. Kun on tehnyt lupauksen pysyä aivoillaan kuolemaansa tai toisen kuolemaan saakka, periaatteellinen ihminen pysyy, vaikka mikä olisi.

Aa, sä vaan himoitset toisen puolisoa ja olet katkera, koska eroa ei tule. Perustelet sitä itsellesi toisen osapuolen periaatteella, vaikka sellaista ei välttämättä edes ole. 

Älä oleta, kun et ole siinä kovinkaan teräväkatseinen. Ihan yleisesti pohdin esimerkiksi lähipiirini liittoja. 

Aivan varmasti ja muut kootut selitykset.

Olet varmasti tosi kivaa seuraa, kun kuvittelet tietäväsi toisten ajatukset. Tuollainen käytös on moukkamaista.

Sinä se vasta oletkin kun puit muiden asioita palstalla, oikein porukan luotettava ilopilleri.

Ihan sama, mitä sanon, kun kaivat jokaisesta kommentistani negatiivisen tulkinnan. Toivottavasti se päivääsi ilahduttaa, kun saat ilkeillä anonyymeille.

Vierailija
14686/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tietää mistä periaatteesta on kyse.

Periaatteissa voi olla kyse esim. arvoista. Jos pitää tärkeänä avioliittoa ja siihen sitoutumista, pysyy liitossaan riippumatta siitä, millainen se on, jos siinä ei ole uskottomuutta tai muuta avioliiton keskeisiä periaatteita vastaan sotivaa. Periaatteellinen ihminen voi olla vielä periaatteellisempi ja pysyä liitossaan, vaikka siinä jokin sotisi avioliiton perustuksia vastaan. Jos toinen teoillaan osoittaa, ettei rakasta tai kohtelee epäkunnioittavasti, vaikka on luvannut rakastaa ja kunnioittaa. Kun on tehnyt lupauksen pysyä aivoillaan kuolemaansa tai toisen kuolemaan saakka, periaatteellinen ihminen pysyy, vaikka mikä olisi.

Aa, sä vaan himoitset toisen puolisoa ja olet katkera, koska eroa ei tule. Perustelet sitä itsellesi toisen osapuolen periaatteella, vaikka sellaista ei välttämättä edes ole. 

Älä oleta, kun et ole siinä kovinkaan teräväkatseinen. Ihan yleisesti pohdin esimerkiksi lähipiirini liittoja. 

Aivan varmasti ja muut kootut selitykset.

Olet varmasti tosi kivaa seuraa, kun kuvittelet tietäväsi toisten ajatukset. Tuollainen käytös on moukkamaista.

Sinä se vasta oletkin kun puit muiden asioita palstalla, oikein porukan luotettava ilopilleri.

Ihan sama, mitä sanon, kun kaivat jokaisesta kommentistani negatiivisen tulkinnan. Toivottavasti se päivääsi ilahduttaa, kun saat ilkeillä anonyymeille.

Lopeta sinä toisten asioiden vatvominen ja keskity omiisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14687/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lainaat rahaa, ja se laitetaan tilillesi, kyllä kela voi ottaa sen huomioon tulona 1.2 alkaen. Rautalangastako pitää tämä asia vääntää. Ja euronkin voivat ottaa huomioon. Laki tuli nolla lakina 1.2. Ennen sai näkyä yksineläjällä 50+ ja perheellä 150+ panoja plussaa muualta tilillä.

Vierailija
14688/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

myrskyä ootellessa ;)

Onko isokin myrsky ja mylväys tuloillaan? Aurinko ainakin piilossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14689/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säätila on sellainen, että voi nojata tyhjyyteen ja pysyy pystyssä. Jos ei lennä katolle. Terveisiä kaivatulle <3

Vierailija
14690/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tämä suuri neuvonantaja noudattaisi omia neuvojaan, hänen ei tarvitsisi tulla ketjuun ollenkaan. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14691/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annatte rahaa ihmiselle, joka on Tt-tuella, niin aina käteisenä. 

Vierailija
14692/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14693/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän sulle💚 ja sydän mulle💚 ja sydänsuru meille molemmille💔

Vierailija
14694/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on toimeentulotuen tiliotteissa näkyy toimeentulotuen hakupäivänä, että tilillä on 400euroa käyttämätöntä rahaa. Edellisestä toimeentulotuesta. Mihin tarvitset lisää toimeentulotukea? Jos olet niin pässi että säästät tuollaisia summia kuukaudessa ja et nosta sitä pois, kyllä otamme sen huomioon. T. Kelan virkailija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14695/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säätila on sellainen, että voi nojata tyhjyyteen ja pysyy pystyssä. Jos ei lennä katolle. Terveisiä kaivatulle <3

En pelkää tuulta, sillä olen itse purje.

Vierailija
14696/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää tasa-arvon ja Minna Canthin päivää kaivatulleni. 🔥

Vierailija
14697/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää matkaa.

Vierailija
14698/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei tartte väsymyksellä jeesustella, tuijottaja. 

?

Vierailija
14699/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä siinä mitään, onpahan ainakin laskut varmasti maksettu ja ihan ajallaankin vielä. Ulosotto ehkä sentään on asiasta kiitollinen? Vai onko sekään enää varmaa? 

 

Kivaa päivää kaikille!

Vierailija
14700/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tietää mistä periaatteesta on kyse.

Periaatteissa voi olla kyse esim. arvoista. Jos pitää tärkeänä avioliittoa ja siihen sitoutumista, pysyy liitossaan riippumatta siitä, millainen se on, jos siinä ei ole uskottomuutta tai muuta avioliiton keskeisiä periaatteita vastaan sotivaa. Periaatteellinen ihminen voi olla vielä periaatteellisempi ja pysyä liitossaan, vaikka siinä jokin sotisi avioliiton perustuksia vastaan. Jos toinen teoillaan osoittaa, ettei rakasta tai kohtelee epäkunnioittavasti, vaikka on luvannut rakastaa ja kunnioittaa. Kun on tehnyt lupauksen pysyä aivoillaan kuolemaansa tai toisen kuolemaan saakka, periaatteellinen ihminen pysyy, vaikka mikä olisi.

Tuollainen ihminen on myös tyhmä jos pysyy huonossa avioliitossa ihan periaatteesta.

Ketju on lukittu.