HS: Nyt puhuvat nuoret naiset, joiden asenteet ovat vielä jyrkemmässä murroksessa kuin nuorten miesten
https://www.hs.fi/feature/art-2000010856527.html
Yllättäen: feminismi, vasemmisto, BLM, metoo, lesbous.
Kommentit (1415)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideanahan olisi, että synnyttäminen ei olisi naiselle sen enempää hidaste uralla kuin lapsen saanti miehellekään. Eli että miehet hoitaisi yhtä suuren osuuden lasten hoidosta kuin naiset.
Jo yhden lapsen pelkkä äitiysvapaa on suunnilleen saman mittainen kuin varusmiespalvelu. Puhumattakaan raskausajan ihan fyysisestä ja henkisestä rasituksesta Ei näitä miehille voi selättää vaikka mitä haluttaisiin tehdä.
Äitiysajalta saa palkan tai äitiysrahan ja eläke kertyy jopa kotihoidontuesta. Lisäksi kerryttää työssäoloehtoa. Orja-armeijassa ei saa näistä eduista mitään ja se on vankilan uhalla pakollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen jälleen suomalaista keskustelukulttuuria. Jos minä olen asiasta Y eri mieltä kuin joku toinen kaverini, totean, että okei, olet asiasta tuota mieltä. Jos hän ei ota kierroksia, saatan myös kysyä asiasta muutakin asiallisesti. Se ei silti poista sitä, että minä näen asiat eri näkökulmasta kuin hän, enkä minä tarvitse "käännytystyötä" asioiden enkä arvojeni suhteen. Totean myös sen, että minua ei kiinnosta käännyttää ketään eri tavalla ajattelevaa omalle kannalleni, koska sillä ei saa muuta kuin närää ja vihaa puolin ja toisin aikaiseksi.
Olen jonkin verran ollut brittiläisten maisteriksi lukeneiden kanssa tekemisissä, heille nämäkin asiat ovat keskimäärin selvää pässinlihaa: jokaisella on oikeus näkökulmaansa, eikä näkökulman esittäjän sukupuoli ja ikä, tai vaikka se poliittinen suuntaus ole perusteet ihmisen näkökulman lyttyyn lyömiselle. Miksi näin ei voi
Suomessa ei ole väittelyperinnettä toisin kuin briteillä/jenkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mgtow me miehet ei tarvita naisia me osataan pyykätä ja laittaa ruokaa.
Mies on siis halunnut puolison vain pyykkäämään ja laittamaan ruokaa :D
No mutta hyvä, että haluatte elää ilman naista. Naisille se tuskin on menetys tai ongelma.
Kerron sulle salaisuuden, jota et varmaan usko, etkä pysty ymmärtämään, mutta jotkut miehet haluaa naisen elämänkumppanikseen jakamaan ilot ja surut, elämän vastoinkäymiset ja juhlahetket. Lähtemään kanssaan lomalle, mökille ja matkoille, jakamaan vanhemmuuden ilot ja surut ym, eikä vain ilmaiseksi piiaksi kokkaamaan ja pesemään pyykit.
Niin erilaisia me ollaan ja niin erilailla nähdään elämä ja parisuhde. Kaikkia ei ole luotu parisuhteeseen ja hyvä jos sen itsekin ymmärtää.
Sääli kun naiset eivät kykene tuohon, siis akamaan ilot ja surut, elämän vastoinkäymiset ja juhlahetket. Lähtemään kanssaan lomalle, mökille ja matkoille, jakamaan vanhemmuuden ilot ja surut ym.
Toki nainen osallistuu on saa niistä jotain, mutta tasavertaisena kumppanina? Älä naurata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideanahan olisi, että synnyttäminen ei olisi naiselle sen enempää hidaste uralla kuin lapsen saanti miehellekään. Eli että miehet hoitaisi yhtä suuren osuuden lasten hoidosta kuin naiset.
Tässäpä taas puhdasoppimista sosialismia. Kun sen pitää mennä niin, että perhe ITSE päättää, mikä on sille paras vaihtoehto. Tämä on sitä yksilönvapautta, ei se, että lapseton kommari suu vaahdossa rääkyy, miten muiden pitää elää.
Tämähän ei kommarille käy laisinkaan! Mitään kamalampaa kuin yksilön päätäntävalta ei kunnon punikki pysty kuvittelemaankaan.
Tapa nyt jo itses
En missään nimessä! Nautin elämästäni ja ty
Oi tiedostan kyllä ja nautin kaltaistesi punikkien itkusta! Jokainen köyhyyttään uliseva pukikki on minulle lottovoitto, saan sellaisia useita päivittäin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Woket+ sählämit kehittävät Suomen mustaksiaukoksi. Pelasta itsesi ulkomaille jos pystyt!
Juu lähde v***uun täältä kiitos
Lähdin jo vuosia sitten. Tunnistan kyllä kaltaisesi vittunaaman lentokentillä suomalaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ideanahan olisi, että synnyttäminen ei olisi naiselle sen enempää hidaste uralla kuin lapsen saanti miehellekään. Eli että miehet hoitaisi yhtä suuren osuuden lasten hoidosta kuin naiset."
Onko sulla lasta?
Minä halusin imettää lastani min 6-7 kk. Lapsen vuoksi, äitinä kun tulee tehtyä monesti valintoja lapsi edellä, tasa-arvoista tai ei..
On kaksi. Imetin molempia yli vuoden. Viimeiset kuukaudet olin myös töissä, ei estänyt imetystä mitenkään. Olen samaa mieltä siitä, että ensimmäiset kuukaudet on äidin parempi olla lasten kanssa, mutta isä voi jatkaa sitten siitä. Vaikka ekat 9kk äiti ja seuraavat 9kk isä, sitten lapsikaan ei ole enää ihan vauva hoitoon mennessään.
Ja tämänkö järjestämisessä on Suomessa jokin lainsäädännöllinen ongelma?
Minä en halunnut pumpata rintojani töissä ja minusta lapsi oli ihan valmis perhepäivähoitoon 11 kk vanhana. Aattellesi uskollisena olisit luultavasti halunnut nämä valintani minulta estää, koska haluan naisena vääränlaisia asioita..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos mies ei halua, että nainen on tasaverainen kumppani ja, että naisella pitää olla samat ihmisoikeudet, kuin miehelläkin, niin turha sitä morsmaikkua on tulla maaltakaan etsimään. "
Mies ja nainen eivät voi olla tasavertaisia. Naiset haluavat miehen joka on heitä isompi ja vahvempi, joka tienaa enemmän ja antaa turvaa, on itsevarmempi, tekee aloitteen jne. Palstan mammojen mielestä tietenkin päinvastoin 😅
Sinä onneton et edes ymmärrä mitä tasa-arvo tarkoittaa. Tasa-arvo ei ole sitä, että mies ja nainen on fyysisesti yhtä vahvoja ja yhtä isoja, koska se ei ole mitenkään edes mahdollista ja sillä ei ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa. Tunnen useammankin parin, jossa nainen on suurempi, kuin mies, niin onko he sinun mielestäsi sitten enemmän tasa-arvoisia, kuin pari, jossa mies on isompi, kuin nainen? Missä suhteessa tämä luo tasa-arvoa parisuhteeseen? Ei ihmisen ulkoisella habituksella ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa.
Naisen voi olla vaikea löytää pienempi mies mitä itse on ja aika vaikea löytää myös vähemmän tienaava mies, koska miehille edelleen maksetaan paremmin (eikä tuo asia ole naisista kiinni. naiset mielellään tienaisi enemmän, kuin mies)
Mitä tuohon, että nainen tekee aloitteen, juttuun tulee niin naisen on hankala mennä tekemään aloitetta, koska mies lähes poikkeuksetta luulee, että nainen tuli tyrkyttämään itseään ja jos nainen sitten tulee rais*katuksi (vaikka olisi pyytänyt sen miehen vain kahville) niin takuulla miehet kuorossa vinkuu (ja osa naisistakin) että mitäs tyrkytti itseään. Ja kuka uskoo, että kyse oli pelkästä "kahvista". Naisen on todella vaarallista tehdä aloite, koska mies tulkitsee tinanteen ihan toiseksi, kuin mitä nainen tarkoittaa. (Nainen haluasisi vain tutustua, mutta kuka sen uskoo? Ei kukaan)
Tästä on monta esimerkkiä nähty viimeaikoinakin. Jos nainen tekee itseään miehelle tykö, mies/miehet tulkitsee sen niin, että naista saa panna, halusi tämä tai ei.
#miesvihanäkyväksi
btw, tulotaso on aina itsestä kiinni, alkaa siitä että opiskelee ja menee töihin. Vai kuka valitsee naisen puolesta hänen opinahjonsa ja työpaikan?
Vierailija kirjoitti:
Älä hyppää bussin alle. On parempiakin tapoja poistaa itses tästä maailmasta ilman että olet normaaleille ihmisille vielä kuolinhetkelläsikin kiusaksi
Et ehkä tajunnut että kyse oli siitä että heitetään henkisesti bussin alle "väärästä" mielipiteestä?
Muussa tapauksessa vastauksesi ei kuulostanut siltä että sinut voisi identifioida "normaaliksi" ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Oi tiedostan kyllä ja nautin kaltaistesi punikkien itkusta! Jokainen köyhyyttään uliseva pukikki on minulle lottovoitto, saan sellaisia useita päivittäin!
Mieti miten umpisisäsiittonen paska saa ihminen olla ettei osaa edes lainata tällä sivulla kunnolla. Tyhmä aivokuollu haiseva sadisti, tosi hieno elämä sulla!
Vierailija kirjoitti:
"Voisiko joku mies ihan asiallisesti kertoa, miksi miehen pitää saada kopeloida naista vastoin tämän tahtoa? "
Kuuluisa suomalainen urheilija on antanut nyt luvan miehille koskea naisia:
Tuntematon mies kosketti Annimari Kortea lentokoneessa Hän teki kaiken oikein
Siis miten pipi päästään pitää olla, että tulkitsee kaikkien miesten saaneen luvan kosketella kaikkia naisia, jos uutisessa kerrotaan jonkun auttaneen paniikkikouhtauksen saanutta? Oikeesti, mikä vika näiden jätkien päässä? Iso se vika ainakin on, siitä ei ole epäilystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Woket+ sählämit kehittävät Suomen mustaksiaukoksi. Pelasta itsesi ulkomaille jos pystyt!
Lähdin jo vuosia sitten. Tunnistan kyllä kaltaisesi vittunaaman lentokentillä suomalaiseksi.
No v****uako kirjoittelet täällä suomalaisten sivuilla. Mikset oo sopeutumassa uuteen kotimaahas apina.
Mee helvettiin täältä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo yhden lapsen pelkkä äitiysvapaa on suunnilleen saman mittainen kuin varusmiespalvelu. Puhumattakaan raskausajan ihan fyysisestä ja henkisestä rasituksesta Ei näitä miehille voi selättää vaikka mitä haluttaisiin tehdä.
Äitiysajalta saa palkan tai äitiysrahan ja eläke kertyy jopa kotihoidontuesta. Lisäksi kerryttää työssäoloehtoa. Orja-armeijassa ei saa näistä eduista mitään ja se on vankilan uhalla pakollista.
No, minä olen silti varsin tyytyväinen omaan osaani armeijan käyneenä miehenä ilman raskausajan haasteita ja säätöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No v****uako kirjoittelet täällä suomalaisten sivuilla. Mikset oo sopeutumassa uuteen kotimaahas apina.
Mee helvettiin täältä
Luulen jakavani palstan ja yhteisön enemmistön ajatuksen kun lausun: Sinä voisit poistua palstalta kun sinun aggressiivista jankutustasi ja kiroiluasi on uuvuttavaa lukea. Et osaa fabossakaan keskustella ja olet saanut bannit kaikille 7lle profiilillesi. Sama kohtalo varmaan muissakin somekanavissa. Eikö löytyisi jotain vihaisten varisten verkostoa, jossa voisitte runkata ringissä väkivaltafantasioinne? Kolme tekee jo ringin ja kyllä sinä kaksi samanhenkistä tästä maasta löydät helposti. Sellainen on Suomi 2020-luvulla, johan tässä puoli vuosisataa menikin vähän kevyemmissä tunnelmissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on täsmälleen sama kultti, jota itse asiassa koko ajan tajuamattasi todistat, kun vaadit ihmisiä tap.pamaan itsensä. Kommunistien käsikirjasta tällainen itse.murhaan painostaminen, täysin suoraan. Stalin ja Lenin vaikuttivat 1900-luvulla, joten he ovat nimenomaan toteuttaneet 1800-luvun kommunismin oppeja. Historiankirjoista voit sitten lukaista, miten kävi.
Suosittelen että tapat itses älyllisen vajaavuutsei vuoksi. Se on itsellesikin hyvästä loppuu tuo kärsiminen
Kommunistimaissahan tapettiin henkisesti kehitysvammaisia ja toisinajattelijoita, koska ne eivät noudattaneet sosialistista ihmisihannetta. Siitäkään ei ollut hyötyä, koska kommunistiset valtiot ovat joko hajonneet tai hajoamaisillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti miten umpisisäsiittonen paska saa ihminen olla ettei osaa edes lainata tällä sivulla kunnolla. Tyhmä aivokuollu haiseva sadisti, tosi hieno elämä sulla!
Kuten sanoin, nautin punikkien kärsimyksistä! Ulinasi aiheuttaa minulle kivuliaan erektion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä taas puhdasoppimista sosialismia. Kun sen pitää mennä niin, että perhe ITSE päättää, mikä on sille paras vaihtoehto. Tämä on sitä yksilönvapautta, ei se, että lapseton kommari suu vaahdossa rääkyy, miten muiden pitää elää.
Niin ei kai kukaan ole kieltänyt päättämästä itse, missä niin sanottiin? Mutta jos nainen kokee lapsen saannin olevan hidaste uralleen niin hän varmaan toivoo että mies hoitaisi lapsesta osuutensa ja että yhteiskunta myös tähän kannustaisi.
Se on kyseisten henkilöiden oma päätös, miten toimivat. Myös sillä miehellä voi olla ura.
"Ei lapsettomuus voi yhteiskuntatasolla olla lähtökohta vaan juuri toisinpäin. Yhteiskunta kuolee ilman lapsia joten lapsien saamista täytyy priorisoida, tehdä olosuhteet sellaisiksi että lapsien saaminen koetaan mahdollisena kaikin puolin.
Mielestäni naisten pakollinen yhteiskuntapalvelu vain nimellisen tasa-arvon takia ei tätä näkökulmaa mielestäni tue.
Sitten jos nähdään että naisten pakolliselle yhteiskuntapalvelulle olisi jokin muu yhteiskuntaa edistävä merkitys niin se on asia erikseen."
Lapsettomuuden on oltava lähtökohta, kunnes olosuhteet ovat otolliset lasten tekemiselle ja kasvattamiselle. Sinänsä ei mielestäni ole liikaa vaadittu, että jokainen käy läpi orientaation/koulutuksen kriisitilanteisiin. Maanpuolustus kun kuuluu kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee helvettiin täältä
Luulen jakavani palstan ja yhteisön enemmistön ajatuksen kun lausun: Sinä voisit poistua palstalta kun sinun aggressiivista jankutustasi ja kiroiluasi on uuvuttavaa lukea. Et osaa fabossakaan keskustella ja olet saanut bannit kaikille 7lle profiilillesi. Sama kohtalo varmaan muissakin somekanavissa. Eikö löytyisi jo
Pystytkö laittamaan linkkejä näihin profiileihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee helvettiin täältä
Luulen jakavani palstan ja yhteisön enemmistön ajatuksen kun lausun: Sinä voisit poistua palstalta kun sinun aggressiivista jankutustasi ja kiroiluasi on uuvuttavaa lukea. Et osaa fabossakaan keskustella ja olet saanut bannit kaikille 7lle profiilillesi. Sama kohtalo varmaan muissakin somekanavissa. Eikö löytyisi jo
Mitä sä siellä vielä kirjottelet eikö sun pitänyt tappaa ittes
Niin ei kai kukaan ole kieltänyt päättämästä itse, missä niin sanottiin? Mutta jos nainen kokee lapsen saannin olevan hidaste uralleen niin hän varmaan toivoo että mies hoitaisi lapsesta osuutensa ja että yhteiskunta myös tähän kannustaisi.