Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aiot säästää tulevana vuonna?

Vierailija
28.12.2024 |

Mitkä 3 pointtia?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy enemmän ravintolassa syömässä, osta kalliimpia leikkeleitä ja lihapainotteinen ruokavalio.

Vierailija
2/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennän ravintolassa syöntiä ja juontia. Samoin taksilla ajoa. Säästöt sijoitan, kuten tähänkin asti, mutta enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten ennenkin,vain pienempiä määriä koska hintojen nousu. 

Vierailija
4/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettopalkka on ilman bonuksia 3100€/kk ja siihen vuokratuloja nettona 650€/kk. Olen elänyt tämän vuoden noin 1900€/kk kuussa. Tuosta jää joka kuukausi 1850€ säästöön ja sijoitettavaksi, kun lainat loppuivat viime helmikuussa 30 vuoden maksamisen jälkeen.

Ai niin, pointteja kysyttiin. Tuhlaan vähemmän kuin tienaan. Eri asia sitten on, onko tässä mitään järkeä. Pitäisikö mielummin tuhlata enemmän?

Minähän olen tähän asti säästänyt kaikesta mahdollisesta. Ajanut vanhalla autolla tankaten halvimpana päivänä, kerännyt kaupasta punalappuisia, ostanut vaatteet ja kestokäyttötavarat alesta ja lomaillut sesongin ulkopulella. Mitähän tässä vielä olisi voinut tehdä? Ai niin, tein 30 vuotta kotiolueni ja -viinini itse.

Vaan onko tässä mitään järkeä? Se onkin toisen keskustelun aihe.

Vierailija
5/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin palveluita (kampaaja, hieroja), töihin eväät ja lounasravintolat pois, ei turhia ostoksia, ruoka tehdään kotona jne. Valtiontalous kiittää.

Vierailija
6/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettopalkka on ilman bonuksia 3100€/kk ja siihen vuokratuloja nettona 650€/kk. Olen elänyt tämän vuoden noin 1900€/kk kuussa. Tuosta jää joka kuukausi 1850€ säästöön ja sijoitettavaksi, kun lainat loppuivat viime helmikuussa 30 vuoden maksamisen jälkeen.

Ai niin, pointteja kysyttiin. Tuhlaan vähemmän kuin tienaan. Eri asia sitten on, onko tässä mitään järkeä. Pitäisikö mielummin tuhlata enemmän?

Minähän olen tähän asti säästänyt kaikesta mahdollisesta. Ajanut vanhalla autolla tankaten halvimpana päivänä, kerännyt kaupasta punalappuisia, ostanut vaatteet ja kestokäyttötavarat alesta ja lomaillut sesongin ulkopulella. Mitähän tässä vielä olisi voinut tehdä? Ai niin, tein 30 vuotta kotiolueni ja -viinini itse.

Vaan onko tässä mitään järkeä? Se onkin toisen keskustelun aihe.

On tuossa järkeä. Nyt voit sitten sijoittaa että saat asunnon vastikkeet ja muut kulut maksettua osingoilla.

Vierailija
7/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niistä säästöistä ja sijoituksista taida paljon iloa olla pidemmän päälle. 

Vierailija
8/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennän tuntuvasti herkkujen syömistä. Säästän seuraavaa joulua varten niin, että laitan joka kuukausi rahaa sivuun. 

Vierailija
9/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostan enemmän sijoittamiseen, ryyppään vähemmän, syön järkevämmin.

Vierailija
10/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta säästää mistään.

Vierailija
11/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän rahaa säästöön, onko siinä jotain ihmeellistä? Ihan normaalisti elelen jatkossakin.

Vierailija
12/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiljua voisi tehdä, niin pääsisi känniin halvalla.

Vierailija
13/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää en säästä. Nyt käytetään kun henki vielä pihisee. Matkustelua ja hyvää ruokaa!

Vierailija
14/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan saa tulevana vuonna säästettyä, kun olen hoitovapaalla vielä vähän aikaa. Säästön paikka voisi olla työlounaista luopuminen, kun palasn töihin. 

Vierailija
15/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaihierontaa with happy end pitää harventaa 4->3 /kk

Vierailija
16/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan säästämistä ja vähennän ostamista kuten tänäkin vuonna. Koskaan ei tiedä milloin joutuu työttömäksi ja on hyvä varautua siihenkin mahdollisuuteen. Laitoin autonkin pois käytöstä puoleksi vuodeksi ja käytän julkisia. Näillä mennään.

Vierailija
17/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön varmaan hieman halvemmalla eli ei ulkomaista kaljaa enää joka päivä ensi vuonna eikä niin usein viinipulloja. Lisäksi varmaan koetan syödä hieman halvemmalla kun nyt kuluu aika paljon syömiseen rahaa. Ei sillä että olisi mitenkään pakko mutta minulla on säästötavoitteita ja tuloni tippuvat hieman ensi vuonna palkan osalta.

Vierailija
18/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Mihinkään ylimääräiseen ei ole rahaa kun tuli kattoremppa. 

Vierailija
19/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan säästämistä ja vähennän ostamista kuten tänäkin vuonna. Koskaan ei tiedä milloin joutuu työttömäksi ja on hyvä varautua siihenkin mahdollisuuteen. Laitoin autonkin pois käytöstä puoleksi vuodeksi ja käytän julkisia. Näillä mennään.

Tuota minä olen pelännyt 90-luvun lamasta lähteien, kun valmistuin työttömäksi. Sain siitä jonkun sieluntrauman, josta en varmaan tokene ennen eläköitymistä. Tosin kun on koko elämänsä ollut huolissaan, pelkää sitten, ettei eläkkeitä makseta tai omaisuus pakotetaan myymään, että hoitsu lusikoi soppaa suuhun ja vaihtaa vaipat.

Vastaaja no. 4

Vierailija
20/58 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan joka kk vähintään 500 e rahastoihin ja 500 e säästöön (reissuihin ja remppoihin). Sen enempää ei ole tarvetta säästää. Jotain matkoja tulee varmaan tehtyä ja ehkä sitä remonttiakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi