Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on kaikkien aikojen hämärin lento-onnettomuus: laskuun ilman laskutelineitä ja mitään hidastavia siivekkeitä

Vierailija
29.12.2024 |

Vikaa oli ainoastaan toisessa moottorissa, ehkä törmäyksestä lintuun.

Siitä kiireesti laskuun eri suunnasta kuin oli tarkoitus, suurella ylinopeudella. Laskutelineet laskematta. Kaikki nopeutta hidastavat laipat ja solakot matkalentoasennossa. Ei hälytysajoneuvoja kentällä odottamassa.

Nyt on kyllä erikoinen tapaus.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoturmantutkinta kertoo telkkarissa kohta mikä meni pieleen.

Vierailija
2/63 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko tää sellainen Tsernobyl-tyyppinen testi, että hei, kytkenään nää kaikki pois päältä ja katsotaan mitä tapahtuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko suomalaiset asiantuntijat on nimenneet Venäjän ilmapuolustuksen syypääksi tähänkin, ihan vaan lehtikuvia katsomalla?

 

Vierailija
4/63 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut mennä vaikka mereen ennemmin kuin kiitotielle, joka päättyy betoniaitaan... se konehan oli ihan ok siihen aitaan saakka.

Vierailija
5/63 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko tullu hydrauliikkavika? Thrust reverserit oli kyllä käytössä.

Vierailija
6/63 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainnut edes ilmajarruja käyttää.maassa. Oikea moottori sentään näytti olevan reverssillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/63 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisessa tärkein kohta oli se että kyseessä on halpalentoyhtiö. Kuluttaja: älä koskaan säästä väärässä kohtaa.

Vierailija
8/63 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko tullu hydrauliikkavika? Thrust reverserit oli kyllä käytössä.

Ei ollut ilmoitettu sellaista vikaa. Ja laskutelineet tulevat tarvittaessa alas ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/63 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ainakaan Suomessa olisi mitään betoniaitaa saanut rakentaa kiitotien päähän vaan reilut varo-alueet.

Vierailija
10/63 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisessa tärkein kohta oli se että kyseessä on halpalentoyhtiö. Kuluttaja: älä koskaan säästä väärässä kohtaa.

Finnairin kaltaisella kallislentoyhtiöllä on turvallista lentää, koska lento on kuitenkin lakon takia peruttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/63 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ainakaan Suomessa olisi mitään betoniaitaa saanut rakentaa kiitotien päähän vaan reilut varo-alueet.

Mikäköhän pointti siinä on tosiaan ollut. Ilmeisesti siinä oli muutaman talo sen kiitotien jälkeen. Eli tapetaan ennemmin 200 matkustajaa kuin riskeerataan pari taloa...

Vierailija
12/63 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko suomalaiset asiantuntijat on nimenneet Venäjän ilmapuolustuksen syypääksi tähänkin, ihan vaan lehtikuvia katsomalla?

 

Ei kyllä se tehtiin ihan maailmanlaajuisesti se päätelmä siitä edelliskoneesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/63 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko tullu hydrauliikkavika? Thrust reverserit oli kyllä käytössä.

Ei ollut ilmoitettu sellaista vikaa. Ja laskutelineet tulevat tarvittaessa alas ilman.

Säkällä tulevat, ei aina. Kuten vaikkapa se LOT:n kone joka tuli kekkosena alas.

Vierailija
14/63 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen lentokoneen pitää pysähtyä vaikka laskutelineet ei toimisi. jotain hyvin outoa tuossa on. katoin että tyynesti vaan vedetään 300kmh päin aitaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/63 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuteline tulee alas ilman hydrauliikkaa tai sähköä. Ohjaamosta menee vaijerit telineiden ylälukkoihin. Jarruihin menee kahdet erilliset hydrauliikat plus varalla on parkkijarrut missä on paineakku.

737 ei muistaakseni ole rat-turbiinia ja apu.n käynnistäminen ei taida olla tsekkilistassa kovin alkupäässä.

Vierailija
16/63 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko suomalaiset asiantuntijat on nimenneet Venäjän ilmapuolustuksen syypääksi tähänkin, ihan vaan lehtikuvia katsomalla?

 

Teillähän on venäjällä se kuuluisa suomalaisasiantuntija Bäckman, kysy siltä. Ellei ole jo juonut itseään hengiltä

Vierailija
17/63 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen lentokoneen pitää pysähtyä vaikka laskutelineet ei toimisi. jotain hyvin outoa tuossa on. katoin että tyynesti vaan vedetään 300kmh päin aitaa

Ohjaamossa oltiin varmaan ihan tyynenä et kyl tää tästä, nou hätä.

Vierailija
18/63 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ratissa

Vierailija
19/63 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten laskutelineiden toimimattomuus huomattiin liian myöhään eikä ollut enää mahdollisuutta nostaa nokkaa ylös

Vierailija
20/63 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko suomalaiset asiantuntijat on nimenneet Venäjän ilmapuolustuksen syypääksi tähänkin, ihan vaan lehtikuvia katsomalla?

 

Ei kyllä se tehtiin ihan maailmanlaajuisesti se päätelmä siitä edelliskoneesta.

Jep. Joulupäivän tapauksessa kaikki viittaa Venäjään syypäänä, tässä tämänpäiväisessä ei mikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi