Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys kokoomuslaisille: Miksi kaikki muu saa yhteiskunnassa maksaa rahaa, paitsi työvoima?

Vierailija
30.12.2024 |

Nythän osa sikäläisistä haluaa ajaa ihan tavallisia työntekijöitä pois töistä ja tuille roikkumaan. Sieltä sitten velvoittavana "kokeiluna" samoihin töihin joista ennen sai palkkaa. Jos ei suostu, pääsee kokeilemaan kodittomuutta kun tuki katkaistaan.

Miksi siis kaikki muu yhteiskunnassa saa maksaa rahaa, mutta yritetään velvoittaa muita ihmisiä tekemään työt ilmaiseksi? Mitä markkinataloutta sellainen on, että palkansaaja potkitaan ulos, ja sitten kodittomuudella uhkaillen pyritään saamaan samaan hommaan "tukia" vasten? Orjuudelta ja feudalismilta tuo kuulostaa.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasurityttöset taas leikkimässä yhteiskunta- ja taloustieteilijöitä. Onko joulusuklaat siis syöty ja tuli tarve syytellä hallitusta, kun valtio ei tuo uutta rasiaa kotiovelle, vaikka Marin silloin ennen niin lupailikin. Nyyh.

Vierailija
22/49 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastakysymys vasemmistolaisille: oliko ihan mahdotonta opiskella peruskoulussa pilkkusääntöjä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/49 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiketoiminnassa puhutaan tuotannontekijöistä, joita ovat mm. raaka-aineet, knowhow, energia, pääoma ja työvoima. Liike-elämä haluaa halvinta mahdollista, työvoima mukaan lukien, koska mitä halvempaa, sitä isommat voitot. Tietenkään työvoima ei näe vilaustakaan voitoista, sillä eihän tässä sosialismissa eletä.

Ja kun markkinataloudessa eletään mitä enemmän on tarjolla työvoimaa sitä halvempaa on työvoima. Näin ollen työvoimakulut eli palkat ovat erityneet siitä, mitä tuotetaan ja millä voitolla. Liike-elämä kiittää.

Vierailija
25/49 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista minkään puoleen puoluekirjaa, ja vaikka useilla puolueilla on hyviäkin pointteja- kannatan silti kokoomusta koska yhteiskunnassa ei tulisi olla mahdollista loisiminen.

Kannatan kuitenkin myös palkankorotuksia enkä toivonut hintojen nousua- näen, että nämä olivat väistämättömiä pitkään vallinneen vasemmistopolitiikan seurauksia.

Näen kokonaiskuvan enkä sokeasti syytä nykyhallitusta edellisten virheistä.

Kaikki puolueet ovat tehneet virheitä, sitä ei köy kieltäminen.

Vierailija
26/49 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaiset persreiät haluaa ahnehtia itselleen kaiken. Pitäisi olla vain eliitti ja orjat.

Vielä koittaa aika, jolloin heidän kullatkin ruostuu ja siinä alkaa ylimielisyys katoamaan itkeskellessä.

Vierailija
27/49 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos saat 3000€ palkkaa niin maksat työnantajalle 8500€"

Höpsistä. Palkan päälle tulevat työnantajan sivukulut ovat noin 25% luokkaa.

Vierailija
28/49 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kannatan silti kokoomusta koska yhteiskunnassa ei tulisi olla mahdollista loisiminen."'

Toivottavasti et kuitenkaan usko että joku merkittävä osuus tuilla olevista olisi vain tietoisesti valinnut loisimisen työnteon sijaan?

Vierailija
29/49 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" kannatan silti kokoomusta koska yhteiskunnassa ei tulisi olla mahdollista loisiminen."'

Toivottavasti et kuitenkaan usko että joku merkittävä osuus tuilla olevista olisi vain tietoisesti valinnut loisimisen työnteon sijaan?

Siinäpä tuli yksi versio vanhasta tutusta sanonnasta: suomalainen on valmis maksamaan 50 euroa siitä hyvästä, että naapuri ei saa 100 euroa. Suomessa keskituloinen on kateellinen joka ainoasta eurosta, mitä köyhä saa sosiaaalitukina. Osa haluaisi kieltää leipäjonotkin.

Vierailija
30/49 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin syystä kun kokkari menee ruokakauppaan niin se maksaa kiltisti sen mitä hintalapussa lukee. Mutta sitten kun palkkaa pitää maksaa niin pitää heti olla vinkumassa tinkimässä ja huijaamassa. Ja tämä vaikka olisi lailliset sopimuksetkin voimassa.

Miksi kokkare ei voi mennä jhohonkin iltatöihin kotoa makailemasta jos ei ole kerran varaa maksaa laillisia palkkoja? Vaikka siivoamaan ravintoloita?

Vierailija
31/49 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kannatan silti kokoomusta koska yhteiskunnassa ei tulisi olla mahdollista loisiminen."

Kokoomus ei vastusta loisimista vaan ihan kaikkia tukia riippumatta siitä ovatko ne perusteltuja vai eivät. Jos minä olen vuosikymmeniä tehnyt töitä ja maksanut julmetusti veroja niin minusta nyt vain on väärin jos työttömäksi jäätyäni saan naurettavan pientä ansiosidonnaista joka laskee vielä parin kuukauden työttömyyden jälkeen ihan minimitasolle. Siinä menee kuule se omistuskämppä aika pian alta ja lapsillta koti vaikka miten on elämässä yrittänyt tehdä kaiken oikein.

Jotain ymmärrystä pitäisi sentään teilläkin olla siitä että ei suurin osa ihmisistä huvikseen työttömiksi rupea.

Vierailija
32/49 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijän palkka on pieni osa hänestä aiheutuvia kuluja. Jos saat 3000€ palkkaa niin maksat työnantajalle 8500€ jos et pahemmin saikuttele, muuten toki enemmän. Eli on äärimmäisen kallista pitää työntekijää ja hänen oltava todella tuottava jotta kannattaa pitää työntekijää.

No imehän slaikkaa. Vai 8500€ xD. Työnantajan kustannus on kylläkin noin 1,4 x bruttopalkka, eli 3000 bruttopalkallisella noin 4200€.

Vierailija
33/49 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan kuitenkin myös palkankorotuksia enkä toivonut hintojen nousua- näen, että nämä olivat väistämättömiä pitkään vallinneen vasemmistopolitiikan seurauksia.

Siis minkä pitkään vallinneen vasemmistopolitiikan seurauksia? Kokoomus on ollut pääministeripuolue ja hallituksessa viimeiset 40 vuotta. SDP oli pääministeripuolue säälittävät 4 vuotta.

Vierailija
34/49 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"kannatan silti kokoomusta koska yhteiskunnassa ei tulisi olla mahdollista loisiminen."

Kokoomus ei vastusta loisimista vaan ihan kaikkia tukia riippumatta siitä ovatko ne perusteltuja vai eivät. Jos minä olen vuosikymmeniä tehnyt töitä ja maksanut julmetusti veroja niin minusta nyt vain on väärin jos työttömäksi jäätyäni saan naurettavan pientä ansiosidonnaista joka laskee vielä parin kuukauden työttömyyden jälkeen ihan minimitasolle. Siinä menee kuule se omistuskämppä aika pian alta ja lapsillta koti vaikka miten on elämässä yrittänyt tehdä kaiken oikein.

Jotain ymmärrystä pitäisi sentään teilläkin olla siitä että ei suurin osa ihmisistä huvikseen työttömiksi rupea.

Listaamattomien yritysten verotuki osingoista on TUKI. Se on sosiaaliavustus, se on pois verorahoista kuten kaikki muutkin tuet.

Samoin lähelle 10mrd vuodessa nousevat yritystuet jotka on tutkimustenkin mukaan haitallisia ja vääristää yritysten välistä kilpailua.

Tämä on varmaan sitten eri asia taas.

Vierailija
35/49 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minkä pitkään vallinneen vasemmistopolitiikan seurauksia? Kokoomus on ollut pääministeripuolue ja hallituksessa viimeiset 40 vuotta. SDP oli pääministeripuolue säälittävät 4 vuotta.

Siinäkin Sannan hallituksessa 2/4 puolueista oli oikeistopuolueita.

Kuulemma oli "vassarihallitus"

Vierailija
36/49 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua että niin moni kokoomuksen äänestäjä on kuitenkin palkansaaja. Kuitenkin kerjussa kuvaillaan kokoomusta pienten palkkojen kannattajaksi. Eikö tässä ole jonkinlainen ristiriita.

Viimeaikoina suomessa poliittiseen keskuteluun on noussut ajatus, että kokoomus onkin melko vasemmistolainen puolue. Kokoomuksessa on paljon liberaaleja ajatuksia kannattavia politikkoja (kuten Stubb), liberaalit ajatukset nykyään liitetään paljon vasemmistoon. Tosin eihän sillä vasemmiston liberaaliudella ole paljoa mitään tekemistä oikean perinteisen liberaalin politiikan kanssa. Ehkäpä on kyse uuskielestä tai jostain.

Omasta mielestä oikeistolaisuuteen kuuluisi se että palkalla pitäisi tulla toimeen. Eli pienet palkat on vasemmistolaisuutta. Sehän palvelee suuryrityksiä, tosin pienyrittäjyys siten olisi oikeistolaisuutta. Yksin yrittäjät elättää itsensä omalla työllä.

Persuilla olisi siis mahdollisuus nousta oikeasti oikeistopuolueeksi, mutta tuntuu välillä ettei puolueet oikein itsekään tiedä politiikasta. Ei kai kaikki puolueet eduskunnassa ole kuitenkaan vasemmistolaisia.. Pienpuolueistako apu yrittäjille, kuten vapaudenliitto.

Vierailija
37/49 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostakin syystä kun kokkari menee ruokakauppaan niin se maksaa kiltisti sen mitä hintalapussa lukee. Mutta sitten kun palkkaa pitää maksaa niin pitää heti olla vinkumassa tinkimässä ja huijaamassa. Ja tämä vaikka olisi lailliset sopimuksetkin voimassa.

Miksi kokkare ei voi mennä jhohonkin iltatöihin kotoa makailemasta jos ei ole kerran varaa maksaa laillisia palkkoja? Vaikka siivoamaan ravintoloita?

Mitä ihmettä? Olen ihan yksityishenkilö, mutta kun olen teettänyt jotain työtä, remonttia tai siivousta niin olen maksanut tasan sen mitä on pyydetty. Niin ne tekee muutkin kokoomuslaiset. Samoin itse olen saanut omasta työstäni juuri sitä palkkaa mistä on sovittukin. Ei ole ollut vaikeaa.

Vierailija
38/49 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Olen ihan yksityishenkilö, mutta kun olen teettänyt jotain työtä, remonttia tai siivousta niin olen maksanut tasan sen mitä on pyydetty. Niin ne tekee muutkin kokoomuslaiset. Samoin itse olen saanut omasta työstäni juuri sitä palkkaa mistä on sovittukin. Ei ole ollut vaikeaa.

Vuonna 2014 suomessa oli 300000 maahanmuuttajaa nyt heitä on 600000

Vierailija
39/49 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2014 suomessa oli 300000 maahanmuuttajaa nyt heitä on 600000

Miten tämä liittyy mihinkään? Meilläkin on mmuuttajaperhe, mutta teilut työmarkkinat.

Vierailija
40/49 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu, että kokoomuksen letkut hakuavat maan täyteen ulkomaalaisiakin  työttömiä, jotta on mitä orjuuttaa ja joille maksaa vain sitä 9 euroa.

Vrt Satonen, Arto, nyt ministerinä eli luomassa lisää työttömyytta!