Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle tositarkoituksella

Vierailija
30.12.2024 |

Tässä ketjussa on pelkkää kaipausta.

Kommentit (21629)

Vierailija
14661/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tietää mistä periaatteesta on kyse.

Periaatteissa voi olla kyse esim. arvoista. Jos pitää tärkeänä avioliittoa ja siihen sitoutumista, pysyy liitossaan riippumatta siitä, millainen se on, jos siinä ei ole uskottomuutta tai muuta avioliiton keskeisiä periaatteita vastaan sotivaa. Periaatteellinen ihminen voi olla vielä periaatteellisempi ja pysyä liitossaan, vaikka siinä jokin sotisi avioliiton perustuksia vastaan. Jos toinen teoillaan osoittaa, ettei rakasta tai kohtelee epäkunnioittavasti, vaikka on luvannut rakastaa ja kunnioittaa. Kun on tehnyt lupauksen pysyä aivoillaan kuolemaansa tai toisen kuolemaan saakka, periaatteellinen ihminen pysyy, vaikka mikä olisi.

Aa, sä vaan himoitset toisen puolisoa ja olet katkera, koska eroa ei tule. Perustelet sitä itsellesi toisen osapuolen periaatteella, vaikka sellaista ei välttämättä edes ole. 

Vierailija
14662/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jes, onneksi taas löytyi kaksi ihan oikeaa työpaikkaa joihin hakea. Pitäkää peukkuja että joku palkkaisi tämänkin aikuisen naisen. 

 

Olen siis huomannut että asiakaspalvelutyössä on alettu kiinnostumaan vanhemmasta naistyövoimasta tai ainakin aikuisia naisia näkee kaupoissa taas enemmän. Voihan se toki olla että monet ovat olleet myös kotona lastensa kanssa, en voi tietenkään tietää varmaksi mutta kuitenkin.

 

Haluan eroon typerästä Kelasta, tämä Suomi kiduttaa kyllä hautaan asti jos vain pystyvät.

 

💐Onnea työnhakuun. x

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14663/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

myrskyä ootellessa ;)

Eläkepäiviä ennemminkin ;)

Vierailija
14664/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaate on hyvä kunhan se joustaa tarvittaessa.

Periaatteet periaatteen vuoksi ovat mielen jäykkyyttä.

Periaatteen vuoksihan periaatteet ovat. Olisin kiinnostunut siitä mistä on kysymys.

Se onkin mulle suuri mysteeri, mikä periaatteissa klikkiyttää.

Ei kaikki ymmärrä. Kannattaa puhua rohkeasti auki, vähän jokaisella ne omat periaatteet perustuvat kuitenkin eri tavalla.

Vierailija
14665/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

💕

Vierailija
14666/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tietää mistä periaatteesta on kyse.

Periaatteissa voi olla kyse esim. arvoista. Jos pitää tärkeänä avioliittoa ja siihen sitoutumista, pysyy liitossaan riippumatta siitä, millainen se on, jos siinä ei ole uskottomuutta tai muuta avioliiton keskeisiä periaatteita vastaan sotivaa. Periaatteellinen ihminen voi olla vielä periaatteellisempi ja pysyä liitossaan, vaikka siinä jokin sotisi avioliiton perustuksia vastaan. Jos toinen teoillaan osoittaa, ettei rakasta tai kohtelee epäkunnioittavasti, vaikka on luvannut rakastaa ja kunnioittaa. Kun on tehnyt lupauksen pysyä aivoillaan kuolemaansa tai toisen kuolemaan saakka, periaatteellinen ihminen pysyy, vaikka mikä olisi.

 

Minulta ei kumpikaan 

eikä Kelaan liittyvät. 👋

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14667/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kaikilla on jonkin tason periaatteita. Periaate on minusta aika jumiutunut ajattelutapa, jos se ei jousta. Itse joustan, kun löytyy järkevä perustelu joustamiseen. Voisin matkustaa lentokoneella, jos jokin hätätilanne sitä vaatisi. Huvin vuoksi en, koska se sotii arvojani vastaan.

Vierailija
14668/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

myrskyä ootellessa ;)

Eläkepäiviä ennemminkin ;)

no heh, ne sieltä varmaan ennemmin tuleekin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14669/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku ystävällinen tietäjä vastata seuraavaan ongelmaan:

 

Vaatiiko Kela nykyisin 1.2.26 alkaen kaikilta toimeentulotukea hakevilta että tilillä ei saa olla kuun viimeinen päivä rahaa ollenkaan? Tarkoitan siis vanhoja toimeentulotuen asiakkaita, onko tällainen muutos teille tiedotettu? 

 

Tämmöinen sääntöhän on ihan kummallinen.

Kysy vaikka Kelan sätiltä ,siellä on kuulemani mukaan myös sellainen palvelu.Tämä ei olla Kela palvelu.

Et tainnut sinäkään ymmärtää yhtikäs mitään. 

Vierailija
14670/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoa suloinen.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14671/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tietää mistä periaatteesta on kyse.

Periaatteissa voi olla kyse esim. arvoista. Jos pitää tärkeänä avioliittoa ja siihen sitoutumista, pysyy liitossaan riippumatta siitä, millainen se on, jos siinä ei ole uskottomuutta tai muuta avioliiton keskeisiä periaatteita vastaan sotivaa. Periaatteellinen ihminen voi olla vielä periaatteellisempi ja pysyä liitossaan, vaikka siinä jokin sotisi avioliiton perustuksia vastaan. Jos toinen teoillaan osoittaa, ettei rakasta tai kohtelee epäkunnioittavasti, vaikka on luvannut rakastaa ja kunnioittaa. Kun on tehnyt lupauksen pysyä aivoillaan kuolemaansa tai toisen kuolemaan saakka, periaatteellinen ihminen pysyy, vaikka mikä olisi.

Aa, sä vaan himoitset toisen puolisoa ja olet katkera, koska eroa ei tule. Perustelet sitä itsellesi toisen osapuolen periaatteella, vaikka sellaista ei välttämättä edes ole. 

Älä oleta, kun et ole siinä kovinkaan teräväkatseinen. Ihan yleisesti pohdin esimerkiksi lähipiirini liittoja. 

Vierailija
14672/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ilkeily tuota tulosta, kaikki otetaan iloiten vastaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14673/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jes, onneksi taas löytyi kaksi ihan oikeaa työpaikkaa joihin hakea. Pitäkää peukkuja että joku palkkaisi tämänkin aikuisen naisen. 

 

Olen siis huomannut että asiakaspalvelutyössä on alettu kiinnostumaan vanhemmasta naistyövoimasta tai ainakin aikuisia naisia näkee kaupoissa taas enemmän. Voihan se toki olla että monet ovat olleet myös kotona lastensa kanssa, en voi tietenkään tietää varmaksi mutta kuitenkin.

 

Haluan eroon typerästä Kelasta, tämä Suomi kiduttaa kyllä hautaan asti jos vain pystyvät.

 

💐Onnea työnhakuun. x

Kiitos 🖤

Vierailija
14674/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tietää mistä periaatteesta on kyse.

Periaatteissa voi olla kyse esim. arvoista. Jos pitää tärkeänä avioliittoa ja siihen sitoutumista, pysyy liitossaan riippumatta siitä, millainen se on, jos siinä ei ole uskottomuutta tai muuta avioliiton keskeisiä periaatteita vastaan sotivaa. Periaatteellinen ihminen voi olla vielä periaatteellisempi ja pysyä liitossaan, vaikka siinä jokin sotisi avioliiton perustuksia vastaan. Jos toinen teoillaan osoittaa, ettei rakasta tai kohtelee epäkunnioittavasti, vaikka on luvannut rakastaa ja kunnioittaa. Kun on tehnyt lupauksen pysyä aivoillaan kuolemaansa tai toisen kuolemaan saakka, periaatteellinen ihminen pysyy, vaikka mikä olisi.

Aa, sä vaan himoitset toisen puolisoa ja olet katkera, koska eroa ei tule. Perustelet sitä itsellesi toisen osapuolen periaatteella, vaikka sellaista ei välttämättä edes ole. 

Älä oleta, kun et ole siinä kovinkaan teräväkatseinen. Ihan yleisesti pohdin esimerkiksi lähipiirini liittoja. 

Aivan varmasti ja muut kootut selitykset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14675/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ilkeily tuota tulosta, kaikki otetaan iloiten vastaan :)

😘

Vierailija
14676/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ilkeily tuota tulosta, kaikki otetaan iloiten vastaan :)

😘

😆

Vierailija
14677/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ilkeily tuota tulosta, kaikki otetaan iloiten vastaan :)

Ilkeily on omassa tulkinnassasi.

Vierailija
14678/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaate on hyvä kunhan se joustaa tarvittaessa.

Periaatteet periaatteen vuoksi ovat mielen jäykkyyttä.

Periaatteen vuoksihan periaatteet ovat. Olisin kiinnostunut siitä mistä on kysymys.

Periaate periaatteen vuoksi on tyhmyyttä. Siinä on harhautuddu umpijumiin, josta ei ole hyötyä. 

 

Periaatteita voi julistaa itselleen strategiseksi työkaluksi. Esimerkiksi voi ottaa periaatteeksi, että ei ikinä osta velaksi tavaraa, joka menettää arvonsa tai ei ole myytävissä velan kuittaamiseksi. Periaatteena voi olla ostaa ainoastaan osakkeita, jotka maksavat säännöllisesti osinkoa. Periaatteena voi olla mennä naimisiin vain henkilön kanssa jota rakastaa ja on valmis viettämään loppu elämän. 

 

Noissa kaikissa on taustalla rationaalinen tavoite ja jonkin edun tavoittelu/varmistaminen. Eli siis virheiden välttely. 

 

Idioottimaista on keksiä mielivaltainen periaate periaatteen vuoksi ja jäädä siihen jumiin, kuten vaikkapa: miehen tehtävä on hoitaa palkka taloon, naisen tehdä kotityöt. Tai naisen on oltava lyhyempi ja leveämpi pariskunnasta. Tai että ruokakaupassa voi käydä vain T-alkuisina viikonpäivinä.

Vierailija
14679/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi tietää mistä periaatteesta on kyse.

Periaatteissa voi olla kyse esim. arvoista. Jos pitää tärkeänä avioliittoa ja siihen sitoutumista, pysyy liitossaan riippumatta siitä, millainen se on, jos siinä ei ole uskottomuutta tai muuta avioliiton keskeisiä periaatteita vastaan sotivaa. Periaatteellinen ihminen voi olla vielä periaatteellisempi ja pysyä liitossaan, vaikka siinä jokin sotisi avioliiton perustuksia vastaan. Jos toinen teoillaan osoittaa, ettei rakasta tai kohtelee epäkunnioittavasti, vaikka on luvannut rakastaa ja kunnioittaa. Kun on tehnyt lupauksen pysyä aivoillaan kuolemaansa tai toisen kuolemaan saakka, periaatteellinen ihminen pysyy, vaikka mikä olisi.

Aa, sä vaan himoitset toisen puolisoa ja olet katkera, koska eroa ei tule. Perustelet sitä itsellesi toisen osapuolen periaatteella, vaikka sellaista ei välttämättä edes ole. 

Älä oleta, kun et ole siinä kovinkaan teräväkatseinen. Ihan yleisesti pohdin esimerkiksi lähipiirini liittoja. 

Aivan varmasti ja muut kootut selitykset.

Olet varmasti tosi kivaa seuraa, kun kuvittelet tietäväsi toisten ajatukset. Tuollainen käytös on moukkamaista.

Vierailija
14680/21629 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ilkeily tuota tulosta, kaikki otetaan iloiten vastaan :)

😘

😆

Kumpikaan ei minun.

Marja-Leena Amis Pielavedeltä 

tai Venla-Helmi Teiniraskaus

Varkaudesta se vain.. 

x

Ketju on lukittu.