Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suojaosan poistolle kiitosta: Kokoaikaista työtä ei aiemmin kannattanut ottaa vastaan

Kommentit (214)

Vierailija
181/214 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno uudistus hallitukselta. Osa-aikaiset työt pitäisi kieltää kokonaan.

Haluat lisätä työttömyyttä? 

Tätäkin palstaa kun lukee niin eihän kukaan tee osa-aikatyötä kun saman saa kotona makaamalla.

Vierailija
182/214 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hallitushan vei kannusteen tehdä töitä poistamalla suojaosan."

En ole hallituspuolueita äänestänyt, mutta eihän suojaosan poisto estä työntekoa. Jos olet siis terve ja työikäinen.

Kyllä se estää kun kaikki työ ei kannata enää. Miksi ottaa työtä vastaan jossa pelkkä palkka ei riitä elämiseen?

Suojaosan poiston ja asumistuen leikkausten jälkeen osa on joutunut hakemaan toimeentulotukea. 

Eli työnteko ei kiinnosta, koska tuet ovat liian suuret vieläkin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/214 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaanhan se menee juuri noin. Ei viitsitä ottaa lisätunteja, koska tuet.... ja tämä sama koski näitä yksinhuoltajahoitajia, jotka järjestäin tekee työvoimapula-alalla osa-aikaista työtä, koska asumistuki rullaa ja mitäpä sitä täyttä päivää tekisi. Ja kyse on vielä monissa lehtijutuissa ollut isoista lapsista ja lapset 50% ajasta isällä. Silti pitää äidin lyhentää työaikaa ja asumistuki sitten kompensoi menetettyjä tuloja. Minusta se asumistuen leikkaus oli näiltä ihan paikallaan. Täysiaikaista työtä vaan, jos kerran on tarjolla.

Mutta meidän sosiaalituissa on edelleen kannustinloukku. Silti en ihan täysin ymmärrä, miten oikeasti te mietitte, KANNATTAAKO tehdä töitä. Työnteko ja itsensä elättäminen on oletusarvo. Vaikka siitä ei hyötyisi penniäkään.

Nämä lusmut luulee että heillä on joku oikeus maata kotona koska tuista leikataan.Tulee mieleen jotkut viisivuotiaat-minulta otettiin karkki pois niin en ala ollenkaan.Luulisi aikuisia ihmisiä edes hävettävän,mutte näköjään ei.

Vierailija
184/214 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hallituspuolueita äänestänyt, mutta eihän suojaosan poisto estä työntekoa. Jos olet siis terve ja työikäinen.

Kyllä se estää kun kaikki työ ei kannata enää. Miksi ottaa työtä vastaan jossa pelkkä palkka ei riitä elämiseen?

Suojaosan poiston ja asumistuen leikkausten jälkeen osa on joutunut hakemaan toimeentulotukea. 

Näinpä. Aloitus on pelkkää propagandaa. Osa-aikaiset ei muuttuneet kokoaikaisiksi vaan työttömiksi. Näin kävi myös itselle.

Miksi et muka saanut muuta työtä kuin pelkkää osa-aikaista? Olisiko kuitenkin niin että siksi koska kotona makaamalla saa saman

Vierailija
185/214 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaanhan se menee juuri noin. Ei viitsitä ottaa lisätunteja, koska tuet.... ja tämä sama koski näitä yksinhuoltajahoitajia, jotka järjestäin tekee työvoimapula-alalla osa-aikaista työtä, koska asumistuki rullaa ja mitäpä sitä täyttä päivää tekisi. Ja kyse on vielä monissa lehtijutuissa ollut isoista lapsista ja lapset 50% ajasta isällä. Silti pitää äidin lyhentää työaikaa ja asumistuki sitten kompensoi menetettyjä tuloja. Minusta se asumistuen leikkaus oli näiltä ihan paikallaan. Täysiaikaista työtä vaan, jos kerran on tarjolla.

Mutta meidän sosiaalituissa on edelleen kannustinloukku. Silti en ihan täysin ymmärrä, miten oikeasti te mietitte, KANNATTAAKO tehdä töitä. Työnteko ja itsensä elättäminen on oletusarvo. Vaikka siitä ei hyötyisi penniäkään.

Nämä lusmut luulee että heillä on joku oikeus maata kotona

Sinä olet täälä tasan ainoa joka käyttäytyy kuin 5 vuotias, kaikki sinun argumentointi on tarkoituksella harhaanjohtavaa tai argumentointivirheitä kuten tämä mihin vastaan, joka on hävytön olkiukko tai silkkaa ilkeää valetta muista jotka perustuu sun mutuiluun muista.

Vierailija
186/214 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mol -palvelusta löytyy 16 paikkaa oppisopimuskoulutukseen linja-auton kuljettajaksi tänään. Ihan vaan vinkkinä kiinnostuneille. Pk seutu.

Vierailija
187/214 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei metroasemalla siivoa ketään kantistaustaista? Jos kerran mikä vain kokoaikatyö kelpaa, niin miten voi olla ettei kantiksia näy laitureita lakaisemassa? 

Noihin siivousalan paskimpiin duuneihin ei palkata suomalaisia, esim mulla ei tutkinnollisena konkarina ole niihin mitään asiaa. Olen niihin työehtosopimuksen mukaan liian kallis, ja osaan myös lukea sen työehtosopimuksen,  kuten te muutkin kantistaustaiset. Ongelma on ollut sama sen 20+ vuotta, minkä olen alalla ollut. -Laitoshuoltaja 

Vierailija
188/214 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuka sitten tekisi ne ikävimmät työt jos kaikilla olisi perustulo? "

ihan samat kun ihmiset jotka teki sen suojaosan ollessa voimassa...   Itse ainakin tekisin ikävimpiä töitä pari kk kerrallaan tai osa-aikaisesti kun rahaa tarvitsee tai parempaa ei ole tarjolla. Tätä kautta voisi myös löytyä se huonompi palkkaisempi kokoaika työkin, josta nauttii. Erona vaan se että tuki asiat eivät menisi solmuun perustulon kanssa jos vaikka lopettaa tämän ikävämmän työn hetkeksi kerätäkseen voimia. 

Erittäin olennaista on myös se että jos perustulon päälle teet edes viikon ikävämpää työtä niin palkka jäisi käteesi. Se  motivoisi huomattavasti. Nythän jos teet sen viikon ja saat 300e niin 150e vähennetään (minun tapauksessa) työmarkkinatuesta ja loput 150e asumistuesta, eli käteen jää 0e. Ei kovin motivoivaa.

Juu ei ole ei. Kun lusmut tekivät just tasan sen verran työtä, ettei suojaosa vaan ylittynyt. Eikä yhtään enempää 

Vierailija
189/214 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteita on varmasti yhtä monia erilaisia kuin on ihmisiäkin. Siksi osalle tämä suojaosan poisto on oikeasti paha isku ja varmasti löytyy myös niitä jotka ovat sen turvin kikkailleet tarkoituksella työttömänä. Vaikeaa hommaa siis. Miten patistelet kikkailijat töihin vahingoittamatta viattomia samalla.

Vierailija
190/214 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöhköt vielä todistaa itse syyn miksi suojaosa vietiin pois uikuttamalla siitä kuinka mitään ei enää kannata

Vierailija
191/214 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei metroasemalla siivoa ketään kantistaustaista? Jos kerran mikä vain kokoaikatyö kelpaa, niin miten voi olla ettei kantiksia näy laitureita lakaisemassa? 

Noihin siivousalan paskimpiin duuneihin ei palkata suomalaisia, esim mulla ei tutkinnollisena konkarina ole niihin mitään asiaa. Olen niihin työehtosopimuksen mukaan liian kallis, ja osaan myös lukea sen työehtosopimuksen,  kuten te muutkin kantistaustaiset. Ongelma on ollut sama sen 20+ vuotta, minkä olen alalla ollut. -Laitoshuoltaja 

Mutta entäs sellaiset joilla ei ole tutkintoa tai kokemusta? Miksei heitä näy, vaikka ovat valtaosa väestöä? Tuskin ne ma mut siellä palkatta työskentelee. Miksei kantis pärjää samalla rahalla?

Vierailija
192/214 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät halua elättää ulkkarilaumaa työnteollaan. Itse asiassa veroviranomaiset voisivat verotusta valmistellessaan kysyä: kuka haluaa korkeamman veroprosentin ja siten elättää Suomessa asuvia ulkkareita verorahoillaan. 

Vierailija
193/214 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta entäs sellaiset joilla ei ole tutkintoa tai kokemusta? Miksei heitä näy, vaikka ovat valtaosa väestöä? Tuskin ne ma mut siellä palkatta työskentelee. Miksei kantis pärjää samalla rahalla?

Mitä kohtaa et ymmärtänyt? Kantista ei palkata, koska kantis tietää oikeutensa. Virallinen selitys on se, että kantis lähtee heti muihin hommiin. Kuitenkin kantisopiskelijs saattaa kelvata, koska opiskelija ei välitä. Maamuille on luultavasti ohituskaista oleskelulupien vuoksi, harkinnanvaraista sitäsuntätä, ammattilaiset neuvomassa mitä hakea, ja usein myös kimppakämppä. Ei siivous eroa telakoista tai raksasta millään lailla.

Vierailija
194/214 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Aloitus on pelkkää propagandaa. Osa-aikaiset ei muuttuneet kokoaikaisiksi vaan työttömiksi. Näin kävi myös itselle.

Miksi et muka saanut muuta työtä kuin pelkkää osa-aikaista? Olisiko kuitenkin niin että siksi koska kotona makaamalla saa saman

Varmaan ihan siksi,jos ei ole tarjolla kuin osa-aikaista?

Vierailija
195/214 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi kaupat eivät ole kaupanneet ketään kokoaikaisesti enää vuosikymmeneen,

Minä jäin kotiin makaamaan, kun naapurusto otti asiakseen alkaa kiusaamaan minua esimerkiksi työmatkoilla bussissa. Siihen asti olin töissä ja yrittäjä. Mene sinä "kotona makaajien" -kiusaaja itteesi ja mieti paljonko olet aiheuttanut ihmisille sairaslomia kiusaamisellasi.

Vierailija
196/214 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät halua elättää ulkkarilaumaa työnteollaan. Itse asiassa veroviranomaiset voisivat verotusta valmistellessaan kysyä: kuka haluaa korkeamman veroprosentin ja siten elättää Suomessa asuvia ulkkareita verorahoillaan. 

Se näyttää kyllä menevän päinvastoin. Ma mut tekee mitä vain työtä ja pitää yhteiskunnan pyörimässä valikoivia kantiksia varten.

Vierailija
197/214 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kohtaa et ymmärtänyt? Kantis

Siis väität ihan tosissasi, että kantiksen hakemus lentää suoraan roskiin? Tai että heillä on jonkinlainen kantiksenpalkkauskielto? Täyttä pskaa puhut, koska tuollainen olisi laitonta. Toki jos sinulla on todisteita niin pistä tänne tai vinkkaa vaikka Hesarille. 

Vierailija
198/214 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et muka saanut muuta työtä kuin pelkkää osa-aikaista? Olisiko kuitenkin niin että siksi koska kotona makaamalla saa

Missä asut ja mikä koulutus? Voin auttaa katsomaan kokoaikaisia paikkoja tai piilotyöpaikkoja.

199/214 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varmana kukaan ole kieltäytynyt kokoaikatyöstä sen 300e suojaosan takia. Mitä v*ttua nyt taas. Sen sijaan nyt ei kannata ottaa vastaan mitään keikkatyötä kun suojaosa poistui.

No menisitkö itse johonkin raskaaseen kokoaikatyöhön josta saisit käteen vaikka 1500€, jos tuilla kikkaillen ja suojaosuuden verran töitä tehden saisit melkein saman elintason, lähes kokonaan ilman työntekoa? 

Ja nyt vaan kaipaisin sitä laskelmaa ja tietoa niistä kikkailtavista tuista, joista jää käteen enemmän kuin kokoaikatyöstä tai joista saa edes "melkein saman elintason". 

Laskelma (en saa mitään tukia): ansiosidonnainen 2000 e, kokoaikatyön palkka ilman lisiä 2400 e. Kuukaudessa jää käteen noin 250 e enemmän.

Ja juu teen keikkaa, tänä vuonna olen kahdelta kuukaudelta saanut ansiosidonnaista, muissa kuukausissa on työtunnit menneet yli 80%.

Vierailija
200/214 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli työnteko ei kiinnosta, koska tuet ovat liian suuret vieläkin 

Jos saisit valita tuet tai palkan jolla ei tule toimeen kumman valitset?  Palkan pitäisi olla sellainen ettei tukia tarvitsisi mielellään koskaan.