Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on parisuhteen aikana toitottanut kahta asiaa: "Vian ei tarvitse olla iso, kun se on päässä" ja "Jos on lusikalla annettu..."

Vierailija
30.12.2024 |

Näitä kahta olen kuullut parisuhteen aikana. "Jos on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia."

Aluksi kehui minua paljon. On ihanin ja upein nainen. Olinkin todella ihana, ollut aina hyvä tyyppi. Olen paljon tehnyt töitä parisuhteessakin ja yrittänyt luoda kodin henkeä ja yhteistä tiimiä. 

Mies alkoi sitten jossain kohtaa vähitellen lannistamaan. Oloni on joskus todella huono hänen seurassaan, selittämätön paha olo kumpuaa sisuksista. Tätä oli jo alussakin, että tunsin oloni hyvin varautuneeksi mutta koska oli todella ihana ja nosti jalustalle, en sitten lopulta osannut toimia eli juosta. Jäin koukkuun. 

Olen sitten kuullut useita kertoja sivulauseessa kun naurahdelllen latoo minulle noita asioita. Jos suutun, olen liian herkkä. Joskus pyytää nauraen anteeksi, kun oli vitsi vaan. Joskus suuttuu ja puhuu todella rumaan sävyyn. Välillä naljailee minua ystäviensä seurassa. 

Tunnen itseni yksinäiseksi ja hämmentyneeksi. Miksi on nähnyt niin paljon vaivaa jos olenkin aivan paska ihmisenä. Kun yritän erota, tulee selityksiä ja muuttuu hetkeksi taas kuin alussa eikä päästä otteestaan. 

Olen kadottanut itseni. 

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehui siis, että olin ihanin ja upein nainen alkuun" tämä automaattinen teksinkorjaaja muuttaa sanoja välillä huomaamatta. 

Vierailija
2/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se menee. Mies ei pidä sinusta, mutta hän hyötyy sinusta monin tavoin ja siksi ei eroa.

Lähde karkuun, ihmisparka. Suhteen ei kuulu olla tuollainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
4/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppikirjan kuvaus narsistista. Häivy ilman sanomista ja vältä kaikkea kontaktia sen jälkeen.

Vierailija
5/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on kiva siisti koti, ruoka pöydässä, puhtaat vaatteet ja seksiä? 

Vierailija
6/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän inhoaa sinua, mutta on sen verran sadistinen, ettei halua sinun toimivan tiedon mukaisesti.

Vierailija
7/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppikirjan kuvaus narsistista. Häivy ilman sanomista ja vältä kaikkea kontaktia sen jälkeen.

Oppikirja esimerkki tosiaan julkinarsistin ja piilonarstin suhteesta. 

Julkinarsisti ja piilonarsisti päätyvät helposti parisuhteeseen, koska he ruokkivat toinen toisissaan omaa narsismiaan. Parisuhteen alussa julkinarsisti on mitä hurmaavin ja huomaavin. Tämä onkin parasta, mitä piilonarsisti voi kuvitella, sillä piilonarsisti kaipaa turvaa. Siksi hän voi erityisen helposti rakastua vahvalta vaikuttavaan julkinarsistiin. Koska piilonarsisti ei uskalla ilmaista negatiivisia tinteitaan, hän antaa rikkoa rajojaan ja välttelee ristiriitoja. Hän alistuu, joutuu kiusatuksi ja hyväksikäytetyksi.

Vierailija
8/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se. Kenenkään ei pidä olla vasten tahtoaan alistettuna ja henkisen väkivallan kohteena. Se vaurioittaa jopa pysyvästi. Hån ei tule paremmaksi muuttumaan. Rohkeasti nyt vaan asia pöydälle ja sanot että nyt riittää. Asiat muuttuu paremmaksi eton myötä, kunhan et anna periksi. Koettu on.

-M45

Vierailija
9/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppikirja esimerkki tosiaan julkinarsistin ja piilonarstin suhteesta. 

Julkinarsisti ja piilonarsisti päätyvät helposti parisuhteeseen, koska he ruokkivat toinen toisissaan omaa narsismiaan. Parisuhteen alussa julkinarsisti on mitä hurmaavin ja huomaavin. Tämä onkin parasta, mitä piilonarsisti voi kuvitella, sillä piilonarsisti kaipaa turvaa. Siksi hän voi erityisen helposti rakastua vahvalta vaikuttavaan julkinarsistiin. Koska piilonarsisti ei uskalla ilmaista negatiivisia tinteitaan, hän antaa rikkoa rajojaan ja välttelee ristiriitoja. Hän alistuu, joutuu kiusatuksi ja hyväksikäytetyksi.

Ihan normaali ihminenkin hämmentyy narsistin pyörityksessä. Ap:kin mitä ilmeisimmin haluaa miehestä eroon eikä jäädä suhteeseen uhriutumaan.

Vierailija
10/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaksi tämän tekee ristiriitaisuus. Voi olla todella huolehtivainen, romanttinen ja olen paljon kokenut hänen kanssaan hienoja asioita. Olemme olleet yhtä mutta yhtäkkiä meneekin päälaelleen ja vihjauksia kumpuaa miten huono olen missäkin asiassa. Tai millainen minun pitäisi olla. Samaan aikaan sanoittaa että otan itse asiat liian raskaasti. Joskus on todella draamanhakuinen, solvaa muitakin enkä pidä siitä. 

Olo vähän kuin olisin vankilassa pääni sisällä. Tosi ahtaaksi elåmä mennyt. Enkä tiedä mikä on totta, tai mikä valetta. Olen niin väsynyt ja kaduttaa että koskaan tämän ihmisen tapasin. Ennen häntä kaikki oli tosi hienosti mutta nykyään olen itsestäni tosi kaukana ja ihmettelen miten tähän on tultu. 

Ap 

Vierailija
11/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinun nyt kysyä itseltäsi pari tiukkaa kysymystä? Mikä on oma osuutesi ongelmiin, joihin jatkuvasti törmäät? Miksi mitätöit itseäsi? Uskallatko olla rehellinen itsellesi?

Aikuisuus on kuitenkin vastuuta, eikä paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.

Vierailija
12/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankalaksi tämän tekee ristiriitaisuus. Voi olla todella huolehtivainen, romanttinen ja olen paljon kokenut hänen kanssaan hienoja asioita. Olemme olleet yhtä mutta yhtäkkiä meneekin päälaelleen ja vihjauksia kumpuaa miten huono olen missäkin asiassa. Tai millainen minun pitäisi olla. Samaan aikaan sanoittaa että otan itse asiat liian raskaasti. Joskus on todella draamanhakuinen, solvaa muitakin enkä pidä siitä. 

Olo vähän kuin olisin vankilassa pääni sisällä. Tosi ahtaaksi elåmä mennyt. Enkä tiedä mikä on totta, tai mikä valetta. Olen niin väsynyt ja kaduttaa että koskaan tämän ihmisen tapasin. Ennen häntä kaikki oli tosi hienosti mutta nykyään olen itsestäni tosi kaukana ja ihmettelen miten tähän on tultu. 

Ap 

Tuo on suoraan oppikirjasta: hän on välillä ihana juuri siksi, että sinä et lähtisi. Valetta on ainakin se että hän välittäisi sinusta. Hän halveksii sinua.

Vierailija
13/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Olet läheisriippa. 

Vierailija
14/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet läheisriippuvainen. Googlaa, siihen löytyy apuja netistä.

Vierailija
15/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei ole normaalia tuollainen jatkuva pottuilu etkä ole liian herkkä tai mitenkään vääränlainen, jos se häiritsee. Tuo tyyppi on tahallaan ilkeä. Jättäminen on tärkeä taito. Naisen nyt vain pitää oppia lopettamaan suhteita, kun miehen luonteesta tulee esiin vikoja, kunnes löytyy oikeasti kiva tyyppi.

Vierailija
16/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olen yrittänyt puhua ja erota, monta kertaa. Ei kuitenkaan mikään muutu ja sitä alkaa olemaan niin tyhjä jo. Haluan vain pois tästä enkä tiedä miksi on niin vaikeaa lähteä. Ei hän ole minulle ihminen vaan pitää minua pilkkanaan. Joskus kavereiden kesken naureskeli minua orjakseen ja jopa laittoi sen biisin "orjatar" soimaan naureskellen, josta loukkaannuin. Oli läppä vain taas ja pahoitteli. 

Uskomatonta miten sitä menettää omankin käsityskyvyn kaikesta. En jaksa enää, pakko päästä pois täältä. 

Ap 

Vierailija
17/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Anna  kun arvaan: myös kaveripiirisi on supistunut, etkä enää tapaa ihmisiä yhtä paljon kuin ennen.

Vierailija
18/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voi ihan hyvin olla provo, mutta karmeaa on se, että tällaisia suhteita ihan oikeasti on paljon. 

Nainen, tee aina pakosuunnitelma sitä hetkeä varten kun mies riisuu naamionsa.

Vierailija
19/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules nyt. Ero ei vaadi mitään "yrittämistä". Ero tarkoittaa sitä, että pakkaat laukkusi ja lähdet. Mutta siihen sinusta ei taida olla.

Vierailija
20/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita hanttiinpano jos aiot jatkaa suhdetta. Pidä ensin kirjaa hänen sanomisistaan päivämäärien ja kellonaikojen kanssa. Ala sitten rauhallisesti pyytää perusteluja lausumille. Totea, että silloin sanoit niin ja nyt sanot näin. Kertaa tosiasiat. Älä menetä malttiasi tai itke.

Kohta hän alkaa käyttäytyä yhä räikeämmin, mutta pidä pintasi ja jatka linjallasi. Voi olla että hän päättää suhteen tai sitten lopettaa pahimmat solvaukset. Hänellä on huono itsetunto ja painamalla sua alas tuntee olonsa voimakkaammaksi. Samalla hän varmistaa ettei sulla ole itsetuntoa lähteä suhteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi