Olem perusduunari tehtaassa, 50000e vuodessa palkka. Onko ok?
Kommentit (45)
Mä olen valmistavassa teollisuuden tuotantolaitoksen toimistotäti ja kyllä meillä tuotantomiesten vuosiansiot tuon ylittää.
Ei tietystikään tvl-palkat, mutta vuorolisät, ikälisät, vuoromestaripalkkiot, tuottavuuspalkkiot, ylityöt, koulutuspalkkiot, aloite-ja trukkipalkkiot, jne. nostaa vuosiansiot sinne 60t euron tuntumaan.
Vierailija kirjoitti:
Antakaa ilmi tämä valeketju!
Miten niin? Eihän tuo ole kuin hitusen yli keskipalkan Suomessa.
Ihan on perusliksa, tehtaassa maksetaan varsinkin kun vuorotyö. Ei kaikki duunarit saa ja vähän riippuu alastakin, mutta meillä on hyvät palkat, tuo on ihan normaali palkka ilman ylitöitä meidän tuon alan duunareilla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok palkka, parempi kuin monella toimistotätillä.
Häh, olen toimistotäti ja brutto on noin 56 000
Parempi kuin monella toimistotätillä, osaatko lukea? Ehkä et ole liksasi arvoinen 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 4200 kuukaudessa. Ihan perus liksa ammattitaitoiselle duurille.
Minä olen ammattimies ja palkka 2700€/kk. Luulen, että pomo antaa kenkää, jos niin järkeni menettäisin että 4000€/kk pyytäisin. Työni on vastuullista ja pää pitää olla kunnossa eikä haihatella.
Onpa huono palkka. En nousisi edes sängystä tuolla palkalla. Ei minullakaan erityisen hyvä ole mutta sentään 3500€/kk. Ja saan sen usein tekemättä juuri mitään.
T:duunari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan aika paskaista hommaa.
Ei välttämättä. Suurin osa duunarihommista on melko siistiä sisätyötä. Toki hanskat pitää laittaa käteen ja olla haalarit päällä. Mutta ei nyt silleen tosissaan likaista hommaa. Likaisempaa se on kotona tehdä puutarhatöitä tai siivota vessa.
On likaista, lisäksi vuorotyö vaatii muitakin verojaan viimeistään 50-vuotiaana. Alkaa olla vuorotyöläisillä kaikenlaista kremppaa ja työperäistä sairautta, mitkä eivät ole leikin asia. Harva 50-v vuorotyöläinen mies on ihannepainoinen. Naiset huolehtivat itsestään hieman paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Suurin osa duunarihommista on melko siistiä sisätyötä. Toki hanskat pitää laittaa käteen ja olla haalarit päällä. Mutta ei nyt silleen tosissaan likaista hommaa. Likaisempaa se on kotona tehdä puutarhatöitä tai siivota vessa.
On likaista, lisäksi vuorotyö vaatii muitakin verojaan viimeistään 50-vuotiaana. Alkaa olla vuorotyöläisillä kaikenlaista kremppaa ja työperäistä sairautta, mitkä eivät ole leikin asia. Harva 50-v vuorotyöläinen mies on ihannepainoinen. Naiset huolehtivat itsestään hieman paremmin.
On muutakin kuin likaista ja raskasta vuorotötä.
Jos teet pelkkää päivävuoroa, on tuo ihan ok palkka.
Tänä vuonna tienasin ilman ylitöitä 68456€ tarkalleen. Niinä vuosina kun teen ylitöitä vuosiansiot on olleet reilua 80t€ mutta en koe että tarvitsee tehdä, tulen hyvin toimeen tuolla palkalla kun ei ole enää asuntolainaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muutakin kuin likaista ja raskasta vuorotötä.
kerro toki esimerkki mikä vuorotyö on hyvinpalkattua mutta ei raskasta? Yleensä työn raskaus tulee nimenomaan tuosta vuorotyöstä ja epäsäännöllisestä työajasta. Se kuluttaa ihmistä, olen vierestä katsonut.
En tiedä miksi monella on se mielikuva, että tehdastyö on huonosti palkattua. Itse sain jopa teollisuuden halvimmalla toimialalla eli elintarviketeollisuudessa reilusti yli 40 000 e palkkaa vuodessa. Monessa muussa tehtaassa on aloittelijan alkupalkkakin lähemmäs 20 euroa tunti ja tuohon päälle vielä kaikenlaiset lisät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 4200 kuukaudessa. Ihan perus liksa ammattitaitoiselle duurille.
Minä olen ammattimies ja palkka 2700€/kk. Luulen, että pomo antaa kenkää, jos niin järkeni menettäisin että 4000€/kk pyytäisin. Työni on vastuullista ja pää pitää olla kunnossa eikä haihatella.
Onpa huono palkka. En nousisi edes sängystä tuolla palkalla. Ei minullakaan erityisen hyvä ole mutta sentään 3500€/kk. Ja saan sen usein tekemättä juuri mitään.
T:duunari
Koska mediaanipalkka Suomessa 2024 on 3160 € / kk suurin osa joutuu nousemaan sängystä paljhon pienemmällä palkalla, ja hikoilemaan huhkimalla hiki hatussa.
vaikka tienaisit miljoonan, olet silti vain duunari
Mä tienaan 250€/h käteen, eikä tartte ku maata selällään.
Sanni16kerava
Hyvä palkka teollisuusduunista, itselle ei koskaan maksettu edes kolmeakymmentä tonnia tehdasduunista.
Vierailija kirjoitti:
vaikka tienaisit miljoonan, olet silti vain duunari
Taidat tienata vähemmän.
Melko hyvä korvaus siitä että istuu puhtaassa valvomossa jalat pöydällä valittamassa kuinka rankkaa työ on. Ja voi sitä itkun määrää kun joskus pitäs oikeasti tehä jotakin.
Pyyhitkö sen jälkeen pädiin vai haetko metsästä sammalta?