Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on parisuhteen aikana toitottanut kahta asiaa: "Vian ei tarvitse olla iso, kun se on päässä" ja "Jos on lusikalla annettu..."

Vierailija
30.12.2024 |

Näitä kahta olen kuullut parisuhteen aikana. "Jos on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia."

Aluksi kehui minua paljon. On ihanin ja upein nainen. Olinkin todella ihana, ollut aina hyvä tyyppi. Olen paljon tehnyt töitä parisuhteessakin ja yrittänyt luoda kodin henkeä ja yhteistä tiimiä. 

Mies alkoi sitten jossain kohtaa vähitellen lannistamaan. Oloni on joskus todella huono hänen seurassaan, selittämätön paha olo kumpuaa sisuksista. Tätä oli jo alussakin, että tunsin oloni hyvin varautuneeksi mutta koska oli todella ihana ja nosti jalustalle, en sitten lopulta osannut toimia eli juosta. Jäin koukkuun. 

Olen sitten kuullut useita kertoja sivulauseessa kun naurahdelllen latoo minulle noita asioita. Jos suutun, olen liian herkkä. Joskus pyytää nauraen anteeksi, kun oli vitsi vaan. Joskus suuttuu ja puhuu todella rumaan sävyyn. Välillä naljailee minua ystäviensä seurassa. 

Tunnen itseni yksinäiseksi ja hämmentyneeksi. Miksi on nähnyt niin paljon vaivaa jos olenkin aivan paska ihmisenä. Kun yritän erota, tulee selityksiä ja muuttuu hetkeksi taas kuin alussa eikä päästä otteestaan. 

Olen kadottanut itseni. 

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppikirjan kuvaus narsistista. Häivy ilman sanomista ja vältä kaikkea kontaktia sen jälkeen.

Oppikirja esimerkki tosiaan julkinarsistin ja piilonarstin suhteesta. 

Julkinarsisti ja piilonarsisti päätyvät helposti parisuhteeseen, koska he ruokkivat toinen toisissaan omaa narsismiaan. Parisuhteen alussa julkinarsisti on mitä hurmaavin ja huomaavin. Tämä onkin parasta, mitä piilonarsisti voi kuvitella, sillä piilonarsisti kaipaa turvaa. Siksi hän voi erityisen helposti rakastua vahvalta vaikuttavaan julkinarsistiin. Koska piilonarsisti ei uskalla ilmaista negatiivisia tinteitaan, hän antaa rikkoa rajojaan ja välttelee ristiriitoja. Hän alistuu, joutuu kiusatuksi ja hyväksikäytetyksi.

Ihan normaali ihminenkin hämmentyy narsistin pyörityksessä. Ap:kin mitä ilmeisimmin haluaa miehestä

Muita ihmisiä narsisti tarvitsee lähinnä oman heikon itsetunnon tukemiseen. Aloittajakin on jäänyt suhteeseen kauniiden sanojen, jne jälkeen. Kuinka monta anteeksi pyyntöä ja naureskelua sinä olisit hyväksynyt? 

Vierailija
22/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi ihan hyvin olla provo, mutta karmeaa on se, että tällaisia suhteita ihan oikeasti on paljon. 

Nainen, tee aina pakosuunnitelma sitä hetkeä varten kun mies riisuu naamionsa.

Ihan ihmisille ylipäätään tuo neuvo, ei vain naisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppikirjan kuvaus narsistista. Häivy ilman sanomista ja vältä kaikkea kontaktia sen jälkeen.

Julkinarsisti ja piilonarsisti päätyvät helposti parisuhteeseen, koska he ruokkivat toinen toisissaan omaa narsismiaan. Parisuhteen alussa julkinarsisti on mitä hurmaavin ja huomaavin. Tämä onkin parasta, mitä piilonarsisti voi kuvitella, sillä piilonarsisti kaipaa turvaa. Siksi hän voi erityisen helposti rakastua vahvalta vaikuttavaan julkinarsistiin. Koska piilonarsisti ei uskalla ilmaista negatiivisia tinteitaan, hän antaa rikkoa rajojaan ja välttelee ristiriitoja. Hän alistuu, joutuu kiusatuksi ja hyväksikäytetyksi.

Tuollaisessa suhteessa on yleensä kaksi aikuista lasta joiden säröt osuus kipeästi yhteen, toinen oikeuttaa ja toinen alistuu. 

Vierailija
24/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai olen yrittänyt puhua ja erota, monta kertaa. Ei kuitenkaan mikään muutu ja sitä alkaa olemaan niin tyhjä jo. Haluan vain pois tästä enkä tiedä miksi on niin vaikeaa lähteä. Ei hän ole minulle ihminen vaan pitää minua pilkkanaan. Joskus kavereiden kesken naureskeli minua orjakseen ja jopa laittoi sen biisin "orjatar" soimaan naureskellen, josta loukkaannuin. Oli läppä vain taas ja pahoitteli. 

Uskomatonta miten sitä menettää omankin käsityskyvyn kaikesta. En jaksa enää, pakko päästä pois täältä. 

Ap 

On vaan lähdettävä ja laitettava mies estoon ihan kaikissa kanavissa. Suosittelisin sinulle laastarisuhdetta (niitä saa netistä todella nopsaan) sillä kunnollisena ihmisenä et ole valmis pettämään uutta miestä exäsi kanssa, jolloin et ole myöskään niin altis palaamaan yhteen narskumiehen kanssa.

Vierailija
25/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kommentteja lähinnä huumoria kestävässä työyhteisössä.

Kotona ei kyllä oekeen...

Vierailija
26/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankalaksi tämän tekee ristiriitaisuus. Voi olla todella huolehtivainen, romanttinen ja olen paljon kokenut hänen kanssaan hienoja asioita. Olemme olleet yhtä mutta yhtäkkiä meneekin päälaelleen ja vihjauksia kumpuaa miten huono olen missäkin asiassa. Tai millainen minun pitäisi olla. Samaan aikaan sanoittaa että otan itse asiat liian raskaasti. Joskus on todella draamanhakuinen, solvaa muitakin enkä pidä siitä. 

Olo vähän kuin olisin vankilassa pääni sisällä. Tosi ahtaaksi elåmä mennyt. Enkä tiedä mikä on totta, tai mikä valetta. Olen niin väsynyt ja kaduttaa että koskaan tämän ihmisen tapasin. Ennen häntä kaikki oli tosi hienosti mutta nykyään olen itsestäni tosi kaukana ja ihmettelen miten tähän on tultu. 

Ap 

Mies on yksin parisuhteessa? Parisuhde on kahden kauppa, jossa tulisikin aina pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan miettiä olisikohan kummassakin vikaa.

Vierailija
27/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai olen yrittänyt puhua ja erota, monta kertaa. Ei kuitenkaan mikään muutu ja sitä alkaa olemaan niin tyhjä jo. Haluan vain pois tästä enkä tiedä miksi on niin vaikeaa lähteä. Ei hän ole minulle ihminen vaan pitää minua pilkkanaan. Joskus kavereiden kesken naureskeli minua orjakseen ja jopa laittoi sen biisin "orjatar" soimaan naureskellen, josta loukkaannuin. Oli läppä vain taas ja pahoitteli. 

Uskomatonta miten sitä menettää omankin käsityskyvyn kaikesta. En jaksa enää, pakko päästä pois täältä. 

Ap 

Miehesi ei tule koskaan muuttumaan koska hän ei kykene eikä edes halua. Hän on sinulle mukava juuri niin pitkän aikaa kunnes olet taas jäämässä. Sitten hän taas muuttuu omaksi itsekseen. Monet menevät siinä lankaan että luulevat sen mukavan ja ihanan ihmisen olevan se todellinen persoona vaikka se on juuri päin vastoin. Todellinen persoona on juurikin se ilkeä ja mitätöivä. Ikävää on myös se ettei miehesi todellisuudessa rakasta sinua, hän jaksaa välillä teeskennellä rakastavansa.

Kuten itsekin ymmärrät niin ero on ainoa vaihtoehto. Muista ettei eroaminen ole koskaan helppoa kenellekään. Sinuna tekisin kaikki valmistelut valmiiksi ja sitten vain ilmoittaisin että lähden. Näin hän ei pysty niin helposti manipuloimaan sinua. Sitten kun hän alkaa kerjäämään sinua takaisin niin muistat kuinka hyvä hän on teeskentelemään eikä hänen lupauksiin voi luottaa. Älä anna periksi.

Vierailija
28/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki tullut suhteeseen. Ei kaikki aina juhlaa ole. Tarkemin tietämättä aika kevyesti täällä väki pistämässä puolisoa heti kiertoon.

Joka tapauksessa suosittelen keskustelemaan asiasta rauhassa ja kunnolla. Nuo tuollaisia "vitsejä" jotka rupeavat jossain kohtaa satuttamaan oikeasti, vaikka puoliso ei sitä välttämättä tarkoita. Voi olla kotoa opittu huono tapakin vain.

Vierailija
29/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankalaksi tämän tekee ristiriitaisuus. Voi olla todella huolehtivainen, romanttinen ja olen paljon kokenut hänen kanssaan hienoja asioita. Olemme olleet yhtä mutta yhtäkkiä meneekin päälaelleen ja vihjauksia kumpuaa miten huono olen missäkin asiassa. Tai millainen minun pitäisi olla. Samaan aikaan sanoittaa että otan itse asiat liian raskaasti. Joskus on todella draamanhakuinen, solvaa muitakin enkä pidä siitä. 

Olo vähän kuin olisin vankilassa pääni sisällä. Tosi ahtaaksi elåmä mennyt. Enkä tiedä mikä on totta, tai mikä valetta. Olen niin väsynyt ja kaduttaa että koskaan tämän ihmisen tapasin. Ennen häntä kaikki oli tosi hienosti mutta nykyään olen itsestäni tosi kaukana ja ihmettelen miten tähän on tultu. 

Ap 

Mies on yksin parisuhteessa? Parisuhde on kahden kauppa, jossa tulisikin aina pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan mietti

Ihan on mahdollista, että kun on kaksi erillistä ihmistä, vain toinen sikailee. Ei omat sikailut muutu kumppanin viaksi, kun on parisuhteessa.

Vierailija
30/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali ihminenkin hämmentyy narsistin pyörityksessä. Ap:kin mitä ilmeisimmin haluaa miehestä

Normaali ihminen osaa kyseenalaistaa, hän ei ole riippuvainen kauniista sanoista, teoista, jne. 

Vierailija
31/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se menee. Mies ei pidä sinusta, mutta hän hyötyy sinusta monin tavoin ja siksi ei eroa.

Lähde karkuun, ihmisparka. Suhteen ei kuulu olla tuollainen.

Ehkä ei tykkää AP:n riidanhaluisuudesta. Todennäköisesti eivät myöskään kuulu toisilleen.

Vierailija
32/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet marttyyri, haluat vain valittaa mutta et silti lähde. Hirveän pitkät selitykset mutta ei toimintaa; mitä haluat, huomiota ja sääliä? Normaalia ei ole sekään. 

Vierailija
33/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet marttyyri, haluat vain valittaa mutta et silti lähde. Hirveän pitkät selitykset mutta ei toimintaa; mitä haluat, huomiota ja sääliä? Normaalia ei ole sekään. 

Marttyyrius on yksi narsismin piirre. 

Vierailija
34/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arki tullut suhteeseen. Ei kaikki aina juhlaa ole. Tarkemin tietämättä aika kevyesti täällä väki pistämässä puolisoa heti kiertoon.

Joka tapauksessa suosittelen keskustelemaan asiasta rauhassa ja kunnolla. Nuo tuollaisia "vitsejä" jotka rupeavat jossain kohtaa satuttamaan oikeasti, vaikka puoliso ei sitä välttämättä tarkoita. Voi olla kotoa opittu huono tapakin vain.

Arki on tiskejä, puhelinlaskuja, räkätauteja, tavallisia koti-iltoja sohvalla lojuen, ilojen ja surujen jakamista ja kaikkea sitä, mitä ihmisen elämään normaalisti kuuluu. Toisen lyttääminen ja mollaaminen ei kuulu arkeen, vaan on pahantahtoista ja tietoista toisen ihmisen itsetunnon tuhoamista.

Ap, lähde menemään ja löydä itsesi uudelleen.

Vierailija
35/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sinun nyt kysyä itseltäsi pari tiukkaa kysymystä? Mikä on oma osuutesi ongelmiin, joihin jatkuvasti törmäät? Miksi mitätöit itseäsi? Uskallatko olla rehellinen itsellesi?

Aikuisuus on kuitenkin vastuuta, eikä paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.

Näinpä. Kirjoittaminen vauvapalstalle ei saa aloittajan asioita jotenkin mystisesti järjestymään itsestään. Ap:n on ihan itse otettava vastuu elämästään, kukaan muu ei toisen puolesta voi sitä eroamista hoitaa. Analysoiminen on tässäkin tapauksessa vaan sitä että haluaa tukea ja sympatiaa mutta ei ole kuitenkaan haluavainen tekemään tarpeellista muutosta ja sama ralli jatkuu

Vierailija
36/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuules nyt. Ero ei vaadi mitään "yrittämistä". Ero tarkoittaa sitä, että pakkaat laukkusi ja lähdet. Mutta siihen sinusta ei taida olla.

Kyllä se on, jos kokee olevan liian paljon menetettävää. Erokiukuttelu alkaa siinä, kun joutuu olemaan mukavuusalueen ulkopuolella.

Vierailija
37/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap 

Mies on yksin parisuhteessa? Parisuhde on kahden kauppa, jossa tulisikin

Ihan on mahdollista, että kun on kaksi erillistä ihmistä, vain toinen sikailee. Ei omat sikailut muutu kumppanin viaksi, kun on parisuhteessa.

Ihan on mahdollista sekin, että ap on liian herkkä, jne. Kenessäkään meissä ei ole pelkkiä rakastettavia piirteitä. 

Vierailija
38/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap 

tollasen kanssa ei erota nätisti sopimalla vain hän tulee pyörittämään kaikkea silleen että alat kyseenalaistamaan omaa järkeäsi, kuten jo teetkin. Ainoa vaihtoehto on etsiä uusi kämppä valmiiksi(osoitetiedot salaiseksi) ja ilmoittaa että nyt lähdet ja piste. Ja sen jälkeen ei mitään yhteydenpitoa, estot päälle kaikkialla. Muuten hän tietty tajuaa kuinka on menettänyt elämänsä suurimman rakkauden ja lupaa muuttua/uhkaa tehdä itselleen asioita etc. Tämä kun on sellainen kiva manipulointisuhde että hän saa elämänvoimaa siitä, mitä enemmän hän sinua hämmentää. Jos tuntuu ettei ajatus kulje miten kannattaa edetä, soita vaikka Naisten linjalle tai johonkin vastaavaan. Ja yritä käyttäytyä normaalisti miestä kohtaa, älä ala etäiseksi, muuten alkaa uusi hurmausleikki. Ja siihenkin kannattaa varautua ettei kerro kaikille kavereille uusia asumiskuvioita, moni asettuu hurmaavan narskun puolelle mieluummin kuin sun, varsinkin jos mies heittäytyy dramaattisen epätoivoiseksi rakkauden vuoksi.

Vierailija
39/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alistut?

Miksi se kehu ei olisi se, minkä nappaat? Pidä se.

Sano sille äijälle, että lopeta tuo mollaaminen.

Ne sananlaskut voit kääntää ihan samalla lailla siihen äijän suuntaan: lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla ammentaa.

Ole rohkea. Älä jää alle. Et kuulu sinne. 

Olet just hyvä

omana itsenäsi. Sen voit sille äijälle sanoa ja näyttää.

Usko itse, että olet just hyvä, eikä sinua tuolla lailla tallota. Se näkyy ja kuuluu puheessa ja käyttäytymisessä.

Se piiloon meneminen myös näkyy- ja tuollainen raukkis sitä sitten hyödyntää.

Terve itsetunto ei alistu moiseen. Se on sinun lähin suhteesi.

Lueskele tai seuraa niiden käytöstä, joilla on hyvä omanarvontunto. He ei eivät epäröi pitää puoliaan.

Miten toimisit, jos näkisit, että jotain sinulle tärkeää ihmistä kohdeltaisiin noin huonosti?

Oletan, että näkisit siitä katsojan paikalta, että väärin toimitaan. Oletan, että sanoisit siellä äijä-hiirelle, että nyt LOPPU. Tätä lajia riitti nyt. Olen tarpeeksi tätä katsellut ja kuunnellut.

Sinun elämäsi aapee, sinun. Sinä valitset reittisi. Olemme nyky Suomessa. Meillä kaikilla on vapaus valita. Valitse itsellesi hyvä.

Suomessa kyllä pärjää.

Vierailija
40/51 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisessa suhteessa on yleensä kaksi aikuista lasta joiden säröt osuus kipeästi yhteen, toinen oik

Aivan. Olen kasvanut sellaisessa perheessä. Ei ollut lapselle kovin turvallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi