Miten aiot säästää tulevana vuonna?
Kommentit (58)
Vähennän ravintolassa syöntiä ja juontia. Samoin taksilla ajoa. Säästöt sijoitan, kuten tähänkin asti, mutta enemmän.
Kuten ennenkin,vain pienempiä määriä koska hintojen nousu.
Nettopalkka on ilman bonuksia 3100€/kk ja siihen vuokratuloja nettona 650€/kk. Olen elänyt tämän vuoden noin 1900€/kk kuussa. Tuosta jää joka kuukausi 1850€ säästöön ja sijoitettavaksi, kun lainat loppuivat viime helmikuussa 30 vuoden maksamisen jälkeen.
Ai niin, pointteja kysyttiin. Tuhlaan vähemmän kuin tienaan. Eri asia sitten on, onko tässä mitään järkeä. Pitäisikö mielummin tuhlata enemmän?
Minähän olen tähän asti säästänyt kaikesta mahdollisesta. Ajanut vanhalla autolla tankaten halvimpana päivänä, kerännyt kaupasta punalappuisia, ostanut vaatteet ja kestokäyttötavarat alesta ja lomaillut sesongin ulkopulella. Mitähän tässä vielä olisi voinut tehdä? Ai niin, tein 30 vuotta kotiolueni ja -viinini itse.
Vaan onko tässä mitään järkeä? Se onkin toisen keskustelun aihe.
Harvemmin palveluita (kampaaja, hieroja), töihin eväät ja lounasravintolat pois, ei turhia ostoksia, ruoka tehdään kotona jne. Valtiontalous kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Nettopalkka on ilman bonuksia 3100€/kk ja siihen vuokratuloja nettona 650€/kk. Olen elänyt tämän vuoden noin 1900€/kk kuussa. Tuosta jää joka kuukausi 1850€ säästöön ja sijoitettavaksi, kun lainat loppuivat viime helmikuussa 30 vuoden maksamisen jälkeen.
Ai niin, pointteja kysyttiin. Tuhlaan vähemmän kuin tienaan. Eri asia sitten on, onko tässä mitään järkeä. Pitäisikö mielummin tuhlata enemmän?
Minähän olen tähän asti säästänyt kaikesta mahdollisesta. Ajanut vanhalla autolla tankaten halvimpana päivänä, kerännyt kaupasta punalappuisia, ostanut vaatteet ja kestokäyttötavarat alesta ja lomaillut sesongin ulkopulella. Mitähän tässä vielä olisi voinut tehdä? Ai niin, tein 30 vuotta kotiolueni ja -viinini itse.
Vaan onko tässä mitään järkeä? Se onkin toisen keskustelun aihe.
On tuossa järkeä. Nyt voit sitten sijoittaa että saat asunnon vastikkeet ja muut kulut maksettua osingoilla.
Eipä niistä säästöistä ja sijoituksista taida paljon iloa olla pidemmän päälle.
Vähennän tuntuvasti herkkujen syömistä. Säästän seuraavaa joulua varten niin, että laitan joka kuukausi rahaa sivuun.
Panostan enemmän sijoittamiseen, ryyppään vähemmän, syön järkevämmin.
Pistän rahaa säästöön, onko siinä jotain ihmeellistä? Ihan normaalisti elelen jatkossakin.
Kiljua voisi tehdä, niin pääsisi känniin halvalla.
Enää en säästä. Nyt käytetään kun henki vielä pihisee. Matkustelua ja hyvää ruokaa!
En varmaan saa tulevana vuonna säästettyä, kun olen hoitovapaalla vielä vähän aikaa. Säästön paikka voisi olla työlounaista luopuminen, kun palasn töihin.
Thaihierontaa with happy end pitää harventaa 4->3 /kk
Jatkan säästämistä ja vähennän ostamista kuten tänäkin vuonna. Koskaan ei tiedä milloin joutuu työttömäksi ja on hyvä varautua siihenkin mahdollisuuteen. Laitoin autonkin pois käytöstä puoleksi vuodeksi ja käytän julkisia. Näillä mennään.
Syön varmaan hieman halvemmalla eli ei ulkomaista kaljaa enää joka päivä ensi vuonna eikä niin usein viinipulloja. Lisäksi varmaan koetan syödä hieman halvemmalla kun nyt kuluu aika paljon syömiseen rahaa. Ei sillä että olisi mitenkään pakko mutta minulla on säästötavoitteita ja tuloni tippuvat hieman ensi vuonna palkan osalta.
En mitenkään. Mihinkään ylimääräiseen ei ole rahaa kun tuli kattoremppa.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan säästämistä ja vähennän ostamista kuten tänäkin vuonna. Koskaan ei tiedä milloin joutuu työttömäksi ja on hyvä varautua siihenkin mahdollisuuteen. Laitoin autonkin pois käytöstä puoleksi vuodeksi ja käytän julkisia. Näillä mennään.
Tuota minä olen pelännyt 90-luvun lamasta lähteien, kun valmistuin työttömäksi. Sain siitä jonkun sieluntrauman, josta en varmaan tokene ennen eläköitymistä. Tosin kun on koko elämänsä ollut huolissaan, pelkää sitten, ettei eläkkeitä makseta tai omaisuus pakotetaan myymään, että hoitsu lusikoi soppaa suuhun ja vaihtaa vaipat.
Vastaaja no. 4
Laitan joka kk vähintään 500 e rahastoihin ja 500 e säästöön (reissuihin ja remppoihin). Sen enempää ei ole tarvetta säästää. Jotain matkoja tulee varmaan tehtyä ja ehkä sitä remonttiakin.
Käy enemmän ravintolassa syömässä, osta kalliimpia leikkeleitä ja lihapainotteinen ruokavalio.