Mies on parisuhteen aikana toitottanut kahta asiaa: "Vian ei tarvitse olla iso, kun se on päässä" ja "Jos on lusikalla annettu..."
Näitä kahta olen kuullut parisuhteen aikana. "Jos on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia."
Aluksi kehui minua paljon. On ihanin ja upein nainen. Olinkin todella ihana, ollut aina hyvä tyyppi. Olen paljon tehnyt töitä parisuhteessakin ja yrittänyt luoda kodin henkeä ja yhteistä tiimiä.
Mies alkoi sitten jossain kohtaa vähitellen lannistamaan. Oloni on joskus todella huono hänen seurassaan, selittämätön paha olo kumpuaa sisuksista. Tätä oli jo alussakin, että tunsin oloni hyvin varautuneeksi mutta koska oli todella ihana ja nosti jalustalle, en sitten lopulta osannut toimia eli juosta. Jäin koukkuun.
Olen sitten kuullut useita kertoja sivulauseessa kun naurahdelllen latoo minulle noita asioita. Jos suutun, olen liian herkkä. Joskus pyytää nauraen anteeksi, kun oli vitsi vaan. Joskus suuttuu ja puhuu todella rumaan sävyyn. Välillä naljailee minua ystäviensä seurassa.
Tunnen itseni yksinäiseksi ja hämmentyneeksi. Miksi on nähnyt niin paljon vaivaa jos olenkin aivan paska ihmisenä. Kun yritän erota, tulee selityksiä ja muuttuu hetkeksi taas kuin alussa eikä päästä otteestaan.
Olen kadottanut itseni.
Kommentit (51)
Ei kannata jäädä sinne itsesääliin.
Mitä sinä haluat? Haluatko olla sillä nurkassa turvallisesti ja selitellä miksi olet siellä?
Vai rohkaistutkonolemaannutelias elämän suhteen.
Hyvä tuo kuitenkaan ei ole.
Aikamoista hukkaa.
Mitä sin haluat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankalaksi tämän tekee ristiriitaisuus. Voi olla todella huolehtivainen, romanttinen ja olen paljon kokenut hänen kanssaan hienoja asioita. Olemme olleet yhtä mutta yhtäkkiä meneekin päälaelleen ja vihjauksia kumpuaa miten huono olen missäkin asiassa. Tai millainen minun pitäisi olla. Samaan aikaan sanoittaa että otan itse asiat liian raskaasti. Joskus on todella draamanhakuinen, solvaa muitakin enkä pidä siitä.
Olo vähän kuin olisin vankilassa pääni sisällä. Tosi ahtaaksi elåmä mennyt. Enkä tiedä mikä on totta, tai mikä valetta. Olen niin väsynyt ja kaduttaa että koskaan tämän ihmisen tapasin. Ennen häntä kaikki oli tosi hienosti mutta nykyään olen itsestäni tosi kaukana ja ihmettelen miten tähän on tultu.
Ap
Mies on yksin parisuh
Herkkä tai ei, niin toisen mollaaminen ei ole asiallista.
Tosi laaja tieto kattaus ap parisuhteesta 😅 jonka perusteella täällä porukka neuvoo mitä tehdä..🤣
Vierailija kirjoitti:
Tosi laaja tieto kattaus ap parisuhteesta 😅 jonka perusteella täällä porukka neuvoo mitä tehdä..🤣
Eikä kuulostanu hirveen tasalaitaiselta tarinalta.
Pois vaan.
Mietit sitten myöhemmin, että haluatko takaisin.
Nyt vaan irti puoleksi vuodeksi tai vuodeksi.
Sinun olisi varmaan helpompi lähteä, jos äijällä olisi uusi tai äijä sanoisi, että mene. Nyt, kun pitää itse päättää, niin se on haaste sinulle. Ota haaste vastaan.
Hae tukea. Sitä on saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alistut?
Miksi se kehu ei olisi se, minkä nappaat? Pidä se.
Sano sille äijälle, että lopeta tuo mollaaminen.
Ne sananlaskut voit kääntää ihan samalla lailla siihen äijän suuntaan: lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla ammentaa.
Ole rohkea. Älä jää alle. Et kuulu sinne.
Olet just hyväomana itsenäsi. Sen voit sille äijälle sanoa ja näyttää.
Usko itse, että olet just hyvä, eikä sinua tuolla lailla tallota. Se näkyy ja kuuluu puheessa ja käyttäytymisessä.
Se piiloon meneminen myös näkyy- ja tuollainen raukkis sitä sitten hyödyntää.
Terve itsetunto ei alistu moiseen. Se on sinun lähin suhteesi.
Lueskele tai seuraa niiden käytöstä, joilla on hyvä omanarvontunto. He ei eivät epäröi pitää puoliaan.
Miten toimisit, jos näkisit, että jotain sinulle tärkeää ihmistä kohdeltaisiin noin huonosti?
Oletan, että näkis
Aivan. Etiäpäin vaan. Älä jää sinne nurkkaan voivottelemaan. Ole utelias.
Vuokraa samantien oma kämppä.
Mikä vamma
Saa kirjoittamaan
Näin?
Onko elämä
Pelkkää haikua vai
Miksi pitää painaa
Muutaman sanan jälkeen rivinvaihto??
Todella ärsyttävä tyyli ja sitten
Vielä vastaillaan itselleen etkö
Huomaa että ärsyttävä tyylisi
On todella tunnistetava??
Lainaa kirja jossa narsistin uhrit kertovat elämästään. Todennäköisesti löydät itsesi tästä kirjasta. Kohdallasi asiat eivät varmaan ole vielä yhtä huonosti mutta se on todennäköisesti sinunkin tulevaisuutesi jos jatkat parisuhdetta.
Annan sulle yhden neuvon ja se riittää. Jätä toi sika ja lähde menemään. Sun itsetunto ja omanarvontunto murenee tuossa ja niin kuin joku hyvin sanoi se paskapuoli on tyypin todellinen luonto. Kaikki muu on teatteria ja näytelmää, jolla pitää sut kuvioissa. Miten kauan ajattelit tuhlata kallisarvoista elämääsi tuollaisen mitätöijän kanssa?
Muuttuu siinä kohtaa kun hyväksyy kerta toisensa jälkeen toisen sikailun.