Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ENSKAT vko 43 (22.10-28.10) **

22.10.2007 |

Uusi viikko ja uudet kujeet :)

Linkki viime viikon keskusteluihin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11493925&p=&mpage=1&tmode…

Kotia on lomalta palattu ja arkinen aherrus alkoi heti.

Hauskaa viikkoa kaikille enskoille :)

-Sara-Maria-

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikku: Tervetuloa mukaan turisemaan kanssamme ja ONNEA plussasta!!! Ihanaa, että tärppäsi! Mukava saada ¿uutta verta¿ mukaan jutteluihin, kun alkaa useampi enska jo vauvautua täällä :)

Sanle: Mites meni kauppareissu? Menikö jomotus ohi lääkkeellä? Toivottavasti miehen selkäkin olisi paranemaan päin, aika raju tuo teidän sairaalareissutarina :)

Entä mikä on Dragonin tilanne? Vauva on ainakin jo kiinnittynyt, hyvä. *sup sup*

Anabela oli ollut rakenneultrassa. Oliko se ihan kunnallinen vai yksityinen ultra, mietin kun saitte sen videon mukaan? Me saatiin vain kuvia, mutta kättärillä niitä tuli kamala kasa mukaan molemmista ultrista, se oli kivaa :) Hienoa, että kaikki oli kunnossa!

Aleida: en osaa sanoa mitään noista harjoitteluasioista, mutta löytyisikö esim. kelan sivuilta jotain tietoa? Hyvä, että sokeriarvot oli ok!

Sara-maria: Älä huolestu tuosta painonnoususta. Just noilla viikoilla tahti kiihtyy, ja sitten kun alkaa tulla turvotuksia (jos niitä tulee), niin paino nousee ihan senkin takia.

Nimimerkillä ¿turpoava pulla¿¿ Kävin tänä aamuna mittauttamassa verenpaineet ja otattamassa pissatestit noiden päänsärkyjen ja turvotuksen takia. Arvot oli onneksi kunnossa, mutta mulle oli tullut painoa melkein 1,5 kg viikossa!!! Ja siis en tosiaankaan ole nyt syönyt niin paljoa, olen vaan niin turvoksissa!! Nyt sitten vettä litkin entistä enemmän ja juoksen (hiivin) vessassa koko ajan.. Pitää katsoa miten tässä jaksaa, jos ottaisi sairaslomaa pari päivää, kun olo on aika tuskainen. Kohta ei sormet enää mahdu tietokoneen näppäimille..

Gaiole ja piiperö 31+1

Vierailija
2/36 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ekaks Saikulle: Teretulemast mukaan turisemaan enskojen joukkoon...:) Mukavaa tosiaan saada uuttakin verta...ja äkkiä se sinäkin olet jo näillä viikoilla...aika menee hurjaa vauhtia ;) Onneksi olkoon plussauksesta! :D

Voi että ulkona on harmaata...enkä oo tänään käyny ite edes ulkona ollenkaan...ei vaan oo jaksanu ja pitää täällä kotona vähän touhuta...meille tulee kylään viikonlopuksi täti ja hänen miehensä ja tyttönsä, joten on vähän enemmän porukkaa sitten taas kyläilemässä..ihan mukavaa että tulevat käymään :D On vähän seuraa sitten miehen pojallekin :)

Eilen oli viimenen lääkärineuvola ja eipä sieltä nyt hirveesti irronnut tietoa, muuta kuin että paikat on kiinni vielä ja kiinteät ja vauva ei oo asettunu eikä oo laskeutunutkaan joten voipi olla että meikäläinen on täällä vielä viikolla 42....argh...toivottavasti ei, kun alkaa tämän turvotus ihan tosissaan häirittemään :P Muuten on olo ollut melko hyvä ja kaikki arvot kohillaan :) Että tällaista nyt täällä....

Mutta nyt jatkan vielä pyykinpesua...oikein mukavaa viikonloppua kaikilel enskoille!! :)

Malaika+vaavi 37+5 tai 6 ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan pihalla taas jutuista, kun viime ajat töiden jälkeen ei ole jaksanut juuri muuta kuin nukkua ja tuli sitten vähän palstataukoa. Olen kyllä pakottanut itseni jumppaan/spinningiin kun niskatkin on muuten niin jumissa jos ei liiku. JA huh mitä täällä tapahtuukaan, moni on loppusuoralla..

Saikulle onnittelut plussasta! Varo vain pian niitä viikkoja on hirmusti, ainakin musta niitä on kertynyt nopeesti.

TUnsin jotain jumputusta mahassa jo 15+ mutten ole varma oliko ne liikkeitä, sitten 16+ ekan potkun selvästi ja samana iltana mieskin tunsi mahan päältä liikettä. On tää ihanaa aikaa kun liikkeitä alkaa tuntemaan jo ilman kuulostelua nyt pikku hiljaa.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille! Ja suppareita niitä toivoville!

Hobbie 18+3

Vierailija
4/36 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara-Maria: Vai sielläkin sama tilanne, että vauva ei miehen kättä potkuttele. Mä oon jo muutaman kerran tuntenu potkun ihan vatsan päältäkin, mut aina ku miehen huudan paikalle niin potkuttelu loppuu. Noh ehtiihän se mieskin vielä päästä mukaan, mutta mä oon vaan niin malttamaton:)

Gaiole: Hyvä et arvot oli kohillaan. Tsemppiä turvotteluun!:)

Sanle: Hih, vai rupes sitä miestä heikottaa piikit (vai vahva lääkekö teki tepposet). Mä oisin kyllä jo tossa vaiheessa pyörtynyt piikikammoisena jo pelkästää niistä piikeistä:)

Saikku: Juu tervetuloa vaan mukaan tänne!!!!:) Kiva että sain sinut rohkaistumaan. Onkos sulla jo pahoinvointia tai muita yhtä mukavia alkuraskauden oireita ilmennyt?

Aleida: Samoja asioita olen pohtinut kuin sinäkin enkä ole yhtään viisaampi. Mulla nimittäin kans mitä luultavimmin jossain vaiheessa harjottelu katkeaa, kun meinas jo tuo eka viikko olla niin hankala. Seitsemän viikkoa pitäis vielä jaksaa. Ei huvittais kyllä yhtää ruveta Kelaan soittelee, kun sieltä ei koskaan ystävällistä palvelua saa (Toivottavasti kukaan ei oo töissä Kelassa...). Mä oon vaan jotenkin niin tympiintyny soittelemaan sinne ku aina joku hapannaama siellä vastaa puhelimeen. Tulee itekin niin pahalle mielelle, ku toisessa päässä tiuskitaan:/ Kerrohan mullekin jos saat selvyyden asiaan jotain muuta kautta:)

Hobbie: Mä jo oon sua vähän kaipaillutkin. Yhtenä päivänä ihmettelin et mihin ihmeeseen oot oikein kadonnut. Noh onneks ootte kunnossa:)

Täällä tosiaan eka harjotteluviikko takana ja mä oon ihan uupunut. Koko kroppaa särkee ja ihan mieletön väsymys päällä. Kiukuttaakin kaikki ja itku on tosi herkässä. Miehellä taas kestämistä mun kanssa. Saa nähdä kuinka kauan tää mamma jaksaa töitä paiskia. Harjottelupaikka on kyllä tosi kiva ja työkaverit mukavii=) Tänäänkin sain tunnin lepäillä sohvalla, ku väsytti niin kovin:)

Niskat ja hartiat on jostain syystä mennyt jumiin. Tekis mieli mennä hierojalle, mutta enpä mä pystyis siellä koko sitä aikaa vatsallaan olemaan. Oiskohan raskaana oleville erikseen jotain hierontoja? Varmaan päänäsärky osakseen johtunu siitäkin, että hartiat on vaan niin tukossa. Onneks oon nyt muuten päässy päänsärystä melkein kokonaan eroon:)

Eipä tässä muuta tällä kertaa... Halit kaikille enskaystäville:)

-Butterfly- rv 19+6 (Huomenna puoliväli:) )

Vierailija
5/36 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla nopeesti kommentoimaan sitä, että kyllä hierojalle voi mennä ihan loppusuoralle saakka. Olen itsekin käynyt....pitää vaan mennä jakkaralle istumaan ja nojata hierontapöytään niin kyllä saa selän aika hyvin hierottua. Toki kyljelläänkin voi olla, mutta musta tuo jakkara on paljon kätevämpi.

Dragon 39+2

Vierailija
6/36 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin eilen katsomassa kavereitten 4kk ikäistä poikaa. Ei olla aiemmin nähty kun asuvat helsingissä ja me täällä pohjosessa. Poika syntyi 2kk etuajassa kesäkuussa rv 32, kun la ois ollu elokuussa. No minä sit ajattelin että pienikokoinenhan se mahtaa vielä olla ja ostin sille 66cm vaatteet lahjaksi. No jätkä olikin jo yli 8kg ja 70cm pitkä, ei ihan mikään normi 4kk ikäinen ja vielä keskonen, on kasvanut 4kk:ssa 25cm lisäpituutta lähtöpituuteen...:o No sainpahan Veikalle uuden vaatekerran ja pitää tuolle kaverin pojalle käydä ostamassa 80cm:set uudet ja antaa ne sit jouluna kun seuraavan kerran nähdään ;)

Butterfly: Ei se mies ilmeisesti sitä piikkiä säikähtänyt. Huono olo oli tullut hetken päästä kun lääke oli alkanut vaikuttaa. Ilmeisesti noi nestemäisenä laitetut kolmiolääkkeet on astetta tujumpia. Hoitaja ainakin sanoi että monesti vievät jalat alta kun alkavat vaikuttaa. Mut selkä on ollut nyt kyllä ihmeen hyvänä sen jälkeen. Ilmeisesti noi piikit auttaa paljon paremmin kuin tabletit, joista ei oo mitään iloa.

Eilenkin aamulla oli pientä menkkamaista jomotusta mahassa ja selässä mut ei niin voimakasta kuin toissapäivänä. Illalla suppaili hieman niin että pientä nipistystä tuntui mutta ei sen kummempaa. Kävin tuossa koiran kanssa pienellä aamukävelyllä ja kyllä oli inhottavan tuntuista kävellä. Vaikka kävin just ennen lähtöä veskissä niin silti tuntui että rakko räjähtää ja nivusia vihloi. Oiskohan se Veikka alammas painanut päätänsä.

kaikki ihmettelee minun mahan kokoa, tai lähinnä sitä kun kysyvät että millon se on laskettuaika ja minä vastaan että parin viikon päästä, niin ovat ihan monttu auki, että niinkö pian... No eihän tämä tosiaankaan mikään iso oo. sf-mittakin vain 31cm. Jotenkin kyllä tuntuu oudolta että meille on pieni kokoinen vauva tulossa. Tai no pieni ja pieni, jos La painais n.3,5kg niin ihan normikokoinenhan se on. Mut kai sitä ite, niinku muutki oletti että kun ollaan miehen kans molemmat aika isokokoisia oltu syntyessään ja pitkiä vieläkin että ois hieman isompaa vauvaa tulossa. Mut synnytyksen kannalta hyvä näin...

Sanle ja Veikka 37+4

Vierailija
7/36 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi täsmällinen pieni poika 3 tuntia ennen laskettua aikaa, eli maanantai-iltana. Synnytys meni varsin hyvin, siitä naputtelen myöhemmin pitkällisemmän kertomuksen. Sairaalassa vietettiin vähän pidempi aika kun poika ei tahtonut alkaa syömään. Eilen kuitenkin kotiuduttiin ja nyt ihmetellään kaikki kolme tätä uudenlaista elämää :)

Bianco + poikapörriäinen 4 päivää

Vierailija
8/36 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superisot onnittelut Biancolle ja pojalle!! Kukas ois seuraava, Dragonko? Vai Sanle?

Mulla ihan normi viikonloppu menossa. Illalla ollaan menossa katsoon Paksuna-leffaa :) Onkohan siellä kaikki katsojista raskaana, hih..

Vierailija
9/36 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Biancolle ja koko perheelle. Tervetuloa vauvapuolen pikku-enskoihin kun aikaa kirjoitteluun liikenee.

Saikulle onnea plussasta. Muistan sut kuumepuolelta pitkän ajan takaa. Toivottavasti odotus sujuu hyvin :)

Sanlelle ja Dragonille suppareita ja pitkää pinnaa odotteluun. Kohta pääsette sitten nautiskelemään vauvan tuoksusta.

Kaikille muille vilkutukset ja hyviä vointeja.

Nuuron kanssa sujuu loistavasti ja kovasti jo hymyilee ja juttelee :) Tällä viikolla käytiin neuvolassa ja pituus oli 54 cm ja paino 4315g. Nyt taidan pakata tytön vaunuihin ja suunnata lenkille.

t:Buuffa ja Nuuro 1,5 kk

Vierailija
10/36 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaiole, Malaika ja Hobbie kiitos onnitteluista ja mukavaa saada näin ihana vastaanotto odotuspuolelle!!!

Buuffa (mäkin muistan sut :)) kiitos onnitteluista! Ja mukavaa syksyä pienoisesi kanssa!

Butterfly: Oikeastaan mitään oireita ei ole vielä ilmaantunut. Pientä nipistelyä alamahassa, mutta pahoinvoinnista tai muista perinteisistä oireista ei ole tietoakaan.. Eiköhän nuo kuitenkin ehdi vielä tulemaan.

Biancolle suurenmoiset onnittelut poikavauvan johdosta!!!

Olin eilen työpaikan saunaillassa ja sujuvasti valehtelin antobioottikuurin juomattomuuden syyksi.. Onneksi eivät kyselleet, että mihinkäs vaivaan sitä syön.. :) Sen jälkeen ei ois varmaan enää pokka pitänyt. Yks työkaveri kyllä siinä kysy myös, et ootko raskaana, mut en myöntäny mitään. Ei olla siis kerrottu asiasta vielä kenellekään.. Missä vaiheessa te ootte kertonu? Meillä on vielä tässä sellainen tilanne, että asutaan mun vanhempien luona, ku on omakotitaloprojekti kesken ja jos kovin pahasti alkaa pahoinvointi, niin paljastutaan varmaan aika äkkiä.. Toisaalta taas, jos kerrotaan minun vanhemmilleni, niin pitäisi samalla kertoa myös miehen vanhemmille ja kummankin sisaruksille ja sitten sanakin varmaan aika pian leviää.. Ja sitten jos käykin niin, että raskaus ei etenekään suunnitelmien mukaan... :( Missä vaiheessa olisi siis hyvä asiasta kertoa? Ja ois myös mukava kuulla ihania tapoja tuosta asiasta kertoa? Miten olette sen hoitaneet?

Nyt kuitenkin siivoushommiin..

Saikku rv 5+1

Vierailija
11/36 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biancolle suuren suuret onnittelut pojan syntymän johdosta!!!:)

Terkuin Butterfly ja masuasukit

Vierailija
12/36 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vielä ollaan yhtenä kappaleena. Jomotuksia on alavatsalla joka päivä ja kävely on hankalaa, mutta varsinaisia supistuksia ei ole tullut kuin harvakseltaan.

Sanle: Kuulostaa noi oireet siltä, että vauvan pää olisi laskeutunut. Mulla ainakin samanlaisia tuntemuksia ja terkka sanoi pään olevan jo kiinnittynyt. Kyllä on hankalaa kääntyä sohvalla ja sängyssä ;)

Bianco: Paljon, paljon onnea poikavauvan johdosta!!! Voikaa hyvin koko perhe!!

Saikku: Onnea plussasta....toivottavasti kaikki menee oikein hyvin. Itselläni yksi keskenmeno takana ja siksi odottelin kertomisen kanssa sinne 12 viikolle, mutta toki vanhemmille ja sisaruksille kerrottiin kun olimme käyneet ylimääräisessä ultrassa heti alkuvaiheessa. Mitään hienoa tapaa en kyllä keksinyt. Oliskin mielenkiintoista kuulla jos jollain olisi joku kiva idea (noin niinkuin tulevaisuutta ajatellen...jos joskus toisen saa.....)

Vähän alkaa jo jännittämään kun miettii tuota synnytystä. Hyvillä mielin olen sinne kyllä lähdössä, mutta pistää se aina miettimään...

Ihme kyllä en ole lainkaan nähnyt unia, mutta mies näki viime yönä ekan kerran synnytysunen...heh, hän hoitaa tämän puolen näköjään.

Uni oli alkanut siitä, että hän oli nukahtanut/pyörtynyt ja kun heräsi niin annettiin vauva syliin ja se oli tyttö!!!

Tyttöä olen tässä koko ajan mielessäni odotellutkin vaikka minkäänlaista tietoa meillä siitä ei ole. Saa nähdä sitten kumpi tulee...väliäkö sillä, mutta jostain syystä niitä tyttöjen nimiä on mietitty enemmän.

Viime yönä tuli nukuttua todella huonosti ja tänään on vähän vieraitakin ollut, joten jospa ottaisi pienet nokoset kun mieskin katsoo jääkiekkoa.

Vilkutukset kaikille enskoille!!!

Dragondream 39+3

Vierailija
13/36 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireinen työviikkoa takana ja nyt ei tee mieli muutaku rentoutua viikonlopun ajan, vaikka tiedän että pakko on edes vähän siivoilla. Tultiin just koiran kanssa lenkiltä, ja kyllä tuo raikas ulkoilma teki hyvää pitkästä aikaa. Eilen oisin päässyt kattomaan kaverin viikon ikästä vaavia, mutta jouduin kieltäytymään oman nuhanenän takia. No kyllähän sen kerkee näkemään kunhan tästä itse paranee ensin.

Bianco: onnittelut uudesta perheenjäsenestä koko perheelle :) Tuuhan kertoilemaan paremmin kuulumisia kun jaksat ja kerkeät.

Buttterfly: Kyllä hierojalle voi mennä, mä sain vaihtaa siitä pöydältä sellaselle hierontatuolille kun tuntu ettei enää voi pöydällä makoilla ja yhtä hyvin se siinä kävi.

anabela: hyvät oli ultrakuulumiset. Teillähän on siellä tosi kivaa kun saitte mukaan videotakin. Me saatiin vaan muutaman kuva matkaan tuolta reissulta. Mites neuvolassa meni?

Dragodream: Loppusuoralla aletaan olemaan :) Aika menee varmasti tosi nopeesti ja pian on jo nyytti kainalossa.

saikku: tervetuloa rohkeesti vaan juttelemaan tänne puolelle ja onnittelut plussan johdosta. Jos viittit käydä meidän esittelypinoon laittamassa oman esittelyn niin päivitän sen sinne (olis mun jo aika päivittääkin se) http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=11088391&p=&mpage=1&tmode…

Aleida: Vaikea tilanne sulla tuon harjottelun kanssa, en ikävä kyllä osaa auttaa noiden raha-juttujen kanssa. Hyvä, että arvot oli sokerirasituksessa kohdallaan, mulla se kamalan litkun juominen on vielä edessä.

Gaiole: Hyvä, että oli kaikki arvot kohdallaan. Kannattaa varmaan saikkua käydä hakemassa jos siltä tuntuu. Pitää ajatella omaa parasta

Malaikavaavi: Hyvät kuulumiset oli lääkäristä, vaikka varmasti sitä nyyttiä alkaa jo pikkuhiljaa syliin kaipaamaan. Toivotavasti viikonlopun " emännöinti" sujui hyvin

Hobbie: Kannattaa levätä kun siltä tuntuu :) Mukavaa, että liikkeitä on alkanut jo tuntumaan :)

sanle: Siellähän oli kaverin vaavi kasvanut aikamoista vauhtia. Mahan koko taitaa olla aika yksilöllistä, ja normikokoiselta vaaviltahan tuo kuullostaa.

Mä oon pähkäillyt tuota äippärahahakemusta. Ne kohdat oli helposti täytettävissä, missä piti merkitä mitä kaikkea rahaa hakee, mutta sitten tuo työstä poissaolon palkka ja sitten tuo esitetyt työtulot ja tulonhankkimiskulut. Pitää mun ne täyttää vai täyttääkö työpaikka ne kohdat?? Ei oo niin helppoa ku mä kuvittelin. Kiva olis saada se pian eteenpäin.

Ei kai tänne ihmeempiä. Kaveri piti aamulla jonkinlaista jumppatuokiota viisiin ku horroksessa ollessani tunsin kivasti noita potkuja ja liikkeitä. Taidan sitten jatkaa noiden vaunujen etsimistä netistä, jos vaikka jotain kivaa löytyis :)

-Sara-Maria rv 24+2-

Vierailija
14/36 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret onnittelut Biancolle poikavauvan johdosta! Tervetuloa vauvapuolelle pikkuenskoihin kirjoittelemaan kun ehdit ja jaksat.

Tsemppiä loppupään odottajille ja suppareita niitä kaipaileville! Vilkuttus kaikille muillekin!

Meidän 6 viikkoa täyttävä Mini-tyttö vietti tänään nimiäisiään ja sai nimekseen Sienna Susanna. Hän nautti suuresti saamastaan huomiosta ja nukahti lopulta kummisedän syliin.

Tipu & Sienna

Vierailija
15/36 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biancolle ja perheelle ONNEA poikavauvan johdosta! Ihanaa, kun saatiin taas uusi pikkuenska maailmaan :D

Malaika: Tsemppiä turvotuksen keskellä. Se on aika ärsyä :/ Täällä on sama oire, pahenee aina iltaa kohti..

Hobbie: Kiva kuulla sinustakin! Eikö olekin ihania nuo pienet liikkeet masussa :)

Butterfly: Toivottavasti olet saanut levättyä harjoittelun jäljiltä. Ei muuta kuin varaamaan hierojalle aikaa, ja siten saat vähän hemmottelua ja paremman olon hartiaseudulle.

Sanle: Mistä lähtien sulla on ollut noita menkkamaisia jomotuksia? (muutkin loppupääläiset saavat vastata¿) Mulla niitä nimittäin on silloin tällöin ollut jo pari viikkoa alavatsalla, selässä ja nivusissa. Onkohan ne sellaisia, mitkä tekevät jotain jo tuolla alapäässä? Mulla ei kyllä ihan vielä tarttis paikat avautua ja pehmetä..

Cotine: Oliko hyvä leffa?

Saikku: Me kerrottiin miehen kanssa perheillemme np-ultran jälkeen, koska oltiin niin peloissamme siitä, jos jotakin käy alkuraskaudessa (mulla oli tosin paljon kipuja ja vuotoja alussa). Töissä pitkitin tiedon kertomista vielä noin kuukauden siitä eteenpäin, kun siellä ei kiinnostanut kaikille vielä kertoa. Ei keksitty mitään erikoista tapaa, yllätettiin perhe läväyttämällä ultrakuvat esiin, ja kyllä se ainakin meidän vanhempien ja sisarusten tapauksessa toimi hyvin :D

Dragon: onkohan tyttö tulossa, kun mieskin jo uneksii :) Mieskin jo alitajuisesti valmistautuu koitokseen. Lähellähän se teillä jo onkin, suppareita sinne!

Sara-Maria: Ihmettelin kanssa niitä tulonhankkimisvähennyksiä yms. kohtia kelan papruissa. Taisin jättää kyseisen kohdan tyhjäksi. Kaipa ne kelasta soittelee, jos puuttuu täppä väärästä kohtaa¿ toivottavasti¿

Buuffalle vilkutukset! Samoin Tipulle! Ihana nimi teidän pikku prinsessalla :D tykkään kovasti!

Täällä aloitellaan vasta nyt sunnuntaihin heräämistä, tuli valvottua kavereitten kanssa myöhään yöhön eilen illalla ¿ pitkästä aikaa. Oli kyllä tosi kivaa, tuli naurettua ihan hirveästi ja pelailtiin erilaisia pelejä ja syötiin hyvin. Valvominen kuitenkin aiheutti päänsärkyä ja vatsakipua, ihan outo paha olo ja sekava yö takana.. Jospa tämä tästä. Piiperö on vaihtanut asentoa moneen otteeseen yön aikana, nyt on ihan eri asennossa kuin aikaisemmin ja potkiskelee paljon ylemmäksi. Hermostui varmaan kun valvoin niin pitkään :) Onkohan se siirtynyt nyt pää alaspäin? En osaa itse sanoa tuosta asennosta..

Kellojahan siirrettiin tunti taaksepäin, joten onneksi tässä ei ihan koko päivä mennyt harakoille :) Jos hakisi hesarin ja keittäisi kupin kaffetta. Ankean harmaa päivä, ulkona on ihan väritöntä. Hokasin juuri, että eihän puissakaan ole enää ollenkaan lehtiä! Ja ensi viikolla alkaa jo marraskuu... enää 2 kuukautta eräpäivään... :D

Mukavaa sunnuntaita enskoille ja masuille!

Gaijis ja piiperö 31+3

(apua, mihin nämä viikot vierähtää¿?)

Vierailija
16/36 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dragondream: Kiitos onnitteluista!

Sara-Maria: Kiitos onnitteluista myös sinulle. Olitkin jo päivittänyt tuon esittelypinon. Kävin sinne siis laittamassa myös omat tietoni..

(.): Uutena oireena ilmestynyt nyt hirvittävän kipeät tissit. Juokseminen tai hyppiminen ei tulisi kuuloonkaan, eikä mahallaankaan nukkuminen oikein onnistu.. Tämän lisäksi siis mahaa nipistelee silleen jännästi ja äkkinäisissä liikkeissä silleen repäisee. Pahoinvointia ei edelleenkään ole.. Paitsi, että lenkillä käydessä tänään alko yskittää ja meinas myös oksennus tulla, mut luulen, et se johtu vaan siitä yskimisestä.. Niin ja viikonloppu on kyllä menny oikeastaan vaan sängyssä ja sohvalla makoillessa. Saamaton olo on siis ollu.. Sekin kai kuuluu asiaan?!?

Huomenna ajattelin soitella neuvolaan ja varailla aikaa ensimmäiselle käynnille.. Missäs vaiheessa sinne sit ekan kerran mennään? Vaihtelee varmaan paikkakunnittain, mut kuinka teillä on ollu?

Saikku rv5+2

Vierailija
17/36 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaiole:Mulla tuota menkkakipua on ilmennyt vasta nyt viimeisen viikon sisällä. Ihan alussa oli jonkin sorttista mut nyt ollu parina päivänä useamman tunnin. Kaikki lääkärit ei vissiin siihen mitenkään reagoi mutta toiset sanoo että ennakoi synnytystä ja ovat yhteydessä supistuksiin. Kannattaahan sun neuvolassa mainita jos jatkuvat.

Minua rupes mietityttämään että toivottavasti Veikka ei tuossa päivällä keikauttanut itseään vielä perätilaan. Kylkeä se ainakin käänsi. Päivällä tuntu iso muljaus ja ihan kipeetä teki kylkiluihin. Nyt en hahmota yhtään missä päin sillä jalat on. Kaks möykkyä vaan tuntuu mut eipä sitä ite oikein osaa tunnostella että onko peppu vai pää. Toivottavasti on edelleen pää alaspäin, kun kääntöön minä en suostu ja sit ois edessä sektio. Aika ironista ois ku ukko on rv29 lähtien ollu samassa asennossa ja nyt loppumetreillä jos ittensä väärin päin kääntäs. No toivotaan että se tosiaan oli vain se kylki mikä kääntyi eikä koko ukkeli.

Tänään ollu taas hieman huonoa oloa. Välillä tulee semmonen oksettava olo ja heikottaa... Mut ei onneks sentään niin pahana kuin alku aikoina...

Sanle ja Veikka 37+5

Vierailija
18/36 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä onko tää loppuraskauden oireita vai mikä hemmetti mulla on ku öisin tulee huono olo ja maha kipu ja vääntely. Viime yönä sain käydä ihan oksentamassakin. Lonkkaakin pakotti kun liian kauan samalla kyljellä nukkui. Tänä iltana ois ollu vauvanhoitotunti neuvolassa mut enpä taida mennä. Olo on niin nuutunut ja mieskin iltavuorossa niin ei mukaan pääse.

Huomenna ois sitten viimenen lääkärinneuvola ja illalla synnärivalmennus. Mä niin toivon että lääkäri sanois että paikat on kypsynyt ja Veikka valmis syntymään ihan millon vaan. Mut mun tuurilla se sanoo että kaulaa on 3cm jäljellä, kiinteä ja suu kiinni. Toinen jännitysmomentti on tuo koko arvio, niin lapsen kuin lantionkin. Itsestä tuntuu että Veikka ei mikään jättiläinen oo, mut kun meidän molempien sukujen lapset on tupannut olemaan aika isoja. Mieskin on kaksonen ja syntynyt kk ennen aikojaan ja silti molemmat olleet kolme kiloisia ja 50cm. Ja minä oon sirona tyttönä painanu 4300g ja 52cm... No mut sen kuulee sit huomenna..

Illalla ois kaverilla tupperi kutsut. Jos menis sinne istumaan ja tuttujen kans löpisemään, jos ei tämä olo tila tästään heikkene..

Sanle ja Veikka 36+6

Vierailija
19/36 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas enskat kadonneet jonnekin.

Täällä vietän aikaa kotosalla kun ei oikein enää jaksa minnekään lähteä. Eilinen kaupassa käynti oli jo aika tuskaa. Kaupungilla jaksaa välillä piipahtaa jos ei tarvitse paljoa kävellä. Kunpa menis äkkiä aika ja vauva syntyis. Sitten ei olis tylsää!!!!

Menkkamaista " särkyä" on välillä alavatsalla, mutta muuten ei mitään ihmeellistä. Supistuksiakaan ei oikein ole tullut kuin silloin tällöin, mutta ei kipeitä. Sukulaiset jo soittelee vähän väliä....ihan kuin ei olisi sitten ilmoitettu jos vauva olisi jo syntynyt. Välillä aika ärsyttävää....mutta toisaalta, kaipa se sitten jotain välittämistä kans on.

No joo....nyt ripustamaan pyykkejä...palataan!

Dragondream 38+6

Vierailija
20/36 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen lääkärinneuvola takana ja minä taidan notkua täällä vielä seuraavat 5vko. Mitään ei oo tapahtunut alapäässä. Kohdunkaula edelleen kiinteä ja 3cm pitkä j akohdun suu tiukasti kiinni. Eli se siitä etuajassa syntymisestä. Painoarvio ultrassa oli nyt 2840g, eli semmonen 3,5kg on jos lasketunajan tienoilla syntyy. Onneksi ei mikään jättiläinen tuu, mitä alussa pelkäsin. Tuota lantiotakin se paineli ja runno ja sano että normaalin tuntoinen on joten alatiesynnytys edessä.

Tässä muuta tuloksia:

Paino: +600g/vko (yht.10,5kg)

RR:128/80

Pissa:puhdas

Sf:31

Tarjonta:rt

Turvotus:-

Syke:+

Liikkeet:+

No mut eikai siinä, nyt vaan odotellaan ja toivotaan että alkaa joskus syntymään. Käynnistykseen en haluais joten toivotaan ettei enää 5vko tarvii kärvistellä.

Sanle ja Veikka 37+0