Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miniäehdokas sanoi ettei halua lapsia

Vierailija
28.12.2024 |

Ihan yllättän alkoi tästä puhua. Ja mikäs siinä. Nuoren parin oma päätös miten perheensä koostavat. 

mummoilla olis minusta tietysti kiva, mutta ymmärrän hyvin jos ei tähän maailmaan halua lapsia tuoda. 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin tyytyväisenä, että hyvä kun ei ole lapsenlapsia, niitäkö tähän maailmaan. Ja huolta vaan lisää. 

Mutta sitten kun poika ilmoitti kahdeksan vuoden liiton jälkeen, että heille tulee vauva, olin välittömästi iloinen. Heidän puolestaan enemmän. Mulla on itsellä ollut neljä lasta ja olin kotiäiti pitkään, joten olen saanut nauttia äitiydestä ihan tarpeeksi, en tarvitse lapsenlapsia "paikkaamaan" sitä kokemusta.

Mutta tajusin, että "tähän maailmaanko lapsia" on huono peruste, koska ei elämää voi lopettaa. Nuorilla on syntymäoikeus elää, ja usein siihen littyy äidiksi ja isäksi tuleminen.

Tähän aikaan syntyvillä lapsilla voi lisäksi olla suuri syy syntyä tänne juuri nyt.

Vierailija
22/33 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kelpaisi minulle vaimoksi.

No sitten ei, varmasti iso menetys!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tylsä ap. Oltaisiin voitu tässä yhdessä pohtia, kuinka savustaa se ulos poikasi elämästä.

Ei tarvitse savustaa, kyllä se lähtee jos ei yhtään arvosteta.

Vierailija
24/33 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei halua lapsia, mutta kulli kyllä kelpaa. Outoa. 

Kai siinä miehessä muutakin on kuin kulli? Sinulla tuskin, alapään impulssin mukaan tanssitaan.

Vierailija
25/33 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kysynyt, mutta jännittää voiko mahdollinen miniä saada lapsia. Kärsinyt aiemmin anoreksiasta ja edelleen aika heikko, vaikka periaatteessa terve. Tiedän, että poikani haluaa lapsia, todennäköisesti miniäehdokaskin. Ei välttämättä vaan ole niin helppoa.

Keneltä sä kysyisit. Mikäs siinä on niin jännityävää puhua asiasta oman poikansa kanssa?

Vierailija
26/33 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kysynyt, mutta jännittää voiko mahdollinen miniä saada lapsia. Kärsinyt aiemmin anoreksiasta ja edelleen aika heikko, vaikka periaatteessa terve. Tiedän, että poikani haluaa lapsia, todennäköisesti miniäehdokaskin. Ei välttämättä vaan ole niin helppoa.

Keneltä sä kysyisit. Mikäs siinä on niin jännityävää puhua asiasta oman poikansa kanssa?

Miksi vanhempien pitäisi tietää harjoittaako aikuiset lapset suojaamatonta yhdyntää vai onko ehkäisy käytössä. 

Vierailija
27/33 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Mä olisin sanonut pojalle, että mieti nyt vielä.

Vierailija
28/33 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vanhempien pitäisi tietää harjoittaako aikuiset lapset suojaamatonta yhdyntää vai onko ehkäisy käytössä. 

Eihän stä tarvitse tietääkään vaan keskustella siitä asiasta että lasten saaminen ei kaikkissa tilanteissa ole ihan helppoa vaikka niitä toivoisikin. Siitähän tuossa haluttiin miniän kanssa keskustella? En ymmärrä miksi samaa keskustelua ei voisi käydä pojan kanssa varsinkin jos jo on keskusteltu siitä että hän lapsia haluaa.

Vierailija
29/33 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei halua lapsia, mutta kulli kyllä kelpaa. Outoa.

Miten niin outoa? Perustele! Kyllähän nyt seksiä haluaa lähes jokainen. Sehän on ihanaa, nollaa aivot hetkeksi, rentouttaa pitkäksi ajaksi. Miksi silti pitäisi haluta lapsia? Kaksi ihan eri asiaa. 

Vierailija
30/33 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kelpaisi minulle vaimoksi.

Ei kukaan sun vaimoksi edes halua ;)

Vierailija
31/33 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kirjoittelisi läheisistäni

tällaisia edes anona näin pienessä maassa.

En voisi kuvitellakaan juoruilevani

lapseni/hänen puolisonsa

lapsettomuuspohdintoja.

Koen tämän osana lojaaliuden määritelmää.

Vierailija
32/33 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole omia lapsia, 

mutta noin ajatuksen tasolla.

Vierailija
33/33 |
05.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän stä tarvitse tietääkään vaan keskustella siitä asiasta että lasten saaminen ei kaikkissa tilanteissa ole ihan helppoa vaikka niitä toivoisikin. Siitähän tuossa haluttiin miniän kanssa keskustella? En ymmärrä miksi samaa keskustelua ei voisi käydä

Miten lapsia hankitaan? Harjoittamalla suojaamatonta yhdyntää. Kysymällä lapsien hankkimisesta mielipidettä, kysyy toisen ehkäisyn käyttämisestä.