Lihavuusleikattu Niina Kuhta vetelee jo suklaata ja jäätelöitä
Miten tuosta tulee sellainen fiilis ettei tuo leikkaus auta häntä?
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Eikös se leikkaus tee sen, ettei voi enää yksinkertaisesti niin ähkyyn vetää. Ja toinen elimistö ei saa niin paljon energiaa imettyä itseensä siitä syödystä ruuasta.
Kyllä se mahalaukku venyy leikkauksen jälkeenkin, jos haluaa. Ja jos syö kaloripitoisia ruokia, kuten jäätelöä tai suklaata monta kertaa päivässä, saa niistä kaloreita, vaikka ei söisi paljoa kerralla.
Monessako eri tv:n laihdutusohjelmassa tämä Kuhta on jo kerennyt olla? Eikä tainnut niissäkään onnistua.
Pysyvä laihtuminen vaatii pysyvää elämäntapojen muuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se leikkaus tee sen, ettei voi enää yksinkertaisesti niin ähkyyn vetää. Ja toinen elimistö ei saa niin paljon energiaa imettyä itseensä siitä syödystä ruuasta.
Mutta siitä se mahalaukku venyy taas entiselleen, jos sen syö aina äärimmilleen.
Se on äärimmäisen kivuliasta. Pitää kyllä olla aika hullu jos niin tekee. Tavallinen vatsakipu vatsataudissa on pikkujuttu siihen kipuun verrattuna.
Se on vaarallista, voi tulla dumping-oireyhtymä.
Kyllä itsekin muistan miten koulussa piti syödä lautanen tyhjäksi. Kolmekymppisenä alkoi kiloja kertyä, kun söin ja join suruuni. Lopetin alkoholin käytön ja syöminenkin korjaantui samalla. Kiloja lähti 25kg. Nyt normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin 99,6kg kun minut leikattiin. Maksimipaino toki 122kg, mutta omatoimista laihtumista jo muutaman vuoden aikana. Joten kyllä alle 100kg leikataan ihan julkisella puolella Suomessa.
Turhaa kävit leikkauksessa. Tosin et kerro kuinka pitkä olet. Olen itse laihtunut 98 kilosta 84 kiloon ja aion laihtua lisää. Ei tartte tehdä mitään ihmeellistä. Ei edes syödä. N171cm
Vierailija kirjoitti:
Maailma on tullut hulluksi. Itsekurin puuttuessa leikataan vatsaa....jokainen grammaa on laihdutettavissa liikunnalla ja syömällä vähemmän. Ja näin moni on tehnytkin. En suostu pitämään näitä leikkauksia kuin hulluuden ilmentyminä. Yhteiskunnan rahoja valuu tähän aivan turhaan.
Ihan samalla periaatteella laihduttaminen jatkuu leikkauksen jälkeen tai pillereiden kanssa. Syömällä vähemmän ja liikkumalla enemmän.
Leikkauksesta tai pillereistä vaan sen avun, että enää ei ole nälkä yhtä usein ja kylläisyyden saavuttaa vähemmällä syömisellä. Leikkaus tai pillerit sinänsä eivät yksinään pudota painoa yhtään. Eivät ne mitään taikakeinoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin 99,6kg kun minut leikattiin. Maksimipaino toki 122kg, mutta omatoimista laihtumista jo muutaman vuoden aikana. Joten kyllä alle 100kg leikataan ihan julkisella puolella Suomessa.
Turhaa kävit leikkauksessa. Tosin et kerro kuinka pitkä olet. Olen itse laihtunut 98 kilosta 84 kiloon ja aion laihtua lisää. Ei tartte tehdä mitään ihmeellistä. Ei edes syödä. N171cm
Se on helppoa niille joilla ei ole ruokaan vääristynyttä suhdetta. Sillon tarvii vain itsekuria alkuun ja sitten siitä tulee rutiinia. Tällä naisella on taustalla jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Virossa leikkauksen saa luottokorttia näyttämällä. Ei ole mitään leikkausta edeltävää laihdutustavoitetta. Onkohan henkisesti ymmärtänyt ettei leikkaus tee ihmeitä jos ei muuta elämäntapojaan...kaikki pitäisi saada niin helpolla.
Sama dieeteissä.
Ei mikään dieetti auta, jos ei muuta elämäntapaa.
Sun on löydettävä sellainen riitävän terveellinen ruokavalio, jota pystyt noudattamaan loppuelämäsi.
Elämäntapa = loppuelämän ruokavalio
Oikotietä onneen ei ole.
Johan sana dieetti on väliaikainen ruokavalio, ei loppielämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt insta täynnä raskaalla kädellä käsiteltyjä kuvia...siis laihtuuko nykyään tällä tavalla?
Ei auta vaikka laihtuisi huippumallimittoihin, kun naama on mitä on... :/
Tämä on sun mielipide, ja kertonee susta, paljonkin.
Mutta ei liity laihtumiseen mitenkään. Tämäkin kertoi vain susta.
Vierailija kirjoitti:
Huono juttu. Hengenvaarallisesti lihavat ohjelman Dr No vaatii elämäntavat täysin uusiksi ja näytön reilusta laihtumisesta ennen kuin suostuu leikkaamaan. Silti näistä valtaosa epäonnistuu ja leikkauksen jälkeen lihovat.
Tämä ja siltikin ONNISTUMISmahdillisuudet ovat:
1. leikkauksessa vain alle 5%
2. leikkauksessa alle 1%
(Luvut ovat käyneet ilmi Tri No ohjelmassa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono juttu. Hengenvaarallisesti lihavat ohjelman Dr No vaatii elämäntavat täysin uusiksi ja näytön reilusta laihtumisesta ennen kuin suostuu leikkaamaan. Silti näistä valtaosa epäonnistuu ja leikkauksen jälkeen lihovat.
Ne ovat jo niin lihavia että ei voi leikata ennen kuin on laihdutettu kiloja pois.
Kyllä, mutta tämän lisäksi laihduttamista ennen leikkausta vaaditaan myös siitä syystä, että on jotain näyttöä, että kykenee laihduttamaan + kiloja on saatava alas ja nopeasti, koska kyseessä hengenvaarallinen lihavuustila eikä elinaikaa juuri ole.
Eli laihtumista vaaditaan ohjelmassa
1. Hengenvaarallisen tilan takia
2. Näyttöjen vuoksi
3. Olisi hengenvaarallista leikata 300 kg
4. ???
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole ennen kuullutkaan, että lihavuusleikattu ei saisi enää koskaan syödä vähääkään jäätelöä tai suklaata 🙄
Et ole kuullut/ymmärtänyt, ettei lihavuuskeikattu voi palata vanhoihin tapoihin. Syystä!
Jäätelön syöntiin, josta aukaa hana niin kuin juopolla aukee hana yhdestä ryypystä.
Et sitten ymmärrä, että alkoholistikaan ei voi ottaa sitä yhtäkään ryyppyä!
Molemmat (lihavuus/juoppous) ovat RIIPPUVUUSSAIRAUKSIA. Syystä!
Jos se ylensyöti tai ylenjuominen ei olisi ongelma niin ei olisi koko riippuvuuttakaan vaan normaalia juomista/syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Voi vetää ähkyyn kun totuttaa taas vatsalaukkunsa.
Vatsa venyy niin kuin nahkakin. Pahimmassa tapauksessa jopa yli entisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ja siltikin ONNISTUMISmahdillisuudet ovat:
1. leikkauksessa vain alle 5%
2. leikkauksessa alle 1%
(Luvut ovat käyneet ilmi Tri No ohjelmassa.)
Tämä todistaa sen ettei kyse ole leiklauksesta vaan pään sisästä.
Onpa ikävää kirjoittelua. Itse ihailen Niinan rehellisyyttä asian suhteen. Hän altistaa itsensä tällaselle nettikirjoittelulle kertomalla rehellisesti ettei leikkaus vie mielihaluja.
Nimenomaan siksi hän stooreissaan sanoi että vatsalaukun pienennysleikkaus oli ainoa vaihtoehto kun ei saa poikki sokerinhimoaan. Ninahan on kärsinyt lapsettomuudesta ja voi olla että ylipaino on vaikuttanut siihenkin.
Ette olisi niin kamalan kriittisiä, toivon Niinalle paljon tsemppiä ja rohkeutta jatkossakin näyttää esimerkkiä rehellisesti kaikille leikkausta harkitseville.
Se ei tosiaankaan herkkuhimoa vie ja minusta on hyvä ettei Niina esitä mitään. Eipähän kukaan luule että leikkaus on taikasauvan heilautus.
Jos syö pääasiassa terveellisesti voi suoda itselleen vaikka yhtenä päivänä viikossa ja juhlatilaisuuksissa kohtuudella herkuttelun sellaisilla ruoka-aineilla/herkuilla mitkä eivät kuulu enää normaaliin päivittäiseen ruokavalioon eikä se estä laihtumista eikä painon hallintaa jos ruokavalio on muuten terveellinen ja ruokailurytmi ja ankoskoot oikeaoppiset.
No huh, eihän tuo ole mikään superlihava. Sillä on tosi isot rinnat. Noita kun pienentäisi niin näyttäisi heti hoikemmalle.
Ei ole kyse itsekurista. Se on jo vanhentunut käsite. Tietenkin heidän, joille tulee ruuasta kylläinen olo, on helppo arvostella muita.
Minulle ei tule. Lisäksi verensokeri seilaa todella helposti, olen mitannut alle kolmen sokereita useita kertoja.
Asia ei ole niin yksinkertainen kuin ajattelisi.
Geenitestin mukaan minulla on ne lihavuusgeenit jotka tällä hetkellä tunnetaan. Kaikki kolme kappaletta.
Ozempic auttaisi tuntemaan tuota kylläisyyden tunnetta. En ole vielä lääkärissä asian tiimoilta käynyt. Paino seilaa 90-105 välillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos syö pääasiassa terveellisesti voi suoda itselleen vaikka yhtenä päivänä viikossa ja juhlatilaisuuksissa kohtuudella herkuttelun sellaisilla ruoka-aineilla/herkuilla mitkä eivät kuulu enää normaaliin päivittäiseen ruokavalioon eikä se estä laihtumista eikä painon hallintaa jos ruokavalio on muuten terveellinen ja ruokailurytmi ja ankoskoot oikeaoppiset.
Esim minulle tämä ei sovi. Jos lipsun, niin siitä tulee viikkojen tai kuukausien putki.
Mä syön joka päivä suklaata 100g. Kyllä hoikkakin voi herkutella. Bmi 20.