Miksi jotkut tietyt ihmiset tekee lihapullat itse kotona?
Siis öööh, Prismasta saa valmiina lihapullia 0.99€ 360g pussi, miksi joku siis tekee lihapullat itse kotona? Pelkkä jauheliha maksaa 4€.
Kommentit (66)
Siksi teen itse koska ne on niiiin hyviä ja tulee hyvä tuoksu ja niistä riittää pitkäksi aikaa ja pakkaseen osa. Teen pullat uunipellille ja lihapullien voi laittaa vaikka mitä niin tulee monenlaista pullaa. Käy soijarouhe, sienet, tonnikala, punajuuri, oliivit, paprika, mitä vaan haluaa kokeilla! Meheviä ovat, kaupan puolilla voi pelata vaikka pingistä kun ovat niin kovia ja älyttömän pahan makuisia, koirakin irvistelee niille.
Naurahdin kun klikkasin avaukseen. Tiesin heti että "ööh-hyypiön" pakko olla AP ja niinhän se olikin 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko muuten maistanut kaupan valmispullia? Maistuuko hyvältä?
Syön niitä joka viikko, en huomaa eroa itsetekemään
Ap
Sulla on huono makuaisti. Myös tuntoaisti, koska itsetehdyissä lihapullissa on erilainen suutuntuma kuin eineksissä.
Miks ei ? En o paljo terveellisimpiäkin ! Ja paremman makuisia. Niihin ei tarvitse tunkea tuhatmäärin sipulia, ne voi tehdä ilmankin. Niistä tulee siis aivan ihania !!!!!!!! Kaupan valmiit pullat o jotenki niin öklön makuisia.....vaik mitä kallista tuotetta ovatkin.............ne o aina tehty saman kaavan mukaan.
Kun tekee itselihapullat, niin ainakin tietää, mitä ne sisältävät. Valmiista ei koskaan tiedä, mitä kaikkea niihin on työnnetty. Jopa lihapitoisuus saattaa olla alhainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Idioottipaskapäätrolli ei siis osaa tehdä ruokaa. Tukehdu niihin kaupan lihapulliin, että päästään susta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sulla on huono makuaisti. Myös tuntoaisti, koska itsetehdyissä lihapullissa on erilainen suutuntuma kuin eineksissä.
Valmislihapullat ovat kyllä siitä käteviä, että jos sattuvat kierähtämään lautaselta lattialle, ne voi napata pompusta kiinni ja takaisin lautaselle. Omat läpsähtävät lattialle ja jäävät siihen.
En pidä ruoanlaitosta yhtään ja vaikka olen hyvätuloinen, teen silti itse lihapullani ja jauhelihapihvini. Syy: itse tekemällä saan niistä paremman makuisia ja todennäköisesti ne ovat terveellisimpiäkin. Jauhelihataikinan maustaminen ei vie aikaa oikeasti mitään ja hyvin pienellä vaivalla saa maittavan ruuan. Kävin vastikään kokeilemassa ikean lihapullia ja ne maistuivat aivan hirveiltä. Mielummin käytän kymmenen minuuttia jauhelihan maustamiseen ja pullien pyörittämiseen kuin että käyttäisin jotain valmispullia.
Koska en halua kanannahkaa enkä "lihankaltaisia" aineksia.
Mun lihapullissa on aitoa lihaa
Eihän ne kauppojen teurasjäte pullat oo mistään kotoisin!
Miten niin "tietyt"? Mikä tekee heistä tiettyjä?
Miksi jotkut ihmiset ihmettelevät öööh , toisten ihmisten syömisiä , perunoita rosollissa, ruskeaa kastiketta, villasukkia , ööh siis ihan kaikkea ööh ?
Vierailija kirjoitti:
Öööööh...
Jotenkin nämä provot antaa tästä ihmisestä erittäin lapsellisen mielikuvan, ihan kuin hän olisi peruskoulussa.
Tai on muuten vain ongelmainen ihminen.
Vian ei tarvitse olla iso silloin kun se on päässä, kuten aloittajalla.
Koska einespullat on mun mielestä pahoja. Mutta tosi hyvä että niistä joku tykkää! Hienoa että kaikki eläimestä irtoava menee ihmisen ruoaksi. Hirveästi menisi hukkaan, jos kaikki tekisivät lihapullansa parhaasta osasta. En yhtään dissaa teollisia valmisteita. Makkaraa syön grillattuna tai nuotiolla itsekin, ja samanlaista teurasjätettä se on :)
Miksi, saatana, MIKSI?????????????
Vaimo opettaa samalla lapsille miten ruoka tehdään. Helsingissä ei tehdä ruokaa itse. Kaikki ostetaan kun siellä on vaan hyvätuloisia. Lapset ei opi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööööh...
Jotenkin nämä provot antaa tästä ihmisestä erittäin lapsellisen mielikuvan, ihan kuin hän olisi peruskoulussa.
Tai on muuten vain ongelmainen ihminen.
Infantiili ihminen jolla ei ole minkäänlaista mielikuvitusta tehdä jotain mielekästä, spämmää tänne päivittäin ööööh aloituksia. Onhan se ihan säälittävää.
Itse olet elefantti vai mikä venttiili se nyt oli! Späm päm päm
Lozerit tekee ruuan kotona, menestyjät syövät ravintolassa
Tuo on hyvä kysymys, ja syitä lihapullien tekemiseen kotona voi olla monia! Tässä muutamia mahdollisia syitä:
Maku ja laatu: Kotitekoiset lihapullat voi maustaa ja valmistaa juuri omien mieltymysten mukaan. Monille kotitekoinen ruoka maistuu paremmalta kuin valmisruoka.
Ainesosien hallinta: Itse tehden voi varmistaa, että lihapullissa ei ole ylimääräisiä lisäaineita, suolaa tai muita aineksia, joita valmisruoassa voi olla.
Ruokavalio: Kotona voi tehdä lihapullia erityisruokavalioihin sopiviksi, kuten gluteenittomiksi tai vähähiilihydraattisiksi.
Perinne ja tunne: Monille ruoanlaitto on tapa ylläpitää perinteitä tai viettää aikaa perheen kanssa. Itse tehtyyn ruokaan voi liittyä muistoja ja tunteita.
Määrä ja taloudellisuus: Vaikka jauheliha on kallista, isomman satsin tekeminen itse voi tulla suhteessa halvemmaksi kuin ostaa monta pussia valmiita lihapullia.
Nautinto kokkailusta: Monille ruoanlaitto on rentouttavaa ja mukavaa tekemistä, joka tuo iloa arkeen.
Vaikka valmisruoka on helppoa ja edullista, kotona tehty ruoka antaa mahdollisuuden kontrolloida ja luoda juuri sitä, mitä haluaa syödä. Molemmille tavoille on varmasti paikkansa! 😊